![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Een ander een boek aanraden is niet nodig vind ik, het hangt af van persoon tot persoon.
Wat ik een plezant boek vond om te lezen is "guggenheimer wast witter" van Herman Brusselmans, je bent voor hem of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-De terugkeer van Bonanza -Guggenheimer wast witter -Uitgeverij Guggenheimer
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds, niemand is verplicht hier iets te posten. Het leuke om het hier toch te vragen en respons te krijgen, is dat je op die manier nog iets opsteekt van je forumgenoten, welke lectuur vinden zij goed. Tevens heb je op deze manier meer mogelijkhedenb in contact te komen met vergeten juweeltjes. De enige auteur waar ik al wat van gelezen heb uit diegenen die hier zijn opgesomd is Herman Brusselmans. Ik hou zeker van zijn humor en schrijfstijl. Het is pret verzekerd in feite, maar niet veel meer dan dat. Hoeft ook niet meer te zijn uiteraard, het hangt er van af wat je bedoeling is. Hetgeen me tot dusver het meest aanspreekt is: Citaat:
Als ik er toe kom er aan te beginnen kan het best tegenvallen, maar toch liever een boek proberen waarvan op z'n minst al iemand zeer te spreken is, dan er zomaar ééntje uit het rek te nemen. Alleszins nog eens hartelijk dank aan ieder die de moeite nam om te reageren ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
gug wast witter begonnen, dan de terugkeer en dan de uitgeverij, verkeerde volgorde, je mag ze volgens mij ook niet alle drie direct achter elkaar lezen, dit was voor mij teveel van hetzelfde en halverwege de uitgeverij ben ik gestopt, maar kga er zeker nog eens aan beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Idd goed maar wordt een beetje langdradig op sommige momenten...
MacLean is zeer goed maar de tip is een klassieker "Catch 22" Oud Cynisch Prachtig
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() David Mitchell -- liefst in het engels te savoureren
"Cloud Atlas "(moeilijk te plaatsen als genre; een monumentaal boek, pretentieloos ambitieus en tsjokvol boeiende karakters.) Shortlist Man Booker Prize. Vertaald als "Wolkenatlas", maar ik kan me niet voorstellen dat het vertaalbaar is.Marguerite Yourcenar -- liefst in het frans, maar excellente vertalingen zijn voorhanden. "Mémoires d'Hadrien "(Hadrianus' Gedenkschriften) Voor mij hét boek dat m'n hele kijk op het leven heeft bijgestuurd op meer dan één vlak. Absoluut één van de mooiste literaire exploten die ik ken. Punt uit. Vaste plaats op m'n nachttafeltje tot de dag dat ik m'n kop definitief neerleg.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 2 december 2006 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Btw, sterk pleidooi Desiderius ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() "pa pinkelman en tante pollewop" van godfried bomans. zo stom dat het leuk wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Favoriete auteur: Hans Hellmut Kirst
Favoriete boek (momenteel): De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder te veel in detail te treden (ik wil de magie van e.e.a. niet te zeer verstoren); ik heb mijn exemplaartje ooit gekregen toen ik als groentje een stukje vie en rose mocht beleven in de armen van een wijze Parijse dichteres. Les souvenirs d'amour, tu sais... ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Gangreen van Jef Geeraerts.
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() "Het lijden van de jonge Werther" van Goethe.
Zoals al eerder vermeld werd, de Guggenheimer-trilogie en nog wel wat andere werken van Brusselmans (doch zeker niet alles). |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Dune van Frank herbert.
Heerlijke science-fiction en bovendien is de helft van den boek eigenlijk een opeenstapeling van politieke intriges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De naam van de roos - Umberto Eco.
Goede wijn behoeft geen krans... ![]() Laatst gewijzigd door Kim : 12 december 2006 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Douglas Adams - The Hitchhiker's Guide To The Galaxy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() De crematoria-ovens van Auschwitz en Birkenau. - Van Carlo Mattogno & Ir. Franco Deana.
Lekker verboden lectuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ++
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Lekker de verboden lectuur tot de grond afgebroken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De boeken van Orhan Pamuk....'' Mijn naam is rood '' Wit kasteel '' '' Sneeuw'' en nog veel meer...
aanraders! |
![]() |
![]() |