![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het Vlaams Blok de CD&V opslokken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 47,92% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
25 | 52,08% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet zo. Op het platteland is het VB de partij van het schorremorie (lees HBVL van vrijdag 31/10) en daarmee wil de bontdragende kerkganger zich zeker nooit associëren ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Daar zal je nog wel eens van kunnen verschieten, de landelijke bevolking is nog meer dan de stedelijke bevolking die regering en hun dictatuur moe. Hier in die landelijke gemeenten's weten de mensen ook wie er in de winter koude lijd, omdat de prijzen van mazout voor vele oudere onbetaalbaar zijn, en meer en meer 'notabelen' van die gemeenten's beginnen openlijk partij te kiezen voor het gedachtegoed van het Vlaams Blok. Namelijk EIGEN VOLK EERST. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar dat is verleden tijd. De generatie schorremorie wordt algauw afgelost door een lichting beter representatieven zoals het in mijn gemeente gebeurde. De landelijke gebieden zullen wel volgen.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen die zich dan ergeren aan VB'ers? ![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga nooit naar de kerk.. Ik erger me aan de doelstellingen van het Vlaams Blok.. Ik erger me aan oplossingen die het Vlaams Blok heeft voor bepaalde problemen.. Ik erger me niet aan de Vlaams Blok kiezers.. Ik tracht hen te begrijpen... Ik erger me wel aan het niet oplossen ,door de democratische partijen, van bepaalde problemen die het Vlaams Blok terecht aankaart... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik erger me er evenzeer aan dat de CVP dit in het verleden heeft nagelaten.... Ik had het over democratische partijen.. En voor mij was de CVP en is de CD&V een democratische partij... Maar op dit moment is het aan de andere democratische partijen om het beleid te bepalen... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Het Vlaams Blok en de CD&V moeten dringend beginnen samen te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik was bij mijn bericht vergeten te schrijven, dat het even een brainstorming was. En ook wil ik nog eens benadrukken dat dat enkel kan voor mij als het VB zich gematigd opstelt.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik erger helemaal niet aan de blok kiezers (tenzij aan alle extreem-racistische gabbers, neo-nazi's,etc. die wel degelijk op het Blok stemmen), maar ik vind het Blok een tamelijke voddenpartij: enkel standpunten (die dan nog ongenuanceerd zijn) over migranten, Vlaamse onafhankelijkheid en veiligheid, en dit gecombineert met mandatarissen die het IQ van een mug hebben (heb hier zelf meermaals het bewijs van gezien)etc. etc. Mijn conclusie is dat de CD&V geen oppositiepartij is maar een rasechte beleidspartij is, en dat het Blok een rasechte oppositiepartij is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraagstelling in verband met het opslokken van de CD&V is in feite niet relevant.
Het Vlaams Blok slokt al jarenlang de facto stukken van andere partijen op, inclusief van CD&V, VLD en ook SP.A. De SP.A en VLD hebben dat kunnen compenseren door zelf bij Agalev en CD&V andere kiezers over te nemen. Een rode draad in de bewegingen van de kiezers is dat het Blok een bijna exclusieve eenrichtingsverkeer 'binnen' kent. De mensen die eens beslissen om op het Blok te kiezen worden trouwe kiezers en gaan nagenoeg niet meer weg. En de CD&V kent dan weer een nagenoeg eenrichtingsverkeer 'buiten'. De kiezers gaan er weg, en niemand komt binnen. Vandaar mijn conclusie dat de traditionele partijen zowiezo kiezers verliezen aan het Blok, en dat de CD&V geen andere vijver heeft gevonden om te vissen, waardoor ze steeds maar kleiner wordt. Agalev heeft dezelfde trend gekend, maar het was eenmalig, bijna iedereen weg, daarom dat Agalev in feite niet echt meer bestaat, onder welke naam en vorm ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vroeger vervulde de CD&V de rol van politieke vertolker van gevoelens van groepsgebondenheid en van cultuurbewustzijn (zij het dan van het christelijk bewustzijn). Nu kan zij die rol van vertolker van die waarden niet meer aan. De mensen die een nood voelen aan groepsverbondenheid en cultuurbewustzijn kunnen momenteel eigenlijk nergens meer terecht behalve bij het Vlaams Blok. En als het Blok zich met de jaren meer breed opstelt zonder daarbij aan zijn essentie te raken, en als de interculturele spanningen en conflicten nog groter en talrijker geworden zijn dan nu, dan zal het appeal van het Blok enkel nog groter worden. Dan verschrompelt de CD&V in de rest van Vlaanderen tot een klein partijtje zoals in Antwerpen stad. En dan is de stap naar het VU - NV-A scenario niet ver meer af. |
|
![]() |
![]() |