![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uitgezonderd Annemans dan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zegt dat al niet genoeg? En zou u het VB niet hypocriet noemen als ze moslims op hun lijsten zetten? En wie durft hier te verklaren dat er nimmer allochtonen op zullen staan? Annemans, nee...zelfs Karim Van Overmeire niet.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd gezegd dat het Vlaams Belang helemaal niet tegen vreemdelingen of moslims is. Ze zijn tegen het vreemdelingenbeleid, maar dat is gans wat anders.
Het artikel verbaast me dan ook niks. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2006 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vanuit politiek oogpunt is het voor de politiek correct denkenden wel voordelig om het VB in een extremistische hoek te drukken. Zo wordt elke kans op discussie meteen gefnuikt. Iets wat ook in dit forum heel duidelijk is. Ik zou mezelf nochtans als gematigd rechts omschrijven.
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die antwerpse solidariteit is deel van een internationale werking over verschillende landen verspreid. Overal doen ze het zelfde, nl varkensvlees in de soep doen. Duidelijk dus een werg wansmakelijke pestcampagne naar de moslims gericht. Vergeef me dan dat ik het VB opportunistisch en hypocriet vind als ze nu doen alsof ze moslimvriendjes zijn.. Je weet wel.. De dubbele tong |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het weer de islam en enkel de islam die zich geviseerd voelt. Nochtans is volgens de Koran het eten van varkensvlees niet verboden in geval van nood. Bovendien is de islamitische gemeenschap voldoende georganiseerd dat zij perfect kan zorgen voor de behoeftige uit de eigen gemeenschap en is dat volgens haar religie ook aan haar armen verplicht. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2006 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Misschien kunnen ze in het vervolg gewoon water koken en zeggen dat het soep is... dan is iedereen tevreden...
of het dan nog voedzaam is tja.... men moet iets over hebben voor de multiculturele goede zaak he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Paulus, uw antwoord illustreert alleszins dat je die actie goedkeurt. Terwijl het om overduidelijk pesterijen gaat naar de moslimgemeenschap toe. Is nogal in contrast met wat je daarnet zei 'Ik heb altijd gezegd dat het Vlaams Belang helemaal niet tegen vreemdelingen of moslims is.' Het mag duidelijk zijn dat een Vlaams parlementslid die zulke denigrerend acties onderneemt, uw citaat tegenspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in een vlaag van naastenliefde soep uitdeel aan de armen ben ik een racist omdat er spek inzit? Als jij dat ziet als een overduidelijke pesterij naar de moslimgemeenschap toe, dan ben je toch niet goed wijs? Ik sluit toch niemand uit? Zij sluiten zichzelf uit. Zo is dat! Waarom zeg je niet dat het een overduidelijke pesterij is naar de hindoe's of naar de joden of naar de vegetariërs? Waarom specifiek tegen de moslims? Leg me dat eens uit. En als ik dan mijn soep zou maken zonder spek erin, mag Jan Vlaming zich dan ook gediscrimineerd voelen of is dit enkel het voorrecht van de moslims? Je moet eens goed naar me luisteren als je wil. Ik heb helemaal niks tegen vreemdelingen van welke religie ook. Maar ik heb er ook geen boontje voor. Mag dat nog? Gewoon neutraal jezelf zijn? Maar jij lijkt me er zo eentje die iedereen die zich niet aanpast aan de islam, van alle soorten onaardigheden gaat beschuldigen. Zo van: "Wie niet voor mij is, is tegen mij." Laat de mensen gewoon zichzelf zijn en splits ze niet voortdurend in deze of andere groep. Zeker als zij zich vrijwillig inzetten voor de armen onder ons. Want zo'n mensen vind je niet veel meer. Je zou je moeten schamen, vind ik. Neem me niet kwalijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Misschien kunnen de door "Mohammed opgelegde naastenhelpende islamieten" hun eigen soep maken voor hun minderbedeelde geloofsgenoten.... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Ze kunnen ook de balletjes laten liggen.
![]()
![]() |
#33 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zou natuurlijk om een pijnlijk over het hoofd gezien detail kunnen gaan, maar dat is het dus niet. Het komt dan in elk geval niet over als iemand die 'niets tegen moslims heeft'. (vanwaar dat trekje om je te vereenzelvigen met het VB?) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eigenlijk moet je het zo lezen 'zich vrijwillig inzetten voor de armen onder ons, maar niet als ze moslim, hindu, jood... zijn.' |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Zelfs voor de balletjes in de soep kan je binnenkort een klacht van het CGKR krijgen, als ik Starkan bezig hoor.
Waarom zorgt de Moslimexecutieve niet voor soep zonder spek, zoals hier al geopperd werd? Man man, zo kan je elk initiatief de grond in boren. Kleinzielig vind ik dat, soep zonder balletjes is als een café zonder bier. o ja; alcohol is ook verboden zeker? Het gaat er in deze discussie over dat WIJ ons niet hoeven aan te passen aan moslims. België is tenslotte nog altijd hun gastland. Als ik te eten ben gevraagd en ik krijg soep met balletjes terwijl ik er geen zou lusten; laat ik toch gewoon de balletjes achterwege?
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hem ook bijlange niet om die balletjes. Het is gewoon bekend dat het initiatief racistisch is geïnspireerd, gekopieerd van het initiatief 'soupe identitaire' in Frankrijk en georganiseerd door 'Solidarité des Français', een organisatie die is ontstaan uit het Front National. Hilde De Lobel is daar overigens een graag geziene gast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat zelfs soep zonder spek uitdelen, een bewust uitsluiten van mensen is, als dat overdag tijdens de ramadan gebeurd. waar gaan we naartoe? Luister eens als je wil. Mocht ik in een ander land wonen en daar honger hebben. En ze bieden mij daar vriendelijk iets aan dat ik absoluut niet lust maar eigen is aan hun cultuur, zal ik me daardoor zeker niet uitgesloten voelen of die mens zeker niet van racisme gaan beschuldigen. Ik zal beleefd zijn aanbod afslaan. Zo veel manieren heb ik wel. En ik neem aan dat jij dat ook hebt. Maar blijkbaar denk jij om ik-weet-niet-welke-reden anders over. Voor jou rekening dan. Wat mij stoort aan jou is dat precies jij door jouw houding tegenover de soepuitdelers, mensen opzet tegen elkaar. Je geeft mensen van een andere cultuur een stok om mee te slaan en je maakt van je eigen volk misdadigers. Dat doe je toch niet? Als je werkelijk voor een vredelievende samenleving bent, zoals je zegt, zou je dat niet doen. Je zou ook soep maken zonder spek en zonder de soep met spek te veroordelen. Maar dat doe je niet. Je staat langs de kant om mensen op te zetten tegen elkaar. Je zegt dat de ene iets tegen de andere heeft en hem opzettelijk pest. Zogezegd om onrechtvaardigheid te bestrijden maar in werkelijkheid om onrust te zaaien. Zo zie ik het. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is genoeg armoede onder de eigen bevolking om ook eens aan hen te denken. België zou België niet meer zijn als er daar ook iets moest achter gezocht worden.
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Amai Paulus dat zijn wel erg veel beschuldigingen van jou naar mij die jij erbij fantaseert.
Aan uw sierlijke schrijfstijl geef je de indruk enig niveau te hebben. Echter, de manier hoe jij woorden verdraait of er gewoonweg bij verzint doen anders blijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en de aap komt uit de mouw.. |
|
![]() |
![]() |