![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
VLD zwaargewichten zoals Gantman en Marinower zijn nochtans openlijk pro-Bush .
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een Iraqi het Rode Kruis opblaast, is hij dan een verzetsstrijder? Iraakse burgers die tegen de Amerikanen zouden vechten zou ik inderdaad verzetsstrijders noemen, maar nogmaals: het zijn geen burgers die die aanslagen plegen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() De VLD neemt als partij geen standpunten in omtrent buitenlandse staatshoofden. Dat is normaal ook. Maar vergeet niet dat in het kamp van Bush mensen zitten die sterke anti-liberale denkbeelden erop na houden zoals bv. John Ashcroft (Secretary of Justice) en de talrijke Christen-fundamentalisten. Je kunt dus perfect liberaal en anti-Bush zijn. In de VS zou ik me trouwens juist om de hierboven aangehaalde redenen eerder democraat stemmen. Generaal Wesley Clarke bv. spreekt me persoonlijk aan als volgend president.
Daarenboven is een van de belangrijkste onderdelen van het liberalisme ook het uitbouwen van internationale organisaties als de VN. De manier waarop Bush de VN in dit hele verhaal misbruikte en negeerde is gewoonweg onaanvaardbaar vanuit liberaal oogpunt, en het heeft zich dan ook tegen de VS gekeerd op een dramatische manier.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De aanslag op Bali is inderdaad een terreurdaad en valt niet goed te praten.
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het over een ander oorlogsschip dat - geloof ik - in 1967 door de Israëli's werd gebombardeerd.
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem een probleem, en je hebt bij de VLD twintig standpunten, waaronder een officieel partijstandpunt dat dan weer volledig omgekeerd evenredig is met het stemgedrag van de VLD. Het laatste prangende voorbeeld hiervan is stemrecht voor vreemdelingen. Dus, om terug on topic te komen, Gantman en Marinower zijn resoluut pro-Bush, Vanrkunkelsven, Van Quickenborne en Dedecker zijn resoluut anti-Bush, Coveliers is eerder pro maar zegt het niet echt, De Gucht is eerder anti, maar zegt het ook niet echt duidelijk. Verhofstadt hinnikt er gewoontegetrouw wat over maar zegt helemaal niks, .... enfin, je begrijpt het plaatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Wat het VLD standpunt over Bush betreft, corrigeer me als ik vergis, hebben de andere partijen - inclusief het Vlaams Blok - standpunten over buitenlandse staatshoofden?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft een seculiere dictator verdreven in iraq=>goed voor moslims spanningen tussen westerse landen, de VS burger die minder en minder hun president steunen , ... Nee bush jr is zo slecht niet voor de moslims . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() oh ja nog vergeten de komma's en de punten : ,, .. Geen antwoord voor de rest? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() O yéé, ik lig echt wakker van dat ik reclame maak voor de anti-islam.
Alsof heel de wereld op politics.be zit. Hier zitten enkel rechtsachtige creaturen die niet buiten durven komen. Ik schat zo op een tiental mensen en een paardenkop. Dus echt een te verwaarloze aantal ![]() En weer eens krijgen Frankrijk, Duitsland en Rusland gelijk. Bush heeft door dat hij de macht zo snel mogelijk aan de Irakezen moet overdragen. Toch pijnlijk voor een "wereldleider" om zo'n toegeving te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |