![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moslims zullen nooit worden geaccepteerd. | |||
Mee eens |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
Mee oneens |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Geen flauw idee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vele moslims zijn perfect ingeburgerd in nederland en belgie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jou zin: vele moslims zijn perfect ingeburgerd... wil ook niet zeggen ALLE Mijn zin:vele moslims hebben het criminele pad gekozen... wil ook niet zeggen ALLE! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat als je de sociale klasse in rekening houd de gemiddelde christen even crimineel is als de gemiddelde moslim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Kies betere vrienden ipv mensen die dagelijks zulke dingen tegen jou komen verkondigen, of klaag ze aan voor mijn part zodat je een mooie cent eraan kunt verdienen. 3. Of sociale klasse ermee te maken heeft interesseerd mij niet, indien je migrant bent en je verblijft als crimineel in belgie moet je vertrekken, of je nu bij een minderheid hoort of niet. 4. Perfect ingeburgerd is wel een groot verschil met crimineel zijn of niet, en ik geloof absoluut niet dat de overgrote meerderheid van de moslims in ons land perfect zijn ingeburgerd, vertel mij dan maar eens waar ze werken en verblijven. Ik zeg dit met overtuiging omdat ze dit zelf overal verkondigen, ze krijgen toch nergens de kans om nederlands te leren, ze krijgen toch nergens werk, ze mogen nergens binnen, ze worden gediscrimineerd op alle mogelijke vlakken,... in elk geval er kan maar 1 van de 2 waar zijn, oftewel liegen ze dat ze geintegreerd zijn oftewel liegen ze over al het rascisme in ons land, zeg het mij maar. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeg me eens hoeveel moslims ken je persoonlijk? Of is alles wat je hier zegt gebaseerd op wat je uit de media haalt? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen er toch ooit eens moeten uitgeraken hé!
Zoals illwill vernoemt is het het een of het ander: ofwel vinden ze wél werk ofwel worden ze gediscrimineerd! Wat is het nu? ofwel vinden ze wél een woning ofwel worden ze gediscrimineerd! Kan iemand me dan eens vertellen waar al die mensen ondertussen wonen? ![]() En kom nu niet af met "ze vinden enkel verloederde woningen" want daar zijn ook kantjes aan natuurlijk! ik ken buurten met NIEUWBOUW! Rara aan welke kant de migranten wonen! daar heb je geen verrekijker voor nodig. Je kan in gemengde straten zo het onderscheid zien tussen woningen van migranten en woningen van andere belgen. Maar als een verhuurder net zijn appartement heeft gerenoveerd dan geloof ik vast dat die mens tweemaal nadenkt alvorens daar een gezin van 7 personen in te laten wonen! Zelf woon ik in een straat met woningen die allemaal gelijk gebouwd werden. Allen zijn eigenaars, ook het ene migrantengezin dat hier woont. Maar je hoeft echt geen bril op te zetten om te zien waar die wonen. Noem het "cultuurverschil", het maakt me geen reet uit. Maar laat dan de maatschappij niet opdraaien om die woning te laten opknappen! We kunnen gewoon niet met twee maten en twee gewichten blijven werken. Of zouden de andere mensen in mijn straat dan racisten zijn, omdat ze dat ene huis niet met z'n allen zijn gaan opknappen? Op den duur begint het er op te lijken dat zoiets wel de bedoeling lijkt te zijn, maar dan op nationale schaal! En nee daar bedank ik voor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
|
![]() Citaat:
Zoiets gaat echter rond (iedereen kent wel iemand die gediscimneerd is) en zo onstaat er een vooroordeel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me dan ook even uitleggen waarom het ene vooroordeel "wij worden gediscrimineerd en daarom vinden we geen job" wèl in de media zou mogen uitgesmeerd worden, en bovendien nog ondersteund door verschillende politiek partijen die ht liefst nog positieve discriminatie zouden willen doorvoeren - het andere vooroordeel "migranten zorgen voor het overgrote deel van de straatcriminaliteit" NIET in de media mag verschijnen en door diezelfde politieke partijen netjes onder de mat wordt geveegd. Citaat:
Ramen die nog nooit een spons hebben gezien. Gordijnen (of liever nog dekens) die vol met spinnewebben hangen Houtwerk dat geen likje verf gekregen heeft in jaren voortuintjes die er als stortplaats uitzien voordeuren die uit hun voegen hangen zonder te worden hersteld IN de appartementsblokken: vuilnis in de traphal muren die volgeklad werden met troep liften waar mensen (of dieren? honden waarschijnlijk NIET) hun gevoeg in doen.... Binnen in de appartement: MUREN tussen twee verschillende appartement die werden uitgeslagen (en zo blijven staan) omdat een stuk van de familie in het aangrenzende appartement woonde..... Leeftijd van het gebouw: 15 jaar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen de beide is echter dat de uitspraak (alle migranten zijn criminelen) makkelijk weerlegbaar is als een vooroordeel . het andere vooroordeel (discriminatie bij jobs/woningen/whatever) is echter veel moeilijker want er is daar geen enkele bewijs van . Beide zijn en blijven echter vooroordelen wat sommige er niet van weerhoud om het wel keer op keer te zeggen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kende twee gezinnen die ook in die sociale blok woonden. Die werd opgericht in een periode dat men zoveel mogelijk spreiding wou bekomen: een deel van de straat zijn dus gewone privé appartementen, de overkant sociale appartementen. Ondertussen zijn de meeste autochtone bewoners die in die sociale appartementen woonden gaan lopen - als ze de kans kregen. De eigenaars proberen vruchteloos hun eigen appartement te verkopen zonder er hun broek aan te scheuren! Bij de politiediensten staat die wijk (weerom toevallig zeker?) bovenaan het lijstje van moeilijkheden! maar voor de rest fantaseer ik het allemaal ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees even beter: ik ken 2 gezinnen die daar woonDen! ik ken die blok dus goed! De gezinnen die ik kende waren autochtoon en zijn dus gaan lopen van zodra ze een ander onderkomen konden vinden.
Net als vele andere autochone gezinnen die daar woonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() Leer eens wat migranten kennen je zal snel je fout inzien . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het altijd blijven zeggen niet alle migranten zijn slecht of crimineel maar zolang de anderen deze mensen toch blijft beschermen en ons blijft beschuldigen van rascisme of iets dergelijks zullen we nooit kunnen samenleven. Er gaat trouwens veel meer en ik zeg nog maals veel meer respect van autochtonen naar migranten dan andersom. Een ander ding waarom het vooral moeilijk zal zijn met de meeste moslims in ons land is dat zij veel te agressief zijn en daar zijn ze nog trots op ook, ik vergeet vorig jaar nooit meer toen men een moeder interviewde van een marokaan die net iemand had doodgeslaan " het is toch zo'n goeie jongen, dat heeft hij nog nooit eerder gedaan, hij doet geen vlieg kwaad maar spreek niets verkeerds over hem want hij maakt je kapot." Tja wat doe je met zo iemand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
meeste moslims zijn veel te agressief weeral zo een uitspraak en je hebt zelf al gezegd dat je geen moslims kent. het enige waar je dit dus haalt is de media. De media zegt dat alle VB'ers racistische neo-nazi's zijn moet ik ze dan geloven? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De islam plaatst haar wetten automatisc boven de wetten van een samenleving. Naast een geloof is het immers ook een maatschappij-ordening die geen ondrscheid tussen kerk en staat kent. De mufti van Marseilles vormt niet de regel, ... De Franse grootsteden zitten volle radicale imams die werken aan een actieve islamisering van de Franse maatschappij. In Nederland begint men nu toch stilaan te reageren tegen radicale imms die de Nederlandse openbare cultuur ondergraven, wanneer gebeurt zoiets in België? De islam en westerse waarden gaan niet samen. Moet men dan de mensen verbieden hun geloof te belijden? Neen, maar men moet het ook niet actief ondersteunen. Men kan de meeste moslims ook niet terugsturen naar hun land van herkomst, maar een verdere instroom is ongewenst (uitz. politieke vluchtelingen, vooral als die op de vlucht zijn voor funamentalistische regimes). De imams moeten streng gecontroleerd worden en hier opgegroeid zijn, geen import. Iedereen moet de wetten van het gastland respecteren, zoniet harde strafrechtelijke aanpak (bv. van discriminatoire uitspraken of haatcampagnes tegen de westerse samenleving in de moskees). Een actievere integratiepolitiek, met ook nadruk op plichten, kan de mensen misschien gemakkelijker losweken uit hun traditionele samenlevingsverbanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ik heb zeg niet dat de overgrote meerderheid crimineel is maar een te groot aantal wel, maar wat mij stoort is dat deze mensen het vertikken om hier te werken, vertikken om de taal te leren, profiteren van alle voorzieningen in dit land, beschermd worden langs alle kanten om toch maar politiek correct over te komen en dat de burger hier die zijn best probeert te doen het leven zuur gemaakt worden en vooral dat men de straten onveilig maakt. Er komen steeds meer moslims op tv vooral in nederland waar ze de kans hebben om te zeggen dat er te veel marokaanse jongeren het slechte pad kiezen maar dat doen ze niet, het enigste wat uit hun mond komt is dat het de schuld is van de autochtonen en de regering. Weer 2 mogelijkheden, oftewel is er geen probleem met marokanen oftewel is het echt de schuld van iemand maar je kunt niet ontkennen dat er een probleem is en aan de andere kant zeggen dat het onbestaande probleem aan een ander te wijten is. Ik haal het niet uit de media, ik weet niet wat jij doet de hele dag maar ik ga ook om met mensen die ik niet persoonlijk ken, ik ga op cafe zitten, ik ga veel uit en ik zie en praat met mensen die bv toevallig langs mij zitten en dit kunnen nm. ook moslims zijn, of vrienden van mij die moslims kennen wil ook niet zeggen dat ik die persoonlijk ken, zo kan ik nog veel vb opsommen waardoor ik wel in contact kom met moslims. En inderdaad de media is niet altijd correct, maar heb maar geen schrik ik ben geen vb stemmer dus je kunt mij op dit vlak niet kwetsen ofzo door er iets slechts over te zeggen, ik ben ervan overtuigd dat er smeerlappen en rascisten lid zijn van het vb maar dat is ook zo in alle andere partijen maar dit wil niet zeggen dat alles wat er te zien is op tv nep is. Om een voorb. te geven in die programma's waar ze politie agenten volgen kun je moeilijk zeggen dat het niet echt is hé. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
punt 2: dat heb ik ook nooit gezegt! Maar het aantal criminele autochtonen + het aantal criminele allochtonen is te veel! Het gaat mij niet over het feit of mensen van een bepaalde afkomst crimineler zijn dan anderen maar je kunt in dit land niet iedereen opvangen en hier laten verblijven op kosten van de autochtoon, dat je dat niet wil snappen vind ik onbegrijpelijk. Trouwens ik ben zelf van Franse afkomst dus let niet op schrijffouten, maar ik voel mij absoluut niet aangesproken wanneer ze het hebben over het grote aantal criminele allochtonen hoor. punt 3: Ik praat over en heb enkel iets tegen de criminele groep van migranten en autochtonen in dit land, je kunt nog 100 keer zeggen dat er wel mensen zijn die zich goed gedragen in dit land, dat weet ik ook wel. Om de discussie dus te stoppen of er meer aan criminele zaken doen of niet zal ik wel toegeven dat er meer zijn die het goed doen in dit land. Ik zou willen dat er hier cijfers over waren, of het er nu meer of minder zijn maar dan weet men wel meteen hoeveel criminele allochtonen zijn die op onze kosten leven en profiteren in dit land. punt 4: ik ken ze niet persoonlijk nee, dat was misschien uw punt waar deze discussie over ging maar absoluut mijn punt niet, ik lig hier nm niet van wakker. punt 5: VB propaganda? K9 dat slaat nergens op. Ik heb nog nooit een programma of een stukje reclame gezien van het vb, ik kijk redelijk weinig naar tv en meestal naar films, ik ben gewoon veel op straat doordat ik nog graag weg ga, ik zie genoeg wat er op straat gebeurt maar ik vertik het om mij te laten opsluiten door een aantal criminelen die hier niet thuishoren. De meeste mensen die ik hier op de forums tot nu toe ben tegengekomen en die ontkende dat er een probleem is in belgie waren boven de 40 jaar en kwamen enkel buiten hun huis overdag, en dan nog meestal om zich te verplaatsen naar hun werk, sorry hé maar dan kun je dus niets zien van wat er gebeurt en dan moet je dus zeker niet problemen die vooral snacht's zich afspelen zitten ontkennen. |
|||||||
![]() |
![]() |