Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 22:23   #21
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eens zien hoeveel bomen je mag posten onder Hans zijn onnozelheden vooraleer je strafpunten krijgt?

Maar even serieus.

Hans, zou je je er bij neerleggen als een meerderheid van de Vlamingen of Walen (of beiden!) zich wil afscheuren?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:25   #22
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Nee, want dan is die meerderheid geïndoctrineerd door de vlaemschgezinde media.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:30   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het zal eerder Patriot! zijn met een scheldtirade over die extreem-linkse Schotten, want alle independentistische partijen oversteken Labour aan de linkerkant (en dat is niet alleen de SNP, maar ook SSP en SGP (jaaa domme kloten van Groen!, daar kiezen de groenen wel voor progressiviteit en dus onafhankelijkheid)).

"Links en flamigantisme," zo zal hij orakelen, "twee handen op één buik".

(En Pelgrim zal er zowaar een stijve aan over houden)
damn right!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:32   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ben ook is benieuwd
de splinter en de balk u gekend?

Het is namelijk:

ben ook EENS benieuwd
Oud 28 november 2006, 22:32   #25
van Maerlant

Standaard

En Hans zei nog: Wat dat (strijd tegen de flaminganten) betreft, wil ik zelf samenwerken met communisten of extreem-rechts! Eendracht maakt macht!
Oud 28 november 2006, 22:33   #26
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de splinter en de balk u gekend?

Het is namelijk:

ben ook EENS benieuwd
Pfff, gij zijt stout
Grammaticale fouten maken zie ik als mijn vrijheid
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 28 november 2006, 22:57   #27
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Hans, zou je je er bij neerleggen als een meerderheid van de Vlamingen of Walen (of beiden!) zich wil afscheuren?
Da's een interessante vraag en daar zou ik het antwoord ook wel op willen weten.
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:44   #28
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Da's een interessante vraag en daar zou ik het antwoord ook wel op willen weten.
Het antwoord is zoals van maerlant al zei: Nee.

Maar het is altijd tof om te zien hoe hans plots stopt met antwoorden als er moeilijke vragen gesteld worden.
Oud 29 november 2006, 20:07   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het antwoord is: de meerderheid van de Belgen zullen hierover beslissen, maar aangezien u nooit een meerderheid zal hebben, is Vlaemsche onafhankelijkheid puur hypothetisch.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:16   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het antwoord is: de meerderheid van de Belgen zullen hierover beslissen, maar aangezien u nooit een meerderheid zal hebben, is Vlaemsche onafhankelijkheid puur hypothetisch.
Hans, ik heb je toch al geschreven dat als je daar een referendum over zou houden, je wel eens raar zou kunnen opkijken.

Dan is het geen partijpolitiek, maar voor of tegen.

En dan zouden er wel eens meer voorstanders kunnen zijn die het goed kunnen uitleggen dan tegenstanders.

Dus jou idéé dat men daar geen meerderheid voor zou vinden, zou ik toch niet te hard roepen. 95% van de bevolking heeft daar nog nooit deftig over nagedacht en dus ook geen echte mening heeft gevormd op het ogenblik.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:23   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hans, ik heb je toch al geschreven dat als je daar een referendum over zou houden, je wel eens raar zou kunnen opkijken.

Dan is het geen partijpolitiek, maar voor of tegen.

En dan zouden er wel eens meer voorstanders kunnen zijn die het goed kunnen uitleggen dan tegenstanders.

Dus jou idéé dat men daar geen meerderheid voor zou vinden, zou ik toch niet te hard roepen. 95% van de bevolking heeft daar nog nooit deftig over nagedacht en dus ook geen echte mening heeft gevormd op het ogenblik.
Referendum, ok, maar EERST de discriminatie die weegt op Belgisch-gezinden opheffen. Dan zal je ook wel eens zien.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:28   #32
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
basken extreem rechts?

Het Baskisch nationalisme is pas links geworden onder Franco. Tijdens de Spaanse Burgeroorlog waren ze, bien étonnés de se trouver ensemble, zowat de enige rechtse factie binnen de Republiek...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:43   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Referendum, ok, maar EERST de discriminatie die weegt op Belgisch-gezinden opheffen. Dan zal je ook wel eens zien.
Welke discriminatie? De grootste belgisch-gezinde van onze land word zelfs positief gediscrimineerd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 21:24   #34
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral omdat ik weet dat de overgrote meerderheid hier NIET wil wat de Schotten en de Basken misschien wel willen.
en U weet wat de Belge wil, want U vertegenwoordigt 90% van de Belgische bevolking. Spijtig genoeg nog niet officieel.

Citaat:
Gesnapt?
Neen, legt U het nog eens uit svp. Hoe weet U nu wat de meerderheid wil?
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:37   #35
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Beste Hans, een paar opmerkingen:
  1. leer spellen;
Patriot zal hem graag bijlessen geven, gratis en voor niets!
Oud 30 november 2006, 11:49   #36
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Het Baskisch nationalisme is pas links geworden onder Franco. Tijdens de Spaanse Burgeroorlog waren ze, bien étonnés de se trouver ensemble, zowat de enige rechtse factie binnen de Republiek...
De overgrote meerderheid van de huidige Baskische nationalistische beweging is overigens nog altijd rechts. En dat weerspiegelt zich ook tijdens de verkiezingen. De rechtse Baskische EAJ haalt ongeveer 40% van de stemmen waar de linkse nationalisten zo'n 10% binnenscharrelen (voor hun verbod).

Het is zo dat de linksen militanter geworden zijn onder Franco en zo meer in de spotlights stonden dan de brave rechtsen die een strategie volgen gelijkaardig aan die van N-VA en Vlaams Belang: braafjes via de bestaande instellingen.
Oud 30 november 2006, 13:35   #37
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
maar aangezien u nooit een meerderheid zal hebben, is Vlaemsche onafhankelijkheid puur hypothetisch.
We zullen nog eens praten over 15 jaar...

(dat is maximum 15 jaar)
Oud 30 november 2006, 14:20   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van de huidige Baskische nationalistische beweging is overigens nog altijd rechts. En dat weerspiegelt zich ook tijdens de verkiezingen. De rechtse Baskische EAJ haalt ongeveer 40% van de stemmen waar de linkse nationalisten zo'n 10% binnenscharrelen (voor hun verbod).
Daar moet wel bij opgemerkt worden dat de pnv en de rechtervleugel zowat de baskische zaak hebben laten vallen. PNV is een pure machtspartij geworden die zich enkel bezig houdt met de eigen posities en postjes in de Baskisch Autonome Regio en voor de rest zich geen zak meer aantrekt van het grotere baskenland. Zij zijn niet vies om samen met het spaans establishment de heksenjacht op radicalere baskisch gezinden te voeren en zij zijn ook niet bepaald de grootste voorvechters van de baskische (taal)rechten.
Maar zij zijn dan ook rechts dus verwacht ik niets anders.

Citaat:
Het is zo dat de linksen militanter geworden zijn onder Franco en zo meer in de spotlights stonden dan de brave rechtsen die een strategie volgen gelijkaardig aan die van N-VA en Vlaams Belang: braafjes via de bestaande instellingen.
Er zijn hele dorpen in Baskenland waar Batasuna de absolute meerderheid zou halen of zelfs zowat de enige politieke fractie zou zijn. Het aantal ongeldige stemmen is trouwens spectaculair gestegen sinds de verbanning van batasuna, dus de verkiezingsuitslagen zijn niet echt een goede maatstaf. De meer rechtse conservatieve strekkingen situeren zich trouwens vooral in de meer verspaanste gebieden.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 30 november 2006 om 14:26.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:00   #39
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een voorbijgestreefde en onlogische nationalistische redenering.

Mag ik er u even aan herinneren dat Schotten en Engelsen dezelfde taal delen?

Mag ik er ook op wijzen dat er niets toekomstgericht is aan het kruipen in een taalcocon gelet op het feit dat zowat alle belangrijke betrekkingen tegenwoordig meertalig zijn?

Elke situatie is verschillend en dat is in België niet anders.
Unitarisme is een voorbijgestreefde en onlogische staatsnationalistische redering.

Mag ik U eraan herrinneren dat het niet de Vlamingen zijn die in het algemeen éentalig zijn?

Mag ik ook erop wijzen dat juist de franstaligen in een taalcocon kruipen, Noord-belgique mag bijvoorbeeld zelfs niet meer beslissen welke voorwaarden het stelt voor een sociale woning voordat de franstaligen weer op hun lange tenen getrapt zijn...
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 17:04   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Unitarisme is een voorbijgestreefde en onlogische staatsnationalistische redering.

Mag ik U eraan herrinneren dat het niet de Vlamingen zijn die in het algemeen éentalig zijn?

Mag ik ook erop wijzen dat juist de franstaligen in een taalcocon kruipen, Noord-belgique mag bijvoorbeeld zelfs niet meer beslissen welke voorwaarden het stelt voor een sociale woning voordat de franstaligen weer op hun lange tenen getrapt zijn...
Dat is volgens mij het punt, unitaristen zien de Belgen als één volk en streven dus ook naar een eenheidsstaat. In uw plaats, een trotse Vlaming, zou ik hier ook tegen zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be