![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze draad daar wil ik normaal niet op antwoorden omdat onze moderators racistische uitlatingen goed keuren,dit is dan maar zo hé Maar ik vind dat niet ok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Ik heb altijd gevonden dat het woord "zwarte" negatiever klinkt dan "neger"...
Maar kom, we kunnen ook gewoon een negerzoen maken met witte chocola voor de negerkes, dan hebben zij ook een "blankezoen" of "blankevrouwentetten" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Neger" wordt vaak als een slecht woord beschouwd maar het (beter gewaardeerde?) woord "creool" lijkt mij van slechtere afkomst (Portugees: "criollo"; ook ons woord "krioelen" is hieraan zwak verwant, trefnaam ongeveer: gebroed/broedsel).
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() neger -> niger = zwart -> is scheldwoord
zwarte -> is geen scheldwoord legt iemand mij de logica uit? indien je het allebei als een scheldwoord ziet is het al helemaal wahnsinn want hoe moet je in godsnaam dan iemand omschrijven die zwart is? iemand is wit of zwart. iemand is een blanke of een neger, zo simpel is het. het staat verdorie nog in van dale ook: ne·ger (de ~ (m.), ~s) 1 persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika => nikker, roetmop het is geen scheldwoord, gewoon een beschrijving. noch blanken, noch negers zijn onderwaardig aan anderen. ze hebben gewoon een ander kleurtje en dat moet kunnen gezegd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Roetmop" vind ik lelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Laatst gewijzigd door Pukkie : 3 november 2006 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() "blanke" is op zich helemaal niet beledigend.Als ge er nu wat woordjes voor of achter gaat zetten kan dat veranderen.Net zoals "neger" geen belediging is, maar "stomme neger" wel.Ziet u het verschil, of is het te moeilijk te verstaan voor u? Ge moet het maar zeggen hoor, en voel u vooral niet beledigt, want beledigingen zijn hier verboden...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() kijk maar naar sinterklaas zijn kleren, helemaal in het rood, en dan zo een lange baard zoals Karl Marx ook nog!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |