Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Kan het dat een onbetaalde boete wordt geïnd via loonbeslag
Ja 20 26,32%
Neen 55 72,37%
Geen mening 1 1,32%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2006, 13:01   #21
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me vrij logisch. Wie een overtreding maakt wordt beboet en betaald die boete. Diegenen die hier tegen zijn horen niet thuis in een wet-nalevende gemeenschap.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:02   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En hoe gaan ze "het loon" van een zelfstandige aanpakken?
die ontsnappen aan de geldwoede van de overheid...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:04   #23
Tegendradigaard

Standaard

Ik eis het recht op burgerlijke ongehoorzaamheid....door boetes niet te betalen.

Ik heb trouwens een heel ander en nog veel beter systeem bedacht om die bende geldwolven van paars te kloten.
Ik zorg gewoon dat ik geen boetes krijg......
Oud 31 oktober 2006, 13:08   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard De honden blaffen, de karavaan trekt voort en de guns liegen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik ben er ook tegen: zoals gezegd vervalt hiermee het recht om in beroep te gaan.
Het loonbeslag of een andere vorm van derdenbeslag kan alleen als het vonnis of arrest ,,in kracht van gewijsde'' is. Met andere woorden: als er geen beroepsmogelijkheden meer zijn. Eerder werd bericht dat de ontvanger ook loonbeslag zou kunnen leggen als het vonnis of arrest nog aangevochten kan worden, maar dat klopt niet, benadrukt het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders (MR).
...

Ook bij mensen die een werkloosheidsuitkering of een andere uitkering ontvangen, kan beslag gelegd worden op een stuk van de uitkering. Maar net als bij de werknemers wordt erover gewaakt dat de schuldenaar maandelijks nog over voldoende middelen beschikt om fatsoenlijk te leven.
...
Op het eerste gezicht verandert er niet zo heel veel, maar de uitschakeling van de deurwaarder in de procedure maakt veel verschil, zowel voor de schuldenaar van de boete als voor de overheid. Tot nu verdienden de deurwaarders jaarlijks ongeveer 300.000 euro aan het betekenen van de nodige stukken voor het derdenbeslag. Het was aan de schuldenaar van de boete om die kosten te betalen, maar de deurwaarderskosten bedroegen dikwijls een veelvoud van de boete. De factuur van de overtreder zal dus een stuk lager uitvallen als de kosten voor de deurwaarder wegvallen.

Bron: De Standaard 31/10/06

De grote verliezer is dus de deurwaarder...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:10   #25
Tegendradigaard

Standaard

Het kan natuurlijk ook zijn dat de kosten van de deurwaarder nu vervangen worden door de kosten van de staat en dat de factuur voor de overtreder niet lager zal uitvallen, maar dat wel de deurwaarden minder zal ontvangen....

't zal zo wel dichter in de buurt komen denk ik...
Oud 31 oktober 2006, 14:07   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het loonbeslag of een andere vorm van derdenbeslag kan alleen als het vonnis of arrest ,,in kracht van gewijsde'' is. Met andere woorden: als er geen beroepsmogelijkheden meer zijn. Eerder werd bericht dat de ontvanger ook loonbeslag zou kunnen leggen als het vonnis of arrest nog aangevochten kan worden, maar dat klopt niet, benadrukt het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders (MR).
...

Ook bij mensen die een werkloosheidsuitkering of een andere uitkering ontvangen, kan beslag gelegd worden op een stuk van de uitkering. Maar net als bij de werknemers wordt erover gewaakt dat de schuldenaar maandelijks nog over voldoende middelen beschikt om fatsoenlijk te leven.
...
Op het eerste gezicht verandert er niet zo heel veel, maar de uitschakeling van de deurwaarder in de procedure maakt veel verschil, zowel voor de schuldenaar van de boete als voor de overheid. Tot nu verdienden de deurwaarders jaarlijks ongeveer 300.000 euro aan het betekenen van de nodige stukken voor het derdenbeslag. Het was aan de schuldenaar van de boete om die kosten te betalen, maar de deurwaarderskosten bedroegen dikwijls een veelvoud van de boete. De factuur van de overtreder zal dus een stuk lager uitvallen als de kosten voor de deurwaarder wegvallen.

Bron: De Standaard 31/10/06

De grote verliezer is dus de deurwaarder...
Dit
Citaat:
Die moet ook niet meer wachten totdat de veroordeelde beroep aantekent.
Stond letterlijk op vrtnieuws.net
Oud 31 oktober 2006, 14:08   #27
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik eis het recht op burgerlijke ongehoorzaamheid....door boetes niet te betalen.

Ik heb trouwens een heel ander en nog veel beter systeem bedacht om die bende geldwolven van paars te kloten.
Ik zorg gewoon dat ik geen boetes krijg......
Hout vast houden ...
Oud 31 oktober 2006, 14:11   #28
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Nee !
1. De kans is te hoog dat deze wet niet op alle Belgen van toepassing kan zijn
2. Wanneer je aan iemand z'n loon zit, gaat dit sowieso uitwerking hebben op de prestaties van deze persoon, wat voor gevolg kan hebben, dat ie plots zonder loon valt.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:08   #29
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Nee !
1. De kans is te hoog dat deze wet niet op alle Belgen van toepassing kan zijn
2. Wanneer je aan iemand z'n loon zit, gaat dit sowieso uitwerking hebben op de prestaties van deze persoon, wat voor gevolg kan hebben, dat ie plots zonder loon valt.
1. uiteraard niet, enkel op diegenen die de wet overtreden.
2. hoe kan iemand nu zo blind zijn?!??? het staat verdomme 3 postjes erboven schoon uitgelegd.

Een mens moet zich toch serieus afvragen in welk land iemand als Bierke hier denkt te leven? Het is hier tot de dag van vandaag nog steeds gene dictatuur waar de werkmens uitgemolken wordt door een of andere heilige figuur.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:30   #30
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Lijkt me vrij logisch. Wie een overtreding maakt wordt beboet en betaald die boete. Diegenen die hier tegen zijn horen niet thuis in een wet-nalevende gemeenschap.
Inderdaad, degenen die hier iets tegen hebben zijn meestal degenen die hun laars lappen aan de wetgeving.
Als je de wet niet overtreedt moet je je nergens zorgen over maken natuurlijk.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 20:31   #31
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Inderdaad, degenen die hier iets tegen hebben zijn meestal degenen die hun laars lappen aan de wetgeving.
Als je de wet niet overtreedt moet je je nergens zorgen over maken natuurlijk.
kay-gell, nog nooit onterecht bekeurd, op de vingers gewezen?
Oud 31 oktober 2006, 20:39   #32
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Als je niets verkeerd doet kan je niet op de vingers gewezen worden. Wanneer je iets verkeerd doet en de fout daar nit van wil in zien ... tja.

Ik las net al zo'n voorbeeld van ene die vind omdat hem in zijn auto zit hij blijkbaar wel mag parkeren. Hij noemt dat dan plots stilstaan.
Oud 31 oktober 2006, 20:44   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als je niets verkeerd doet kan je niet op de vingers gewezen worden. Wanneer je iets verkeerd doet en de fout daar nit van wil in zien ... tja.

Ik las net al zo'n voorbeeld van ene die vind omdat hem in zijn auto zit hij blijkbaar wel mag parkeren. Hij noemt dat dan plots stilstaan.
Dat was ikzelf dikke vriend.

Ik stond stil op een plaats waar het verboden was te parkeren en niet verboden was stil te staan. Ik heb trouwens snel gelijk gekregen nadat ik in beroep gegaan ben. Ken uw verkeersregels!

Indien ik een overtreding bega (2 verkeersbekeuringen in 17 jaar vallen echt wel mee) betaal ik er voor, wanneer men mij ten onrechte bekeurt wordt een beestje in mij wakker gemaakt.

Laatst gewijzigd door Gun : 31 oktober 2006 om 20:44.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 20:47   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was ikzelf dikke vriend.

Ik stond stil op een plaats waar het verboden was te parkeren en niet verboden was stil te staan. Ik heb trouwens snel gelijk gekregen nadat ik in beroep gegaan ben. Ken uw verkeersregels!

Indien ik een overtreding bega (2 verkeersbekeuringen in 17 jaar vallen echt wel mee) betaal ik er voor, wanneer men mij ten onrechte bekeurt wordt een beestje in mij wakker gemaakt.
Ik meen dat stilstaan enkel was om iemand uit te laten stappen. Al de rest valt onder parkeren meen ik mij te herinneren.

Citaat:
Nope,30.000 km per jaar doe ik ongeveer. Parkeer niet verkeerd en rij nooit te hard. Als je je aan de regels houdt krijg je geen problemen, zo simpel is dat
Oud 31 oktober 2006, 20:55   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen dat stilstaan enkel was om iemand uit te laten stappen. Al de rest valt onder parkeren meen ik mij te herinneren.
Niet helemaal of helemaal niet, ga er de wetgeving eens op na
Citaat:
Nope,30.000 km per jaar doe ik ongeveer. Parkeer niet verkeerd en rij nooit te hard. Als je je aan de regels houdt krijg je geen problemen, zo simpel is dat
Een komt er een dag ...
Oud 31 oktober 2006, 20:59   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet helemaal of helemaal niet, ga er de wetgeving eens op na
Ik was er niet bij toen u die vermeende overtreding al of niet beging dus bespaar ik mijzelf de moeite

Citaat:
Een komt er een dag ...
Hm, dat betwijfel ik. Mijn ouders rijden al meer dan 25 jaar met de auto en maken ook veel kilometers. Nog geen enkele keer een boete gehad.
Oud 31 oktober 2006, 21:07   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft wel het recht om in beroep te gaan en dit recht vervalt door deze maatregel.
Ik neem aan dat loonbeslag maar kan gebeuren nadat er een gerechtelijke uitspraak was.
Mijn bezwaar is dat het terug de loontrekkers zijn die de dupe worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 21:12   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Leer toch eens lezen mijn beste.
Er stond "ten onrechte".
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 23:02   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
1. uiteraard niet, enkel op diegenen die de wet overtreden.
2. hoe kan iemand nu zo blind zijn?!??? het staat verdomme 3 postjes erboven schoon uitgelegd.

Een mens moet zich toch serieus afvragen in welk land iemand als Bierke hier denkt te leven? Het is hier tot de dag van vandaag nog steeds gene dictatuur waar de werkmens uitgemolken wordt door een of andere heilige figuur.
Leer eens lezen kerel
Oud 1 november 2006, 09:28   #40
ago
Burgemeester

Standaard

Zal echter zo niet zijn dat waar je nu een afbetalingsregeling kan bekomen de fiscus gewoon zal overgaan tot het maximum inhouden!
ago is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be