Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 13:00   #21
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Iets wat ik ook niet begrijp, zelfs niet als autoliefhebber:
Waarom koopt iemand een terreinwagen om in de stad rond te hossen?
Waarom koopt iemand een sportwagen met meer dan 300 pk als men zelfs in Duitsland niet harder kan rijden dan pakweg 140 wegens de drukte?
Ik hou het op prestige. Mensen kopen geen wagens meer uit rationele overwegingen maar om de buren jaloers te maken.
Oud 26 oktober 2006, 13:07   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Persoonlijk vind ik dit geen slecht zaak. Het lijkt soms wel of bestuurders van deze wagens collectief besloten hebben om de zwakke weggebruiker schrik aan te jagen en van de openbare weg, weg te jagen.

Ze rijden toch met een halve tank en dat lijken ze iedereen te willen laten weten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 13:11   #23
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Londen kan nooit dit doervoeren. Op welke criteria gaan ze beslissen welke auto is toegelaten?

Een klacht en die maatregel ligt in de prullenmand.

Bovendien, als sommige auto's geweerd worden op sommige plaatsen, mogen de eigenaars dan hun taks terugvragen?.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 13:28   #24
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Londen kan nooit dit doervoeren.
Zeg nooit nooit.

Citaat:
Op welke criteria gaan ze beslissen welke auto is toegelaten?
Criteria genoeg toch? Aandrijving, gemiddeld verbruik, uitstoot, gewicht, aantal pk's,...

Citaat:
Een klacht en die maatregel ligt in de prullenmand.
Dat betwijfel ik.

Citaat:
Bovendien, als sommige auto's geweerd worden op sommige plaatsen, mogen de eigenaars dan hun taks terugvragen?.
Neen. Op sommige wegen is er al een beperking op basis van gewicht. Die "zware gevallen" krijgen toch geen korting?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 13:30   #25
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Afin, zolang De Gucht met zijn Cayenne rijdt, zal zo'n maatregel er bij ons niet doorkomen vrees ik....
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 10:42   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Afgunst taxeren lijkt mij interessanter, zal in Vlaanderen veel opbrengen ...
Flat tax op afgunst of een progressieve belastingsschaal?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 10:43   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Waarom koopt iemand een sportwagen met meer dan 300 pk als men zelfs in Duitsland niet harder kan rijden dan pakweg 140 wegens de drukte?
Ik hou het op prestige. Mensen kopen geen wagens meer uit rationele overwegingen maar om de buren jaloers te maken.
Die dan volgens Aaaienrand op jaloersheid taks moeten gaan betalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 11:11   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben een sterk belezen autoliefhebber en kan u in die zin meedelen dat als iedere wagen die 11 liter of meer verbruikt uit de stad moet gebannen worden, u met uw ogen dicht de straat mag oversteken.
Trouwens, de helft minder is 5,5 liter! Mijn wagen is een half jaar oud (geen diesel want te weinig kilometers per jaar) en verbruikt gemiddeld 8,5 liter.
Kan je volledig bijtreden. Mijn 4x4 verbruikt 7.8l/100 km en ik heb de laadruimte nodig voor mijn zelfstandige activiteit... dus als ik me een break had aangeschaft (wat ik lelijk vind) met een veel zwaardere motor was er geen vuiltje aan de lucht maar nu met mijn 2.0l diesel wel enkel omdat het een 4x4 is?
En ik begrijp de redenering niet hoor maar kom... zal wel weer aan mij liggen zekers?

BTW Ik doe meer dan 30.000km/jaar.... mag ik kiezen met welke auto ik wens te rijden alstemblieft? Ik ben nog steeds diegene die er voor werkt.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 11:29   #29
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Dat van die sportwagen heb je volkomen gelijk in... er zou beter een taks zijn vanaf een bepaalde PK maar niet omdat een auto een 4x4 is..
En zoals ik al zei... in mijn geval heb ik een 4x4 omdat ik laadruimte nodig heb en geen enkele break mooi vind... ik breng heel veel uurtjes door in mijn auto en ik werk ervoor dus ik heb het recht rond te rijden in een wagen waarin ik me comfortabel en goed voel. De meeste mensen met een 4x4 doen vele kmrs, denk je nu echt dat ik mijn 30.000/jaar in de stad bijeenrijd?
Oud 28 oktober 2006, 11:31   #30
Laya
Minister

Standaard

Nog iets... als mijn buren jaloers zijn over mijn wagen zegt dat dan niet meer over hen dan over mij?
Oud 28 oktober 2006, 11:37   #31
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nog iets... als mijn buren jaloers zijn over mijn wagen zegt dat dan niet meer over hen dan over mij?
Ik treed u volledig bij.

Wat is er mis met een sportwagen, 4x4, cabrio,....?
Niets, ze zijn vrij te koop voor iedereen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 11:53   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een SUV is dan ook geen terreinwagen.

Citaat:
Laatste keer dat ik in Duitsland was deed ik 170-180 en moest ik nog steeds opzij gaan voor snellere wagens. Me dunkt dat je dus eens in Duitsland moet gaan toeren.

Citaat:
En dan? Mag dat niet? Zij die zich jaloers laten maken zijn er erger aan toe dan zij die jaloers maken.

Laat mensen idd zelf beslissen wat ze met hun al dan niet geleende geld doen. Als ik morgen beslis om een Bugatti Veyron te gaan kopen en daarmee rond te gaan cruisen, dan is dat enkel en alleen mijn zaak (en dan zal ik er waarschijnlijk nog wat meer litertjes naft doorjagen dan eenders welk ander voertuig)

Laatst gewijzigd door Sfax : 28 oktober 2006 om 11:56.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 11:54   #33
Laya
Minister

Standaard

[quote=Sfax;2116046]Een SUV is dan ook geen terreinwagen.
[quote]

Wil je even het verschil toelichten?

Laatst gewijzigd door Laya : 28 oktober 2006 om 11:55.
Oud 28 oktober 2006, 12:02   #34
Sfax
Banneling

Standaard

[quote=Laya;2116047][quote=Sfax;2116046]Een SUV is dan ook geen terreinwagen.
Citaat:

Wil je even het verschil toelichten?
SUV zijn basically niet meer dan gewone (luxe)wagens die op een hoog onderstel zijn gezet (om het even simplistisch voor te stellen). Terreinwagens zijn gedesigned om off-road te gaan (naar motor, aandrijving, tractie, onderstel en ophanging), SUV's niet. Daarmee hoor je enkel op mooie baantjes te rijden, wil je niet hopeloos vast komen te zitten.
Toer je dus rond in een Q7, Cayenne, X3/5, touareg, S90 of weet ik veel wat, dan zou ik je niet aanraden om eens een dolle rit door het bos te maken. Chances are dat je er in geraakt, maar er nooit zelf meer uit geraakt. Een beetje Jeep draait daar zijn hand niet voor om.

Ik rijd trouwens zelf regelmatig rond met een Jeep Wrangler (Sahara, inclusief de grote bull-bars vooraan) en dat is voor mij puur een vrijetijdswagen om fun mee te beleven.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 12:15   #35
Laya
Minister

Standaard

[quote=Sfax;2116059][quote=Laya;2116047]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een SUV is dan ook geen terreinwagen.

SUV zijn basically niet meer dan gewone (luxe)wagens die op een hoog onderstel zijn gezet (om het even simplistisch voor te stellen). Terreinwagens zijn gedesigned om off-road te gaan (naar motor, aandrijving, tractie, onderstel en ophanging), SUV's niet. Daarmee hoor je enkel op mooie baantjes te rijden, wil je niet hopeloos vast komen te zitten.
Toer je dus rond in een Q7, Cayenne, X3/5, touareg, S90 of weet ik veel wat, dan zou ik je niet aanraden om eens een dolle rit door het bos te maken. Chances are dat je er in geraakt, maar er nooit zelf meer uit geraakt. Een beetje Jeep draait daar zijn hand niet voor om.

Ik rijd trouwens zelf regelmatig rond met een Jeep Wrangler (Sahara, inclusief de grote bull-bars vooraan) en dat is voor mij puur een vrijetijdswagen om fun mee te beleven.
Oww ik rij dus met een SUV... maar ga er wel af en toe mee off-road.. zolang ik het vertrouw welliswaar Thanks!
Oud 28 oktober 2006, 12:40   #36
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is de hoge belasting op benzine al een manier om zowel de kilometerheffing als dit soort dingen overbodig te maken, maar goed, je moet ergens je stempel mee op het land drukken hè...
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 13:14   #37
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn mening kunnen sommige mensen niet meer verdragen dat anderen zichzelf luxezaken kunnen veroorloven. Ze zeveren en zagen wat op een forum over zaken waar ze de ballen verstand van hebben uit frustratie. Een mens wordt er moe van.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 22:15   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Naar mijn mening kunnen sommige mensen niet meer verdragen dat anderen zichzelf luxezaken kunnen veroorloven. Ze zeveren en zagen wat op een forum over zaken waar ze de ballen verstand van hebben uit frustratie. Een mens wordt er moe van.
Er is een heel erg rare jeugd tegenwoordig. Niks aan te doen.
Oud 29 oktober 2006, 11:04   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is toch zo eenvoudig......
De "Council" gaat het geld halen waar het zit ......
Ongetwijfeld betaalt menig inwoner van de rijke wijken van London City ,wegens allerlei financieel/juridische constructies erg weinig andere belastingen,maar rijden ze wel serieus in de weg met hun brede monsters,in een stad waar Tommy de Forens nu moet betalen om er met zijn auto in te kunnen raken,of anders maar voor haring moet spelen in de Metro.......

Het is eigenlijk wel heel erg ironisch,in die hyperdehip superdure woonprojecten langsheen de Thames,en op de oude havenkaaiens is er een openbaar vervoer georganiseerd van wereldklasse van en naar het financieel centrum(waar het merendeel werkt)...En bovendien is een fiets ook best een bruikbaar ding in de stad...

En dan kopen ze van die SUV's.....honderden ervan... Ik zag op de BBC beelden van mooi aangelegde straten(aangelegd met belastingsgeld ongetwijfeld) ,afzichtelijk lelijk door een potsierlijke "tentoonstelling" van grote bakken,dure bakken,patserbakken....en waarempel nog hier en daar een verdwaald astraatje

mensen zijn rare dingen,en rijke mensen al helemaal
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 11:36   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

....en waarempel nog hier en daar een verdwaald astraatje

Ik heb altijd al geweten dat ik met een klassebak tuf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be