![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() @TomB: We zullen ze doorsturen naar de VS.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus ga je gang (in dat topic).
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je doet trouwens alsof iedereen die naar hier komt arme sukkelaars zijn die niks kunnen. Mijn mening is totaal anders. Overal, of dat nu in België is of in andere plaatsen in Europa, zie ik bijna altijd een enorm dynamisme van de immigranten. Zij openen winkels, gaan failliet, openen nieuwe winkels, ... kortom, zijn ondernemend en nemen risiko's. Welke Belg opent er tegenwoordig nog een winkel in de stad? En hoeveel immigranten doen het? De Belgen lopen te klagen dat ze geen werk Krijgen, veel immigranten creëren het zelf. Maar, en dan nu de grote maar. Sommige mensen mogen hier niet werken. Sommige mensen hebben er alle belang bij om er arm uit te zien, omdat ze dan meer steun krijgen van het OCMW. En natuurlijk is een firma opstarten in België zowat onmogelijk. Dat zijn volgens mij veel fundamentelere problemen. In elk geval, mijn harde schijf komt van een slovaak, een indiër herstelt mijn TV en mijn schoenen komen van bij een Turk. Allemaal dingen waar ik ook bij Europeanen terecht kan (in mijn huidig geval Oostenrijkers), maar dan betaal ik in juiste volgorde 1,5; 20; 5 maal zoveel. Voor mij creëren ze dus wel degelijk meerwaarde.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() We moeten - uit links opzicht - assiel verlenen aan die illegalen en ze in de Congo zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voorwaarde is wel dat we in Congo een Belgische regering opzetten en onze para's sturen. Het experiment zou kunnen succesvol zijn indien het nu uitgevoerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Het probleem is wel TomB dat als we eens naar de cijfers kijken zien we dat een 60% van de immigranten een beroep doen voor allerhande steun, inclusief diezelfde illegalen hoor. Wat zien we echter in de VS gebeuren...zomaar eventjes 85% van de immigranten werkt daar omdat daar géén sociaal opvangnet is zoals hier. Ik neem het niemand kwalijk dat ze een en ander hier gemakkelijk loskrijgen maar er zijn bewijzen genoeg dat een prachtig stelsels als dat van dit land het onder de toenemende last gaat begeven, draai en keer het zoals je wil. Er moeten dus keuzes worden gemaakt, en mijn keuze is een vrije-markteconomie met een serieuze sociale ombuiging en niet het ieder voor zich zoals in de VS, waar 50 miljoen mensen onder de armoedegrens leven. Indien wij een goed sociaal stelsel willen behouden TomB dan moeten we ingrijpen en het wetboek kordaat toepassen. Dit is niet enkel in het voordeel van de autochtonen maar ook voor die allochtonen die het met dit landje goed voorhebben, en dat is veruit de meerderheid hoor!!! Belgie kan nu eenmaal niet het OCMW van de wereld blijven spelen. Trouwens TomB, je weet toch dat zeker de laaggeschoolde migranten nu stilaan bang beginnen te krijgen voor het opengaan van de grenzen met het oostblok,miljoenen Polen staan klaar om over Europa uit te zwermen, om van de rest nog maar te zwijgen. We zullen dus echt creatief moeten worden om een en ander in de hand te kunnen houden want de laaggeschoolde migranten komen hier dan helemaal niet meer aan de bak hoor, en de gevolgen van een 'laat maar komen' politiek laten zich dan ook niet raden me dunkt!!!
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-Afghanen -Somaliërs -Irakezen ... allemaal inwoners van landen waar de VS de situatie grondig verstoord hebben. Wij sukkels van Europeanen mogen ze allemaal eten geven, in de VS komen ze niet binnen. Het beste dat Europa kan doen is alle politieke en militaire banden met de VS opgeven want de Amerikanen zijn grotere VIJANDEN van Europa als SADAM of MILOSEVIç!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Wat hebben de VS met deze problematiek te maken? Buiten het feit dat ook zij een slechte immigratiepolitiek hebben zie ik de relevantie niet.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het creatief zijn, zal vrees ik, zeer eenvoudig zijn. Een ontploffen van de sociale zekerheid. We zullen wel één geluk hebben. Dat het ontploffen, zoals alles, gratis is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze is schitterend! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allemaal zo snel mogelijk het land uit. Tapijtkruipend gespuis terug naar de zandbak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zoals steeds is damawallaby erg genuanceerd. Het gaat hier wel om mensen he!
Waarom zouden die mensen naar hier komen, denk je? Wij kunnen het ons niet eens voorstellen hoe het is om niets meer te verliezen te hebben. Om het met Bart Staes van Agalev te zeggen: "We leven in een samenleving waar we het normaal vinden dat fazanten niet worden vetgemest om daarna te worden afgeschoten. Goed zo: dieren en de natuur hebben ook hun rechten. Maar binnen maatschappij noch politiek verwondert men zich over het feit dat men asielzoekers en vluchtelingen - mensen, met een familie, met een menselijk verlangen - eerst worden opgesloten om daarna alsnog aan hun lot te worden overgelaten." By the way, ne Wallaby, is dat geen beest uit Australië? Deporteren, nu!
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |