Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 11:30   #21
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Mens, wat kunnen professoren té veel tijd hebben zeg. Ik ga me dringend achter het schrijven van een artikel zetten met als inhoud dat ik het voor bewezen acht dat vanaf het ontstaan van de hersenactiviteit en het proponeren van het zelf naar een godsbeeld eveneens de realisatie daarvan werd verwezenlijkt in het besef dat hersenen wel eens zich naar &c &c &c.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:33   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Ik denk verder dat dr. Hanibal Lecter u verder kan helpen met het zoeken naar God binnen de hersenen...
Even het schedel openzagen en kijken!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:50   #23
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat deze ongetwijfeld slimme professor blijkbaar over het hoofd ziet, is dat er uberhaupt zoiets bestaat als een zelf.Ook laat hij na dit aspect vanuit zichzelf te beschrijven en hoe dit zelf er dan zou moeten uitzien of ervaren worden.
Ik denk dat deze slimme professor meer gefundeerde kennis over het 'zelf' heeft, dan wij allemaal samen ooit kunnen vermoeden. En hoe dit beschreven moet worden, daar bestaan heelder biblioteken over.

Citaat:
Over de al dan niet illusoire waarde van dit zelf-gevoel kan men heelder bossen optrekken, maar het blijft een feit dat er iets in ons is, dat wij in wezen zijn, dat wat een levendig gevoel ervaart.
Dat godsbesef waarover het gaat in het artikel, dus.

Citaat:
Laat hem zichzelf maar eens trakteren op een klinische meditatie-sessie en nadien een brainscannetje.
Best mogelijk dat ie, na ontwarring van z'n arme hersenen z'n ware zelf weer ontmoet en het eeuwige in zich weerom herkent.
U zit duidelijk in de faze van zich afzetten tegen het rationele, om aan uw momentele behoefte aan 'cosmisch bewustzijn' te voldoen.
Mogelijk kan men binnen een aantal jaren dit onevenwicht in de hersenprocessen gewoon weer in goede banen leiden met een pilletje.
Neen, even ernstig, dit proces is constructief op termijn.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:33   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als die professor nu eens een begrijpelijke tekst zou schrijven, dan zouden we vooruit kunnen. Vroeger dacht ik dan "die mens zal wel slimmer zijn dan ik", maar tegenwoordig leun ik meer naar "die mens kletst uit zijn nek".
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:43   #25
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als die professor nu eens een begrijpelijke tekst zou schrijven, dan zouden we vooruit kunnen. Vroeger dacht ik dan "die mens zal wel slimmer zijn dan ik", maar tegenwoordig leun ik meer naar "die mens kletst uit zijn nek".
Uit zijn nek kletsen nu niet direct. Maar de tekst is inderdaad niet al te pedagogisch (een prof zou beter moeten kunnen).
Maar diene gast weet wel goed waarover hij spreekt. Uiteindelijk is het zijn vak.
Het is, zoals ik hoger vermeldde, ook maar het laatste deel van het artikel (uit EOS), maar ik vond het volledige artikel wat lang (wel interessant), en ik denk niet dat ge dat zomaar allemaal op 't net moogt zetten.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be