![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar op dit forum weet je maar nooit. Man kan zich hier maar beter zo helder mogelijk uitdrukken, of men wordt verkeerd begrepen. Ik heb er niet wakker van gelegen. ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Doe je de opdeling op basis van : 1. volk (dus echt DNA) 2. de huidige moedertaal Ik denk dat er in Frans-Vlaanderen veel ge-assimileerde Vlamingen rondlopen, en veel Franssprekende Duitsers in Elzas-Lotharingen eveneens. En hoe ver ga je terug in de tijd? Want zoals ik al zei, wie nu even door België scheert zal de Vlaamse Rand gedeeltelijk willen overhevelen. Maar de meesten onder ons zullen dit waarschijnlijk (terecht?) helemaal niet eerlijk vinden. Maar als de huidige momentopname niet eerlijk is, welke dan wel? De Duitsers hebben het in 1870-1871 teruggepakt tijdens de oorlog (waarbij Duitsland werd eengemaakt), maar de Fransen hadden het zelf geleidelijk veroverd in de vorige eeuwen en het was toen een echte Germaans-talige bevolking. Maar we moeten oppassen, want zelfs Leterme heeft al toegegeven dat de taalgrens zijn oorsprong vindt in de invallen van de Germanen (rond 500 na Christus) ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 8 november 2006 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Neen, ik spreek gewoon over afkomst, stamboom. Denk niet dat ik met nazi-ideologie bezig zit of zo. Ik bedoel maar, stel nu eens heel extreem dat ik ergens 100.000 duizenden kindjes, Russisch bijvoorbeeld, ontvoer en volledig Nederlandstalig opvoed hier. Beschouw je hen als Vlaming of Russisch(Slavisch).
Kortom, hou je rekening met "assimilatie"? Waar ik met DNA op doel is de genetische graad van verwantschap. Een recent onderzoek toonde aan dat Vlamingen veel meer met Nederlanders dan Duitsers (gemiddeld uiteraard!!) dan met Fransen bijvoorbeeld gemeen hebben. Ik meen ook eens gelezen te hebben dat Basken zonder "broertjes" zitten. ![]()
![]() |
#25 |
|
![]() Ik wou, nu we toch bezig zijn, ook even dit onderwerp willen aansnijden. Ik had hier tot enkele maanden geleden nog nooit van gehoord, jullie wel?
Blijkbaar wou Stalin binnen de Sovjetunie een soort alternatief Israel oprichten. Vandaag is die regio de Joodse Autonome Oblast in Rusland : ![]() Blijkbaar was Stalin van mening dat elk volk een eigen gebied moest krijgen. Hoe nobel zijn bedoeling was kan je toch op zijn minst in vraag stellen als je het soort gebied in beschouwing neemt en de vrij grote afstand tot Moskou. Een succes is het niet geworden, het is ongeveer zo groot als België, er leven 190000 mensen, slechts 1.2% is joods. ![]()
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Een onafhankelijk Kurdistan, Soemnitisch en Shi'itisch Irak zou er wel eens kunnen komen gezien de huidige situatie.
Een vrij en westers gezind Kurdistan zou voor de Amerikanen een godsgeschenk zijn, gezien het één olievlek zou zijn (het grootste deel van de huidige Iraakse olievelden). Westers gezind zal het wel zijn, gezien ze dankzij de Amerikanen eindelijk hun eigen staat zullen hebben. Dit idee wordt besproken aan de andere kant van de oceaan, maar Bush zou er geen voorstander van zijn. En de Turken zullen lachen in zo'n geval... Laatst gewijzigd door Paracelsus : 9 november 2006 om 02:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() men zou gewoon al die olievelden moeten afpakken, en die mensen daar het onder elkaar laten opknappen: we schaffen alle grenzen af die de de kolonialen daar ooit getekend hebben, en dan moeten ze zelf hun grenzen maar bepalen.De olievelden echter worden "internationaal eigendom" en eerlijk verdeeld .Iedereen gratis naft. De rechtmatige eigenaars doen met het geld dat de petrol opbrengst toch niks anders dan oorlogswapens kopen om onderling te vechten, en terorristische groepen financiëren om ons het leven zuur te maken.We geven hun voedsel en medische hulp voor hun petrol, en basta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Als ik dit artikel mag geloven, werden ze nooit gedwongen. Het idee was blijkbaar om een alternatief, meer linkser (Marxistischer) land voor de joden op te richten, een tegenhanger van het zionisme. De enorme afstand doet vermoeden dat ie voornamelijk de niet-atheïstische joden zo ver mogelijk wou krijgen. Het is wel groter dan het huidige Israel.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik ben er vrij zeker van dat Stef Leeuwenhart dat woord kent.
Denkt u echt dat u daarmee elke kwestie kunt oplossen? Waar? Wanneer? Wie? Bij de opsplitsing van België kunnen we in Vlaams-Brabant een referendum organiseren. Maar we kunnen dat referendum ook per gemeenten organiseren. En u weet wat dat zou betekenen. Als u nu in het huidige Israel een referendum zou houden over de eenmaking van Palestijnse gebieden met Israel en de terugkeer der vluchtelingen zou de uitslag ook "nee" zijn hoor. In de Westelijke Sahara discussiëren ze al meer dan tien jaar over wie er mag deelnemen aan het referendum.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar alle Europese volken , zowel Slaven, Kelten, Latijnen als Germanen hebben een gemeenschappelijke voorouder, die vanuit de aziatische steppe naar deze gewesten gekomen is, de zogenaamde Indo-Europeanen, die men tot voor de vorige oorlog "Ariërs" noemde in de geschiedenisboekjes.Ik heb hier nog een Frans schoolboek liggen uit 1908 waar het woord in gebruikt word als "voorouders van alle Europese volkeren" Voor de Ariërs woonden er hier ook reeds mensen.De Basken stammen rechtstreeks van hen af, evenals de Samis, de inwoners van Lapland.Basken zijn gelijdelijk aan teruggedreven tot in de Pyreneeën, waar ze door de eeuwen heen stand gehouden hebben, beschermd door het gebergte.Idem voor de Laplanders in hun ijskoude bossen en steppen, waar ze door de Scandinaven in verjaagd werden. Beide volkeren spreken een taal zonder enige Indo-Europese invloed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien had Stalin toch zijn bedoelingen iets minder duidelijk moeten laten blijken??
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 9 november 2006 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |