![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse overheid wordt belet om haar eigen Franstalige scholen te inspecteren. Toen FDW in een Vlaamse Commissie voorstelde, om als reactie hierop de financiering ff stop te zetten, kreeg hij hiervoor geen steun vd Vlaamse commissieleden, n-va'ers zoals Loones incluis.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 november 2006 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die inspectie is een bevoegdheid van de federale overheid dacht ik, en niet van de Franse Gemeenschap.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
En waarom werd dat geweigerd. Onze grond en ons geld-> onze scholen->onze inspectie? En ik zou het eigenlijk niet meer dan normaal vinden (maar ik vrees ervoor) dat die kinderen daar een stevige brok (heel het middelbaar door) Nederlands krijgen? ![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik woon in de Ardennen op de grens provincie Luxemburg- Namen en hier krijgen de kinderen gedeeltelijk vakken in het Nederlands in de lagere school.
Dit is wat men in sommige scholen in Vlaanderen wou doen, maar volgens de Vlaamse minister wettelijk niet mocht. Hier in Paliseul is men trouwens niet de enige: er zijn meerdere Waalse scholen, waar men een deel van de lessen in het Nederlands geeft. Ik ben trouwens van plan om Nederlandse lessen te geven aan volwassenen en ben er stellig van overtuigd dat het succes zal kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En rara welke bron het meest betrouwbaar is? Die van het Vlaams Belang of die van de Vlaamse overheid?