Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 12:23   #21
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
De minimale leeftijd is net een aantal jaar geleden verlegd van 21 jaar naar 18 jaar
???
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:03   #22
vulpes
Gouverneur

Standaard

Naar mijn mening zou dit een slechte zaak zijn.
(1) diegenen die het voor hun werk nodig hebben op die leeftijd zijn zogenaamd 'laaggeschoolden'. Een niet onbelangrijk percentage van hen is ongetwijfeld aan het werk in het bouwbedrijf of in fabrieken. Bedrijventerreinen zijn niet altijd voldoende bereikbaar met het openbaar vervoer, laat staan op de uren waarop door arbeiders wordt gewerkt (poegen bijvoorbeeld);
(2) verhuizen dichter bij het werk is ook niet realistisch. Die jongeren staan nog niet voldoende op eigen benen en willen eerst wat sparen.. Bovendien: wat als ze - op zoek naar 'vaster' werk - van de ene interim naar de andere gaan? zo snel kan je ook niet van het ene naar het andere appartement verhuizen.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:34   #23
Mathliberaal
Vreemdeling

Standaard

Laten zoals het is..
In mijn opnie zijn demeeste 18jarige zijn reeds zeer capabel om auto te rijden, en er is slechts een klein percentage dat effectief al direct na de middelbarer school rondcruised in zijn auto.
De meeste hebben geen zin of tijd , het is op zijn allerduurst als je er zo vroeg aan begint, en veel jongeren zijn gewoon noch ongeintreseerd op die leeftijd, hebben nog maar net een brommer

deze zaken tonen toch duidelijk aan dat er geen enorm percentage auto-rijdende 18 jarige is en ik kan ook niet geloven dat dit een risicogroep achter het stuur is ( aangezien dan alle beginnende chauffeurs risicogroepen zouden zijn)....geen nood tot wetsverandering dus, gewoon de kans voor jong geintresseerde openhouden
Mathliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:38   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
al eens geprobeerd om te verhuizen om op wandel of fietsafstand van je werk te wonen ? ... goed voor de gezondheid, de zenuwen en het bespaart je een hoop tijd !

.
Zie dat het nen intrimmer is .... elke week ne verhuiswagen ...
Lijkt me ni echt ideaal ... mischien met ne mobilhome of een tentje
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:55   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zolang de persoon het nodige inzicht heeft , en zich "volwassen" kan gedragen in het verkeer lijkt de leeftijd niet echt belangrijk. Véél belangrijker is de opleiding die men krijgt . En dat laat te wensen over .
Aangezien dat de opleiding (overdreven) duur is kiest men meestal voor een basiscursus . En dat is niet genoeg.
De noodzakelijke rij-ervaring kan men daarmee niet krijgen. Mischien beter om een rijopleiding te koppelen aan de school . Tijdens (of na ) de lessen kan dan verkeersvaardigheid aangeleerd worden.
Er zijn genoeg werklozen die voor zo'n projekten als instrukteur opgeleid kunnen worden.
Anderzijds .... nu kunnen 16-jarigen een klein theorie-examen afleggen om tegen 45 met een brommertje te mogen bollen... Daar ze met zo'n brommertje niet op het fietspad mogen worden ze zonder ervaring op de rijbaan gedwongen... Erg veilig vind ik dat niet , op banen waar men 70 p.u. mag tuffen ze tegen 45 terwijl de auto's ernaast vliegen... Dan liever dat ze "deftig" leren autorijden hoor
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 28 november 2006, 22:13   #26
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Optrekken van de minimumleeftijd om het rijbewijs te halen impliceert ook het terug verhogen van de leeftijd waarop men meerderjarig wordt!
[Art 488 BW: De meerderjarigheid is vastgesteld op de volle leeftijd van achttien jaren; op die leeftijd is men bekwaam tot ALLE handelingen van het burgerlijk leven.] Dus ook het behalen van het rijbewijs voor het besturen van een personenwagen of een motor. Deelname aan het wegwerkeer is ook een burgerlijke handeling.

Laatst gewijzigd door metten : 28 november 2006 om 22:18. Reden: Tikfout
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 23:42   #27
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
De minimale leeftijd is net een aantal jaar geleden verlegd van 21 jaar naar 18 jaar om al die incest kindjes die te dom waren op de schoolbank te zitten, toch maar aan een jobke te helpen. En wat zien we nu ... oei ze zijn ook te dom om met den auto te rijden... toch maar gaan voor de "vroegtijdige euthenasie"
Wel dus ze willen ook dat iedere "18 jarige" effectief een auto koopt, dit door hem aan een rijbewijs te helpen via de school.

Aleja,dat is de intentie van somige politici.

offtopic: Ik snap uw "mannie" over "incest" enzo, niet zo goed, bent u soms een kennis van kaffer ? Of beter gezegd een van zijn meerdere persoonlijkheden ?
Oud 29 november 2006, 10:32   #28
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
al eens geprobeerd om te verhuizen om op wandel of fietsafstand van je werk te wonen ? ... goed voor de gezondheid, de zenuwen en het bespaart je een hoop tijd !

ik heb bewust nog nooit meer dan 15 minuten van mijn werkplek af gewoond, en dat bevalt me zeer.
Niet iedereen heeft die luxe...
Ik heb deze week al in Gent, Kallo, Antwerpen en Brugge gezeten voor mijn werk.
En binnen een jaar zal het waarschijnlijk weer Bergen-op-zoom en Rotterdam zijn of zoiets... (Ter info, ik ben gene jobhopper, da's allemaal voor hetzelfde werk...)
Waar moet ik dan gaan wonen?

Btw : fileprobleem oplossen door de toegelaten leeftijd te verhogen. De meeste filerijders zijn tussen de 25 en de 45. In hoeverre ben je van plan om die leeftijd te verhogen?!
Nog btw-er : Je kan er toch beter ervoor zorgen dat iedereen zo snel mogelijk zijn rijbewijs heeft. Zodoende kan iedereen ook al wat rijervaring kan opdoen voordat ze echt frequent met de wagen beginnen te rijden. Anders heb je binnenkort allemaal onervaren kilometervreters...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 29 november 2006 om 10:36.
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:16   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron kreike Bekijk bericht
[SIZE=3]Kan de leeftijd niet omhoog waarop er een rijbewijs mag worden gehaald? [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Dat zou toch een vermindering betekenen van fileproblemen,
het zou goed zijn voor het milieu,
en het zou mensen de gelegenheid bieden
eerst eens wat om zich heen te kijken
alvorens achter het stuur te gaan zitten?[/SIZE]
Wat zou je denken van honderd jaar?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 19:34   #30
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel dus ze willen ook dat iedere "18 jarige" effectief een auto koopt, dit door hem aan een rijbewijs te helpen via de school.

?
Als die dan allemaal een golfke willen kopen ......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be