Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2006, 15:08   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik vind het niet kunnen dat iemand wordt uitgesloten omwille van zijn of haar politieke overtuiging. Maar langs de andere kant heeft die man er blijkbaar geen problemen mee om te kiezen voor een partij die mensen uitsluit op basis van afkomst, religie, enz... Dus ja, ik kan begrijpen dat de CM dat niet echt "christelijk" vond.
Waar staat dat VB mensen uitsluit op basis van afkomst of religie? ze vragen dat ze zich assimileren.

Zou de betrokken vrijwilliger mensen met een andere religie hebben uitgesloten van de vakantiereisjes die hij organizeerde denk je? Plaatste hij op de uitnodigingen de vermelding: "white catholics only"? Indien niet, dan was er geen enkele reden om hem te weren uit die vrijwilligersorganisatie.

Ik hoop dat dit dus grote bekendheid krijgt en dat - als gevolg van deze onrechtmatige beslissing - ook andere vrijwilligers met sympathieen voor een bepaalde politieke partij, er de brui aan zullen geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 16:19   #22
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien je uitgesloten wordt:vraag je eens af waarom?
Is er een goede reden dat ze je in de bak smijten?
Is er een goede reden waarom je je werk bent verloren?
Is er een goede reden waarom ze je niet willen in de dansclub?

Meestal is die er...

Maar soms is die er niet:
Mensen uitsluiten omdat ze zwart of bruin zijn, omdat ze vrouw of homo zijn.
Uitgesloten omdat je militeert voor een ondemocratische partij: het zou je niet moeten verbazen.
"Feremans", wat u hier poneert is overduidelijk een halve waarheid....
"Is er een goede reden dat ze je in de bak smijten?

Meestal is die er..." en om correct te zijn zou u hier aan moeten toevoegen "en soms niet" onder druk van racistische wetten gecreerd door de rooien en afgeleide partijen.

Wat u hier deponeert is overduidelijk een grove leugen:
"Uitgesloten omdat je militeert voor een ondemocratische partij: het zou je niet moeten verbazen."
Het Vlaams Belang is even democratisch als al de andere partijen, misschien wel méér democratischer, want zij hebben geen ondemocratische wetten gecreerd, zoals deze die nu aan de macht deelnemen.
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 16:33   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feremans
Uitgesloten omdat je militeert voor een ondemocratische partij: het zou je niet moeten verbazen.
Mag ik ineens concluderen dat mensen met sympathie (of militanten van) de door U geviseerde partij dan ook ineens zijn uitgesloten van het verplicht verlenen van hulp aan burgers in nood?

Als je niet als vrijwilliger mag meewerken aan de organizatie van reizen voor zieken en gehandicapten, dan denk ik dat je evenmin een hartpatient de eerste hulpzorgen moet toedienen met je "foute gedachtengoed".

doe ik het goed zo Eric?
Oud 19 november 2006, 00:47   #24
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mag ik ineens concluderen dat mensen met sympathie (of militanten van) de door U geviseerde partij dan ook ineens zijn uitgesloten van het verplicht verlenen van hulp aan burgers in nood?

Als je niet als vrijwilliger mag meewerken aan de organizatie van reizen voor zieken en gehandicapten, dan denk ik dat je evenmin een hartpatient de eerste hulpzorgen moet toedienen met je "foute gedachtengoed".

doe ik het goed zo Eric?
Je fantasie slaat weer op hol.
De antidiscriminerende partij die jij verdedigt wil mensen zonder enige reden discrimineren.
Leg dat eerst een uit, wat daar goed aan is?

Daarna krijg je dan een uitleg die je zal geruststellen: VB-ers die een hartaanval krijgen worden niet gefolterd, hoogstens geeuthanasieerd door de Bond Moyson. Als voorbeeld voor wat nazi wetten inhouden voor de liefhebbers van nazi politiek
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 01:11   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De CM mag doen wat ze willen. Ik zou bv. ook nooit een sos als werknemer aanvaarden. Of misschien wel...voor de heel vuile werkjes, overuren en nog van dat.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 02:07   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De antidiscriminerende partij die jij verdedigt wil mensen zonder enige reden discrimineren.
Bewijs dat eens?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 02:23   #27
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bewijs dat eens?
België telde anno 1996 909.769 vreemdelingen (9,0%), meldt het Blok, maar die vormen uiteraard niet allemaal het onderwerp van het terugkeerplan.

Dat gaat enkel over de 355.252 niet-EU-vreemdelingen (3,5%), en dan nog vooral de 140.303 Marokkanen (1,4%) en 81.744 Turken (0,8%).

Van die niet-EU-vreemdelingen wonen er 130.338 in Vlaanderen (2,2%), onder wie 45.828 Marokkanen (0,8%) en 40.956 Turken (0,7%).

In Brussel wonen 146.973 niet-EU-vreemdelingen (15,5%), onder wie 74.070 uit Marokko (7,8%) en 21.201 uit Turkije (2,2%). "Een levensgroot probleem" noemt het Blok dat.

Alles samen richtte het terugkeerplan zich dus in eerste instantie op 182.055 mensen - zijnde alle Marokkanen en Turken in Vlaanderen en Brussel - of 2,7% op een totale bevolking van 6,8 miljoen inwoners. (Of 222.047 voor heel België, daarbij moeten ook nog enkele duizenden Algerijnen en Tunesiërs geteld worden.) Zo groot was wat het Blok noemde "de massale immigratie naar onze gewesten".

Die cijfers dikte het Blok nog aan met de 266.203 vreemdelingen (cijfers voor heel België) die tussen 1985 en 1995 tot Belg werden genaturaliseerd. De partij gooide hierbij alle vreemdelingen echter op één hoop, want slechts een kleine minderheid hiervan bezat voordien de Turkse of de Marokkaanse nationaliteit.[6] Het Blok kende die aantallen wel (kamerlid Bart Laeremans stelde er in 1996 nog een parlementaire vraag over), maar het moffelt die ergens middenin haar tekst weg. Die cijfers leren dat alles tezamen 57.388 of 18% van de naturalisaties tussen 1985 en 1995 betrekking had op Marokkanen (32.364), Turken (16.111), Algerijnen (4587) en Tunesiërs (4326).

Bij de groep vreemdelingen telde het Blok tenslotte ook nog eens de naar schatting 150.000 illegalen bij (cijfers voor België), maar ook deze cijfers zijn nattevingerwerk
Oud 19 november 2006, 14:00   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En hoeveel van de door U hierboven vermelde personen werken als vrijwilliger voor zieken en gehandicapten mee in de CM?

Heb je daar ook cijfers van Feremans?

Of moeten ze daar eerst "soepsiedie" voor krijgen?

Laatst gewijzigd door circe : 19 november 2006 om 14:02.
Oud 19 november 2006, 14:26   #29
ericferemans

Standaard

Citaat:
En hoeveel van de door U hierboven vermelde personen werken als vrijwilliger voor zieken en gehandicapten mee in de CM?

Heb je daar ook cijfers van Feremans?

Of moeten ze daar eerst "soepsiedie" voor krijgen?
Je suggereerd dus dat deze dat niet doen?
Dan wil ik graag je cijfers horen.
De Islam GEBIEDT het helpen van de naaste.
Het behoort tot de belangrijkste eisen waar je aan moet doen om islamiet te zijn.
Iets anders dan het christendom, die dit aanbeveelt...
Oud 19 november 2006, 14:52   #30
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als die mens terug bij de CM wilt, kan hij zijn link met het VB altijd verbreken natuurlijk. Vergevingsgezind zou de CM wel zijn, denk ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:09   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het behoort tot de belangrijkste eisen waar je aan moet doen om islamiet te zijn.
IK heb geen cijfers Feremans, ik heb ook nog nooit een moslim in die functies weten werken als vrijwilliger.

Dat de islam GEBIEDT hun naaste te helpen is slechts ten dele juist. De islam GEBIEDT hun MEDEMOSLIMS te helpen, iets van "eigen volk eerst" zullen we maar zeggen. Met niet-moslims mogen ze zelfs geen vriendschap sluiten, laat staan ze helpen.
De zakaat (daar heeft U het natuurlijk over) dient dan ook uitsluitend om andere moslims bij te staan. Als ze niet zeker zijn dat het aan moslims wordt besteedt telt het niet mee in hun verplichting. (Zie daarover voldoende informatie over vb. het gebrek aan bijdragen vanuit de moslimwereld toen met de tsunami).

Gezien uw grote bewondering voor de islamitische zeden en praktijken, wil ik gerust in plaats van mijn verplichte RSZ bijdragen gewoon 10% als zakaat bijdragen hoor, dan wel enkel te besteden voor uitkeringen aan niet-moslims. Die hebben hun eigen sociaal zekerheidsstelsel nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 november 2006 om 15:12.
Oud 19 november 2006, 15:58   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebiedt het ook hoeveel ze moeten helpen of is dat vrijblijvend ?
Ik neem aan dat de sociale zekerheid en OCMW een uitvinding van de islam is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 16:33   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gebiedt het ook hoeveel ze moeten helpen of is dat vrijblijvend ?
Ik neem aan dat de sociale zekerheid en OCMW een uitvinding van de islam is ?

Misschien dat je uit deze vragenlijst wel ergens een antwoord kan vinden:

http://www.islam.tc/cgi-bin/askimam/...tory%20(Zakaat)

Ik heb het hier al: 2.5% van het jaarinkomen! http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=13415 - dat is verdomme wat anders dan onze - VERPLICHTE 16.5% RSZ bijdragen! Nietwaar Eric?

In elk geval telt het niet als zakaat als je het aan niet-moslims geeft (de bijdragen aan ons sociale zekerheidsstelsel tellen dus niet mee, vermits ook niet-moslims in nood uit die ruif meeëten).
http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=14835

et voil�* zoals ik reeds vermeldde was het geven van geld voor aankoop en bouw van een weeshuis voor de slachtoffers van de Tsunami evenmin geschikt als deel van de (verplichte)zakat:

http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=14279

Mijnheer Feremans zou toch zijn lessen eerst beter moeten leren.

Laatst gewijzigd door circe : 19 november 2006 om 16:39.
Oud 19 november 2006, 16:40   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat je uit deze vragenlijst wel ergens een antwoord kan vinden:

http://www.islam.tc/cgi-bin/askimam/cat.pl?c=Charity,%20Obligatory%20(Zakaat)

Ik heb het hier al: 2.5% van het jaarinkomen! http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=13415 - dat is verdomme wat anders dan onze - VERPLICHTE 16.5% RSZ bijdragen! Nietwaar Eric?

In elk geval telt het niet als zakaat als je het aan niet-moslims geeft (de bijdragen aan ons sociale zekerheidsstelsel tellen dus niet mee, vermits ook niet-moslims in nood uit die ruif meeëten).
http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=14835

et voil�* zoals ik reeds vermeldde was het geven van geld voor aankoop en bouw van een weeshuis voor de slachtoffers van de Tsunami evenmin geschikt als deel van de (verplichte)zakat:

http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=14279

Mijnheer Feremans zou toch zijn lessen eerst beter moeten leren.
Oud 19 november 2006, 16:40   #35
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een goede reden dat ze je in de bak smijten?

Meestal is die er...

Maar soms is die er niet:
Mensen uitsluiten omdat ze zwart of bruin zijn, omdat ze vrouw of homo zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik vind het niet kunnen dat iemand wordt uitgesloten omwille van zijn of haar politieke overtuiging. Maar langs de andere kant heeft die man er blijkbaar geen problemen mee om te kiezen voor een partij die mensen uitsluit op basis van afkomst, religie, enz... Dus ja, ik kan begrijpen dat de CM dat niet echt "christelijk" vond.
Wat een onzin. Ten eerste is het VB niet ondemocratisch. Ten tweede is het uitsluiten van mensen die niet democratisch zijn evenmin democratisch. Een democratie die mensen uitsluit die niet in die democratie geloven is gewoon absurd.

Verder zie ik niet in hoe het VB of eender welke andere partij mensen uitsluit. Ze hebben heel wat vrouwen die opkomen voor de partij en zijn zelfs voor integratie van vreemdelingen !

Het VB discrimineert niet. De ACV en de CM doen dat duidelijk wel. Ze moesten zich schamen voor hun hypocrisie !

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 19 november 2006 om 16:43.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 17:32   #36
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg dat eerst een uit, wat daar goed aan is?

Daarna krijg je dan een uitleg die je zal geruststellen: VB-ers die een hartaanval krijgen worden niet gefolterd, hoogstens geeuthanasieerd door de Bond Moyson. Als voorbeeld voor wat nazi wetten inhouden voor de liefhebbers van nazi politiek

Als ge niet anders kan dan grove leugens vertellen om uw ideologie en haatgevoelens te ondersteunen, zwijg dan a.u.b dommerik. Het Vlaams Belang discrimineert niemand, integendeel u en uw geestgenoten trachten de grootste partij van Vlaanderen te discrimineren, echter zonder succes vandaar uw haatgevoelens en grove leugens en halve waarheden en vandaar het cordon en de ondemocratische wetten om het Vlaams Belang monddood te kunnen maken. De méér dan 1.000.000 Belang stemmers, zijn alles behalve dommerikken die zomaar slaafs de Vlaams Belang denkbeelden en voorstellen zouden volgen.

De Vreemdelingen en daar doelt u op, horen niet thuis in dit landje en moeten onverwijld terug gewezen worden, dan is er geen discriminatie meer nodig, dat u zo graag aanhaalt. Ik zou graag eens de echte aantallen vreemdelingen in ons land willen kennen, want de cijfers ons gegeven door de regering geloof ik niet, zoals Vandelanotte het dosier over de kernergie uitstap ook niet gelooft, want zegt hij.... belangenvermenging!

En "Feremanske" Nazi wetten & partij liggen nu reeds meer dan 60 jaar achter ons en hebben hoegenaamd niets meer te zien met onze tijd en in het jaar des here 2006 zeker niet méér.
U vergelijkt dus appels met peren en dit pleit niet in uw voordeel, integendeel.
Dus als, wat je te zeggen hebt, niet mooier is dan de stilte, zwijg dan.
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 19:13   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht

... Ik zou graag eens de echte aantallen vreemdelingen in ons land willen kennen, want de cijfers ons gegeven door de regering geloof ik niet, ...
Als u de officiële cijfers niet gelooft, zult u

1. ofwèl zèlf alle vreemdelingen in ons land moeten gaan tellen,

2. ofwèl zo'n telling moeten organiseren (eventueel samen met anderen die zoals u de officiële cijfers niet geloven),

3. ofwèl een derde - en dat kan ook een organisatie of een privé-bedrijf zijn - moeten betalen om voor u (en uw eventuele ongeloofsgenoten) die telling uit te voeren, in de hoop dat u aan de cijfers waarmee deze derde dan afkomt wel voldoende geloof zult kunnen schenken.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 22:41   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
3. ofwèl een derde - en dat kan ook een organisatie of een privé-bedrijf zijn - moeten betalen om voor u (en uw eventuele ongeloofsgenoten) die telling uit te voeren, in de hoop dat u aan de cijfers waarmee deze derde dan afkomt wel voldoende geloof zult kunnen schenken.
Op het gevaar af dat de regering uw cijfers ook niet zal geloven als ze niet in hun kraam passen.
Oud 19 november 2006, 23:35   #39
ericferemans

Standaard

Och: hoe minder het er zijn hoe hysterischer ze worden...
Het komt er juist op aan om een klein groepje brave mensen te vinden en die tot zwart schaap uit te roepen.
Het kunnen zelf niet bestaande vijanden zijn, zoals duivelen of heksen.
Altijd vinden de menners een alibi om de mensen bang te maken en drijven ze de paranoïa op tot ze kunnen beginnen moorden en plunderen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2006 om 23:37.
Oud 19 november 2006, 23:41   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Och: hoe minder het er zijn hoe hysterischer ze worden...
Het komt er juist op aan om een klein groepje brave mensen te vinden en die tot zwart schaap uit te roepen.
Het kunnen zelf niet bestaande vijanden zijn, zoals duivelen of heksen.
Altijd vinden de menners een alibi om de mensen bang te maken en drijven ze de paranoïa op tot ze kunnen beginnen moorden en plunderen.
Goed Feremans... we moeten uitzoeken hoeveel mensen we kunnen uitsluiten zonder een media effect te krijgen. Je bent goed bezig. Binnenkort kunnen we je promoveren tot woordvoerder van een uitroeingskamp. Je weet het allemaal te minimaliseren en je weet hoeveel mensen uitgestoten mogen worden vooraleer het publiek het merkt. Je bent volmaakt.

Echt... Ik denk dat spirit nog spijt gaat krijgen dat ze je hebben uitgespuwd... je bent een volmaakte socialist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 november 2006 om 23:41.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be