![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() ""Enkel autoritaire regimes zijn bij machte om echt drastische maatregelen uit te werken. Bij een ecologisch-rechts nationaal solidaristisch bestuur kan dit.""
zot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Methaan is inderdaad ook een belangrijk broeikastgas. Dit wordt voor een groot gedeelte geproduceerd door onze veestapel. Runderen zijn een gigantische methaanbron. Verder wordt dit onder andere ook geproduceerd in rijst-paddy's. Landbouw is dus een belangrijke bron van methaan in de atmosfeer.
Natuurlijk speelt de ontginning van aardgas ook een grote rol omdat er in dergelijke productieketen altijd wel her en der verliezen zijn. De starter van de draad heeft het over het vrijkomen van methaan bij het smelten van ijs. Dit vergt toch wel wat meer duiding. Methaan zit niet zozeer opgesloten in ijs. Als de permafrost smelt die in grote gedeeltes van het Siberië, Canada en Alaska voorkomt dan zal in de gesmoten brij anaerobische afbraak starten waardoor er zeer veel methaan zal vrijkomen. Vermits dit een 32x sterker broeikastgas is dan CO2 kan hier een groot effect van verwacht worden. In de oceanen zit nog een gigantische voorraad methaan opgesloten in de vorm van methaan-hydraat. Niemand weet hoe stabiel deze hydraten zijn, maar men weet wel dat een opwarming van het water een gedeelte van dit methaan kan vrijmaken. Methaan is dus een belangrijke factor om in de gaten te houden de komende jaren. Zeker omdat veel mensen methaan (=aardgas) zien als een mogelijke vervanger van aardolie, bv. voor electriciteitsproductie. Iemand reageerde dat het effect van waterdamp zeer belangrijk is. Dit klopt, het is het belangrijkste broeikasgas in onze atmosfeer. Veel modellen voorspellen echter een belangrijke toename van de bewolking bij opwarming wat mogelijk voor extra opwarming kan zorgen. Kijk hierbij ook naar de contrails van de vliegtuigen. Op bepaalde dagen krijg je geen blauwe lucht meer door de massa's contrails, vermits deze op relatief grote hoogte voorkomen is het effect hiervan belangrijker. Het luchtverkeer is dus een grote boosdoener, dit door de gigantische uitstoot van CO2, maar ook door de contrails die geproduceerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [IMG]2 vele miljoenen mensen zullen verzuipen in de derde wereld met het stijgen van het waterniveau[/IMG]Onnozel: het water zal idd misschien stijgen (ni zeker), ma zo rap dat de mensen geen tijd hebben om te ontkomen, zal da ni gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, snel gaat dat niet. Maar het risico op een overstroming waarbij wel mensen omkomen zal groter worden met een stijgende zeespiegel. Zeker als daarbij nog meer extreme stormen gepaard gaan. Combineer dit met een slechte infrastructuur en communicatie in ontwikkelingslanden en ik vermoed dat die 2 miljoen doden nog een grove onderschatting zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
dubbel Laatst gewijzigd door Pieke : 3 november 2006 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Het ontstaan van "extreme stormen" heeft vooral met vochtigheid te maken. Wil je meer extreme stormen, dan moet die vochtigheid laag zijn. In geval van een hogere temperatuur verdampt meer zeewater en stijgt de vochtigheid. Ergens klopt er dus iets niet met uw redenering. Voor de wetenschappelijke uitleg raad ik Lindzen aan. Laatst gewijzigd door Pieke : 3 november 2006 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
"Burgerlijk rechts" smeert nu het gat in de begroting dicht met eco taksen. We mogen dus op onze twee oren slapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Wil je je echt zorgen maken over al die methaanhydride die eventueel kunnen vrijgesteld worden, dan zou ik als ik u was meer schrik hebben van de plannen die er gemaakt worden om die methaanverbinding uit dat zeewater op te halen door de grote energieconcenrns. Citaat:
En in de meeste klimaatmodellen wordt waterdamp stelselmatig uit de berekeningen gehouden. Omdat de menselijke invloed hierop quasi nul is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Noot: exacte temperatuurmetingen gebeurt pas vanaf 1875. Laat dat net de periode zijn van het einde van de kleine ijstijd die startte rond 1600. Laatst gewijzigd door Pieke : 3 november 2006 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() die film van Al Gore.
Vertelt die daarin ook wat hij concreet gedaan heeft om het te stoppen toen hij vice-president was van de USA en de op 1 na machtigste man van de wereld ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Tja er bestonden toen nog geen linksen die hen extra jaloezietaksen konden opleggen ... ge ziet wat er van gekomen is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik ga eerst eens op zoek naar het rapport van Nicolas Stern en dan kom ik terug.
Bevat sensationele dingen. Discussiëren over al of niet bestaan van de klimaatwissel en zijn mensgemaakte componenten beschouw ik, in het licht van het overweldigende wetenschappelijke feitenmateriaal (dat nog steeds toenoeemt), en gezien de overweldigende consensus onder wetenschappers, als tijdverlies voor leken. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 november 2006 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() ""Een perfecte illustratie van de anti-wetenschappelijke houding die overheerst in de huidige angst-propaganda over het klimaat.""
Waw, alleen geschreven die zin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Proficiat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Maar wat zullen we doen als de Versuz overstroomt?!?!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |