Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2006, 12:11   #21
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zolang de beide partners maar beloven hun kinderen christelijk op te voeden mag je volgens de katholieke kerken huwen met wie je wil: dus zowel mannen als vrouwen die gedoopt zijn mogen KERKELIJK huwen met niet-gedoopten, gereformeerden, moslims, hindoes, boeddhisten etc..

Maar je blijft weer het onderscheid tussen wettelijk en kerkelijk niet inzien.

Wettelijk mag iedereen hier met iedereen huwen. Ook moslimmeisjes met ongelovige jongens.

Wat ik wou aanduiden is dat men de vlaamse jongens als racisten neerpoot in de media omdat ze geen marokkaans lief "zouden willen" (wel als het een knappe is, zei er eentje): de realiteit is dat de marokkaanse/turkse etc. moslimmeisjes gewoonweg niet MOGEN met een niet-moslimjongen omgaan. Deze racistische en xenofobe houding vanuit de islamitische ideologie wordt echter totaal niet bekritizeerd: nee: het zijn de vlaamse jongeren die racisten zijn!

Nochtans heb ik al veel gemengde koppels gezien: zwarten met blanken (zowel mannen als vrouwen), aziatische gemengde koppels, indische gemengde koppels, maar bij de moslims zullen het enkel de vlaamse meisjes zijn die zich - na eventuele bekering - mogen "mengen"!

Raar toch dat de Pravda in dit geval geen marokkaanse jongens en meisjes kon ondervragen.
op de vraag " zou je een vlaams lief willen" krijg je dan 100% positieve reacties van geile moslimjongetjes (die er dan wel niet zullen bijzeggen dat zo'n oefenmatras altijd is meegenomen vooraleer je je nicht gaat importeren) en dan zou je natuurlijk de zeer tolerante houding van de moslimmeisjes ook kunnen bemerken.
Waarschijnlijk zou die enquête iets te pijnlijk zijn geweest voor de rode staatzender.
Ik had het enkel over een Kerkelijk huwelijk circe, ik ken het verschil wel degelijk.. en aangezien moslimmannen hun kinderen sowieso Islamitisch worden opgevoed is een Kerkelijk huwelijk tussen Moslims en Christenen dus uitgesloten.

Vlaamse meisjes/vrouwen hoeven zich niet te bekeren eer ze zich mogen 'mengen' met moslims circe, ben zeker dat je dat wist dus die opmerking was overbodig...

Wat ik heel nobel van je vind is dat je het daar over 'marokkaanse' jongens hebt en niet over moslim-jongens. Groot verschil maar te vaak over het hoofd gezien.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 14:14   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zolang de beide partners maar beloven hun kinderen christelijk op te voeden mag je volgens de katholieke kerken huwen met wie je wil: dus zowel mannen als vrouwen die gedoopt zijn mogen KERKELIJK huwen met niet-gedoopten, gereformeerden, moslims, hindoes, boeddhisten etc..

Maar je blijft weer het onderscheid tussen wettelijk en kerkelijk niet inzien.

Wettelijk mag iedereen hier met iedereen huwen. Ook moslimmeisjes met ongelovige jongens.

Wat ik wou aanduiden is dat men de vlaamse jongens als racisten neerpoot in de media omdat ze geen marokkaans lief "zouden willen" (wel als het een knappe is, zei er eentje): de realiteit is dat de marokkaanse/turkse etc. moslimmeisjes gewoonweg niet MOGEN met een niet-moslimjongen omgaan. Deze racistische en xenofobe houding vanuit de islamitische ideologie wordt echter totaal niet bekritizeerd: nee: het zijn de vlaamse jongeren die racisten zijn!

Nochtans heb ik al veel gemengde koppels gezien: zwarten met blanken (zowel mannen als vrouwen), aziatische gemengde koppels, indische gemengde koppels, maar bij de moslims zullen het enkel de vlaamse meisjes zijn die zich - na eventuele bekering - mogen "mengen"!

Raar toch dat de Pravda in dit geval geen marokkaanse jongens en meisjes kon ondervragen.
op de vraag " zou je een vlaams lief willen" krijg je dan 100% positieve reacties van geile moslimjongetjes (die er dan wel niet zullen bijzeggen dat zo'n oefenmatras altijd is meegenomen vooraleer je je nicht gaat importeren) en dan zou je natuurlijk de zeer tolerante houding van de moslimmeisjes ook kunnen bemerken.
Waarschijnlijk zou die enquête iets te pijnlijk zijn geweest voor de rode staatzender.
voor een kwartier op de tv gezien (France2): een jong magrebijns meisje van net 18 dient klacht in tegen haar vader en broer.Deze twee hebben haar afgeranseld en gedeeltelijk kaalgeschoren...Haar misdaad: ze heeft een ongelovige vriend (=blank fransmanneke).De Magrebijnse familie ontkent, ze zeggen dat hun dochter hen geld gestolen heeft. Nu vraag ik me toch af wie de waarheid zegt?... Dat kaalscheren, dat is toch eerder iets dat men met hoeren doet, hé, van het soort dat met de vijand in bed kruipt...Waar heb ik dat nu nog gehoord?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 18:58   #23
Samrah
Schepen

Standaard

Ik ben een moslima, ben perfect gelukkig met mijn "onderdrukte" positie.. Dus wat the f*ck is you problem? Laat ons eens allemaal met rust, en denken dat deze raad het einde zal zijn van weet ik veel wat, keigrappig..
Alstublief, laat me niet lachen..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 19:14   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wouw eindelijk, dat is nog eens goed nieuws, een pak van mijn hart is het. Eindelijk begint het te roeren, zelfs vroeger dan ik verwacht had. Geweldig is dat!

Ook binnen de christelijke godsdienst hebben vrouwen moeten strijden voor hun rechten. Het is een strijd van lange adem want een godsdienst emanicipeert niet vlug. Het zal dus in kleine stapjes gaan, zelfs in christelijke middens zijn we er nog niet helemaal.

Ik wens de islamistische feministen in elk geval alle succes. Prachtig gewoon.
Mooi, inderdaad, doch het blijft gerommel in de marge. Jammer genoeg hebben ze de stap naar definitieve religieuze ontvoogding nog niet gezet. Dat zou pas heel mooi zijn...
Oud 21 november 2006, 21:50   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Mooi, inderdaad, doch het blijft gerommel in de marge. Jammer genoeg hebben ze de stap naar definitieve religieuze ontvoogding nog niet gezet. Dat zou pas heel mooi zijn...
Idd, gerommel in de marge. Zolang moslima's hun wereldbeeld laten bepalen door de ideeën en voorschriften die een arabische analfabeet zo'n 14 eeuwen terug doorgeseind kreeg, kan er van emancipatie geen sprake zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 22:02   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Idd, gerommel in de marge. Zolang moslima's hun wereldbeeld laten bepalen door de ideeën en voorschriften die een arabische analfabeet zo'n 14 eeuwen terug doorgeseind kreeg, kan er van emancipatie geen sprake zijn.
Een analoge redenering is van toepassing op eender welke georganiseerde godsdienst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be