![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waar slaat dat in godsnaam op? Vlamingen en Walen hebben nog steeds een symbool van eenheid op monetair vlak, zij het een Europees symbool!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 oktober 2006 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wiens symbool staat er op de Belgische euromunten? Een Vlaams? Een Waals? Een Europees?
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe enkel een objectieve vaststelling.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat er niet om "minder België" te krijgen, maar wel "meer Vlaanderen". En op Europees vlak hebben de Vlamingen noppes te zeggen. Europa is België in het kwadraat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Euro heeft wel voordelen (geen rekening houden met koerswijzigingen indien je op reis gaat in het buitenland), maar dat ons monetair systeem afhangt van een stelletje hoge piefen in Frankfurt is het grote nadeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Het grootste probleem dat ik heb met de Euro is de naam.
't Is een lelijke naam die in de verste verte niets weg heeft van een muntnaam. Je kan het hoogstens vergelijken met de Mobutu-dictatuur die dezelfde naam koos voor het land/munt. Dollar, Pond, Gulden, Frank,florentijnen... dat zijn muntnamen. Maar dan zit je natuurlijk met het probleem dat sommigen aanstoot zullen nemen aan een naam voor gans Europa. Maar zelfs dat had men toch kunnen oplossen, de meeste West-Europe landen hebben ooit wel eens een Pond als munteenheid gehad(in een ver verleden was er zelfs een Vlaams pond). Of Dollar, een naam die men historisch gezien gemakkelijk kan aanpassen aan de lokale taal(Thaler, Tolar, Daler, Daalder,...). Dat had men als naam moeten kiezen, maar Euro... ![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De redenen om tegen 'meer europa' te zijn zijn dus BIJZONDER OBJECTIEF en het argument van 'meer europa = minder belgië' is simplistisch denken. Ik zou het zelfs verraad durven noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Who cares?
![]() (ff portefeuille controleren... 1€ belgisch, 1€ duits, 2€ frans, 2€ belgisch, 2€ Iers, en een hoop koper). Alleszins een beter percentage niet-belgische munten dan vroeger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ontwijk je de kwestie van de bevoegdheden. Zeventig procent Europees. Waar is dat Vlaams nu juist?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Aan de andere kant, tiens. Bevoegdheden die men niet Vlaams wil maken, worden Europees -> minder belgique.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeventig procent van de wetgeving gebeurt op Europees niveau. Zeventig procent. ZEVENTIG PROCENT. Dat is ZEVEN OP TIEN WETTEN. Waar juist situeert zich het Vlaams niveau? 'meer europa = minder belgië' is een drogredenering, het is net de Belze staat dat het actiefste de eurocratisering propageert. Hoe meer europa, hoe minder Vlaanderen is correcter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben voor de euro. Ik denk dat omdat de munt zo'n grote regio beslaat hij veel stabieler is, zodat hectische situaties zoals met de azie crisis niet mogelijk zijn met de euro. Het is in nederland volgens mij echt waar dat na de euro veel dingen duurder waren, maar marktwerking is dat volgens mij nu al weer verleden tijd.
Wat europese regelgeving betreft, ik heb geen problemen dat veel dingen in brussel besloten worden maar meer door wie. Zou men de EU een ware democratie maken naar het voorbeeld van de VS, hun partijen stelsel achterwege gelaten, dan heb ik er geen probleem mee. Nu is het zo dat politici de schuld afschuiven op europa maar het volk vervolgens niet dan de mensen die in de EU aan het stuur staan laat kiezen. Ik hoop zeer dat een nieuwe grondwet daar een einde aan zal maken. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 30 oktober 2006 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |