![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
België zou zich dat niet kunnen veroorloven , minstens voor de buitenwereld.
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het VB was zonder het tsjevenkartel ook de grootste, en toch is Belgique nooit opgehouden met die partij proberen te liquideren en financieel te treffen.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Indien men nu alsnog de klok mocht terugdraaien, zou mijn stem zeker NIET meer naar de N-VA gaan, dat weet ik wel zeker. En ik ben beslist niet de enige die hierover zo zal denken.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De klok z�*l niet teruggedraaid worden.
Zolang Bourgeois echter in de Vlaamse regering zit blijft hij de gegijzelde van de CD&V. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
En volgens mij is het net die andere perceptie waardoor onze Belgicistische media n-va en cd&v er wil toe aanzetten om nog eens te beraden.
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De CVP beseft, eveneens een beetje laat, dat ze zonder de N-VA precies d�*�*r staan waar ze stonden voor ze de N-VA strikten: op de tweede plaats inplaats van op de eerste. Maar of dat de reden is voor hun plotse twijfel?
Het vierkant draaiende Belgique ten allen prijze overeind houden is, volgens mij, al eenzelfde wetmatigheid geworden als in eigen land het cordon sanitaire instand houden, en als in Europa om Turkije erbij proberen te halen. Ze zijn ergens mee begonnen en hebben zich daar zo fanatiek achtergezet dat het gezichtsverlies als ondraaglijk wordt aangevoeld mochten ze er niet meer mee doorgaan. Ik heb niet de indruk dat politiek Belgique zich ooit veel heeft aangetrokken van wat er in het buitenland gezegd en gezwegen wordt over wat er hier allemaal kan, anders was er allang iets veranderd. Zelfs Marc Eyskens weet al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren dat alles mogelijk is in dit apenland behalve wat logischerwijze zou moeten gebeuren. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
onbetwistbaar de grootste is. net als het establishment. En zoals STAB hier al zei. Nu kan men nog de indruk wekken door cdenv en n-va samen te tellen dat het VB niet de grootste is. Het is de perceptie die telt. Ook en vooral naar het buitenland toe. Bij federale verkiezingen is dit nog belangrijker. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Burger
|
Bart de Wever is echt wel de enige die N-VA rechthoudt; voor de rest is dat een zinkend schip.
Laatst gewijzigd door Shadowman : 5 december 2006 om 00:27. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Aangezien hij daarmee bedoelde dat de N-VA de enige politieke vertegenwoordiger is van het democratische en civiele Vlaams-nationalisme die moet optornen tegen een enorme golf van onverdraagzaam en reactonair politiek Vlaams-nationalisme bij monde van het Belang, maakt hij zijn punt wel duidelijk...
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ben ik onder de indruk, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop alleen maar dat het binnenkort na 'De Winter in Stalingrad' niet 'De Wever in Arnhem' wordt. Hoe heette die film ook alweer...? Juist, ja!
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk en het schoonste bewijs dat ze al mekaar terug in het gat aan het kruipen zijn is wel die informatiestop, (of hoe noemen ze het ook al weer) lees achter de schermen zoeken hoe ze mekaar kunnen depaneren, ze zullen eindelijk de wiskunde van dit feit eens nagerekend hebben en de Tsjeven hebben ingezien dat het er allesbehalve goed uitziet... Maw, de NVA zal wel weer voor de gemakkelijkste weg kiezen, en zich weer laten rollen door de tsjeven, hoe ge zo naief kunt zijn, ik versta da nie. Uwe partner in crime heeft u zo net ne gigantische kloot afgetrokken waar ge nog nie goe van zijt, en ge gaat in een "afkoelingsperiode" ... jawade zeg, bende sisies,... |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zonder locomotief om hun wagonnetje aan te hangen staat de N-VA even ver als voor de Vlaamse verkiezingen. De N-VA heeft overduidelijk de 'Vlaamse' media niet mee. Kort voor de verkiezingen hoeven zij enkel peilingen te publiceren waarin de N-VA met de kiesdrempel flirt en ze kan alle hoop op de middelen om verder aan politiek te kunnen doen vergeten. En bij wie moet de N-VA dan nog aankloppen voor een nieuw en beter 'Vlaams' kartel? De enige politieke vertegenwoordiger van 'het democratische en civiele Vlaams-nationalisme' die moet optornen tegen het onverdraagzaam en reactonair politiek Vlaams-nationalisme huivert bij het idee alleen al om steun te moeten de zoeken bij een partij die ze zonder scrupules mee demoniseerde, hé? De scheldpartijen van een De Decker kan je je laten welgevallen maar niet de sneren van de partij waar je je ideologie voor 90% mee deelt, nietwaar? Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2006 om 08:32. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
probleem is dat met BHV én zijn ministerpost de N-VA een geloofwaardigheidsprobleem heeft in zijn core-bussiness segment : het separatisme ... maw de kiezers die complexloos voor separatisme gaan ... stemmen niet meer voor N-VA ... |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
levert de grootste partij van België (en dat zou in dit geval het VB kunnen zijn) immers niet SOWIESO de informateur ?! (?? kent iemand hierover de juiste wetgeving ?? of duidt de koning toch in alle vrijheid een informateur aan ?) dwz dat Albert opgescheept zou worden met een VB-informateur ik vermoed dat het hof zal ingrijpen (en misschien de CD&V op haar 'staatsmanschap' wijzen (het hof bedoelt daarmee 'Belgie instandhouden') en het kartel alsnog te redden ... tenzij de VLD het momentum aangrijpt om samen met de SP-a een grote democratische alliantie te vormen of zo ...) Laatst gewijzigd door Anna List : 5 december 2006 om 10:12. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Wat er ook gebeurt, er zal bij de komende verkiezingen niets veranderen. Of NVA-CD&V een kartel blijven of niet, het VB zal toch weer de verkiezingen winnen.
De enige vraag die we ons kunnen stellen is: zal NV-A in de oppositie zitten of niet? Alle andere vragen zijn retorisch. Het VB z�*l in de oppositie zitten, de SPa z�*l verder gaan in hun juridische strijd tegen het VB, B-H-V zal NIET gesplits worden, Vlaanderen z�*l extra toegevingen doen aan Wallonië, enz... En de kiezers? Die kunnen voor de politici naar de duivel lopen. Mvg, |
|
|
|