Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 17:22   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De wegen zijn misschien qua kwaliteit beter in Nederland, maar ze zijn o zo smal... Geef mij maar de breedte van de rijvakken in België.
Mij is nog nooit opgevallen dat de rijstroken in België breder zijn. Op de snelweg in ieder geval niet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:27   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De wegen zijn misschien qua kwaliteit beter in Nederland, maar ze zijn o zo smal... Geef mij maar de breedte van de rijvakken in België.
Ga allemaal eens met een vrachtwagen rijden.
Die stom Hollanders met hun rijvakken die zelfs smaller zijn dat een vrachtwagen en met hun onozele klinkers die zelfs bij droog weer glad blijven en je aanhanger naar overal doet schuiven.
En dan hun stomme ronde punten, die zo klein en kort zijn dat je met een vrachtwagen zijn voorwielen reeds op het verlengde van de baan bent terwijl de achterwielen nog aan de rotonde moeten beginnen.
En dan hebben ze op die rotonde een paalje staan dat er dus door iedere vrachtwagen die er voorbij rijd weer moet worden af gereden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:29   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Mij is nog nooit opgevallen dat de rijstroken in België breder zijn. Op de snelweg in ieder geval niet.
Nederland zijn de meeste rijstroken 2.75 meter in belgie 3.00 meter.
En geloof het maar voor een vrachtwagen van 2.50 breed is die 25cm dus een heel groot verschil.
Oud 2 november 2006, 17:30   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die stom Hollanders met hun rijvakken die zelfs smaller zijn dat een vrachtwagen en met hun onozele klinkers die zelfs bij droog weer glad blijven en je aanhanger naar overal doet schuiven.
En dan hun stomme ronde punten, die zo klein en kort zijn dat je met een vrachtwagen zijn voorwielen reeds op het verlengde van de baan bent terwijl de achterwielen nog aan de rotonde moeten beginnen.
En dan hebben ze op die rotonde een paalje staan dat er dus door iedere vrachtwagen die er voorbij rijd weer moet worden af gereden.
Was U dat in Amsterdam?
[IMG][/IMG]
Oud 2 november 2006, 17:40   #25
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
En op de hollandse autostrades ist altijd donker. Bij ons veiliger met die verlichting.
Maar op sommige plekken in holland beginne ze nu ook met snelweg verlichting.
Je schrijft met GROTE LETTERS in je profiel dat je in Limburg woont, maar Nederland blijf je steevast holland noemen. Een typisch manipulatief trekje van Belgicisten en Vlaams particularisten: Nederland als een uitgedijd Olland voor te stellen. Niet verwonderlijk: voor degene die dat niet doet, valt de reden voor zowel het ont-/bestaan van Belgie als voor het Vlaams-particularisme weg.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 2 november 2006 om 17:45.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:45   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gedaan met een reden. Vrachtwagens mogen niet hard rijden, maar doen dit vaak toch. Minister Peijs heeft expres opdracht gegeven wél meerdere rijstroken te maken, maar deze ook smaller te maken (dus niet nóg smaller hoor). Bovendien zijn rotondes echt iets van de 21e eeuw. Dat België deze niet heeft zegt toch wel iets over jullie infrastructuur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:47   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Je schrijft met GROTE LETTERS in je profiel dat je in Limburg woont, maar Nederland blijf je steevast holland noemen. Een typisch manipulatief trekje van Belgicisten en Vlaams particularisten: Nederland als een uitgedijd Olland voor te stellen. Niet verwonderlijk: voor degene die dat niet doet, valt de reden voor zowel het ont-/bestaan van Belgie als voor het Vlaams-particularisme weg.
Wat ik me afvraag is waar al die weerstand tegen Hollanders vandaan komt. Ik ben het ermee eens dat het niet echt een mooi taaltje is (ik spreek dan ook zuiver ABN) en sommigen kunnen ook wel wat socialer (maar zo is dat bij Belgen ook, kijk maar naar dit forum), maar om die mensen nou zo af te schilderen...

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 november 2006 om 17:47.
Oud 2 november 2006, 17:49   #28
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat ik me afvraag is waar al die weerstand tegen Hollanders vandaan komt. Ik ben het ermee eens dat het niet echt een mooi taaltje is (ik spreek dan ook zuiver ABN), maar om die mensen nou zo af te schilderen...
Die ontstaat uit de onwil om verder dan de eigen neus te kijken. Bekrompenheid maw.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:51   #29
Dimitri

Standaard

Citaat:
Nederland zijn de meeste rijstroken 2.75 meter in belgie 3.00 meter.
En geloof het maar voor een vrachtwagen van 2.50 breed is die 25cm dus een heel groot verschil.
Ik heb er geen verstand van, maar volgens het Wikipedia-artikel over autosnelwegen zijn rijstroken op Nederlandse snelwegen standaard 3,5 meter breed. De standaarden in Duitsland zijn 3,75 meter voor de rechter rijstrook en 3,5 meter voor de linker rijstrook of rijstroken. Hoe het in België zit weet ik niet.
Oud 2 november 2006, 17:58   #30
Dimitri

Standaard

Citaat:
met hun onozele klinkers die zelfs bij droog weer glad blijven en je aanhanger naar overal doet schuiven.
*kuch* kasseien *kuch*

Citaat:
Je kunt een rotonde natuurlijk ook zo breed maken dat een vrachtwagen er zonder moeite overheen kan, maar dan kan een gewone auto er nog makkelijker zelfs zonder afremmen overheen en is het effect van de rotonde weg.

Ik denk dat als je naar de verkeersveiligheid kijkt, een rotonde in ieder geval een betere optie is dan stoplichten. En als vrachtwagenchauffeur zal je waarschijnlijk ook liever rotondes hebben dan verkeersdrempels (valt me nog mee dat je daar niet over begonnen bent).
Oud 2 november 2006, 19:57   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen verstand van, maar volgens het Wikipedia-artikel over autosnelwegen zijn rijstroken op Nederlandse snelwegen standaard 3,5 meter breed. De standaarden in Duitsland zijn 3,75 meter voor de rechter rijstrook en 3,5 meter voor de linker rijstrook of rijstroken. Hoe het in België zit weet ik niet.
Dit zijn de maten op de snelwegen, de andere wegen en de wegen waar werken zijn, zijn dus een pak smaller.
Oud 2 november 2006, 19:59   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn de maten op de snelwegen, de andere wegen en de wegen waar werken zijn, zijn dus een pak smaller.
Dan mag je dat dus niet vergelijken, want in België zijn wegwerkzaamheden helemaal van Liège tot aan Bastogne. Oftewel, gigantisch aantal kilometers één smalle rijstrook.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 november 2006 om 19:59.
Oud 2 november 2006, 20:03   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*kuch* kasseien *kuch*

Je kunt een rotonde natuurlijk ook zo breed maken dat een vrachtwagen er zonder moeite overheen kan, maar dan kan een gewone auto er nog makkelijker zelfs zonder afremmen overheen en is het effect van de rotonde weg.

Ik denk dat als je naar de verkeersveiligheid kijkt, een rotonde in ieder geval een betere optie is dan stoplichten. En als vrachtwagenchauffeur zal je waarschijnlijk ook liever rotondes hebben dan verkeersdrempels (valt me nog mee dat je daar niet over begonnen bent).
Als ze kasseiën of kinderkoppen zoals wij zeggen zouden gebruiken dan hadden de vrachtwagens er minder last van, nee ket zijn hun stomme rode klinkers overal.

Die rotondes zijn idd stukke beter dan lichten, maar ze zijn dus te klein.

Een vrachtwagen is gemiddeld 18 meter lang en hun rotondes van begin tot einde vaak maar 15 en 16 meter.
Dus als ze deze nu eens een beetje groter maken, dan hebben vrachtwagens er minder problemen mee. ze zouden du 10 meter groter moeten zijn, de wegen er rond zijn idd breed genoeg.
Oud 2 november 2006, 20:04   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan mag je dat dus niet vergelijken, want in België zijn wegwerkzaamheden helemaal van Liège tot aan Bastogne. Oftewel, gigantisch aantal kilometers één smalle rijstrook.
Ik weet het van mijn collega's, het is bijna onmogelijk geworden om nog ergens deftig te geraken met een vrachtwagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be