![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren 80 hebben ze Zuid Afrika zo gekoeieneerd omdat die mensen met hun Apartheid wetgeving hun raciale problemen oplosten...
Nu gaan ze hier hetzelfde beginnen doen maar dan omgekeerd, ... jong, jong toch , sommige mensen leren echt nooit. Vanmorgen nog een artikel gelezen op de online telegraaf, een of andere politieke partij in nederland, vergelijkt het moslim en allochtonen geknuffel van nu, met de opkomst van de Nazi's in de jaren 30. Ze zijn er verdomme nog niet ver af ook vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af welke definitie De Lijn hanteert wanneer ze het over "allochtonen" heeft.
Heeft iemand enig idee aan welke voorwaarden iemand moet voldoen om door de overheid als allochtoon te worden beschouwd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Stereotype allochtoon, wat dat mooge zijn, uithangen bij solicitatie en je hebt een job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De auteurs merken ook nog op dat bepaalde onderzoekingen, die wijzen op discriminatie van allochtonen, zodanig zijn opgezet dat de ‘discriminatie’ als het ware is voorgeprogrammeerd: “Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het nederlandse onderzoek ‘Solliciteren naar beter’ dat in 2003 is uitgevoerd door Intelligence Group samen met Universiteit Untrecht, Jongens van de Wit en PCM Dagbladen [Intelligence Group, Maximum Recruitment Advertising, PCM Dagbladen en RecruiterOnline (2004), Kleur! De toekomst van de multiculturele arbeidsmarkt, Capelle aan den IJssel: Intelligence Group]. Daarin werd bij een open sollicitatie naar 200 bedrijven Marloes door bijna 7 procent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en fatima – met eenzelfde CV, brief en profiel – drie weken later maar door 3 procent. Het lijkt logisch dat een sollicitatie die drie weken na een vorige sollicitatie binnenkomt minder kans heeft dan de eerste” (p.15). http://www.seo.nl/binaries/publicati...n/2006/893.pdf Natuurlijk kan er wel 'discriminatie' optreden in de zin, dat herkomst wordt gebruikt als een proxi voor reëel bestaande verschillen inzake capaciteit, arbeidsmotivatie, stiptheid, productiviteit enz. Maar omdat die proxi snel aan waarde inboet naarmate meer gepersonaliseerde info over een kandidaat beschikbaar komt, vermoed ik dat dit ook niet op grote schaal gebeurt. In elk geval dient het recht op discriminatie terug hersteld te worden: individuen en partiuclieren hebben het volste recht om te discrimineren, alleen de staat mag dit niet. Zogezegde 'discriminatiebestrijding' is zelf discrimnerend, omdat niet alle discrimnatie kan bestreden worden, op straffe van uitroeiing van alle maatschappelijk leven, zodat de vermeende discrimnatiebestrijders moeten discrimineren tussen wel en niet te bestrijden discriminaties. Zo wordt bv de reële discrimnatie van jongens in ons onderwijs niet bestreden, terwijl de (overigens onbestaande) discriminatie van allochtonen in het onderwijs wel wordt 'bestreden'. http://secessie.nu/?tekst=toonart&nummer=309 De initiatieven voor positieve discriminatie zijn in wezen politieke zetten, bedoeld om het burgerschap te ondermijnen en individuen te reduceren tot representanten van één of andere biologische of etnische of culturele groep. Ze zijn een vorm van politiek correct racisme, ondermeer bedoeld om de macht van de politieke kaste te vergroten.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 15 november 2006 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 november 2006 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.politiek.net/hermes/17346 paragraaf 2
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 15 november 2006 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Bedankt voor de informatie en de nuance.
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 15 november 2006 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dewinter dient klacht in wegens racisme
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15112006_049 Hij spreekt zich uit tegen quota en anti-Vlaamse discriminatie. Maar de enige quota waar Dewinter het moeilijk mee heeft is die voor allochtonen, als hij zo tegen quota is waarom zegt hij dan niets over de quota voor meer vrouwen vraag ik mij af...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben uiteraard tegen quota omdat ik tegen racisme ben.
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja,maar waarom zich enkel druk maken over de quota voor allochtonen en niet voor vrouwen? Beide quota zijn toch dezelfde vorm van "positieve discriminatie" alleen gaat het over 2 groepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Goh, dat weet ik ook niet waarom dat is, hij zal zijn reden wel hebben, in ieder geval, het quota systeem vind ik toch ook niet zo een goed systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ook niet echt, nuja hangt er ook vanaf hoe die wordt toegepast (hoeveel %) of de rest er echt bij benadeeld wordt ed.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men zal dan zeggen 50j geleden hebben ze nog quota's ingevoerd om bepaalde groepen te bevoordelen, das toch niet te begrijpen hoe stom men toen was, terwijl het vanzelfs is gegaan. Laatst gewijzigd door alberto : 15 november 2006 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() SCHANDE, ik heb er geen andere woorden voor.
Als er 2 kandidaten zijn, en ze hebben allebei hetzelfde niveau, wordt er gekozen voor de allochtoon, aldus de afgevaardigde van de lijn. DIT IS PURE WAANZIN. Ik vind het trouwens ongeoord dat men de gehandicapten en vrouwen over dezelfde kam scheren als de allochtonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, als zelfs de sossen het al toegeven? Maar waar blijft die achterstand bij die intussen al vierde generatie allochtone kinderen toch vandaan komen? Het is al duizend maal gezegd, en intussen in Nederland alweer maar eens bewezen, waar zelfs de regering het middels een in hun opdracht uitgevoerd onderzoek moest toegeven: discriminatie is niet de oorzaak van de problemen, maar het gebrek aan wil om een diploma te behalen, of het verplicht stopzetten van studies (vooral voor meisjes) wegend druk van thuis uit. En toen vond onze regering en haar instellingen het ei uit: de positieve discriminatie! Leg mij nu eens uit waarom de lijn (en andere overheidsinstanties) zoiets moet doen. Door dit initiatief te nemen tonen ze al duidelijk aan dat er van discriminatie in hun beleid geen sprake is. Maw: als ze de doorsnee bevolking nemen, zien ze dat ze te weinig allochtonen hebben. Dit kan niet door discriminatie komen, want ze willen er juist meer. Waarom hen dan voortrekken? Antwoord: ze hebben niet het vereiste diploma of gewoonweg geen zin!!!! Waarom die tekorten bij duidelijk niet-dicriminerende instellingen? Ze willen niet? Awel godverdoeme, we geven het hen cadeau! Maarreh... ze zullen nog niet willen. Wedden? Dat is nu net het mooie aan al die onnozele discriminatie-papegaaien. Ze zien niet eens in dat het gebrek aan allochtonen bij overheidsinstellingen, ja het bijna smeken om allochtonen bij diezelfde instellingen, niet duidelijker kan illustreren dat die hele discriminatie- santeboetiek op de arbeidsmarkt, een gigantische lacher is. Zijn jullie blind?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 15 november 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij allochtonen daarentegen (zie Vandenbroucke die zijn eigen partij en de discriminatie-zeepbel alweer eens in de voet schiet met zijn plots inzicht in de werkelijke achterstandsoorzaken van de allochtone schoolgaande jeugd) weet iedereen intussen al wel, de onnozele halzen van het PC-kamp daargelaten, waar de problemen echt zitten. Geen opleiding, geen werk. Da's geen discriminatie, da's zelfgezocht profitariaat en door PC gestimuleerd gehuilebalk. Positieve discriminatie bij overheidsbedrijven tov allochtonen stinkt dus altijd uren in de wind naar een verkeerd signaal. *maar ik blijf erbij, ze zullen er zelfs middels positieve discriminatie niet aan geraken, aan hun quota, moet je eens opletten. Dit wordt een gegarandeerde ramp*
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nagel op de kop. |
|
![]() |
![]() |