![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goed gedaan van die vrouw en heel goed gedaan van ons allen dat we aan het klimaat willen werken; punt uit verdere zever hoeft niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De tweede al die in deze draad komt vertellen dat dit geen discussieforum is.
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 20 november 2006 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar laten we wel wezen... Elke oproep voor een schoner milieu is een goeie zaak... De manier waarop men een oproep lanceert is andere koek natuurlijk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog twee of drie conferenties en we zijn er.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Omdat het aantoont dat je ergens vast zit!
Citaat:
Je kan zeker WAT bouwen op je kracht maar ik zou het je niet aanraden... Nuja verder moet ik zeggen puur "sportmatig" ben ik ook voor zoiets maar zaken zoals dit "dat als je nu voor me zou staan, je het met moeite zou overleven." zijn volgens mij alles behalve een goeie sport! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Binnen een discussie (=een dialoog) moet NIET gescholden en geroepen worden opdat het dialoog enige waarde zou hebben... http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie here you go ik zou u paragraaf 4 aanraden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En lees jij dan maar wat Wiki schrijft over dialoog en hoe dit in verhouding staat tot discussie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dialoog
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als u het niet verstaat klik dan in uw copy paste eens op het eerste woord dat je kan binnen de volgende tekst copied u het achtste woord en plakt u het links in het midden van je scherm in het vakje waar staat "zoeken" dan klikt u "artikel" en klikt u binnen de inhoudstabel op 2. De groeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb niet het flauwste idee waarover je het hebt: Wat moet ik inhalen, wat ben ik aan het maskeren, wat kan ik copy/pasten ?
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Communicatie en ik mikte hierop: Mislukte communicatie: De bedoeling en het effect van de communicatie zijn verschillend (en dat wordt niet opgemerkt). En wat u juist niet opmerkte was dit: Binnen een discussie (=een dialoog) moet NIET gescholden en geroepen worden opdat het dialoog enige waarde zou hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 20 november 2006 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Een discussie is geen dialoog, ze kan wel overgaan in een dialoog net zoals een dialoog kan overgaan in een discussie. 2. Schelden en roepen, wat verstaat u daaronder? Iets wat discussie en het ontstaan van een mogelijke dialoog bemoeilijkt? Zoals b.v.: Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Dat heeft niet te maken met wat ik zei... je (iets te) extreem voorbeeld is iets heel anders... Maar als je antwoord wilt:" neen ik zal niet praten!" Beter voorbeeld is je bent fysisch groter, breder en getrainder dan een ander deze roeps u na dat hij aantrekkelijker is dan u; uw reactie? Inderdaad helemaal misplaatst! Had je hem gewoon gezegt dat hij met zijn roste haren nog geen geit kan krijgen was dat veel beter geweest; denkt u zelf niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
een gesprek is een discussie gewoon dat het mondeling is wat hier natuurlijk niet het geval is maar zoals ik al zei dat is puur mierenneuken. Wat u nu doet is gewoon op woorden inspelen en verder gewoon het idee verwaarlozen hiervoor quote: Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie Citaat:
aanvallen op personen en zaken (->Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.) aanvallende argumentloze taal uitkramen (->Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten) etc! Wat ik in het begin deed was tegengaan van het "de belachelijke tour opgaan" (->Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. ) Verstaan of nog uitleg nodig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 20 november 2006 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |