Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 10:28   #21
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, die kan je niet mee tellen, in zuid-afrika vallen er even veel en dat is geen communistisch land.
En weet je dat heel zeker? Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vind niet dat we er gewoon maar meteen van moeten uitgaan.

In gevaarlijke werkomstandigheden een gevolg zou geweest zijn van het regime, is dan een deel van de arbeidsdoden te wijten aan dat regime (in dit geval het communisme) of niet? Ook al zijn er nog andere regimes op deze planeer waar het (minstens) even erg gesteld is met de arbeidsveiligheid.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:30   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Kijk naar de politieke voorkeur van uw leerkracht. Als het een rechtse zak is, plak er dan 100 miljoen op en zevert wat over Stalin, Mao, de Sandinisten en Castro en eindig met de mensenrechtensituatie in Venezuela. Als het een linkse kwiet is, zeg dan dat het communisme nog nooit ergens correct is geimplementeerd en dat het dus nog geen enkele dode heeft veroorzaakt, maar dat de gedachtenstroming op zich reeds miljarden arbeiderslevens heeft gered en beter gemaakt.
Eigenlijk is dit nog het meest nuttige antwoord voor den berre dat in deze topic staat
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:38   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En weet je dat heel zeker? Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vind niet dat we er gewoon maar meteen van moeten uitgaan.

In gevaarlijke werkomstandigheden een gevolg zou geweest zijn van het regime, is dan een deel van de arbeidsdoden te wijten aan dat regime (in dit geval het communisme) of niet? Ook al zijn er nog andere regimes op deze planeer waar het (minstens) even erg gesteld is met de arbeidsveiligheid.
Het was hier 10 jaar geleden niet veel beter gesteld met de arbeidsveiligheid. In de bouw had je toen ook een hier gemiddelde van 1 zwaar gewonde per 3 arbeidsdagen en 1 doden per 15 arbeidsdagen

De enige bedrijven die toen echt iets aan hun veiligheid deden was de energiewinning.

Zelfs nu nog vallen er hier slachtoffers door slechte en ongezonde arbeidsomstandigheden.

En hier vallen er dan weer dagelijks doden door het verkeer, terwijl er daar dan weer minder verkeersdoden zijn door hun slechte wegen en minder goede auto's.
Dus ga je die dan weer op rekening zetten van het beleid hier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 15:54   #24
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

danku voor de reacties. ik had inderdaad misschien mijn vraag wat concreter moeten stellen. ik had het dus over mensen die sneller aan hun eind zijn gekomen dan ze normaal zouden gedaan hebben, en dit dóór een maatregel die te wijten is aan een communistisch regime (maw: doodstraf, marteling of gevangenschap met als gevolg de dood, het niet bekommerd zijn om het volk, ed)

in elk geval, dank voor jullie reactie.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:08   #25
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Wat heb je nu eigenlijk in je 'werk voor school' geschreven?
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 16:17   #26
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Wat heb je nu eigenlijk in je 'werk voor school' geschreven?
dat het tamelijk onduidelijk is en dat de meningen over het aantal variëren tussen de 50 en de 100 mil. en ik heb er ook wat bijgezwanst dat het afhangt van hoe men de vraag bekijkt, nl wat men precies tot de 'doden veroorzaakt door het communisme' bedoelt.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be