Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2006, 14:52   #21
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als vriendin van een vlooienkoning kunt U dat natuurlijk het best begrijpen...
Men denkt te gemakkelijk dat het leven van koningen en prinsen een droomleven is...
Kom uit die koninklijke theepot gij
Oud 4 december 2006, 15:00   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kom uit die koninklijke theepot gij

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 15:32   #23
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

slimmen chipie
Oud 12 december 2006, 15:20   #24
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien omdat er geen aanwijzingen tegen hem gevonden zijn? In het artikel zelf vind ik niet onmiddellijk een reden om hem te vervolgen. Welke aanwijzingen heb jij dat de heer van Saksen-Coburgh een strafbaar feit zou hebben gepleegd?

Coekie
Op basis van het vandaag in het Laatste Nieuws gepubliceerde intervieuw met de voormalig medewerker van de heer Van Saksen-Coburg zijn er misschien wel voldoende aanwijzingen om Van Saksen-Coburg in het onderzoek te betrekken.

Coekie
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 16:21   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kolonel Noël Vaessen, tussen 1993 en 1999 adviseur van prins Laurent, maakte onlangs bekend dat er begin 2007 in Hasselt een fraudeproces start waarin ook de prins wordt genoemd. Vaessen is zelf één van de verdachten, maar aanvaardt niet dat het gerecht weigert de rol van Laurent te onderzoeken. Daarom doet hij vanaf vandaag in Het Laatste Nieuws een boekje open over zijn leven aan de zijde van de prins. Hieronder een bloemlezing van de meest treffende passages.

Doofpot
Er is volgens Vaessen veel meer aan de hand dan het gerecht wilde onderzoeken. "De prins heeft actief meegewerkt aan gesjoemel. Willens en wetens. Het gerecht wil dat niet grondig natrekken. Ik wil nu openlijk getuigen omdat ik vrees dat alles voorgoed in de doofpot zal belanden."

2 miljard
"Mijn grote droom is 2 miljard te vergaren", liet prins Laurent zich ooit ontvallen in het salon van chemiereus Jacques Solvay. De steenrijke industrieel uit het Waals-Brabantse Terhulpen wees Zijne Koninklijke Hoogheid er voorzichtig op dat het veel geld was en vergeleek de som met zijn eigen gigantische fortuin aan gronden. Waarop Laurent, onverstoorbaar: "U begrijpt me verkeerd. Ik bedoel 2 miljard dollar".

Geobsedeerd door geld
Laurent is volgens Vaessen "geobsedeerd" door geld. "Het is zijn ultieme levensdoel en tegelijk zijn eeuwige kwelduivel. Hij probeert uit alles en iedereen munt te slaan, want hij heeft voortdurend geld te kort. Omdat er geen maat staat op zijn uitgaven aan luxeproducten."

1 miljoen in het rood
"In 1993 stond de rekening van Laurent, door zijn ongebreidelde koopwoede, 1 miljoen frank onder nul. Hij trok er zich in die tijd echt niets van aan", vertelt Vaessen. "Laurent kreeg toen maandelijks 75.000 frank van zijn ouders. Daarnaast kreeg hij een BMW en de lege Villa Clémentine in Tervuren."

Cola en droog krentenbrood
"Hij deed een veelvoud op van zijn maandinkomen. Het meeste geld ging naar luxegoederen, zoals horloges en dure kleren. Hij verbraste ook veel geld in het uitgaansleven. Zo zette hij regelmatig de bloemetjes buiten in Parijs. Zo’n avondje, met veel vrouwelijk schoon, maakte hem gemakkelijk 50.000 frank lichter. Op het einde van de maand kon hij vaak geen eten meer kopen. Hij leefde dan op een 'dieet' van cola en droog krentenbrood. Mijn vrouw en ik hebben hem nog eten gegeven, op onze kosten."

Drie Ferrari's
"In 1999 kreeg Laurent - door zijn publieke functie bij het KINT (het Koninklijk Instituut voor het Duurzame Beheer van de Natuurlijke Rijkdommen en de Bevordering van Schone Technologie, red) - in één keer zijn achterstallige wedde, zo’n 15 miljoen frank. De dag dat Laurent die som op zijn rekening zag staan, was hij door het dolle heen. Hij trok meteen naar de Ferrari-garage en kocht er drie exclusieve auto's, waaronder een cabriolet."

15 horloges
"Laurent ging zich soms te buiten tijdens vliegreizen. Zo bestelde hij bij een stewardess in een klap 15 dure Zwitserse Swatch-horloges. 'Ik moet mijn collectie dringend aanvullen', zei hij. Waarop hij me beval de horloges met mijn Visa-kaart te betalen. Als hij horloges ziet, wordt hij gek."

Morgen aflevering 2 in Het Laatste Nieuws: "Hij zocht Delphine Boël op om zijn vader in verlegenheid te brengen"
Zou een Belgisch bastion het aandurven een ander Belgisch bastion aan te vallen?

Laatst gewijzigd door C uit W : 12 december 2006 om 16:21.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 20:09   #26
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Als dat ene bastion dat andere niet durft aanvallen is het medeplichtig!
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be