Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2006, 13:04   #1
Anna List
Banneling

Standaard BdW in shock ?!!!

Uit DS van vandaag :
Knuffel

N-VA-voorzitter Bart De Wever was het voorbije weekend nog even aangeslagen als vorige donderdag, toen het kartel CD&V/N-VA sprong. Dat de N-VA'er niet in zijn gewone doen is, bleek zondag in de wandelgangen van ATV. Voor één keer liep hij niet met een wijde boog rond zijn vroegere medestander Marie-Rose Morel (Vlaams Belang). Integendeel, toen hij haar zag, liet hij zich een welgemeend ,,ik heb een knuffel nodig'' ontvallen. Dat de twee de komende dagen wat gaan bijpraten, om hun vele persoonlijke tegenstellingen te overbruggen, is niet uitgesloten. Sinds Morel in 2004 van de N-VA overstapte naar Vlaams Belang kregen de twee geen goed woord over elkaar meer over de lippen.

mijn comment : ... ik leid hieruit af dat BdW echt geschrokken is ... wat zijn competentie nogal besmeurt ... volgens mij was heel dit scenario immers nogal voorspelbaar (zelfs indien je (zoals ik doe) ervan uit gaat dat er vooraf wel overlegd was met CD&V) ...

BdW in de touwen in elk geval ... en met hem heel de N-VA ... want je mag ervan uitgaan dat N-VA op zich slechts goed is voor één zetel ... en wordt dus de "partij van Dedecker" ... en derhalve exit N-VA ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:10   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit een beetje te negatief is. Het is nog wachten op de vraag hoe ze JDD in de NVA zullen integreren vooraleer de NVA al dan niet te begraven. Het spreekt voor zich dat de NVA bij de minste (vermeende) misstap van Dedecker heel de persmeute over hen zullen krijgen maar ik neem aan dat Dedecker en Dewever dat ondertussen ook wel begrepen hebben. Ik vermoed dan ook dat Dedecker zich relatief rustig zal houden maar bon wat is dan nog de aantrekkingskracht van het produkt Dedecker hé. Dat is denk ik een beetje het probleem.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:17   #3
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

De vlaming neemt het nogal dikwijls op voor de underdog (Bart De Wever).
Van De Lanotte heeft dat al goed begrepen, inhakken of leedvermaak heeft hij achterwege gelaten.
Als CD&V(Van Rompuy ) wat genadeloos De Wever afmaakt dan kan dat CD&V zuur opbreken.
Ik moet zeggen dat zijn eerlijkheid / naïeviteit hem siert.
Liever dat dan de arrogantie, belieg, bedrieg, geknoei, gebroken belofte.... van paars
En anderzijds wordt de keuze voor volgend jaar ook eenvoudiger.
Of je kiest SPa/VLD/CD&V (met een beetje nuance links of rechts) of VB/NV-a.
De werkgevers zijn in elk geval al voor de laatste combinatie.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 4 december 2006 om 13:19.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:32   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Uit DS van vandaag :
Knuffel

N-VA-voorzitter Bart De Wever was het voorbije weekend nog even aangeslagen als vorige donderdag, toen het kartel CD&V/N-VA sprong. Dat de N-VA'er niet in zijn gewone doen is, bleek zondag in de wandelgangen van ATV. Voor één keer liep hij niet met een wijde boog rond zijn vroegere medestander Marie-Rose Morel (Vlaams Belang). Integendeel, toen hij haar zag, liet hij zich een welgemeend ,,ik heb een knuffel nodig'' ontvallen. Dat de twee de komende dagen wat gaan bijpraten, om hun vele persoonlijke tegenstellingen te overbruggen, is niet uitgesloten. Sinds Morel in 2004 van de N-VA overstapte naar Vlaams Belang kregen de twee geen goed woord over elkaar meer over de lippen.

mijn comment : ... ik leid hieruit af dat BdW echt geschrokken is ... wat zijn competentie nogal besmeurt ... volgens mij was heel dit scenario immers nogal voorspelbaar (zelfs indien je (zoals ik doe) ervan uit gaat dat er vooraf wel overlegd was met CD&V) ...

BdW in de touwen in elk geval ... en met hem heel de N-VA ... want je mag ervan uitgaan dat N-VA op zich slechts goed is voor één zetel ... en wordt dus de "partij van Dedecker" ... en derhalve exit N-VA ...
Hij zal er nu alles voor doen om zijn postje te redden. Zelfs een samenwerking met het nazistisch VB zit erin.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:34   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Hij zal er nu alles voor doen om zijn postje te redden. Zelfs een samenwerking met het nazistisch VB zit erin.
Godwin na 4 posts. Nieuw record, Hans?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:55   #6
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:

BDW is inderdaad enorm geschrokken van de CD&V-reactie op het toetreden van JMDD tot de N-VA. Net als álle N-VA'ers die ik totnogtoe gesproken heb, trouwens. Ik had nog ergens kunnen begrijpen dat de figuur van Dedecker bij CD&V enige wrevel zou ontlokken, net als de laattijdige verwittiging vanwege N-VA omtrent diens toetreden tot de partij. Maar dat dit voor CD&V voldoende reden zou zijn om het kartel op te blazen, kwam ook voor mij als een complete verrassing. En ik stel vast dat alle commentatoren nu achteraf wel beweren dat ook BDW dit had kunnen of moeten zien aankomen, maar in de donderdagkranten (waar de op woensdagavond uitgelekte komst van Dedecker naar N-VA overal voorpaginanieuws vormde) heb ik toch niemand van al die vooruitziende commentatoren het imminente uiteenvallen van het kartel weten voorspellen. En persoonlijk blijf ik ervan overtuigd dat de komst van Dedecker voor de ACW-vleugel van de CD&V slechts een (gedroomd) voorwendsel was om die vervelende separatisten van de N-VA eindelijk buiten te kunnen werken. Want ik heb Jo Vandeurzen en co totnogtoe nergens ooit één concreet JMDD-standpunt weten citeren, waaraan de Cd&V dan wel dermate aanstoot zou nemen. Het blijft steevast bij supervage verklaringen over "onoverbrugbare verschillen in maatschappijvisie" en "stijlverschillen". En hoewel ik zelf zeker ook niet de grootste fan ben van de stijl van Dedecker, vind ik dat hij de laatste dagen door de Cd&V wel héél erg gedemoniseerd wordt, op het surrealistische af.

En op het gevaar af u zwaar te moeten teleur stellen: de N-VA ligt helemaal niet in de touwen. In het allerslechtste scenario zie ik de partij volgend jaar 5 mandaten binnenhalen: Bourgeois (Kamer) en Dedecker (Senaat) in West-Vlaanderen, Demesmaeker in Vlaams-Brabant, Dewever en Kris Van Dijck in Antwerpen. Daarnaast maken ook Jan Peumans en Frieda Brepoels in Limburg een kans, net als Helga Stevens in Oost-Vlaanderen en Jan Loones in West-Vlaanderen. (Aangezien de betrokkenen allen reeds zetelen in het Vlaamse of Europese Parlement, zullen dus zeker een aantal nieuwkomers voor de N-VA hun intrede doen in het federale parlement.)

Midden volgend jaar beschikt N-VA dus in het slechtste geval over ruim meer dan 200 gemeentelijke en provinciale mandaten (waaronder behoorlijk wat schepenen, een vijftal burgemeesters en diverse bestendig afgevaardigden), 7 Vlaamse parlementsleden, 1 Europarlementslid en een vijftal federale kamerleden en senatoren. Geen slechte basis, me dunkt, om de partij verder op uit te bouwen..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:09   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Midden volgend jaar beschikt N-VA dus in het slechtste geval over ruim meer dan 200 gemeentelijke en provinciale mandaten (waaronder behoorlijk wat schepenen, een vijftal burgemeesters en diverse bestendig afgevaardigden), 7 Vlaamse parlementsleden, 1 Europarlementslid en een vijftal federale kamerleden en senatoren. Geen slechte basis, me dunkt, om de partij verder op uit te bouwen..
Om de partij verder uit te bouwen zal er idd geen probleem zijn.
De vraag is of die partij Vlaanderen daarmee onafhankelijk kan maken. Ook al is het slechts met piepkleine stapjes.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:20   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Om zijn postje te redden hoeft Bourgeois maar alles over zich heen te laten gaan wat nog gaat komen. Om het Vlaams-nationalistische doel te bereiken is echter meer nodig, en d�*t is waar jij bang voor bent, hé Hanske? Eendracht maakt macht, nietwaar?
Jammer genoeg zie ik Bourgeois de keuze niet maken die Hans1 naar eigen zeggen wél zou maken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 december 2006 om 14:22.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:51   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
BDW is inderdaad enorm geschrokken van de CD&V-reactie op het toetreden van JMDD tot de N-VA. Net als álle N-VA'ers die ik totnogtoe gesproken heb, trouwens. Ik had nog ergens kunnen begrijpen dat de figuur van Dedecker bij CD&V enige wrevel zou ontlokken, net als de laattijdige verwittiging vanwege N-VA omtrent diens toetreden tot de partij. Maar dat dit voor CD&V voldoende reden zou zijn om het kartel op te blazen, kwam ook voor mij als een complete verrassing. En ik stel vast dat alle commentatoren nu achteraf wel beweren dat ook BDW dit had kunnen of moeten zien aankomen, maar in de donderdagkranten (waar de op woensdagavond uitgelekte komst van Dedecker naar N-VA overal voorpaginanieuws vormde) heb ik toch niemand van al die vooruitziende commentatoren het imminente uiteenvallen van het kartel weten voorspellen. En persoonlijk blijf ik ervan overtuigd dat de komst van Dedecker voor de ACW-vleugel van de CD&V slechts een (gedroomd) voorwendsel was om die vervelende separatisten van de N-VA eindelijk buiten te kunnen werken. Want ik heb Jo Vandeurzen en co totnogtoe nergens ooit één concreet JMDD-standpunt weten citeren, waaraan de Cd&V dan wel dermate aanstoot zou nemen. Het blijft steevast bij supervage verklaringen over "onoverbrugbare verschillen in maatschappijvisie" en "stijlverschillen". En hoewel ik zelf zeker ook niet de grootste fan ben van de stijl van Dedecker, vind ik dat hij de laatste dagen door de Cd&V wel héél erg gedemoniseerd wordt, op het surrealistische af.

En op het gevaar af u zwaar te moeten teleur stellen: de N-VA ligt helemaal niet in de touwen. In het allerslechtste scenario zie ik de partij volgend jaar 5 mandaten binnenhalen: Bourgeois (Kamer) en Dedecker (Senaat) in West-Vlaanderen, Demesmaeker in Vlaams-Brabant, Dewever en Kris Van Dijck in Antwerpen. Daarnaast maken ook Jan Peumans en Frieda Brepoels in Limburg een kans, net als Helga Stevens in Oost-Vlaanderen en Jan Loones in West-Vlaanderen. (Aangezien de betrokkenen allen reeds zetelen in het Vlaamse of Europese Parlement, zullen dus zeker een aantal nieuwkomers voor de N-VA hun intrede doen in het federale parlement.)

uiteraard ... daarom dat BdW zo'n steun nodig had ...
we krijgen gewoon een Belgische tripartite zonder enige Vlaamse reflex ... en die werd mee in de steigers gezet door de N-VA ... en ik hoop voor BdW dat het DAAROVER was dat ie wat bleekjes werd ...

dit kost Vlaanderen Brussel, de Vlaamse rand errond én wellicht nog twintig jaar uitmelking ,kolonisatie en bijhorende economische plundering ...
Oud 4 december 2006, 15:15   #10
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
we krijgen gewoon een Belgische tripartite zonder enige Vlaamse reflex ... en die werd mee in de steigers gezet door de N-VA ... en ik hoop voor BdW dat het DAAROVER was dat ie wat bleekjes werd ...

dit kost Vlaanderen Brussel, de Vlaamse rand errond én wellicht nog twintig jaar uitmelking ,kolonisatie en bijhorende economische plundering ...
Nog niet aan gedacht. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Als je ziet wat de VLD en de SPa bereid waren te aanvaarden tijdens die mislukte onderhandelingen over BHV ...

Een ding is zeker : wie dacht dat Leterme de CD&V zou veranderen (in de zin van meer Vlaams en meer rechts) moet nu toch alle hoop hebben opgegeven. De drie klassieke partijen zullen het Belgische spel blijven spelen tot ze er dood bij vallen. Ook al weten zij perfect (en hiervan ben ik overtuigd) dat België vierkant draait en pakken geld kost voor heel weinig resultaat. Het kan hen echter niet schelen. In de wetstraat heb je geen staatsmannen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 15:19   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
uiteraard ... daarom dat BdW zo'n steun nodig had ...

De tartegie van de n-va is en zal catastrofaal blijken voor vlaanderen...

Niet alleen hebben ze de klinisch dode belgicistsiche CDenACW gereanimeerd nu verkopen ze hun partijtje ook nog eens aan iemand die net als de n-va allesbehalve betrouwbaar is op vlaams gebied.

De n-va ... het enige voor wie ze nog nu t hebben is voor het belgische establhismen tals wapen tgen het VB. En blijkbaar trappen sommigen in het inhoudsloze gezwets van dedecker die nog NOOIT nog maar een vlaamse eis of whatever gesteund heeft.

De vooruitzichten zijn niet mooi; Dank u Dewever voor zoveel domheid. En met zijn uitlatingen als hoer tav Morel en mesthoop tav het Vb electoraat is hij voor mij zelfs als mogelijke kartelpartner wel heel moeilijk te vertreren geworden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 15:32   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Nog niet aan gedacht. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Als je ziet wat de VLD en de SPa bereid waren te aanvaarden tijdens die mislukte onderhandelingen over BHV ...

Een ding is zeker : wie dacht dat Leterme de CD&V zou veranderen (in de zin van meer Vlaams en meer rechts) moet nu toch alle hoop hebben opgegeven. De drie klassieke partijen zullen het Belgische spel blijven spelen tot ze er dood bij vallen. Ook al weten zij perfect (en hiervan ben ik overtuigd) dat België vierkant draait en pakken geld kost voor heel weinig resultaat. Het kan hen echter niet schelen. In de wetstraat heb je geen staatsmannen.
zij weten niet alleen perfect dat België vierkant draait ... dit is geen toeval ... dit leegplunderen van Vlaanderen (én tegelijk verpauperend Wallonië in stand houden!) is Belgiës strategie ... het moment dat het zelfs niet meer interessant zal zijn een Vlaamse onafhankelijkheid te eisen, omdat van Vlaanderen niks overschiet, komt schrikbarend dichterbij ...
Oud 4 december 2006, 16:33   #13
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De vooruitzichten zijn niet mooi; Dank u Dewever voor zoveel domheid. En met zijn uitlatingen als hoer tav Morel en mesthoop tav het Vb electoraat is hij voor mij zelfs als mogelijke kartelpartner wel heel moeilijk te vertreren geworden.
Het is een beetje gemakkelijk om het allemaal op Dewever te steken. Ik denk niet dat Dewever helemaal op zijn eentje het politiek klimaat in Vlaanderen kan bepalen. De N-VA heeft de CD&V geholpen, meer niet. En ook al zou BDW morgen in een kartel stappen met het Blok, dan nog zou er in feite heel weinig veranderen.

De CD&V zal nooit voluit gaan voor de scheiding. Bijgevolg komen de Vlaams-nationalisten stemmen tekort om België echt in gevaar te brengen. Zo simpel is dat.
Oud 4 december 2006, 16:39   #14
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

eikes ma hebben die elkaar echt een knuffel gegeven ofwat?
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 16:39   #15
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
het moment dat het zelfs niet meer interessant zal zijn een Vlaamse onafhankelijkheid te eisen, omdat van Vlaanderen niks overschiet, komt schrikbarend dichterbij ...
Niet akkoord. Indien Vlaanderen economisch de mist ingaat terwijl het nog vastzit in het Belgisch kader, dan zal het nooit uit de put geraken. Een land in moeilijkheden heeft nog meer nood aan souvereiniteit dan een land die het nog relatief goed heeft.

Of zoals een Vlaamse collega ooit zei : "Vlamingen willen geen scheiding van het land ... tot het geld opraakt. Dan zal het heel snel gaan."
Oud 4 december 2006, 16:50   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Van De Lanotte heeft dat al goed begrepen, inhakken of leedvermaak heeft hij achterwege gelaten.
Als CD&V(Van Rompuy ) wat genadeloos De Wever afmaakt dan kan dat CD&V zuur opbreken.
Liever dat dan de arrogantie, belieg, bedrieg, geknoei, gebroken belofte.... van paars
En anderzijds wordt de keuze voor volgend jaar ook eenvoudiger.
Of je kiest SPa/VLD/CD&V (met een beetje nuance links of rechts) of VB/NV-a.
De werkgevers zijn in elk geval al voor de laatste combinatie.

Ik blijf ook denken dat dit echt niet negatief voor NVA hoeft te zijn, ik denk persoonlijk dat CD&V zich veel meer zorgen moet maken. Als Dewever, Bourgois en Dedecker het slim spelen, kunnen ze hier winst uit halen. Het zijn er 3 beroepspolitiekers die echt wel wat te bieden hebben.

Alleen jammer dat Bourgois en Dewever hun ziel verkocht hebben voor partijdotatie en voor postjes en Dedecker, ook zo dacht door over te stappen naar het NVA - CD&V kartel.

Ze gaan het nu echt zelf moeten doen, en ze kunnen maar beter beginnen wennen aan dat idee en tonen wat ze in hun mars hebben. Met wat te zitten janken op de zijlijn en knuffels vragen aan Morel, gaat het echt niet opgelost raken. En zal de NVA een stille dood sterven.

Het enige dat helpt is recht vooruit, en bewijzen dat hun programma punten die ze eerst begraven hebben om aan de macht te komen, niet vergeten zijn.

Pest die "democratische" klootzakken het bloed vanonder de nagels, ! toont dat ge ballen hebt, en die hard uiterst rechtse zakken als ik, zouden dan zelf in de verleiding kunnen gebracht worden om toch maar een steunstemeke te geven.

Maar voor brullende mietjes, die veel beloven en niks doen, kan ik natuurlijk geen sympathie hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 17:01   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de volgende regering wordt er één van 1 tegen allen, zoveel is duidelijk. De vraag is welke rol de NVA hierin kan spelen. Als ze boven de kiesdrempel komen, mogen ze mss een woordje meespreken.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 17:03   #18
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Inderdaad.

Bovendien, wat gaan we zien? Cd&V VLD en SP.a-spirit vormen een coalitie. Wat blijft er dan nog over van oppositie? VB blijft voor het merendeel van de kiezers altijd onaanvaardbaar. En Groen! zal er ook niet in slagen om de grote oppositiepartij te worden.
Wat N-VA nu moet doen is genoeg zetels halen om oppositie te kunnen voeren, en bij de volgende verkiezingen...
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 17:08   #19
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
(...) VB blijft voor het merendeel van de kiezers altijd onaanvaardbaar. (...)
... en het is d�*t hokjesdenken van vele politici dat ervoor zorgt dat we niet verder geraken, noch communautair, noch op andere beleidsdomeinen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 december 2006 om 17:09.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 18:10   #20
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Met wat te zitten janken op de zijlijn en knuffels vragen aan Morel, gaat het echt niet opgelost raken. En zal de NVA een stille dood sterven.
Morel en BDW waren vroeger vrienden (hebben samen gestudeerd). De vraag om een knuffel moet je eerder in die context situeren.

Voor de rest geef ik je gelijk. Dit kan nog alle kanten uitgaan. Zonder de N-VA is de CD&V al een flink stuk kwijt van het nieuwe imago dat zij hebben proberen uit te dragen. Zij kunnen nu niet meer op hun "Vlaams" profiel rekenen om de kiezer te verleiden. Het is ook gedaan met het media verhaal van "CD&V is de grootste". Wat blijft er dan nog over? Enkel Leterme (die hoe langer hoe meer op een klassieke CVPer lijkt), en de blunders van Paars.

Het valt mij trouwens op dat verschillende CD&V kopstukken nu beginnen te zeggen dat het kartel weer kan indien BDW toegeeft dat hij een fout gemaakt heeft. Hebben zij schrik of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be