![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Dimitri is gewoon een beetje gefrustreerd omdat hij geen politieke vriendjes heeft die hem een nepjobke kunnen bezorgen.
Nu moet hij als franstalige ECHT werken. Tis een schande!
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal". Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...
![]() |
![]() |
#24 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik bedoelde vaneigens Benjamin. Waarvoor mijn oprechte excuses bij Dimitri. Tacitus, bedankt om dit te melden! Je wordt nog een echte Vlaming ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht al, Franstalige...?! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zij denken dat zij hoog van de toren mogen blazen omdat de franstalig zijn. Terwijl hun economie op geen zak trekt en ze zonder Vlaams geld een zielig ontwikkelingsland zijn. Benjamin is trouwens niet de enige franstalige die ik ontmoet heb. Heel lang geleden op schoolreis was ik al in Wallonië, en toen weigerde een cafébazin ons, "sales flamands" (ik weet niet hoe je dat schrijft), te bedienen. En in Brussel ben ik door enkele franstaligen opzettelijk de verkeerde kant opgestuurd omdat ik Nederlandstalig ben. Dat is wat mij tegensteekt: de arrogantie. Een OCMW'er moet zich niet superieur voelen, hij moet blij zijn dat hij steun krijgt.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Weet u wat "pars pro toto" is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Welk een gruwelijk commentaar! ("kankergezwel")
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() En daar beginnen we weer, met "De Franstaligen" en "De Vlamingen", en ze zijn allemaal arrogant en betweterig...
Over de vergrijzing: die is in Vlaanderen veel groter dan in Wallonië, dus wij zullen er eerder veel meer last van hebben dan zij. Over de weg wijzen: als u eens wist hoe vaak ik iemand per ongeluk de verkeerde weg heb gewezen omdat ik niet exact wist waar zij moesten zijn, of omdat ik niet zo goed thuis was in de streek waar ik was toen men het me vroeg en ik per ongeluk een verkeerde oriëntatie voor ogen had... Als iemand u een richting wijst en het komt niet goed uit, tja, dan kende die man zijn weg toevallig minder goed in die buurt. Maar om dan ineens te gaan zeggen "Het is omdat ik Vlaming ben", dat is zwak. Dat is zoals een Marokkaan die de cinema binnen wilt maar de zaal is vol: "het spijt mij mijnheer, maar u kunt niet meer binnen, de zaal is vol". "Ja tzal zijn, tis omdat ik Marokkaan ben hé, racist!!!". En dat terwijl gewoon banaal de zaal vol is... Het is zo gemakkelijk om iemand te beschuldigen van racisme of flagrante leugens als het even misloopt door je eigen stommiteit (had een plan meegenomen, had cinematickets gereserveerd). Blame the other. 4 miljoen zondebokken aan de andere kant van de taalgrens, allemaal marginale saboteurs. Zielig...
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor VLaanderen, Voor Vrijheid En Voor Recht!
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() In het begin van de topic beweert Benjamin geen problemen te hebben met Vlamingen en nu blijkt hij dan toch in de clinch geraakt te zijn met een paar West-Vlamingen. Verwarrendheid troef. Erwin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat doe ik ook niet. Het Brusselse incident betrof een schoolreis, waar ik als jonge plattelandbewoner de weg vroeg naar één van de bekendste pleinen van Brussel, maar men mij met overtuiging de tegenovergestelde richting uitzond. Sorry, maar ik ben niet zo naief dat ik dan denk dat dit "toevallig" of "per ongeluk" was. Ik wil ook niet al de schuld afschuiven op de Walen. Maar de Waalse POLITIEK �*s op vandaag een walgelijk stel bandieten! Wie dat ontkent is ziendeblind. Zij gijzelen hun bevolking in werkloosheid en nepoplossingen. Ik vrees er terecht voor dat hier geen verbetering in kan komen, zolang er vlaams geld wordt ingepompt. De Waalse politieke bandieten misbruiken dit geld voor eigen gewin. Het volk heeft er niks aan.
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Ik zal niet ontkennen dat in de Waalse politiek voornamelijk de PS uit is op geldgewin en watten om haar Waalse kiezers in te kunnen leggen. Ik wil wel de veralgemening niet maken tot de héle politiek ginder of de héle PS.
Daarom ook dat BUB daar iets aan wil veranderen. Iets veranderen aan die mentaliteit van het willen voortrekken van de eigen regio. Dat bestaat bij ons, dat bestaat in Wallonië. Wij zouden de Belgische bevolking op gelijke voet behandeld willen zien, d.w.z. onderworpen aan dezelfde wet, met dezelfde rechten, dezelfde plichten, geld dat gaat naar waar het nodig is, enz... De beste manier om iets te veranderen aan die Waalse politiek is terug een federale politiek voeren, die gericht is op "dezelfde behandeling voor elke burger van hetzelfde land". Wij vinden het ongehoord dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse, wij vinden het evenzeer ongehoord dat een Waalse jeugdige delinquent heropvoeding en sanctierecht aangeboden krijgt terwijl de Vlaamse maar in een instelling wordt gedropt. Wij vinden het ongehoord dat Vlaamse kinderen verplicht Frans moeten leren, maar dat het Nederlands in het Waalse onderwijs slechts optioneel is. Daarom juichen wij ook initiatieven als "taalbaden" in Waalse scholen toe. Zo voedt men een nieuwe generatie van Belgen op die zowel in Vlaanderen als in Wallonië zich kunnen redden, respect kunnen hebben voor de beide delen van de bevolking en elkaars "cultuur" (voor zover er noemenswaardige verschillen zijn) kunnen begrijpen en appreciëren omdat zij ook hun taal zullen begrijpen.