![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En als Kofi Anan het zegt zal het wel waar zijn, niet?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De berichten lopen over Groenland zijn niet eensluidend (hieronder twee willekeurige links), maar het gaat altijd over schommelingen van de grootteordes van enkele cm per jaar, niet van enkele decameters per jaar. http://www.sciencemag.org/cgi/conten...ract/1115356v1 http://www.nasa.gov/centers/goddard/...and_slide.html
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.nhc.noaa.gov/pastdec.shtml maar men zit natuurlijk met het feit dat men voor het einde van de jaren zeventig geen satellietwaarnemingen heeft, zodat de observaties voorheen wellicht minder compleet of precies waren. De propaganda rond de film van Gore legt daarentegen een directe en prominente link tussen global warming en een recente toename van het aantal orkanen, zoals de getoonde affiche illustreert. Of kijk naar de trailer: http://www.youtube.com/watch?v=TUiP6dqPynE Die link is vals, om te beginnen al omdat het aantal orkanen helemaal niet toeneemt. Vorig jaar waren er in het Noorden van de Atlantische oceaan uitzonderlijk veel orkanen, en sommige daarvan (vooral Rita en Wilma) zorgden voor spectaculaire effecten. Meteen ging men dit gegeven linken aan global warming, zonder enig bewijs; en Gore springt ook gretig op die propaganda-kar. Dit jaar zijn er toevallig erg weinig orkanen, en de gelovigen zwijgen als vermoord, of kijken naar de filmbeelden van vorig jaar.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogelijks heb ik retorisch een beetje overdreven, maar de preciese gegevens waren niet min. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2006 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de feiten spreken het tegen: het ijs op groenland (en in het binnenland van Antarctica) wordt er dikker door een toegenomen hoeveelheid neerslag aldaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De één-vierkantekilometer-generatie is ook zo gemakkelijk beinvloedbaar als het weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Vertel me eens eno, waar gaat jouw voorkeur naar? Kritisch onderzoek van publicaties en een eigen mening vormen, of kritiekloos herkauwen, liefst zonder nadenken.
Ignorance is a bliss, daar heb je gelijk ik, maar ik betwijfel of we het eens zijn wie hier eigenlijk onwetend is... edit: speciaal voor jou, een figuurtje met de temperatuur op Groenland. En een link over de temperatuur op Antarctica: (http://archief.weer.nl/?menu=view&ca...nds05052006.wn). Laatst gewijzigd door Pieke : 22 november 2006 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de buiten zijde smelt het ijs zienderogen en in het binnenland word het steeds dikker. Dus wat het ijs op de polen aangaat, komt men meer en meer met vraagtekens te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder het motto: we integreren vele kleine verkeerde redeneringetjes tot één groot, onhoudbaar verkeerd resultaat...maar daar houden we mordicus aan vast, tegen de conclusieve consensus van de zo goed als de gehele wetenschappelijke wereld in... Tiens, 't is vandaag weeral 15 graden. We gaan nog zweten, deze winter. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2006 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar bedankt voor je schrijfwijze, ik heb namelijk in het kwadraat gelijk... Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2006 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het afsmelten van de buiten kanten maak de ijsoppervlakte wel kleiner en de ijshoeveelheid verminderd idd zienderogend. Het dikker worden van het binnenlandse ijs komt nu net door het feit dat regen nu tot in het binnenland geraakt. Terwijl die eigenlijk reeds daarvoor zou moeten vallen. Dus inverband met de opwarming heb je zeker gelijk. Maar Pieke heeft gelijk als hij schrijft dat het binnenlandse ijs dikker word door de regenval die daar nu mogelijk is. Dit remt het smelten van de ijskappen gelukkig nog een beetje af en is een bewijs dat het proces nog omkeerbaar is. De dag dat het regenwater daar niet meer bevries maar gewoon water blijft is alles idd verloren. We kunnen dus het proces van de gletshers ook nog omkeren. Maar of ons nog veel tijd rest is een andere vraag. En we zullen kunnen zien aan het dikker worden van het topijs of we er in geslaagd zijn en wanneer. Zodra dit terug dikker word mogen we een eerste kleine overwinningskreet slagen en zijn we op de goede weg. Maar we moeten dan wel opletten dat we ons niet naar een nieuwe ijstijd werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik uw gedachtegang volg geraakte de neerslag daar niet voor de aarde opwarmde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Welke consensus trouwens? Die van het IPCC? Je bedoelt die "commissie" die moedwillig bewezen resultaten, die hun hele conclusie op losse schroeven zet, afdoet als "lokale fenomenen" zodat ze er geen rekening mee hoeft te houden? En makker, als de noordpool helemaal (of zelfs maar gedeeltelijk) wegsmelt, dan gaan we hier geen last krijgen van een toegenomen warmte, maar van een nieuwe ijstijd. Geniet dus nog van die zachte temperaturen, zolang het kan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij hebben ze altijd het volgende adagium geleerd: "Als het model niet klopt met de realiteit, dan klopt er iets niet met het model". Bij u is het dus eerder de realiteit die u niet aanstaat...
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens recente satellietgegevens wordt de ijslaag op Antartica ongeveer 5 +/-1 mm dikker per jaar. De globale ijsmassa op Antartica neemt toe, omdat het ijs dat er bij komt via sneeuwval een grotere hoeveelheid water vertegenwoordigt dan het ijs dat via afbrekende ijsbergen ed weer het continent verlaat.
Wingham ea 2006. "Mass balance of the Antarctic ice sheet" Phil. Trans. of the Roy. Soc. A 364, p.1627-1635 (2006) http://www.journals.royalsoc.ac.uk/(...lts,1:102021,1