Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2006, 19:17   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd voor een groot stuk klopt dat. In het begin was de koning echter gewoon een beheerder en de leenheren waren zijn onderbeheerders die op hun beurt weer onderbeheerders hadden enzoverder.

Geleidelijk aan ging met echter over van grondbeheer naar grondbezit ( geleidelijk aan in die zin dat men niet echt een datum van de overgang van het ene naar het andere kan bepalen )

dat noemt men de zg patrimoniumgedachte - het land wordt niet meer beheerd door de koning maar is het persoonlijk eigendom van de koning.

Zoals we weten ging dit uiteindelijk zelfs zover dat ook mensen die het land bewoonden behoorden tot het patrimonium van die koning.
Niet alleen mensen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:39   #22
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
In een reeds veel te dicht bevolkt gebied als Vlaanderen is vastgoed een eerder schaars goed. Doordat het aanbod slechts nog in zeer beperkte mate kan worden uitgebreid en de vraag maar blijft stijgen, swingen de prijzen de pan uit en wordt een eigen huis voor meer en meer mensen onbetaalbaar.
In vergelijking met de rest van Europa zijn woningen in Vlaanderen zeer goedkoop. De prijsstijgingen zijn eingenlijk een inhaalbeweging.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:46   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

In Antwerpen Noord zijn de prijzen van vastgoed niet zo hoog. Er staat in zowat elke straat minstens 1 huis te koop. Die lieve migrantjes zorgen ervoor dat in bepaalde wijken de prijzen laag blijven.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 13:22   #24
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
In vergelijking met de rest van Europa zijn woningen in Vlaanderen zeer goedkoop. De prijsstijgingen zijn eingenlijk een inhaalbeweging.
lulkoek, tenzij je met de rest van europa monaco bedoeld natuurlijk. En zelfs daar kunnen ze nog maar amper concureren met bvb knokke.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 13:24   #25
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Niet alleen mensen...
de vlooien die op die mensen zaten behoorden idd uiteraard ook tot het patrimonium vd koning.

dat waren nog eens tijden .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 november 2006 om 13:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 13:42   #26
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vlooien die op die mensen zaten behoorden idd uiteraard ook tot het patrimonium vd koning.

dat waren nog eens tijden .
Kan die koning zeggen: "Ik heb toch geluk. Ik heb een miljoen onderdaden en minstens een tienvoud daarvan aan vlooien onder mijn gezag."
Oud 9 november 2006, 17:40   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Vandaag op de radio... Ondanks het feit dat de rente weer aan het stijgen is, blijven de prijzen voor vastgoed de lucht in schieten. Waar gaat dat eindigen?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 18:52   #28
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lulkoek, tenzij je met de rest van europa monaco bedoeld natuurlijk. En zelfs daar kunnen ze nog maar amper concureren met bvb knokke.
Dat is pas lulkoek. Ga in Nederland of Duitsland maar eens kijken. Vergelijk de prijzn in ponze steden maar eens met die van de ons omringende landen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:07   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem met de belgen is wel, dat ze altijd grootheidswaanzin hebben gehad.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 02:24   #30
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht eerder dat wij Belgen bescheiden mensen waren, behalve de Antwerpenaren, natuurlijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het probleem met de belgen is wel, dat ze altijd grootheidswaanzin hebben gehad.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 02:29   #31
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard Reden van stijging vastgoed

Volgens 'Bobke' zouden de prijzen van een woning weinig of niets te maken hebben met het principe van vraag en aanbod. En dat zou ook gelden voor de huurprijzen, beweerdt hij.
Ik persoonlijk, zie dat toch anders. En volgens wat ik hier al gelezen heb zou 'Bobke' ongelijk hebben.
Nog iemand die hem ongelijk 'durft' te geven?
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 02:33   #32
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

De huurprijzen hebben wel te maken met vraag en aanbod. Bovendien zijn huurwoningen duurder in vergelijking met koopwoningen. Een huurwoning moet opbrengen voor de eigenaar. En andere factoren die de prijs bepalen zijn de ligging, afwerking, oppervlakte, enz.. .
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 07:11   #33
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het gaat wel over prijzen van 2005 (niet van 2006). En denk ook niet de de vs en belgie te vergelijken zijn. Hier wordt veel minder, zoniet niet, gegokt met woningen. En zal een prijsdaling alzo geen kettingreaktie teweegbrengen, dus gematigder zijn.
Dat klopt, is met vrijwel de hele economie zo. De VS heeft meer leverage, hogere pieken, diepere dalen. Ze zijn evenwel een goede indicatie van wat in Europa gaat gebeuren.
Oud 10 november 2006, 07:12   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik mij eigenlijk afvraag dat is of het niet mogelijk zou zijn de schaarste te bestrijden niet door het beperken van de migratie doch door het uitbreiden van ons grondgebied.

Natuurlijk niet dmv militaire interventies ( bezettingen ) maar zouden ze ons nu echt geen stuk sahel ofzo bvb willen verkopen of geven waar ze anders toch totaal niks mee doen. Volgens mij zijn de belgen met hun werkezelsmentaliteit er wel toe in staat om die woestijn op die manier op termijn vruchtbaar en bewoonbaar te maken.
De laatste keer dat een bevolkingsgroep een stuk woestijn kreeg is het nogal slecht afgelopen.
Oud 10 november 2006, 07:16   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
De prijzen van de vastgoed zullen alleen maar blijven stijgen in Vlaanderen. En als die zullen dalen zal dat toch maar tijdelijk zijn. We zijn een zeer dichtbevolkte regio en dankzij de onbekwaamheid van de meeste politici van de afgelopen eeuw, die het nut van ruimtelijke ordening niet inzagen is de verdeling van die gronden er nog moeilijker op geworden.
Door inflatie zullen de prijzen idd wel stijgen. Geadjusteerd echter, was het vastgoed in Belgie aan een herziening toe. Voor een stedelijk gebied met het welvaartsniveau van Belgie was het vastgoed goedkoop.

however, de bevolking is stabiel en oud, ik zou de Belgische baksteen niet overschatten.
Oud 10 november 2006, 10:26   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik dacht eerder dat wij Belgen bescheiden mensen waren, behalve de Antwerpenaren, natuurlijk
Dan hedde Verhofstadt (en eigenlijk heel zijn regeringsploeg) nog niet beziggehoord.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 12:15   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De huurprijzen hebben wel te maken met vraag en aanbod. Bovendien zijn huurwoningen duurder in vergelijking met koopwoningen. Een huurwoning moet opbrengen voor de eigenaar. En andere factoren die de prijs bepalen zijn de ligging, afwerking, oppervlakte, enz.. .
Een koopwoning moet net zo goed opbrengen.
Ofwel leent ge en moet interesten betalen.
Ofwel belegt ge erin en moet uw kapitaal opbrengen.
En speciaal voor onze Pekka zette ik de factoren in het rood.
Ligging heeft natuurlijk ook met vraag en aanbod te maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 17:29   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Door inflatie zullen de prijzen idd wel stijgen. Geadjusteerd echter, was het vastgoed in Belgie aan een herziening toe. Voor een stedelijk gebied met het welvaartsniveau van Belgie was het vastgoed goedkoop.
Maar in de VS is altijd nog plaats. Schaarste is troef in Vlaanderen dat volgebouwd is (de niet bebouwde stukjes land zijn groene zones of landbouwgebied waar je niet mag bouwen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 17:36   #39
Don Quichote
Banneling

Standaard

En het zal nog blijven stijgen.
Oudere mensen leven langer en blijven langer onafhankelijk, weetjewel.
Jaarlijkse toestroom van vluchtelingen .
Toestroom van Europese burgers die hier komen werken.

Voor luierikken van hier gaat het onbetaalbaar worden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 22:32   #40
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Alleszins wat de VS betreft, verwacht professor Robert Shiller dat vroeg of laat de vastgoedzeepbel zal barsten : zie http://newsmaxstore.com/newsletters/...30_RECrash.htm
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be