Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 14:55   #21
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gut ja;.. ik sloeg een paar generaties over.

Zoiets van: "mijn overgrootvader was maar een arme boerenknecht en daarom dat al zijn kinderen en kleinkinderen regelmatig spijbelden op school en nooit een diploma behaalden zodat ze nu nog steeds arme boerenknechten zijn".
het begin en de conclusie klopt grotendeels, de zever ertussen niet.

maar ja, uw simpele geest kan alleen maar zever produceren.

ik zou eerder de volgende redenering volgen:

de grootvader was maar een arme boerenknecht en heeft nooit de kans gehad om zich te educeren en hogerop te werken. Hij zal de financiele middelen niet gehad hebben om zijn kinderen wel naar school te sturen en belangrijker nog, de kinderen actief te ondersteunen en ze met hun schoolse zaken te helpen en begeleiden. Dit kan ervoor zorgen dat in dat gezin educatie geen belangrijke plaats inneemt, immers, de vader weet niet beter en heeft misschien nog oude ideen zoals bv. dat een kind zijn vaders stiel moet leren en op zijn 16 al moet meewerken enz. De kinderen krijgen dus met hun opvoeding een heel ander wereldbeeld, met andere waarden en vooruitzichten. Doorgaans is iedereen wel op de hoogte van de positieve gevolgen van een goede opleiding maar probleem is dat men juist door die oervaste waarden en vooruitzichten er niet naar kan handelen. En op die manier zijn hun kinderen ook voorbestemd om in dezelfde straat terecht te komen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat de kleinzoon van die boerenknecht ook een boerenknecht wordt.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 13 november 2006 om 14:56.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 14:57   #22
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welke zinnige uitleg is er om spijbelen goed te praten ?

Als je door je eigen gedrag in de zeik belandt, no mercy ! School is overigens fijn....begint maar eens te werken....ik zou zo terug gaan
Idd school = een klein, heel klein beetje leren, wat verslagen maken, naar de les gaan .. voor de rest mag je feesten, een vakantiejob doen die goed betaald en waar je makkelijk van op reis kan... en vooral veel fun maken. maja niet iedereen wil van zo'n geneugten genieten.. waarom moet je niet aan mij vragen want ik heb er zeker van genoten
Oud 13 november 2006, 14:59   #23
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat ik een partij ga oprichten: tegen jongeren ofzo...

het 'oud belang' ofzo...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 15:00   #24
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

de grootvader was maar een arme boerenknecht en heeft nooit de kans gehad om zich te educeren en hogerop te werken. Hij zal de financiele middelen niet gehad hebben om zijn kinderen wel naar school te sturen en belangrijker nog, de kinderen actief te ondersteunen en ze met hun schoolse zaken te helpen en begeleiden. Dit kan ervoor zorgen dat in dat gezin educatie geen belangrijke plaats inneemt, immers, de vader weet niet beter en heeft misschien nog oude ideen zoals bv. dat een kind zijn vaders stiel moet leren en op zijn 16 al moet meewerken enz. De kinderen krijgen dus met hun opvoeding een heel ander wereldbeeld, met andere waarden en vooruitzichten. Doorgaans is iedereen wel op de hoogte van de positieve gevolgen van een goede opleiding maar probleem is dat men juist door die oervaste waarden en vooruitzichten er niet naar kan handelen. En op die manier zijn hun kinderen ook voorbestemd om in dezelfde straat terecht te komen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat de kleinzoon van die boerenknecht ook een boerenknecht wordt.
generatiekansarmen
Oud 13 november 2006, 15:02   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaja nu begrijp ik je, dat was hier zo tijdens de middeleeuwen ook al. De molenaars zijn zoon werd molenaar weet je wel?

Blijkbaar is er dus toch iets mis men mijn familie, want ik bemerk nergens nog een boerenknecht! Mijn grootvader werd nochtans niet positief gediscrimineerd, zijn kinderen evenmin. Net zoals bij de huidige geïmporteerde analfabete boerenknechten kregen de KLEINkinderen een schoolpremie als ze de lessen netjes volgen. In de tijd van de kinderen van mijn opa bestond dat nog niet, nochtans hebben �*l zijn kinderen het lagermiddelbaar (beroeps)onderwijs doorlopen! Ook bij mijn grootvader werden thuis geen extra studie-begeleidingen voorzien (ha nee! pa kon geeneens lezen wat er in hun rapport stond, en oma had geen tijd met haar kroostrijk gezin). Bovendien konden die kinderen na de school nog allemaal netjes gaan meewerken op het akkertje grond dat opa pachtte, omdat ze anders geen eten hadden in de winter. Het OCMW kwam toen nog niet aan de deur zie je!

Dus wat is uw punt nu weer?Zowel de tweede als derde generatie zouden nu nog steeds boerenknechten moeten zijn? of als alternatief uiteraard in de criminaliteit terecht zijn gekomen wegens discriminatie of zoiets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 15:07   #26
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht

het 'oud belang' ofzo...
d'er was al zoiets.. waardig ouder worden

En dan verdedig je dus zoiets:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt6
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
Oud 13 november 2006, 15:17   #27
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja nu begrijp ik je, dat was hier zo tijdens de middeleeuwen ook al. De molenaars zijn zoon werd molenaar weet je wel?

Blijkbaar is er dus toch iets mis men mijn familie, want ik bemerk nergens nog een boerenknecht! Mijn grootvader werd nochtans niet positief gediscrimineerd, zijn kinderen evenmin. Net zoals bij de huidige geïmporteerde analfabete boerenknechten kregen de KLEINkinderen een schoolpremie als ze de lessen netjes volgen. In de tijd van de kinderen van mijn opa bestond dat nog niet, nochtans hebben �*l zijn kinderen het lagermiddelbaar (beroeps)onderwijs doorlopen! Ook bij mijn grootvader werden thuis geen extra studie-begeleidingen voorzien (ha nee! pa kon geeneens lezen wat er in hun rapport stond, en oma had geen tijd met haar kroostrijk gezin). Bovendien konden die kinderen na de school nog allemaal netjes gaan meewerken op het akkertje grond dat opa pachtte, omdat ze anders geen eten hadden in de winter. Het OCMW kwam toen nog niet aan de deur zie je!

Dus wat is uw punt nu weer?Zowel de tweede als derde generatie zouden nu nog steeds boerenknechten moeten zijn? of als alternatief uiteraard in de criminaliteit terecht zijn gekomen wegens discriminatie of zoiets?
De maatschappij in zijn geheel is er natuurlijk op vooruit gegaan, sommige individuen hebben zelfs de top bereikt, er zijn genoeg voorbeelden. Maar vanuit economisch standpunt had de periode na de tweede wereldoorlog genoeg ruimte om vooruitgang en verrijking toe te laten. Die omstandigheden zijn er niet meer, integendeel, de ruimte om het beter te doen wordt steeds kleiner en kleiner. Hoe verklaar je anders dat de armoede gestegen is tot over de 15%. Bij allochtonen alleen spreekt men van getallen van rond de 50%, zo bleek heel recentelijk.

Jij hebt het geluk in een andere periode opgegroeid te zijn. De huidige generatie heeft stukken minder kansen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 15:28   #28
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De maatschappij in zijn geheel is er natuurlijk op vooruit gegaan, sommige individuen hebben zelfs de top bereikt, er zijn genoeg voorbeelden. Maar vanuit economisch standpunt had de periode na de tweede wereldoorlog genoeg ruimte om vooruitgang en verrijking toe te laten. Die omstandigheden zijn er niet meer, integendeel, de ruimte om het beter te doen wordt steeds kleiner en kleiner. Hoe verklaar je anders dat de armoede gestegen is tot over de 15%. Bij allochtonen alleen spreekt men van getallen van rond de 50%, zo bleek heel recentelijk.

Jij hebt het geluk in een andere periode opgegroeid te zijn. De huidige generatie heeft stukken minder kansen.
Die ruimte is vooral verkleind door de gigantische stijging van de belastingsdruk. En daarvoor is dan weer die fameuze "herverdelingsdrift" van de overheid verantwoordelijk. Enerzijds heeft die fiscale druk bijzonder veel werkgelegenheid doen verdampen; vooral dan de laaggekwalificeerde arbeid (o.a. ook de instapbanen). En anderzijds heeft de "uitkeringscultuur" de werklozen opgesloten in de kansarmoede: de uitkeringsval. Gevolg: hoge belastingen, lage werkgelegenheid, veel steuntrekkers, onvermijdelijk lage uitkeringen en dus veel mensen die rond de armoededrempel gevangen zitten. Voor allochtonen speelt nog een extra handicap: de fameuze integratieval, waardoor ze het nog net iets moeilijker hebben om zich uit hun precaire hokje los te wrikken.

Het hele bouwsel is gruwelijk ontspoord en heeft aanleiding gegeven tot een nieuw soort klassenmaatschappij. De enige remedie is durven zoeken naar een nieuw evenwicht.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 15:49   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Ik dacht dat we het in eerste instantie hadden over het spijbelgedrag, dat volgens jou voortkwam uit de sociale positie?

Wat weerhoudt iemand tegenwoordig (de huidige kinderen van de analfabete boerenknecht) om naar SCHOOL te gaan, OP TE LETTEN, te STUDEREN en een DIPLOMA te behalen?
Het feit dat de belastingen te hoog zijn? dat de ruimte om "het beter te doen" kleiner worden? (welke ruimte ? die tussen de analfabete boerenknecht en zijn huidige zoon?)?

En bovendien: hoe komt het dan dat de dochter wèl een diploma kan behalen? Zijn allochtone meisjes dan toch slimmer dan hun broertjes?

Citaat:
Jij hebt het geluk in een andere periode opgegroeid te zijn. De huidige generatie heeft stukken minder kansen
Minder kansen voor wat? om naar SCHOOL te gaan? een DIPLOMA te behalen?
Verklaar je eens nader?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2006 om 15:51.
Oud 13 november 2006, 15:51   #30
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht

het 'oud belang' ofzo...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 16:11   #31
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat we het in eerste instantie hadden over het spijbelgedrag, dat volgens jou voortkwam uit de sociale positie?

Wat weerhoudt iemand tegenwoordig (de huidige kinderen van de analfabete boerenknecht) om naar SCHOOL te gaan, OP TE LETTEN, te STUDEREN en een DIPLOMA te behalen?
Het feit dat de belastingen te hoog zijn? dat de ruimte om "het beter te doen" kleiner worden? (welke ruimte ? die tussen de analfabete boerenknecht en zijn huidige zoon?)?
Nee, allochtonen moeten zich dubbel zo hard "bewijzen" in de maatschappij als autochtonen. In sociale trappen uitgedrukt: een autochtoon begint van 0 en een allochtoon van -... (hangt ervan af welke etnische achtergrond je hebt.) Bv. waarom zou je een opleiding Management volgen als het zo goed als uitgesloten is dat je ooit manager zal worden? En de meeste bedrijven nemen altijd liever een autochtoon, dan een allochtoon, aan. Veel allochtonen zijn niet gemotiveerd genoeg om tegen die "berg" van obstakels en/of vooroordelen op te boksen.
Citaat:
En bovendien: hoe komt het dan dat de dochter wèl een diploma kan behalen? Zijn allochtone meisjes dan toch slimmer dan hun broertjes?
Nee, de meeste allochtone meisjes hebben sowieso al een hard gecontroleerd leven thuis. Ze beseffen dat een diploma meestal de enige mogelijkheid tot meer vrijheid en onafhankelijkheid (+ een leven zonder marginaliteit) is.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 16:49   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, allochtonen moeten zich dubbel zo hard "bewijzen" in de maatschappij als autochtonen. In sociale trappen uitgedrukt: een autochtoon begint van 0 en een allochtoon van -... (hangt ervan af welke etnische achtergrond je hebt.) Bv. waarom zou je een opleiding Management volgen als het zo goed als uitgesloten is dat je ooit manager zal worden? En de meeste bedrijven nemen altijd liever een autochtoon, dan een allochtoon, aan. Veel allochtonen zijn niet gemotiveerd genoeg om tegen die "berg" van obstakels en/of vooroordelen op te boksen..
ho! uw bent in uw voorbeeld al netjes door het ASO geraakt? Niet gespijbeld dus?
Verder beschrijft U gewoon de self-fulfilling prophecy waar die gastjes zich op willen beroepen. mij niet gelaten maar laat de "racistische" vlaming en de "racistische" werkgever er dan buiten aub?

Citaat:
Nee, de meeste allochtone meisjes hebben sowieso al een hard gecontroleerd leven thuis. Ze beseffen dat een diploma meestal de enige mogelijkheid tot meer vrijheid en onafhankelijkheid (+ een leven zonder marginaliteit) is.
Tiens en hun broerkes hebben dat nog niet begrepen dan? of wat wil je nu zeggen? dat de meiskes zich "dubbel moeten bewijzen"? tegenover wie? tegenover hun klasgenootjes?
Wat bedoel je met gecontroleerd leven? een normale opvoeding die de zoontjesfabrieken niet aan hun zoontjes mogen geven?

En hoe zit het ineens met de socio-culturele achteruitstelling? Ineens kwijt?

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2006 om 16:50.
Oud 13 november 2006, 17:47   #33
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dit al een tijdje af.

We weten allemaal dat het not-done (zelfs verboten) is om de etnische achtergrond van daders te vermelden in geval van misdrijven.
Op welke planeet zijt gij geboren? Er wordt idd nooit geen ethniciteit vermeld als het om autochtonen gaat van blanke origine gaat. Als het om een marrokkaan gaat dan spreekt men over "een persoon van noord afrikaanse afkomst" en als het om ne marokkaan van hier gaat dan spreken ze over "een belg van noord afrikaanse origine". Het is dus niet zo dat men de ethniciteit van noord afrikanen achterhoudt, straffer zelfs : als de dader een pool is spreekt men nog over noord afrikanen.

Belachelijke topic zoals we die gewoon zijn van extreem rechts : onterechte beschuldigingen! En dan vragen ze zich af waarom er een CS is
Oud 13 november 2006, 18:00   #34
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

het studentenleven is fijn. Waarom dan u best doen om er zo snel mogelijk van af te zijn? paar jaar langer over doen = paar jaar langer amuseren e?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 18:30   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dus niet zo dat men de ethniciteit van noord afrikanen achterhoudt, straffer zelfs : als de dader een pool is spreekt men nog over noord afrikanen.
In dit geval ging het over het type huidskleur, type haar, type ogen... maar dat waren de PC allang vergeten.

Dat de "polen" geen naambordje rond hun nek hadden hangen: ik ben een poolse zigeuner, zal de poco's een worst wezen.

In elk geval zitten er op het openbaar vervoer tegenwoordig enkel jongeren - vooral als er her en der een paar dooien vallen!

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2006 om 18:30.
Oud 13 november 2006, 18:55   #36
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval ging het over het type huidskleur, type haar, type ogen... maar dat waren de PC allang vergeten.

Dat de "polen" geen naambordje rond hun nek hadden hangen: ik ben een poolse zigeuner, zal de poco's een worst wezen.
Nee dat ging niet over huidskleur. Men zegt niet marokkaan maar noord afrikaan om dat net zoals in west europa nen nederlander op nen duitser, nen belg en zoveder kan trekken.

Wat u als PIC vergeet is dat de foto's zo onduidelijk waren dat het enkel mogelijk was om te zeggen dat het niet over afrikanen ging. Men maakte die persoonsbeschrijving op basis van de kleding! Niet op basis van ogen en huid.
Citaat:
In elk geval zitten er op het openbaar vervoer tegenwoordig enkel jongeren - vooral als er her en der een paar dooien vallen!
Straf de laatste keer dat er op het openbaar vervoer nen dode viel was het ne vlaamse senior die de aanstoker van het geweld was. Of doelt ge op die marokaan die onder de tram terecht kwam? Da's de openbare weg he, niet het opbenbaar vervoer

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 13 november 2006 om 18:57.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 18:58   #37
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, allochtonen moeten zich dubbel zo hard "bewijzen" in de maatschappij als autochtonen. In sociale trappen uitgedrukt: een autochtoon begint van 0 en een allochtoon van -... (hangt ervan af welke etnische achtergrond je hebt.) Bv. waarom zou je een opleiding Management volgen als het zo goed als uitgesloten is dat je ooit manager zal worden? En de meeste bedrijven nemen altijd liever een autochtoon, dan een allochtoon, aan. Veel allochtonen zijn niet gemotiveerd genoeg om tegen die "berg" van obstakels en/of vooroordelen op te boksen.
= de Nederlandse vertaling van 'Insh'Allah', of dereligieus geprogrammeerde onzelfredzaamheid, of de slachtoffercultuur die zo inherent is aan de moslimweeld.

Citaat:
Hoezo, bestaat er dan geen vrijheid en onafhankelijkheid voor allochtone meisjes? Wel kijk eens aan. Een moslima die hier komt bevestigen dat de bewering "dat vrouwen dezelfde rechten en vrijheden hebben in de islamwereld" dikke zever is.
Dat wisten we natuurlijk al ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 19:01   #38
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Die ruimte is vooral verkleind door de gigantische stijging van de belastingsdruk. En daarvoor is dan weer die fameuze "herverdelingsdrift" van de overheid verantwoordelijk. Enerzijds heeft die fiscale druk bijzonder veel werkgelegenheid doen verdampen; vooral dan de laaggekwalificeerde arbeid (o.a. ook de instapbanen). En anderzijds heeft de "uitkeringscultuur" de werklozen opgesloten in de kansarmoede: de uitkeringsval. Gevolg: hoge belastingen, lage werkgelegenheid, veel steuntrekkers, onvermijdelijk lage uitkeringen en dus veel mensen die rond de armoededrempel gevangen zitten. Voor allochtonen speelt nog een extra handicap: de fameuze integratieval, waardoor ze het nog net iets moeilijker hebben om zich uit hun precaire hokje los te wrikken.

Het hele bouwsel is gruwelijk ontspoord en heeft aanleiding gegeven tot een nieuw soort klassenmaatschappij. De enige remedie is durven zoeken naar een nieuw evenwicht.
Preach!
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 19:11   #39
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bazilfunk;2160820]

Straf de laatste keer dat er op het openbaar vervoer nen dode viel was het ne vlaamse senior die de aanstoker van het geweld was.

U gelooft dus echt �*lles wat ze u wijsmaken?
Oud 13 november 2006, 19:27   #40
Banneling

Standaard

[quote=another brick;2160862]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Straf de laatste keer dat er op het openbaar vervoer nen dode viel was het ne vlaamse senior die de aanstoker van het geweld was.

U gelooft dus echt �*lles wat ze u wijsmaken?
Bazil houdt er hetzelfde blinde 'geloof' op na als de moslims. Je weet zelf hoe schadelijk dat is voor het denk- en redeneervermogen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be