![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Inderdaad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra de vis zo zeldzaam wordt dat het onrendabel wordt om hem te vangen stopt de overbevissing vanzelf. De overgebleven exemplaren zwemmen dan in hun voedsel waardoor ze zich kunnen herstellen. Citaat:
Ik weet het niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf lust eigenlijk geen vis of ander water-gedierte,dus daar zit ik al safe....
Er kan echter niet meer weg-gerelativeerd worden dat ze allemaal weg zijn,de ooit zo gigantische bestanden van sardien,haring,kabeljauw,heilbot,zalm,paling,..... . Daar zien we dan onze vissers langs de Europese kusten hun "shift" noeste arbeid verrichten op het water om terug te keren met wat zielige plastic bakjes visjes.....terwijl zwartwit beelden van "amper" 50 jaar geleden toonden hoe op de trawlers van toen het personeel moest opletten niet te verongelukken in werkelijk kolossale hoeveelheden vis,vis van fantastische grootte overigens (een kabeljauw hoort groter dan 1 meter te zijn!!! )...... Veranderen door het verminderen van de visbestanden op den duur onze wateren in,ofwel groene en (cyaan-)blauwe gifsoepen,of,zoals de Adriatische Zee,superheldere,vrijwel steriele waterwoestijnen? Niks heeft me zo geschokt als een documentaire,een maand geleden op Arte waarbij,tijdens een onderzoek naar het eventueel nog voorkomen van Witte Haaien voor de Kroatische kust men een week lang,dag en nacht,hengelde,met konstant "voederen" van bloed en resten..... De vangst: 1 (één) blauw haaitje..... op een stuk zee waar men vroeger beter niet te lang in het water lag.... ![]() Als de top-predators vrijwel verdwenen zijn......hoe zou het dan nog zijn met hun prooi denken we? Maar inderdaad,misschien ,om gejank van de visserij-industrie te vermijden,stopt men beter met wat rest van hun subsidies,en laten we ze maar doen...binnen 5 jaar spreken we er dan niet meer over |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd op restaurant gaan trouwens ook niet, als je dat mocht bedoelen. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2006 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |