![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als links zo progressief is waarom zitten ze dan te vissen in het meest behoudsgezinde vijvertje dat er te vinden is? Of denken ze dat 1400 jaar terugkeren ook vooruitgang is ? Citaat:
Willen ze daarom de vrouwen weer een hoofddoek laten dragen ? Laatst gewijzigd door Bobke : 19 november 2006 om 15:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Wie er niet tegenkan dat Katholieke, Joden, Islamieten onheus worden behandeld: is dat dan een katholiek, islamiet, jood? Ik ben tegen de onheuse behandeling van alle mensen. Punt. Dat is een links standpunt. Vanzelfsprekend heb ik eigen ideeën, die afwijken van wat anderen denken. En het is via een democratisch systeem dat we bepalen wat er wet is en niet volgens religieuze voorschriften. Zolang iedereen daar zich aan houdt ben ik tevreden. Veel van onze wetten zijn bepaald door kahtolieke standpunten. Daar heb ik soms moeite mee, maar ik leg er mij bij neer: het zijn meerderheidsbeslissingen. Is dat nu zo eigenaardig: democraat zijn? Is dat al een ziekte geworden? Is kwezelarij en anti-godsdienstigheid nu plots lovernswaardig? Moeten de kerken allemaal gesloopt worden omdat er geen meerderheid meer is van katholieken? Moeten we keppeltjes en hoofddoekjes gaan verbieden omdat er onverdraagzame mensen zijn? Wil dit zeggen dat ik iedereen keppeljes, petjes, punkkapsels, piercings of sjallekes wil dragen moet gaan nadoen of juist daar moet gaan over liggen zagen voor de lengte van mijn dagen? Citaat:
"Sterf nu oude vormen en gedachten" van Henriette Rollande d'Holst is een oud liedje... Maar laat ons eens vergelijken: rechts erkent niet eens de gelijkwaardigheid van alle godsdiensten, van alle culturen, van alle mensen. En sexisme is iets wat uitmuntend wordt verdedigt door het VB en aangevallen door alle progressieve partijen. Homo's: nog iets wat niet door de keel kan van het VB ( ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2006 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Hij kan ze zelf niet eens cut/pasten ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2006 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Omdat het zoweinig om het lijf heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
GDM greep een jongen bij de keel, wat een daad is. Die FDF'er was affiches aan het plakken wat slechts tot het uiten van een mening is, en volgens velen is een mening slechts een mening en dus onschadelijk (stelling die ik niet aanhang, maar da's een andere kwestie). Gaan de vrijemeninsuiters plots toch weer kazak draaien? Daarenboven waren de overvallers van de afficheur bewapend met tafelpoten en er dus op uit om geweld te gebruiken.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Links erkent zogezegd de gelijkheid van alle mensen en culturen. Danku daarvoor dat u dat erkent maar als u de realiteit bekijkt, is de gelijkheid tussen mensen ver te zoeken. Er wordt wel eens gesteld dat rechts altijd de foute oplossingen heeft voor de bestaande problemen en vaak heeft men nog gelijk ook. Links daarentegen stelt gewoon dat er geen problemen zijn en de zaak is opgelost. Geen nood aan oplossingen, gewoon zeggen dat alles goed gaat en de mensen die anders durven beweren uitmaken voor racisten, verzuurden en VB'ers. De geciteerde poster is hiervan het typevoorbeeld. In plaats van de ongelijkheid tussen mensen duidelijk te maken en eventueel oplossingen te zoeken om bepaalde ongelijkheidskloven te overbruggen, zegt hij gewoon dat iedereen wel gelijk is, probleem van de ongelijkheid opgelost. Ik denk dat de arme bedelaar heel blij zal zijn dat u hem gelijkschakelt met een CEO-miljonair, of het deze bedelaar veel zal helpen, is misschien een andere zaak. Citaat:
Als ik echter het aantal moslimverkozenen bekijk op uw progressieve linkse lijsten, vraag ik mij af wat het standpunt van deze progressieve partijen aangaande bv. het homohuwelijk is. Hoe kan u als progressief enerzijds voor het homohuwelijk zijn doch anderzijds voor het aanvaarden en steunen van een (moslim)cultuur dewelke homo's als uiterst verwerpelijk beschouwt ? Ik heb deze laatste vraag al meermaals gesteld op dit forum en links heeft bij mijn weten nog altijd niet geantwoord. Ik vermoed dat ze de kop weer in het zand steken, zeggende dat er geen enkel probleem is met sexisme binnen de moslimcultuur en dat we best allemaal lekker hypocriet gezellig doen alsof we multicultureel aan het samenleven zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wimpneus: ik geef je gelijk hoor, maar moet wel even het VB standpunt over homo's rechtzetten: het VB heeft helemaal geen probleem met homosexualiteit, maar is wel gekant tegen het homoHUWELIJK.
Dit is een serieuze nuance. Ik heb nog nergens een VB tekst gezien die zegt dat homosexuelen na steniging met hun hoofd naar beneden van de hoogste minaret moeten worden gegooid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Bij deze stel ik vast dat iedereen die deelneemt aan deze discussie wel iets weet, maar er ook vaak naast zit. Op die bewuste septembernacht (er mocht s'nachts nog aangeplakt worden) kwam het inderdaad tot een schermutseling tussen plakkers van de Volksunie en van het FDF. Daarbij kwam het tot wat getrek en gesleur en daarbij hield het ook op. Dat de 36-jarige Jacques Georgin daarbij om het leven kwam was louter toeval en toch ook beetje voorbestemd. Georgin was immers een zware hartpatiënt, een levensverzekering voor de aankoop van en woning werd hem door de bank geweigerd.
Na de bewuste ontmoeting tussen beide plakkersploegen, begaf Jacques Georgin zich al lopend naar het vlakbij gelegen FDF-lokaal waar hij nog enkele glazen dronk. Pakweg een halfuur later werd hij onwel met het noodlottige resultaat tot gevolg. De veaudeville die zich vanaf dat ogenblik afspeelde spreekt boekdelen. -De ambulance was de zuurstof vergeten. -Bij zijn aankomst in het Brugmannziekenuis (+/- middernacht) werd hij als overleden ingeschreven. -Vier uur later was hij blijkbaar terug in leven want één van de dokters van wacht, met name Dokter Fush,verklaarde dat hij op dat ogenblik-bij de hartmassage-ribbreuken veroorzaakte bij de ongelukkige. De Vu-plakploeg was in het bezit van tafelpoten, juist, maar ook van zagen, hamers en ander gerief. Om de eenvoudige reden dat deze zich bevonden in een bestelwagen die ze in leen kregen van een zelfstandige en dat dat zijn gerief was. Georgin kreeg inderdaad een straat naar zijn naam. Dat was onder het bewind van FDF'er Roger Nols(deze straat bevindt zich vlakbij het Meiserplein), die toen burgemeester was van Schaarbeek. Deze straat heeft niets te maken met de plaats van de feiten, dat was immers de Houba de Strooperlaan te Laken(vlakbij het voetbalstadium). Wie nog meer verduidelijking wil kan mij steeds een seintje geven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het zoeken naar een "casu belli" in de "strijd" tussen Vlamen en Walen is altijd een groot probleem geweest.
Het aanvallen van Walen door Vlamingen of omgekeerd op een fysieke wijze stuit immers op groot ongeloof. Een Vlaam die een Waal aanvalt op straat of omgekeerd, uit politieke overwegingen: geen mens gelooft daar in. Dit wordt direct afgeschreven als zijnde een psychiatrisch geval. Vlamen en Walen strijden met mekaar in parlementen, en slaan mekaar om de oren met wetten, teksten en bevoegdheidstwisten. Onvertogen woorden zijn daar al niet oirbaar, maar vuisten laten de wenkbrauwen wederzijds fronsen en wapengekletter doet je in de psychiatrie belanden. Twee schoon volkeren! Het toppunt is wel de collaboratie geweest, waar de één gingen meedoen met den Duits om van de andere van af te geraken en ze (bien étonné de se trouver ensemble) alletwee schouder aan schouder stonden te Ooststrontsrijden tegen de Russen! Hetzelfde kan gezegd worden van onze bloeddorstige araben. Een araab die verklaart een jihaad te hebben gevoerd en derhalve een politiek proces aanvraagt omdat hij een Vlaam (of een Waal) een toek op zijn oor heeft gegeven zal ook in een instelling met witte frakskes belanden. Geen mens gelooft daar in. De historie van De Moor zal net zoals vele andere "casu belli" (bijvoorbeeld de araben die Polen, Pardon: "zigeuners" bleken) een fait divers blijken te zijn in de geschiedenis, te wijten aan slechte eetgewoonten, te veel sigaretten en te weinig congé bij "het spoor". Dit is een prachtig land, met heel vele opvattingen, vele oude vormen en gedachten en een heel grote diversiteit. Het aantal geestesziekten neemt echter onrustbarend toe. Gelukkig is de verzorging gratis en zijn er veel studenten geneeskunde. Het komt wel goed! |
![]() |
![]() |