![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele dan nog eens heel raar gaan opkijken, want zelfs in Vlaanderen zijn er regio's die het heel slecht doen en andere die het heel goed doen. Hebben de mensen uit de betere steden en gemeentes dan ook het recht om te eisen dat de zwakkere Vlaamse gemeentes en steden maar zelf hun plan moeten trekken, en zelf moeten zorgen dat ze er bovenop geraken. Of gaan we met hen wel solidair blijven en het geld van de rijkere steden en gemeentes wel blijven overhevelen naar de arme gemeentes en steden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België boert NIET achteruit; ze boert niet rap genoeg vooruit!
Ik zou dit ook wel durven steken op onze politiek. In de plaats van heel de tijd bezig te zijn met onder tafel stekerijen zouden ze best eens samenwerken aan een degelijk belijd! Nuja; wat doen we eraan... Wij Belgen hebben een zeer goede werkattitude maar boeten daarvoor vaak in op sociaal vlak! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Een goed tip Jantje !
Als wij in Vlaanderen de zwakke plaatsen duidelijk kunnen aanwijzen en ze vergelijken met het Vlaams gemiddelde dan kunnen wij daar zeer solidair aan verhelpen. Het Vlaamse geld wordt dan goed besteed. Hier hebben wij controle en inspraak. Neem mij niet kwalijk dat ik eerst de familie help en dan de geburen. De geburen hebben ook familie.
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Neem uw dromen niet voor werkelijkheid. Hou op met te teren op een mythe van 20 jaar geleden. De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen. Haal die eens uit elkaar en je Belgische oogjes zullen opengaan.
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Nee Vlaanderen moet als één naar voor komen, al 50 jaar proberen we wallonië mee te krijgen.. wat moeten we vaststellen (en dat heeft onlangs ook een prof uit Luik gezegd) dat Wallonië gewoon niet klaar is voor de hedendaagse economie.. dat zij zich neerleggen als het Bokrijk van Europa.. oké maar dat ze ons Vlamingen dan ook niet meetrekken aub
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. De cijfers van Vlaanderen scheeftrekken met zaken, waarvan de betrokkenen zelf niet willen dat wij er ons mee bemoeien, geven ons foutieve informatie en als gevolg foutief beleid. België is een artificiële constructie en behoort niet in één statistiek thuis. Waarom tel je niet Sicilië en Denemarken samen? (noem het Sicilimarken met prins Woef als staathoofd)
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Dan zijn de luierikken al dezen ten zuiden van de taalgrens? Dus u bent een hypervlijtige? Ik teer op geen mythe ik teer op uw zielige houding! Weet je wat trek je kraag nog wat op en blijf hoog van de toren kraaien want u overtuigen of zelf rede leren ga ik niet proberen u bent de zoveelste en het heeft helemaal geen zin. U bent het hoogst waarschijnlijk die van vlaanderen maakt(e) wat ze is en heeft dus hoogst waarschijnlijk het meeste recht om te kraaien dus doet u maar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Waar leest u bij mij dat de hyper-vlijtigen in Vlaanderen wonen ?
Ik reken mij persoonlijk niet tot de vlijtigen anders had ik nu op een maandag voormiddag geen tijd om op dit forum mijn tijd te verbeuzelen. Niet beginnen schelden. Dat is een teken van gebrek aan argumenten.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iets te zeggen aan het beleid van die gemeentes of steden, jong ik wil wel eens zien dat het stadsbestuur van Antwerpen gaat luisteren naar Schoten en Brasschaat. Mee hun geld opmaken wel ja, maar doen wat die zeggen, vergeet dat maar. Of Limburg die gaat luisteren naar Antwerpen. Ze zullen rap te horen krijgen dat ze zich moeten bezig houden binnen hun eigen grenzen en met Limburg geen zaken hebben. Limburg hoort dus ook niet thuis in de zelfde statistiek als Antwerpen en Stad Antwerpen niet in die van de Noorder-Kempen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik lees hyper-vlijtig=hyper-vlaming uit dit: "Als we er iets uit leren dan kunnen we er niets aan veranderen zolang de Walen de welvaart wegpompen." Dus wees consequent 1+1=2 nietwaar? En dat van "ik ben niet de vlijtigste": vanwaar haalt u dan de pretentie om dit te zeggen: "Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. " of nog dit "De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen."?? Over je "familie"-vergelijking van daarnet; je familie zit knusjes (niet dankzij u want u zegt het zelf...) ga je nu niet eens overwegen om je buren (die in hetzelfde huis als jou wonen) te helpen? Weet u dat uw reacties alleen waren omdat ik dit schreef: België boert NIET achteruit; ze boert niet rap genoeg vooruit! Ik zou dit ook wel durven steken op onze politiek. In de plaats van heel de tijd bezig te zijn met onder tafel stekerijen zouden ze best eens samenwerken aan een degelijk belijd! Nuja; wat doen we eraan... Wij Belgen hebben een zeer goede werkattitude maar boeten daarvoor vaak in op sociaal vlak! lees nu enkel wat onderstreept is en projecteer het op je eigen en je aanvallende reactie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een rationele staatsinrichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de stad Antwerpen geld wil krijgen van het Gemeentefonds en andere ondersteunende fondsen dan moeten zij ook controle toelaten op de uitgaven van deze gelden. Indien deze uitgaven buitensporig of verkwistend zijn dan moeten zij de kritiek hierop verdragen. Bij kritiek hoeft het niet te blijven. De ontvanger van solidariteit, of het nu Wallonië of Antwerpen is, heeft niet het recht die gelden te versmossen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 november 2006 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe Hans zichzelf tegenspreekt in 2 opeenvolgende posts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En die pretentie zou dus inderdaad niet mogen! Citaat:
Wil je scheiden? Wat als het niet aan u ligt om te scheiden doch wel aan je dochter of zoon? Wat als u geen inspraak heeft! De constructie is nu plots een miskleun maar toen het beter ging niet? ![]() Citaat:
![]() Welke rechten? U snapt het vrees ik toch niet goed daarom: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...d=solidariteit Neen inderdaad ze hebben het recht niet ermee te smossen en daarom moet het ophouden dat geven altijd. Geven heeft geen zin! Maar laten vallen als een baksteen is ook geen oplossing! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Word het nu eens geen tijd dat de Vlaming eens echt gaat zien wat er fout is in ons Belgenlandje. Of zullen we aan Nederland eens gaan uitleggen hoeveel rijker hun havensteden wel kunnen worden, als ze de schelde niet meer laten uitdiepen. Of gaan we aan Frankrijk en Duitsland even uitleggen hoe groot hun havensteden wel als zijn de Water, spoor en autowegen die hun landen binnen komen van uit België minder goed onderhouden. Wat er in België echt gebeurd, is de politiek die tweedracht zaait tussen de bevolking en zo haar onbekwaamheid om dit land te besturen in de doofpot steekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Jantje op DIT punt volg ik je volledig! |
|
![]() |
![]() |