![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Louis Michel wil het migrantenstemrecht enkel misbruiken om de situatie van de franstaligen in Brussel te consolideren, zoniet te versterken.
Om het bondig te zeggen : de MR wenst het aantal Vlaamse pottenkijkers in de Brusselse gemeenteraden tot een minimum te beperken. Daar gaat het om. Louis Michel geeft geen reet om de rechten van migranten. Maar hij kan wel tellen : 160.000 bijkomende stemgerechtigden, die voornamelijk franstalig zijn en in Brussel wonen .... L. Michel voelt gewoon de hete adem van de PS in zijn nek en hij wil de volgende verkiezingsslag winnen van de PS. Denk dus maar niet dat Louis Michel als grote humanist optreedt in het debat van migrantenstemrecht. In tegendeel, het is een electorale strategie van een liberaal die in de eerste plaats als een Waal denkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Het aantal migrantenstemmen dat de MR in Brussel zou winnen, zou wel eens een stuk kleiner kunnen zijn dan het aantal stemmen dat de MR in Brussel zou verliezen aan het Vlaams Blok. De doorsnee MR-kiezers (die vroeger voor Roger Nols stemden) zijn namelijk niet zo sterk opgezet met dat migrantenstemrecht.
Daarin heb je volledig gelijk. Zo ziet de sitiatie er nu uit ... NA al de commotie rond het MSR. Mijn betoog betrof de motieven van het MR vóór het in de senaat kwam, en voor het een groot mediacircus werd. Binnen de MR bestaat er op dit eigenste moment een tweespalt : de voorstanders die er nog steeds op rekenen migrantenstemmen af te snoepen van de PS. De tegenstanders die weten dat tal van franstalige Brusselaars op het VB zullen stemmen. Michel heeft zijn uitspraak over het eventueel opstappen gedaan omdat hij niet anders kan. Om zijn eigen achterban in het gareel te houden. Zonder Louis Michel verschrompelt de MR tot een onbeduidend patijtje. Hij chanteert zijn eigen kiezers weliswaar. En zelf kan hij niet meer terug kan zonder gezichtsverlies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Michel zegt dus eigenlijk tegen zijn Mr'ers : ge moogt denken wat ge wilt, zolang ge maar hetzelfde denkt als ik.
'k zeg dat ook altijd tegen mijn eigen lid
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand de exacte gegevens over hoeveel Waalse stemmen voor een zetel zorgen tegenover de benodigde Vlaamse stemmen?
Dan kan men zo'n beetje uitrekenen hoeveel Vlamingen er in TOTAAL uitgesloten zijn van deelname in de beleidskeuze. Dat zullen er dus wel meer zijn dan die 150.000 vreemdelingen waar ze zich het vuur voor uit het sloffen lopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() hij kan niet rap genoeg weg zijn.
![]() ![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() groot gelijk Joske, opgeruimd staat netjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Agalev - 160201 - 0 Front National- 130.012 - 1 N-VA - 201.399 - 1 Ecolo - 201.118 - 4 CdH - 359.660 - 8 VL-Blok - 767.605 - 18 CD&V - 870.749 - 21 SP.A-SPIRIT- 979.750 - 23 MR - 748.952 - 24 PS - 855.992 - 25 VLD - 1.009.223 - 25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine berekening brengt me dan tot volgend resultaat (indien ik ervan uitga dat een Vlaamse partij evenveel stemmen nodig heeft voor één zetel (= 35.000) als een franstalige partij:
Agalev - 160201 - 0 = 160201 N-VA - 201.399 - 1 (201399-35000)= 166399 VL-Blok - 767.605 - 18 (wordt sowieso geen rekening mee gehouden)=767605 CD&V - 870.749 - 21 (870749-(21*35000))=135749 SP.A-SPIRIT- 979.750 - 23 (979750-(23*35000))=174750 VLD 1.009.223 - 25 (1009223-(25*35000) )= 134223 Dan brengt me dit een totaal van [size=6]1.538.927 [/size]Vlamingen met wiens stem géén rekening wordt gehouden!!! Maar een vréémdeling die géén belg wenst te worden, mannekes! die gaat pas kunnen integreren als hij mag stemmen! Allez! we weten het weeral!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Diene dikke spekkop gaat niet weg.
Hij moet weer eens moraalridderke spelen. Ik zou willen dat hij vaderlandslievend werd en zich kweet van zijn burgertaak: OPSTAPPEN in het belang van het land! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou het toch maar komen dat 'diene spekkop' nog een tweede kans kreeg ook?
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() beloven ja
duizende vlamingen de straat op door zijn ondoordachte uitspraken. hij spand weer de kroon, elke natie zegt niet naar de turkse hoofstad te gaan om terroristische aanslagen te vermijden, HIJ raad de belgen aan niet meer naaar turkye te gaan. stel je nu voor dat de in belgie verblijvende turken dat hem kwalijk nemen en integraal naar hun geliefde land terug keren DAN HEBBEN WIJ HIER IETS AAN DE HAND |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb altijd veel respect gehad voor Louis Michel. Hij was volgens mij één van de beste ministers van buitenlandse zaken die ons land ooit gehad heeft. (na Spaak dan)
Waarom? - hij had the guts om te doen waar een minister op die plaats voor betaald wordt, zijn gedacht te zeggen over de buitenlandse politiek. - hij dierf ingaan tegen de almachtige Bush Dat daardoor mensen op straat komen te staat betwijfel ik, grote bedrijven stellen hun winstmaximalisatie voorop en niet het feit of Michel hen naar hun pijpen danst. Als die bedrijven hier vertrekken of niet investeren, dan heeft dat meer met de papieren rompslomp en de fiscale druk te maken dan met het feit of we Bush nu al dan niet steunen Toch heeft hij me ook ontgoocheld door te plooien voor Bush bij de wet ivm de oorlogsmisdaden. Door te plooien heeft hij Bush zijn cowboyarrogantie nog wat laten stijgen. Al bij al krijgt hij een positief rapport, toch beter dan de vorige ministers van buitenlandse zaken, die maar een kleurloze bedoening maakten van hun ambt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() dubbelpost sorry
![]() ![]() *gewist* |
![]() |
![]() |