![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Iets wat ik ook niet begrijp, zelfs niet als autoliefhebber:
Waarom koopt iemand een terreinwagen om in de stad rond te hossen? Waarom koopt iemand een sportwagen met meer dan 300 pk als men zelfs in Duitsland niet harder kan rijden dan pakweg 140 wegens de drukte? Ik hou het op prestige. Mensen kopen geen wagens meer uit rationele overwegingen maar om de buren jaloers te maken.
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Persoonlijk vind ik dit geen slecht zaak. Het lijkt soms wel of bestuurders van deze wagens collectief besloten hebben om de zwakke weggebruiker schrik aan te jagen en van de openbare weg, weg te jagen.
Ze rijden toch met een halve tank en dat lijken ze iedereen te willen laten weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Londen kan nooit dit doervoeren. Op welke criteria gaan ze beslissen welke auto is toegelaten?
Een klacht en die maatregel ligt in de prullenmand. Bovendien, als sommige auto's geweerd worden op sommige plaatsen, mogen de eigenaars dan hun taks terugvragen?. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Zeg nooit nooit.
Citaat:
Citaat:
Neen. Op sommige wegen is er al een beperking op basis van gewicht. Die "zware gevallen" krijgen toch geen korting? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Afin, zolang De Gucht met zijn Cayenne rijdt, zal zo'n maatregel er bij ons niet doorkomen vrees ik....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik begrijp de redenering niet hoor maar kom... zal wel weer aan mij liggen zekers? BTW Ik doe meer dan 30.000km/jaar.... mag ik kiezen met welke auto ik wens te rijden alstemblieft? Ik ben nog steeds diegene die er voor werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zoals ik al zei... in mijn geval heb ik een 4x4 omdat ik laadruimte nodig heb en geen enkele break mooi vind... ik breng heel veel uurtjes door in mijn auto en ik werk ervoor dus ik heb het recht rond te rijden in een wagen waarin ik me comfortabel en goed voel. De meeste mensen met een 4x4 doen vele kmrs, denk je nu echt dat ik mijn 30.000/jaar in de stad bijeenrijd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Nog iets... als mijn buren jaloers zijn over mijn wagen zegt dat dan niet meer over hen dan over mij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat mensen idd zelf beslissen wat ze met hun al dan niet geleende geld doen. Als ik morgen beslis om een Bugatti Veyron te gaan kopen en daarmee rond te gaan cruisen, dan is dat enkel en alleen mijn zaak (en dan zal ik er waarschijnlijk nog wat meer litertjes naft doorjagen dan eenders welk ander voertuig) Laatst gewijzigd door Sfax : 28 oktober 2006 om 11:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() [quote=Sfax;2116046]Een SUV is dan ook geen terreinwagen.
[quote] Wil je even het verschil toelichten? Laatst gewijzigd door Laya : 28 oktober 2006 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() [quote=Laya;2116047][quote=Sfax;2116046]Een SUV is dan ook geen terreinwagen.
Citaat:
Toer je dus rond in een Q7, Cayenne, X3/5, touareg, S90 of weet ik veel wat, dan zou ik je niet aanraden om eens een dolle rit door het bos te maken. Chances are dat je er in geraakt, maar er nooit zelf meer uit geraakt. Een beetje Jeep draait daar zijn hand niet voor om. Ik rijd trouwens zelf regelmatig rond met een Jeep Wrangler (Sahara, inclusief de grote bull-bars vooraan) en dat is voor mij puur een vrijetijdswagen om fun mee te beleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() [quote=Sfax;2116059][quote=Laya;2116047]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij is de hoge belasting op benzine al een manier om zowel de kilometerheffing als dit soort dingen overbodig te maken, maar goed, je moet ergens je stempel mee op het land drukken hè...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een heel erg rare jeugd tegenwoordig. Niks aan te doen.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het is toch zo eenvoudig...... De "Council" gaat het geld halen waar het zit ...... Ongetwijfeld betaalt menig inwoner van de rijke wijken van London City ,wegens allerlei financieel/juridische constructies erg weinig andere belastingen,maar rijden ze wel serieus in de weg met hun brede monsters,in een stad waar Tommy de Forens nu moet betalen om er met zijn auto in te kunnen raken,of anders maar voor haring moet spelen in de Metro....... Het is eigenlijk wel heel erg ironisch,in die hyperdehip superdure woonprojecten langsheen de Thames,en op de oude havenkaaiens is er een openbaar vervoer georganiseerd van wereldklasse van en naar het financieel centrum(waar het merendeel werkt)...En bovendien is een fiets ook best een bruikbaar ding in de stad... En dan kopen ze van die SUV's.....honderden ervan... Ik zag op de BBC beelden van mooi aangelegde straten(aangelegd met belastingsgeld ongetwijfeld) ,afzichtelijk lelijk door een potsierlijke "tentoonstelling" van grote bakken,dure bakken,patserbakken....en waarempel nog hier en daar een verdwaald astraatje ![]() mensen zijn rare dingen,en rijke mensen al helemaal ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |