Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2006, 16:20   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
De verschillen binnen de kopgroep zijn miniem, er kunnen maw makkelijk verschuivingen zijn, en er zijn idd methodologische veranderingen gebeurd tov vorige jaren.

Wat uiteraard niet betekent dat ik het beleid goedkeur ofzo. Maar eerlijk is eerlijk.
We zijn al jaren aan het dalen, dus de verandering van meting zal er wel niet veel invloed op hebben gehad, of mss toch met de oude meting was België mss wel uit de top 20 verdwenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 16:25   #22
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We zijn al jaren aan het dalen, dus de verandering van meting zal er wel niet veel invloed op hebben gehad,
Misschien wel, misschien niet.

Citaat:
of mss toch met de oude meting was België mss wel uit de top 20 verdwenen.
En u baseert u hiervoor op welke informatie?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 16:43   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet.

Daar we nu evenveel punten hebben behaald en daarvoor reeds 5 jaar daalden, denkt dat het dus de nieuwe meting voordelen had voor België

En u baseert u hiervoor op welke informatie?
Wel, de staatslast is in 6 jaar tijd meer dan verdubbeld.

Het klopt idd dat paars reeds steeds een begroting in evenwicht had, maar wat zij de bevolking niet vertellen is de prijs die daar in de toekomst voor betaald moet worden.
En ook deze last word mee getelt.
Oud 11 november 2006, 20:08   #24
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn anders genoeg bedrijven die nog in Antwerpen hebben geinvesteerd.
En de dreiging dat het VB binnen 6 jaar aan de macht komt in Antwerpen is echt niet weg hoor.

You gotta be kidding me

Eerst is het van "Antwerpen is verloren aan de allochtonen" en dan plots is van "we komen wel terug"

Het één rijmt niet met het andere, maat. In't leger kunnen ze misschien mensen met ne wortel voor hun kar spannen maar in het burgerleven mogen de mensen zelfstandig denken. Het VB is geimplodeerd in Antwerpen en kan nooit meer hoge toppen scheren anders hebben ze u heel de tijd voorgelogen en is het aantal allochtonen in Antwerpen dus toch een minderheid.
Oud 11 november 2006, 20:25   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
You gotta be kidding me

Eerst is het van "Antwerpen is verloren aan de allochtonen" en dan plots is van "we komen wel terug"

Het één rijmt niet met het andere, maat. In't leger kunnen ze misschien mensen met ne wortel voor hun kar spannen maar in het burgerleven mogen de mensen zelfstandig denken. Het VB is geimplodeerd in Antwerpen en kan nooit meer hoge toppen scheren anders hebben ze u heel de tijd voorgelogen en is het aantal allochtonen in Antwerpen dus toch een minderheid.
Als ik nog kan tellen is er nog steeds 2% winst voor het VB.

Het kan dan wel heel spijtig klinken in de oren van veel mensen, maar het VB heeft in Antwerpen dus niet verslagen.

Goed de SP.a is bij deze verkiezingen als grootste partij uitgekomen, maar heeft hier wel zijn coalitie partners beroofd en verslagen niet het VB.
In weze is er daar in Antwerpen dus NIETS veranderd.

Daar komt bij dat het VB het buiten de grote steden nog beter heeft gedaan dan bij de vorige verkiezingen.

Het word dus hoog tijd dat men eens goed gaat nadenken over waar men mee bezig is en stopt met ze staan roepen dat het VB verantwoordelijk is voor alles wat fout loopt.

In 1999 heeft paars de CD&V beschuldigd van de dioxinecrissis, in 2003 hebben ze GROEN! beschuldigd van de problemen in het beleid en de fouten die in de regering zijn gemaakt geweest en nu is het allemaal de schuld van het VB.

Het word dus wel hoogtijd dat deze partijen nu eindelijk eens voor hun eigen deur gaan vegen en eindelijk eens gaan zien wat er echt fout is in België. Ter titel van inlichting, in Brussel en Wallonië is het VB niet groot of zelfs onbestaand. Maar het zijn nu net wel deze twee regio's die het slechts uit alle metingen over de levensstandaard komen.

Wie zijn schuld is dat, ook die van het VB of watte.
Oud 11 november 2006, 20:48   #26
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat bedrijven zich laten beînvloeden door het programma van één politieke partij of die nu niet, bijna of mee aan de macht is. Bedrijfsleiders geloven ook zo maar niet blindelings wat een partij in zijn programma schrijft. En ik denk zeker niet dat van het V.B.
Het V.B doet nog eens geen concrete voorstellen.
Het gaat er volgens mij vooral om of er een algemeen gunstig economisch klimaat heerst, logistieke mogelijkheden, transport
Citaat:
Er zijn anders genoeg bedrijven die nog in Antwerpen hebben geinvesteerd.
En de dreiging dat het VB binnen 6 jaar aan de macht komt in Antwerpen is echt niet weg hoor.

Of denk jij dat een bedrijf slechts naar een paar jaar verder kijkt om zijn beleid te bepalen, sorry maar dan ben je gewoon achterlijk.
Een bedrijf kijkt meer dan 10 en 20 jaar verder voor het zware investeringen doet. Dus wat het VB er mee te maken heeft begrijp ik niet goed, want het gaat over heel België slecht op het punt van nieuwe investeringen.
Trouwens als je het programma van het VB deftig zou lezen en begrijpen, zou je weten dat het juist heel intressant is voor bedrijven.
Dus de dreiging dat het VB in Antwerpen aan de macht zou komen, investeerders uit Antwerpen heeft weggejaagd is dikke onzin.

Het is zelfs zo, dat er een hele boel makelaars in Antwerpen stad hebben geinvesteerd dankzij het feit dat het VB er zo groot is en zij dus zeker waren dat ze hun projecten verkocht kregen aan de beter begoede.

Dus of het VB een handicap is in Antwerpen of een voordeel zullen we maar in het midden laten zeker.

Het gaat trouwens niet over 1 stad, maar over heel België waar de invoeld van Antwerpen als motor dus weining of geen betekenis heeft.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 20:53   #27
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

U beweert dus dat de hogere levensstandaard in vlaanderen ten opzichte van Brussel en Wallonie te wijten is aan het V.B
Citaat:
Als ik nog kan tellen is er nog steeds 2% winst voor het VB.

Het kan dan wel heel spijtig klinken in de oren van veel mensen, maar het VB heeft in Antwerpen dus niet verslagen.

Goed de SP.a is bij deze verkiezingen als grootste partij uitgekomen, maar heeft hier wel zijn coalitie partners beroofd en verslagen niet het VB.
In weze is er daar in Antwerpen dus NIETS veranderd.

Daar komt bij dat het VB het buiten de grote steden nog beter heeft gedaan dan bij de vorige verkiezingen.

Het word dus hoog tijd dat men eens goed gaat nadenken over waar men mee bezig is en stopt met ze staan roepen dat het VB verantwoordelijk is voor alles wat fout loopt.

In 1999 heeft paars de CD&V beschuldigd van de dioxinecrissis, in 2003 hebben ze GROEN! beschuldigd van de problemen in het beleid en de fouten die in de regering zijn gemaakt geweest en nu is het allemaal de schuld van het VB.

Het word dus wel hoogtijd dat deze partijen nu eindelijk eens voor hun eigen deur gaan vegen en eindelijk eens gaan zien wat er echt fout is in België. Ter titel van inlichting, in Brussel en Wallonië is het VB niet groot of zelfs onbestaand. Maar het zijn nu net wel deze twee regio's die het slechts uit alle metingen over de levensstandaard komen.

Wie zijn schuld is dat, ook die van het VB of watte.
Oud 11 november 2006, 21:00   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
U beweert dus dat de hogere levensstandaard in vlaanderen ten opzichte van Brussel en Wallonie te wijten is aan het V.B
Wel, net zoals zij er niet verantwoordelijk voor zijn dat het in Wallonie slecht gaat, zijn zij ook niet verantwoordelijk voor de welstand van Vlaanderen.

Als je echt wil weten wie er verantwoordelijk is voor de welstand van Vlaanderen en wie verantwoordelijk is voor de achterstand van Wallonië, moet je naar de regionale regeringen kijken.
Oud 11 november 2006, 21:02   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik denk niet dat bedrijven zich laten beînvloeden door het programma van één politieke partij of die nu niet, bijna of mee aan de macht is. Bedrijfsleiders geloven ook zo maar niet blindelings wat een partij in zijn programma schrijft. En ik denk zeker niet dat van het V.B.
Het V.B doet nog eens geen concrete voorstellen.
Het gaat er volgens mij vooral om of er een algemeen gunstig economisch klimaat heerst, logistieke mogelijkheden, transport
Ik denk dat er ook nog rekening gehouden word met de te betalen belastingen en mogelijke problemen met het vinden van betaalbaar personeel.
Oud 11 november 2006, 22:33   #30
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Groentje, in welk milieu bent U verzeild geraakt?

Ik weet het niet.

Dat komt waarschijnlijk door al de roetdeeltjes die via mijn bloed naar mijn hersenen worden vervoerd.
Oud 11 november 2006, 22:58   #31
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Volgens wat er een tijd geleden op het nieuws gezegd werd zouden die belastingen niet zo een grote rol spelen. Het ging toen over de werkgelegenheid in het Brusselse
Citaat:
Ik denk dat er ook nog rekening gehouden word met de te betalen belastingen en mogelijke problemen met het vinden van betaalbaar personeel.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 11 november 2006 om 22:58.
Oud 11 november 2006, 23:07   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De meting is veranderd tov andere jaren. Appels met peren vergelijken dus.
Niet voor de andere landen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 23:11   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat trouwens niet over 1 stad, maar over heel België waar de invoeld van Antwerpen als motor dus weining of geen betekenis heeft.
Baziel denkt dat België een deel van Antwerpen is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be