Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 10:40   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ik maak mij niet meer druk om de cijfers van België. De cijfers van Vlaanderen interesseren mij meer. Wie wil die leveren in alle objectiviteit.

Hoe wil je die Belgische cijfers ernstig nemen ? Ze raken noch de Walen, Brusselaars of Vlamingen, behalve als je ze allemaal op een hoop gooit.

Hoe wil je die Belgische cijfers ernstig nemen ? Als we er iets uit leren dan kunnen we er niets aan veranderen zolang de Walen de welvaart wegpompen. Wij kunnen zelfs niets autonoom beslissen.

@ Hans1
Oorspronkelijk bericht door Hans1 U moet niet veel zeggen. In uw partij is er ook minstens één gestoorde voorzitter
We kunnen die cijfers mss ook nog krijgen per provincie en per stad of gemeente.

Ik denk dat vele dan nog eens heel raar gaan opkijken, want zelfs in Vlaanderen zijn er regio's die het heel slecht doen en andere die het heel goed doen.
Hebben de mensen uit de betere steden en gemeentes dan ook het recht om te eisen dat de zwakkere Vlaamse gemeentes en steden maar zelf hun plan moeten trekken, en zelf moeten zorgen dat ze er bovenop geraken.

Of gaan we met hen wel solidair blijven en het geld van de rijkere steden en gemeentes wel blijven overhevelen naar de arme gemeentes en steden?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 10:42   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

België boert NIET achteruit; ze boert niet rap genoeg vooruit!

Ik zou dit ook wel durven steken op onze politiek. In de plaats van heel de tijd bezig te zijn met onder tafel stekerijen zouden ze best eens samenwerken aan een degelijk belijd! Nuja; wat doen we eraan...

Wij Belgen hebben een zeer goede werkattitude maar boeten daarvoor vaak in op sociaal vlak!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 10:46   #23
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Een goed tip Jantje !
Als wij in Vlaanderen de zwakke plaatsen duidelijk kunnen aanwijzen en ze vergelijken met het Vlaams gemiddelde dan kunnen wij daar zeer solidair aan verhelpen. Het Vlaamse geld wordt dan goed besteed. Hier hebben wij controle en inspraak.
Neem mij niet kwalijk dat ik eerst de familie help en dan de geburen. De geburen hebben ook familie.
Oud 13 november 2006, 10:48   #24
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik maak mij niet meer druk om de cijfers van België. De cijfers van Vlaanderen interesseren mij meer. Wie wil die leveren in alle objectiviteit.

Hoe wil je die Belgische cijfers ernstig nemen ? Ze raken noch de Walen, Brusselaars of Vlamingen, behalve als je ze allemaal op een hoop gooit.

Hoe wil je die Belgische cijfers ernstig nemen ? Als we er iets uit leren dan kunnen we er niets aan veranderen zolang de Walen de welvaart wegpompen. Wij kunnen zelfs niets autonoom beslissen.

@ Hans1
Oorspronkelijk bericht door Hans1 U moet niet veel zeggen. In uw partij is er ook minstens één gestoorde voorzitter
Goed idee laten we in het vervolg eens alle dorpen en steden waar het minder gaat wegdoen uit de pijling en alles waar het goed gaat "België" noemen; wedden dat we dan op nummer 1 staan?
Oud 13 november 2006, 10:49   #25
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wij Belgen hebben een zeer goede werkattitude maar boeten daarvoor vaak in op sociaal vlak!
Neem uw dromen niet voor werkelijkheid. Hou op met te teren op een mythe van 20 jaar geleden. De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen. Haal die eens uit elkaar en je Belgische oogjes zullen opengaan.
Oud 13 november 2006, 10:53   #26
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed idee laten we in het vervolg eens alle dorpen en steden waar het minder gaat wegdoen uit de pijling en alles waar het goed gaat "België" noemen; wedden dat we dan op nummer 1 staan?
Nee Vlaanderen moet als één naar voor komen, al 50 jaar proberen we wallonië mee te krijgen.. wat moeten we vaststellen (en dat heeft onlangs ook een prof uit Luik gezegd) dat Wallonië gewoon niet klaar is voor de hedendaagse economie.. dat zij zich neerleggen als het Bokrijk van Europa.. oké maar dat ze ons Vlamingen dan ook niet meetrekken aub
Oud 13 november 2006, 10:58   #27
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Neen. De zwakke steden, gemeentes, provincies van Vlaanderen horen bij Vlaanderen en dat blijft onze verantwoordelijkheid.
Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. De cijfers van Vlaanderen scheeftrekken met zaken, waarvan de betrokkenen zelf niet willen dat wij er ons mee bemoeien, geven ons foutieve informatie en als gevolg foutief beleid.

België is een artificiële constructie en behoort niet in één statistiek thuis.
Waarom tel je niet Sicilië en Denemarken samen? (noem het Sicilimarken met prins Woef als staathoofd)
Oud 13 november 2006, 11:01   #28
largo_w

Standaard

Citaat:
Neem uw dromen niet voor werkelijkheid. Hou op met te teren op een mythe van 20 jaar geleden. De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen. Haal die eens uit elkaar en je Belgische oogjes zullen opengaan.
Hyper-vlijtigen? Zijn dat al dezen ten noorden van de taalgrens of zo?
Dan zijn de luierikken al dezen ten zuiden van de taalgrens?
Dus u bent een hypervlijtige?

Ik teer op geen mythe ik teer op uw zielige houding!

Weet je wat trek je kraag nog wat op en blijf hoog van de toren kraaien want u overtuigen of zelf rede leren ga ik niet proberen u bent de zoveelste en het heeft helemaal geen zin.

U bent het hoogst waarschijnlijk die van vlaanderen maakt(e) wat ze is en heeft dus hoogst waarschijnlijk het meeste recht om te kraaien dus doet u maar...
Oud 13 november 2006, 11:07   #29
Cyrano
Minister

Standaard

Waar leest u bij mij dat de hyper-vlijtigen in Vlaanderen wonen ?
Ik reken mij persoonlijk niet tot de vlijtigen anders had ik nu op een maandag voormiddag geen tijd om op dit forum mijn tijd te verbeuzelen.

Niet beginnen schelden. Dat is een teken van gebrek aan argumenten.
Oud 13 november 2006, 11:16   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. De zwakke steden, gemeentes, provincies van Vlaanderen horen bij Vlaanderen en dat blijft onze verantwoordelijkheid.
Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. De cijfers van Vlaanderen scheeftrekken met zaken, waarvan de betrokkenen zelf niet willen dat wij er ons mee bemoeien, geven ons foutieve informatie en als gevolg foutief beleid.

Waarom tel je niet Sicilië en Denemarken samen? (noem het Sicilimarken met prins Woef als staathoofd)
Ha nee, he. Waarom moet mijn rijke gemeente mee betalen aan de ontwikkeling van een arme gemeente die hier dan nog meer dan 150 kilometer vandaan ligt en ik niet eens de naam van ken?
En iets te zeggen aan het beleid van die gemeentes of steden, jong ik wil wel eens zien dat het stadsbestuur van Antwerpen gaat luisteren naar Schoten en Brasschaat. Mee hun geld opmaken wel ja, maar doen wat die zeggen, vergeet dat maar.

Of Limburg die gaat luisteren naar Antwerpen. Ze zullen rap te horen krijgen dat ze zich moeten bezig houden binnen hun eigen grenzen en met Limburg geen zaken hebben.

Limburg hoort dus ook niet thuis in de zelfde statistiek als Antwerpen en Stad Antwerpen niet in die van de Noorder-Kempen.
Oud 13 november 2006, 11:20   #31
largo_w

Standaard

Citaat:
Waar leest u bij mij dat de hyper-vlijtigen in Vlaanderen wonen ?
Ik reken mij persoonlijk niet tot de vlijtigen anders had ik nu op een maandag voormiddag geen tijd om op dit forum mijn tijd te verbeuzelen.

Niet beginnen schelden. Dat is een teken van gebrek aan argumenten.
Waar werd gescholden? Ik scheld helemaal niet agressie is een teken van zwakte wat inderdaad kan komen van wat u zegt (bij mij niet het geval ).

Ik lees hyper-vlijtig=hyper-vlaming uit dit:
"Als we er iets uit leren dan kunnen we er niets aan veranderen zolang de Walen de welvaart wegpompen."

Dus wees consequent 1+1=2 nietwaar?

En dat van "ik ben niet de vlijtigste": vanwaar haalt u dan de pretentie om dit te zeggen: "Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. " of nog dit "De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen."??

Over je "familie"-vergelijking van daarnet; je familie zit knusjes (niet dankzij u want u zegt het zelf...) ga je nu niet eens overwegen om je buren (die in hetzelfde huis als jou wonen) te helpen?

Weet u dat uw reacties alleen waren omdat ik dit schreef:

Ik zou dit ook wel durven steken op onze politiek. In de plaats van heel de tijd bezig te zijn met onder tafel stekerijen zouden ze best eens samenwerken aan een degelijk belijd! Nuja; wat doen we eraan...

lees nu enkel wat onderstreept is en projecteer het op je eigen en je aanvallende reactie!
Oud 13 november 2006, 11:24   #32
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ha nee, he. Waarom moet mijn rijke gemeente mee betalen aan de ontwikkeling van een arme gemeente die hier dan nog meer dan 150 kilometer vandaan ligt en ik niet eens de naam van ken?
En iets te zeggen aan het beleid van die gemeentes of steden, jong ik wil wel eens zien dat het stadsbestuur van Antwerpen gaat luisteren naar Schoten en Brasschaat. Mee hun geld opmaken wel ja, maar doen wat die zeggen, vergeet dat maar.

Of Limburg die gaat luisteren naar Antwerpen. Ze zullen rap te horen krijgen dat ze zich moeten bezig houden binnen hun eigen grenzen en met Limburg geen zaken hebben.

Limburg hoort dus ook niet thuis in de zelfde statistiek als Antwerpen en Stad Antwerpen niet in die van de Noorder-Kempen.
Zo kunde u buurman ook gaan distantiëren hé.. er zijn zwakkere provincies in Vlaanderen, maar het is aan de sterkere provincies, om deze te begeleiden. Het is niet aan de sterkere provincies om andere regio's in een mislukte samenstelling (uit 1830) te gaan helpen en de eigen provincies maar te laten vallen.
Oud 13 november 2006, 11:37   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat zijn de criteria eigenlijk?
Een rationele staatsinrichting.
Oud 13 november 2006, 12:05   #34
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Waar werd gescholden? Ik scheld helemaal niet agressie is een teken van zwakte wat inderdaad kan komen van wat u zegt (bij mij niet het geval ).

Ik lees hyper-vlijtig=hyper-vlaming uit dit:
"Als we er iets uit leren dan kunnen we er niets aan veranderen zolang de Walen de welvaart wegpompen."

Dus wees consequent 1+1=2 nietwaar?

Ik heb meer de indruk dat zij hyper-vlijtig pompen.
Er zullen zeer veel Walen hard werken. Die eer wil ik hun zeker niet ontnemen.

En dat van "ik ben niet de vlijtigste": vanwaar haalt u dan de pretentie om dit te zeggen: "Maar een regio waar wij niets aan te zeggen hebben zoals Congo of Wallonië moeten hun plan trekken. " of nog dit "De werkattitude van de Belgen is ook maar een gemiddelde van luieriken en hyper-vlijtigen."??

Ik heb meer dan 40 jaar vlijtig gewerkt en bijgedragen, niet een dag aan den dop of op de mutualiteit. Nu ben ik niet meer vlijtig. Mag het even ? Ik heb mijn deel gedaan. Ik permiteer mij de "pretentie" om te zeggen hoe het staat.

Over je "familie"-vergelijking van daarnet; je familie zit knusjes (niet dankzij u want u zegt het zelf...) ga je nu niet eens overwegen om je buren (die in hetzelfde huis als jou wonen) te helpen?

Familie kies je niet, die heb je zomaar omdat je met de dochter of zoon trouwt. Dit huwelijk (de Belgische constructie) is een miskleun. Ik wil scheiden. Het heeft al genoeg gekost.

Weet u dat uw reacties alleen waren omdat ik dit schreef:

lees nu enkel wat onderstreept is en projecteer het op je eigen en je aanvallende reactie!
Uw Belgische bevliegingen laat ik voor uw rekening. Ik blijft bij mijn mening dat zij die genieten van een nationale of regionale solidariteit ook open kaart moeten spelen. Solidariteit is geen geschenkenregen. De gever heeft ook zijn rechten.

Als de stad Antwerpen geld wil krijgen van het Gemeentefonds en andere ondersteunende fondsen dan moeten zij ook controle toelaten op de uitgaven van deze gelden. Indien deze uitgaven buitensporig of verkwistend zijn dan moeten zij de kritiek hierop verdragen. Bij kritiek hoeft het niet te blijven. De ontvanger van solidariteit, of het nu Wallonië of Antwerpen is, heeft niet het recht die gelden te versmossen.
Oud 13 november 2006, 12:08   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

@ Hans1
U gooit dus, als het goed begrijp, graag Limburgers en West-Vlamingen, stedelingen en plattelanders, bedrijven en fysieke personen, mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen en jongeren en ouderen op één hoop?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 12:10   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eén oplossing: unitarisme. Zelfs de auteurs van het Warandemanifest geven dat toe, maar ze durven/willen het niet voor (te) stellen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 november 2006 om 12:11.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 12:16   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gooit dus, als het goed begrijp, graag Limburgers en West-Vlamingen, stedelingen en plattelanders, bedrijven en fysieke personen, mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen en jongeren en ouderen op één hoop?

Citaat:
Eén oplossing: unitarisme. Zelfs de auteurs van het Warandemanifest geven dat toe, maar ze durven/willen het niet voor (te) stellen.
Of hoe Hans zichzelf tegenspreekt in 2 opeenvolgende posts.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 12:40   #38
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik heb meer de indruk dat zij hyper-vlijtig pompen.
Er zullen zeer veel Walen hard werken. Die eer wil ik hun zeker niet ontnemen.
Cyrano houdt van een goed grapje tussendoor

Citaat:
Ik heb meer dan 40 jaar vlijtig gewerkt en bijgedragen, niet een dag aan den dop of op de mutualiteit. Nu ben ik niet meer vlijtig. Mag het even ? Ik heb mijn deel gedaan. Ik permiteer mij de "pretentie" om te zeggen hoe het staat.
U heeft gewerkt net zoals vele van uw landgenoten ten zuiden van de taalgrens.
En die pretentie zou dus inderdaad niet mogen!

Citaat:
Familie kies je niet, die heb je zomaar omdat je met de dochter of zoon trouwt. Dit huwelijk (de Belgische constructie) is een miskleun. Ik wil scheiden. Het heeft al genoeg gekost.
Familie kies je inderdaad niet; nu heb je ze "live with it" of blijf er je hele leven om brommen.
Wil je scheiden? Wat als het niet aan u ligt om te scheiden doch wel aan je dochter of zoon? Wat als u geen inspraak heeft!
De constructie is nu plots een miskleun maar toen het beter ging niet?

Citaat:
Uw Belgische bevliegingen laat ik voor uw rekening. Ik blijft bij mijn mening dat zij die genieten van een nationale of regionale solidariteit ook open kaart moeten spelen. Solidariteit is geen geschenkenregen. De gever heeft ook zijn rechten.

Als de stad Antwerpen geld wil krijgen van het Gemeentefonds en andere ondersteunende fondsen dan moeten zij ook controle toelaten op de uitgaven van deze gelden. Indien deze uitgaven buitensporig of verkwistend zijn dan moeten zij de kritiek hierop verdragen. Bij kritiek hoeft het niet te blijven. De ontvanger van solidariteit, of het nu Wallonië of Antwerpen is, heeft niet het recht die gelden te versmossen.
Ik doe hetzelfde; gaf het lang op...

Welke rechten? U snapt het vrees ik toch niet goed daarom:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...d=solidariteit

Neen inderdaad ze hebben het recht niet ermee te smossen en daarom moet het ophouden dat geven altijd. Geven heeft geen zin! Maar laten vallen als een baksteen is ook geen oplossing!
Oud 13 november 2006, 12:46   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Zo kunde u buurman ook gaan distantiëren hé.. er zijn zwakkere provincies in Vlaanderen, maar het is aan de sterkere provincies, om deze te begeleiden. Het is niet aan de sterkere provincies om andere regio's in een mislukte samenstelling (uit 1830) te gaan helpen en de eigen provincies maar te laten vallen.
Wat is daar nu eigenlijk mislukt aan?

Word het nu eens geen tijd dat de Vlaming eens echt gaat zien wat er fout is in ons Belgenlandje.

Of zullen we aan Nederland eens gaan uitleggen hoeveel rijker hun havensteden wel kunnen worden, als ze de schelde niet meer laten uitdiepen.

Of gaan we aan Frankrijk en Duitsland even uitleggen hoe groot hun havensteden wel als zijn de Water, spoor en autowegen die hun landen binnen komen van uit België minder goed onderhouden.

Wat er in België echt gebeurd, is de politiek die tweedracht zaait tussen de bevolking en zo haar onbekwaamheid om dit land te besturen in de doofpot steekt.
Oud 13 november 2006, 13:01   #40
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat is daar nu eigenlijk mislukt aan?

Word het nu eens geen tijd dat de Vlaming eens echt gaat zien wat er fout is in ons Belgenlandje.

Of zullen we aan Nederland eens gaan uitleggen hoeveel rijker hun havensteden wel kunnen worden, als ze de schelde niet meer laten uitdiepen.

Of gaan we aan Frankrijk en Duitsland even uitleggen hoe groot hun havensteden wel als zijn de Water, spoor en autowegen die hun landen binnen komen van uit België minder goed onderhouden.

Wat er in België echt gebeurd, is de politiek die tweedracht zaait tussen de bevolking en zo haar onbekwaamheid om dit land te besturen in de doofpot steekt.
toch IEMAND die mij verstaat!

Jantje op DIT punt volg ik je volledig!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be