![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat dacht U van deze tekst van rappers:
Pussy Nigga Lil Jon f/ Hitman Sammy Sam Chorus Lil Jon X2 Get the pussy nigga Stick that pussy nigga Fuck that pussy nigga You dead fuck nigga Verse 1 Hitman Sammy Sam Hey, I don’t like pussy niggaz And you might be a pussy nigga And if you a pussy nigga You better protect yourself cuz we gonna get these pussy niggaz Cuz nobody gonna fuck wit me ??? Zone 3 ??? And in the mean time I’m gonna handle mine these pussy niggaz ain’t gonna fuck wit me Person wit me Willy wit me tell em to come get me There ain’t gonna be negotiates I’m sorry but ain’t nobody gonna get me And they ain’t gone stop me fuck that shit I wanna see I’m a Georgia Boy fuck Pastor Troy These pussy ass niggaz gonna feel me Since disco they tried to get me shot me up and parked and beat me Come on boy here I am come and get me DSGB gonna die slowly jerry clap me Y’all know me Ghetto nigga, glock holy and block holy What’s up fuck nigga, back up fuck nigga Knuckle up pussy nigga, fuck yo click pussy nigga. etc, etc, etc. Wanneer komt er een maatschappelijk debat over deze vulgaire teksten van rappers. Waarom mag Zwarte Piet niet meer in Amsterdam-ZO komen?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() straks mogen we zelfs geen negerinnentetten meer eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik eet mijn negerzoen op een geheime plek in het huis.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als we ze nu eens tettezoenen noemen in het vervolg... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens CD's met veel ergere teksten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() het woord nigga wordt door de rappers als een geuzennaam gehanteerd
een volstrekt logisch aspect in hun emancipatiestrijd zo ken ik bvb ook homo s die zichzelf janetten noemen ze haten het politiek correcte gezeik van niet homo s over de benamingen die men deze bevolkingsgroepen moet geven zo is dat ook met deze rappers ze haten blanken die zitten te zeiken dat we ze niet negers mogen noemen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 november 2006 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
het woord neger is ooit wel degelijk als een scheldwoord door de blanken uitgevonden. maar woorden dragen een lading, een connotatie deze negers hebben er blijkbaar voor gekozen niet het woord neger te veranderen maar wel de connotatie ervan en zijn daar ook in geslaagd. da s hun volste recht idd en daar hebben wij bleekscheten ons geen reet mee te bemoeien dat wel doen is weer een vorm van verregaand paternalisme en betutteling.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 november 2006 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het zijn de zwarten zelf die na verloop van tijd dit woord als een scheldwoord opgevat hebben. Idem dito met het woord zwarte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En te verwachten valt dat Zwarte Piet het volgende slachtoffer is.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik hoop dat ze zwarte piet aanvallen, gewoon omdat het hier traditioneel is en veel mensen dat tegen hun principes vinden etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Als zwarte zichzelf graag sexistisch verlagen in hun teksten, dan moeten ze het zelf weten. Sommige begrijpen blanke ironie en zelfspot niet, wij begrijpen die van hen misschien ook niet.
Enfin, rap is sowieso niet mijn muziek en de tekst is niet meteen intellectueel te noemen, al ga ik er van uit dat het louter voor entertainment te beschouwen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() En wat met het woord blanke, de bange blanke man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Zwarte piet is geen neger, het is een blanke die zwart is door het schoorsteenroet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf toch gewoon negerzoenen zeggen hoor. ik zie niet waarom iemand daar over zou struikelen? Straks mogen we het woord neger en zwarte niet meer uitspreken. Dat is pas erg. ALsof we er een taboe van moeten maken dat iemand zwart is. Dat zou pas erg zijn, we kunnen dan misschien zeggen een donker geleurde blanke? Zou dat beter zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Natuurlijk ... hij nam een zwarte in dienst. Misschien was hij wel links, want het zijn eerder linksen die migranten op de arbeidsmarkt willen voorsteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Of anders kunnen we ook zeggen: niet rode, gele kleurlingen? Kwestie van ze niet te confronteren met hun huidskeur. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 3 november 2006 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |