![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Je zou bij adoptiekoppels enige kunstmatige barensweeën kunnen opwekken, maar een acupunctuur van hun portemonnee van 2OO.OOO BF en meer, vind ik toch wat overdreven, naast een jarenlange administratieve odyssee...
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 november 2006 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat die wetgeving er voor moet zorgen dat mensenhandelaars geen kans krijgen, en dat zal waarschijnlijk wel voor een ingewikkelde wetgeving zorgen met een bijhorende ingewikkelde administratie. Maar dat het zoveel geld moet kosten en zolang moet duren, dat zal toch wel eerder aan de administratie liggen dan aan de wetgeving. Btw : Ik weet niet wat een bevalling kost met alle gynaecologen bezoekjes en andere toestanden erbij, maar ik vermoed dat dat ook wel in de buurt van die 200.000 komt. OK, 't is een zwak argument. Maar toch, een kind "kopen" is nooit financieel interessant, daar doe je het tenslotte ook niet voor...
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja ook bij baby's kan je daar zo een soort kwalijke boven- en/of ondertonen in waarnemen. Regelen van Adoptie moet vanzelfsprkend strikt uit privé-handen geweerd worden. Maar dan doemt Kafka natuurlijk op... Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als een adoptie vlot verloopt zijn de "diensten" van mensenhandelaars totaal overbodig. Adoptie zou goed georganiseerd en vlot (voldoende snel) moeten kunnen verlopen door erkende en efficiënt werkende instellingen, die onder controle staan van de overheid, zoals Kind en Gezin. Het zou ook kunnen in samenwerking met het Rode Kruis of Unicef. Er bestaan structuren en NGO's genoeg. Als die de nodige budgetten krijgen is alles mogelijk. Dat een adoptieprocedure jarenlang aansleept is zeker niet in het belang van het kind. De kindertijd duurt slechts enkele jaren, veel tijd heb je dus niet te verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus je hebt nog altijd een procedure nodig die de instellingen of bureau's die zich bezig houden met adopties controleert. Die procedure mag idd niet te lang aanslepen, maar in hoeverre ligt dat aan de procedure zelf? Ik denk dat het probleem eerder in de administratie te zoeken is...
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb geen verstand van adoptie, maar ik hoor soms over dossiers die belachelijk lang aanslepen. Waarom duurt dat dan zo lang? Hoe moeilijk kan het zijn voor een "administratie" om kandidaat ouders te selecteren? Dat moet via objectieve criteria toch binnen een redelijke termijn te evalueren zijn. Pff, ik heb die procedure eens nagelezen. Ik kan me voorstellen dat je daar als kandidaat ouder niet bijzonder vrolijk van wordt. Madonna-gewijs adopteren lijkt me veel makkelijker. Als geld geen rol speelt, tenminste. Laatst gewijzigd door Ratzo : 29 november 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Edina : In de eerste plaats adopteert men een kind voor zichzelf/ niet "in het belang van het kind". Als je iets wil ondernemen "in het belang van het kind" meldt je dan aan bij oikonde of een dergelijke organisatie van pleeggezinnen. Iemand die een kind wenst te adopteren wil "zijn"/"haar"kind , niet in de zin van "bezit" maar om zelf op te voeden alsof het een natuurlijk "eigen kind" is desnoods met een bepaalde handicap, dat maakt niet uit, kan men met een natuurlijk kind ook hebben.. Ik ben overigens blij met het cijfer dat je opgeeft ongeveer 30... dat vat mooi de nood aan "buitenlandse" adoptie samen. De risico's van kinderhandel bij buitenlandse adopties is vanzelfsprekend groter & dat de opsporing van de "roots" moeilijker/onmogelijk wordt kunnen talrijke adoptieouders als een voordeel beschouwen (de kinderen overigens dikwijls ook). Inderdaad : in China bv. is de reden om kinderen "te vondeling" te leggen evident - een boerenfamilie wenst een zoon om de boerderij over te nemen , anders gaat het domein naar de cooperatieve/staatsonderneming & het te vondeling leggen van meisjes is gewoon strafbaar, dus een vondeling kan onmogelijk haar natuurlijke ouders terugvinden. Is dit onrechtvaardig ? Waarschijnlijk zelfs zeer onmenselijk. Maar voor de geadopteerde Anouk, die mijn kleindochter is, is het waarschijnlijk een betere toestand dan voor de rest van haar leven Cho Mei Mei te blijven zonder haar andere namen. Een strikte en strenge begeleiding van adoptie kan voor diegenen die niet door de "filter" geraken hard zijn - maar het is de enige manier om het ten minste nog een beetje menswaardig te houden.
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: