Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2006, 17:30   #21
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

waterworld!!!
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 17:42   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De Nieuwe Mens zal eno2 verafgoden en bewonderen.

't Zal te laat zijn.
Hij zal het spek al aan zijn benen hebben.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 18:16   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
of anders:

1. De mens zal nog evenveel vis eten als nu, ofwel omdat men iets doet tegen de overbevissing, ofwel omdat men massaal vis gaat kweken in gevangenschap, zoals men dat nu al doet voor zowat elk ander eetbaar dier (en al verschillende vissoorten).

2. De mens zal nog evenveel met de auto rijden, omdat er een niet-vervuilende energiebron gevonden is, en ongevallen door elektronica voorkomen kunnen worden.

3. het gebruik van frigo zal op middellange termijn toenemen, omdat het gebruik hiervan minder energie kost dan in de winter zomer-voedsel uit zuiderse landen importeren of elke dag naar de winkel gaan. Als de energieproblematiek verholpen is, zal deze enkel gebruikt worden door mensen die eigen groenten willen bewaren, omdat er dagelijks voedsel naar keuze aan huis gebracht kan worden.

4. De mens steekt geen bossen in brand, niet omdat ze er niet meer zijn, maar omdat kappen meer opbrengt. De gekapte bossen zullen ook niet voor landbouw gebruikt worden, maar opnieuw aangeplant worden voor houtproductie (zoals het in europa al enige tijd is).

Tussenconclusie:
De mens is geen gefrustreerde doemdenker zoals eno2, maar een creatief en probleemoplossend wezen, dat zich aanpast aan zijn omgeving, of de omgeving aanpast aan zichzelf.
Zie je wel dat het je lukt een creatieve, leuklezende zin te vormen, als je je maar aan een goed voorbeeld kan optrekken!!!
Oud 6 november 2006, 20:39   #24
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga hier af en toe proberen een schets te geven van het soort mens dat ons binnnenkort te wachten staat.
Geen verheffend tafereel, maar we moeten realistisch zijn.
1 De Nieuwe Mens zal geen vis meer eten, niet zoals ik uit overtuiging, maar omdat er geen vis meer over is in voldoende hoeveelheden voor massaconsumptie.
Voor katholieken is dat evenwel niet erg, die moeten alleen maar de vrijdag geen vis meer eten.
2 De Nieuwe Mens zal geen auto meer rijden, niet uit overtuiging, zoals ik, maar omdat dit even dodelijke als dodelijk vervuilende privé-voertuig uit zelfbehoud zal opgegeven zijn.
3 De Nieuwe Mens zal in de winter geen frigo meer gebruiken, niet uit ecologische overwegingen zolas ik, en niet omdat een frigo in de winter al helemaal overbodig is, maar omdat het houden van een frigo een
crimineel consumptie-patroon zal geworden zijn.
4 De Nieuwe Mens steekt geen bossen meer in brand, niet omwille van ziijn bomenliefde, zoals ik, maar omdat alle bossen zullen verdwenen zijn ten gunste van het vruchtbare landbouwareaal.
Tussenconclusie:
De Nieuwe Mens is niet, zoals ik , een hoogspiritueel evolutietype, maar een verloederde klootzak in de eindtijd.
De mens heeft het gedaan. Ik ben van mening dat niet alle vervuiling/natuur uitbuiting de schuld is van het individueel verbruik van "de mens". Hoe noemt dat dorp of stad nu ook al weer, waar de bewoners een aanzienlijk hogere kans op kanker haddan dankzij de lokale fabrick? In ieder geval mochten die mensen daar enige echte zegenschap hebben, denk je dat ze hun leefgebied zomaar zouden laten verder vervuilen. Een groot deel van de fout ligt daar bij de fabrick en zijn bazen die ergens in hun villa op de'n groene buiten hun 30 jaar jongere vrouw aan het opvrijen zijn. Er is een verantwoordelijkheid als consument om voor de natuur te zorgen maar er is ook de verantwoordelijkheid van de bedrijven die in groote hoeveelheid schadelijke gassen uitstoten, Of zoals in landen waar ze slappe milieu maatregelen hebben kunnen lospeuteren, daar dumpen ze zowat alles in de lokaale meren.
Vraag aan eender wie op straat of ze vinden dat er drastische maatregelen genomen mogen worden om de natuur te redden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik ben er zeker van dat de meeste pozitief zullen antwoorden. Vraag het zelfde aan de groote baas die elk jaar miljoenen bespaart aan milieu maatregelen en verwacht een "nee" (een onrechtstreekse weliswaar).

Er zijn waarschijnlek ook genoeg midellen om milieu vrindelijke technieken te onderzoeken, maar wie wil er nu investeren in iets dat geen geld oplevert.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 6 november 2006 om 20:40.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:37   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een groot deel van de fout ligt daar bij de fabrick en zijn bazen die ergens in hun villa op de'n groene buiten hun 30 jaar jongere vrouw aan het opvrijen zijn
ID.
Er zijn zelfs bazen die mijn vrouw opgevreejen hebben, al was die maar vijf jaar jonger.
Oud 7 november 2006, 11:00   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
De mens heeft het gedaan. Ik ben van mening dat niet alle vervuiling/natuur uitbuiting de schuld is van het individueel verbruik van "de mens". Hoe noemt dat dorp of stad nu ook al weer, waar de bewoners een aanzienlijk hogere kans op kanker haddan dankzij de lokale fabrick? In ieder geval mochten die mensen daar enige echte zegenschap hebben, denk je dat ze hun leefgebied zomaar zouden laten verder vervuilen. Een groot deel van de fout ligt daar bij de fabrick en zijn bazen die ergens in hun villa op de'n groene buiten hun 30 jaar jongere vrouw aan het opvrijen zijn. Er is een verantwoordelijkheid als consument om voor de natuur te zorgen maar er is ook de verantwoordelijkheid van de bedrijven die in groote hoeveelheid schadelijke gassen uitstoten, Of zoals in landen waar ze slappe milieu maatregelen hebben kunnen lospeuteren, daar dumpen ze zowat alles in de lokaale meren.
Vraag aan eender wie op straat of ze vinden dat er drastische maatregelen genomen mogen worden om de natuur te redden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik ben er zeker van dat de meeste pozitief zullen antwoorden. Vraag het zelfde aan de groote baas die elk jaar miljoenen bespaart aan milieu maatregelen en verwacht een "nee" (een onrechtstreekse weliswaar).

Er zijn waarschijnlek ook genoeg midellen om milieu vrindelijke technieken te onderzoeken, maar wie wil er nu investeren in iets dat geen geld oplevert.
Bent U nu over de communistische paradijzen bezig?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:17   #27
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Bent U nu over de communistische paradijzen bezig?
Is het maar een gedacht of heb jij enkel een pik op mijn posts.

ik weet dat China niet veel bezig is met zijn natuurlijke omgeving. Van de andere landen heb ik geen idee, behalven over cuba, ze hebben, hier ergens anders een topik over gemaakt met bijhorende link.
http://www.spectrezine.org/weblog/?p=299#more-299
Niet mis he.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 17:41   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga hier af en toe proberen een schets te geven van het soort mens dat ons binnnenkort te wachten staat.
Geen verheffend tafereel, maar we moeten realistisch zijn.

1 De Nieuwe Mens zal geen vis meer eten, niet zoals ik uit overtuiging, maar omdat er geen vis meer over is in voldoende hoeveelheden voor massaconsumptie.
Voor katholieken is dat evenwel niet erg, die moeten alleen maar de vrijdag geen vis meer eten.

2 De Nieuwe Mens zal geen auto meer rijden, niet uit overtuiging, zoals ik, maar omdat dit even dodelijke als dodelijk vervuilende privé-voertuig uit zelfbehoud zal opgegeven zijn.

3 De Nieuwe Mens zal in de winter geen frigo meer gebruiken, niet uit ecologische overwegingen zolas ik, en niet omdat een frigo in de winter al helemaal overbodig is, maar omdat het houden van een frigo een
crimineel consumptie-patroon zal geworden zijn.

4 De Nieuwe Mens steekt geen bossen meer in brand, niet omwille van ziijn bomenliefde, zoals ik, maar omdat alle bossen zullen verdwenen zijn ten gunste van het vruchtbare landbouwareaal.

Tussenconclusie:
De Nieuwe Mens is niet, zoals ik , een hoogspiritueel evolutietype, maar een verloederde klootzak in de eindtijd.

5 DNM zal multicultureel zijn, niet uit overtuiging, zoals ik, maar uit door gedwongen métissage, door de de instroom van massa's ecologische vluchtelingen uit de zinkende kustgebieden.

6 DNM zal in Nederland en Vlaanderen op woonboten, paalhuizen, en pontonwoningen wonen, niet zoals ik, uit liefde voor de zee, maar omdat de zeespiegel tien meter zal gestegen zijn.

7 DNM zal enig kind zijn, niet zoals ik per toeval, maar door planning om de overbevolking tegen te gaan, daar het lvruchtbare landareaal en ook zijn opbrengst (door de pollutie) sterk zal gereduceerd zijn.

Tussenconclusie twee:
DNM zal niet, zoals ik, anders gaan leven uit vrije wil, maar gedwongen.
De sukkelaar.

8 DNM zal, geheel zoals ik, alleen en uitsluitend nog werken als vrijwilliger, omdat een mondiale slavenopstand de laatste vestiges van het loonslavenstatuut zal opgeruimd hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be