Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2003, 23:30   #21
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Freddie schreef:
Coekie schreef:
@lpha,
Quote:
Wat belet de Antwerpse burgemeester de politie de opdracht te geven over te gaan tot het preventief oppakken van gekende onruststokers?

preventief arresteren omdat iemand misschien wel eens de wet zou kunnen gaan overtreden is onaanvaardbaar in een democratisch rechtsysteem. Mensen worden in een democratisch systeem beoordeeld op wat zij gedaan hebben niet op datgene waarvan het regime beweert dat ze zullen gaan doen. Anders kunnen we misschien ook iedere autobestuurder in het begin van het jaar een boete geven omdat ze waarschijnlijk toch wel enkele snelheidsovertredingen zullen maken.
Coekie

En is dat eigenlijk niet wat verzekeringen doen bij jongeren die een autopolis willen afsluiten terwijl zij helemaal nog geen ongeval hebben gehad?

Dat is inderdaad net hetzelfde.
Zeer goed voorbeeld.

Eigenaardig dat de mensen hier het verband niet kunnen leggen tussen preventieve administratieve aanhouding van gekende hooligans en dezelfde maatregel voor gekende allochtone relschoppers.

Of is het weer de verrekte Politieke Correctheid, die mensen selectief blind en doof maakt?
Indien de rechter beslist om iemand die schuldig is bevonden aan bepaalde feiten als bijkomende maatregel op te leggen dat hij zich onder bepaalde omstandigheden bij de politie dient aan te melden dan is dat voor mij aanvaardbaar.

Het voorstel zoals het werd geformuleerd lijkt mij gans iets anders, namelijk de overheid arresteert op basis van pure willekeur wie ze willen.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:31   #22
heksken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Wanneer onze Antwerpse burgemeester zijn toelating had gegeven voor de braderie of voor het straatfeest,dan had hij deze rellen kunnen vermijden
Ja tuuuurlijk! Doe is ff normaal seg, dan hadde die manne nog twee andere reden om te rellen zenne! En de schade, dat ze die ook maar betalen!
Net op het vtm nieuws gehoord: marrokanen moesten mening geven over rellen en 3 allochtone jongeren (ca 18 jaar) stonden er mee te lachen en vonden het vernielen geen slechte zaak. Want zo zeiden zij: nu wordt alles vernieuwd en wordt Antwerpen in een nieuw kleedje gestoken.

Nu moete is ff serieus nadenken hé! Die manne lache gewoon mé ons...
Laat ze maar is betale 't zal rap gedaan zijn! Maar nee da moete zij nu juist niet doen hé, ze zijn namelijk allochtoon...
Ach ja.
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:41   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Heksen, de Marrokaanse gemeenschap heeft Patrick Janssens gelijk gegeven. Ze lachen er dus niet allemaal mee. Wat jij hier beschrijft, bevestigt nogmaals dat patrick gelijk had. De ouders van diene gast die je gezien hebt, moeten hem uitleggen dat die herstellingen handenvol geld kosten. Er zijn ook autochtone jongeren die de waarde van 't geld niet kennen. Dat heeft dus ook met leeftijd te maken en niet alleen met allochtoon zijn. Er zijn ook autochtonen die er aan de universiteit met de pet naar gooien en veel uitgaan en die met 'n BMW rondrijden. Allemaal op kosten van hun ouders terwijl ze nog niet gaan werken. Het is de verantwoordelijkheid van de "volwassenen" om het de jongeren aan hun verstand te brengen. De verantwoordelijkheid ligt bij de volwassenen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:42   #24
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heksken
Citaat:
Wanneer onze Antwerpse burgemeester zijn toelating had gegeven voor de braderie of voor het straatfeest,dan had hij deze rellen kunnen vermijden
Ja tuuuurlijk! Doe is ff normaal seg, dan hadde die manne nog twee andere reden om te rellen zenne! En de schade, dat ze die ook maar betalen!
Net op het vtm nieuws gehoord: marrokanen moesten mening geven over rellen en 3 allochtone jongeren (ca 18 jaar) stonden er mee te lachen en vonden het vernielen geen slechte zaak. Want zo zeiden zij: nu wordt alles vernieuwd en wordt Antwerpen in een nieuw kleedje gestoken.

Laat ze maar is betale 't zal rap gedaan zijn! Maar nee da moete zij nu juist niet doen hé, ze zijn namelijk allochtoon...
Ach ja.
Geachte heksken,ik beperk mij tot de feiten,niet tot voorspellingen.
Vb.wanneer men een kind steeds uitsluit van de groep in een klas,dan krijgt men vaak een weerspannig en onhandelbaar kind.
Wanneer onze burgemeester zijn toelating had gegeven,dan denk ik niet dat er rellen waren uitgebroken in Borgerhout.
Ik kan de feiten bewijzen,nl.dat onze burgemeester,zowel de braderie als het straatfeest heeft verboden,met het gekende gevolg.
U kan onmogelijk bewijzen,dat deze situatie zich ook had voorgedaan,wanneer onze burgemeester zijn fiat had gegeven.
U kan mij niet overtuigen,en ik blijf bij mijn mening(democratie).
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:44   #25
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik heb gelezen dat de winkeliers in die straat tégen die braderij waren.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:48   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wanneer onze burgemeester zijn toelating had gegeven,dan denk ik niet dat er rellen waren uitgebroken in Borgerhout.
Nogmaals: u bedoelt zoals ze toen de toestemming hadden gekregen voor de pro-Palestijnse betoging?

Citaat:
U kan onmogelijk bewijzen,dat deze situatie zich ook had voorgedaan,wanneer onze burgemeester zijn fiat had gegeven.
U kan evenmin bewijzen dat deze situatie zich niet had voorgedaan indien ze toestemming hadden gekregen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:56   #27
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Nogmaals: u bedoelt zoals ze toen de toestemming hadden gekregen voor de pro-Palestijnse betoging?

Citaat:
U kan evenmin bewijzen dat deze situatie zich niet had voorgedaan indien ze toestemming hadden gekregen
CD&V vergelijkt een betoging met een straatfeest
Ik kan dat inderdaad niet bewijzen,maar dan hadden wij misschien gespaard gebleven van deze miserie.
Door een verbod op te leggen,had men reeds een zekerheid,daar waar we anders nog een kans hadden.
Oud 26 november 2003, 00:21   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Heksen, de Marrokaanse gemeenschap heeft Patrick Janssens gelijk gegeven. Ze lachen er dus niet allemaal mee. Wat jij hier beschrijft, bevestigt nogmaals dat patrick gelijk had. De ouders van diene gast die je gezien hebt, moeten hem uitleggen dat die herstellingen handenvol geld kosten. Er zijn ook autochtone jongeren die de waarde van 't geld niet kennen. Dat heeft dus ook met leeftijd te maken en niet alleen met allochtoon zijn. Er zijn ook autochtonen die er aan de universiteit met de pet naar gooien en veel uitgaan en die met 'n BMW rondrijden. Allemaal op kosten van hun ouders terwijl ze nog niet gaan werken. Het is de verantwoordelijkheid van de "volwassenen" om het de jongeren aan hun verstand te brengen. De verantwoordelijkheid ligt bij de volwassenen.
Misschien kennen de ouders ook de waarde van het geld niet.
Als ze de schade aangericht door hun kinderen moeten vergoeden leren ze het misschien beter begrijpen.
Als jongeren rondrijden met een BMW op kosten van hun ouders heb ik er geen last van.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 00:26   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ach ja.
Vb.wanneer men een kind steeds uitsluit van de groep in een klas,dan krijgt men vaak een weerspannig en onhandelbaar kind.
Ik kan de feiten bewijzen,nl.dat onze burgemeester,zowel de braderie als het straatfeest heeft verboden,met het gekende gevolg.
Zoek de fout.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 07:46   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Werden deze jongeren opgejut door autochtone criminelen
ja natuurlijk... stromannen van het Vlaams Blok ! straf he
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 09:00   #31
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Werden deze jongeren opgejut door autochtone criminelen
ja natuurlijk... stromannen van het Vlaams Blok ! straf he
Da was wel de privé-militie van Geert Van Cleemput hé.

Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 11:36   #32
heksken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ach ja.
Geachte Meneer De Ryck
Dit kan ik uiteraard niet bewijzen maar ik denk dat dat zo ook wel duidelijk is. Die rellen zijn er niet enkel gekomen omdat Patrick Janssens de braderie en het straatfeest verbood! Men relde nl ook omv de dood van een Marokkaanse leraar (die een jaar geleden stierf) en omdat een politie een allochtone overvaller omver schoot.

En trouwens, ik verschiet er niet echt van dat deze allochtone jongeren hun grenzen niet kennen. Vaak zijn hun ouders helemaal niet op de hoogte van hun crapuleus gedrag én deze allochtone jongeren krijgen vaak nog gelijk ook van mensen zoals u. Moest ik hen zijn, ik zou ook m'n zin doen en is goed lachen met die oh zo naïeve Belgjes!
Oud 26 november 2003, 11:41   #33
heksken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het is zeer makkelijk de verantwoordelijkheid steeds bij de ouders te leggen. Als ik morgen een bushokje verniel en enkele winkelruiten, zullen mijn ouders daar ook niet verantwoordelijk voor worden geacht, dan ben ik wel degelijk de schuldige! Ik zal dan ook voor een rechtbank moeten verschijnen waar mijn straf wordt bepaald.
Dus waarom dan niet met allochtone jongeren die het grappig vinden dat Borgerhout een stukje de vernieling in wordt geslagen? Omdat we kompassie moeten hebben met deze mensen omdat ze het in hun eigen land zo slecht hebben? Sorry hoor maar dat maakt niet goed dat ze hier de boel komen stuk maken en verzieken.
Vele van die ouders weten niet eens wat hun kinderen doen en waar ze uithangen dus lijkt het mij moeilijk de ouders met de verantwoordelijkheid op te zadelen.

En nog iets... vele allochtone jongeren stoeffen ermee dat ze die vreselijk sjieke BMW verkregen hebben door illegale handel. (heb ik zelf al gehoord) Dus ik zou toch twee keer nadenken alvorens te zeggen dat het op de kosten van mama en papa is. Ik kan op 19 jarige leeftijd geen BMW betalen, toch raar dat vele allochtone jongeren dat wel kunnen, of niet soms?
Oud 26 november 2003, 11:53   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heksen, het is inBelgie nog altijd zo dat de ouders instaan voor de brokstukken die hun MINDERJARIGE kinderen gemaakt hebben.

Of die nu marokkaans zijn of van bachten de kuppe komen!

In Marokko worden jonge kinderen gewoon de straat op gestuurd en moeten ze maar zorgen dat ze ergens terecht kunnen. (zal die linknog eens opzoeken!)

In Belgie denken vele marokkaanse ouders dat het hier hetzelfde aan toe gaat blijkbaar. Nou d�*t zouden ze dan toch sneller aan die vers-van-de-geit geimporteerde mensen moeten gaan duidelijk maken, generatie na generatie na generatie na generatie (want ze blijven ze maar importeren!)

Als jij op je 19 met een BMW naar huis komt (of mijn dochter) dan wil ik WETEN hoe ze eraankomen! En wees er maar zeker van dat die auto sneller terug weg zal zijn dat dat hij voor de deur staat!
Dat in tegenstelling tot sommige marokkaanse ouders die ofwel BLIND zijn, ofwel vinden dat hun kinderen het GOED doen als ze met gepikte GSMMEKEs lopen te stoefen of met een onverzekerde of gepikte auto rondrijden!

Het alternatief is een speciaal netwerk enkel voor onopgevoede marokkaanse kinderen in die gesloten scholen zoals Glenn Mills waar ze een degelijke opvoeding krijgen! En wie gaat dat dan weer betalen?

Men moet hier dus niet meer over HERopvoeden spreken, maar gewoon over OPVOEDEN!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:03   #35
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Circe schreef: In Belgie denken vele marokkaanse ouders dat het hier hetzelfde aan toe gaat blijkbaar. Nou d�*t zouden ze dan toch sneller aan die vers-van-de-geit geimporteerde mensen moeten gaan duidelijk maken, generatie na generatie na generatie na generatie (want ze blijven ze maar importeren!)
Dus,
is er wel degelijk een groot cultuurverschil.
Cultuur staat ook voor opvoeding en zo verder, en niet alleen dôner kebab maken.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:24   #36
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is zeer makkelijk de verantwoordelijkheid steeds bij de ouders te leggen. Als ik morgen een bushokje verniel en enkele winkelruiten, zullen mijn ouders daar ook niet verantwoordelijk voor worden geacht, dan ben ik wel degelijk de schuldige! Ik zal dan ook voor een rechtbank moeten verschijnen waar mijn straf wordt bepaald.
Dus waarom dan niet met allochtone jongeren die het grappig vinden dat Borgerhout een stukje de vernieling in wordt geslagen? Omdat we kompassie moeten hebben met deze mensen omdat ze het in hun eigen land zo slecht hebben? Sorry hoor maar dat maakt niet goed dat ze hier de boel komen stuk maken en verzieken.
Vele van die ouders weten niet eens wat hun kinderen doen en waar ze uithangen dus lijkt het mij moeilijk de ouders met de verantwoordelijkheid op te zadelen.

En nog iets... vele allochtone jongeren stoeffen ermee dat ze die vreselijk sjieke BMW verkregen hebben door illegale handel. (heb ik zelf al gehoord) Dus ik zou toch twee keer nadenken alvorens te zeggen dat het op de kosten van mama en papa is. Ik kan op 19 jarige leeftijd geen BMW betalen, toch raar dat vele allochtone jongeren dat wel kunnen, of niet soms?
Geachte heksken,u bent duidelijk gefrustreerd omdat deze jongeren met een BMW kunnen rijden en u niet.
Ten eerste kopen de allochtonen vaak met meerdere personen een auto,vandaar dat men ook vaak een andere chauffeur aantreft achter het stuur.
Wanneer ik naar mijn buren kijk(autochtone jongeren+-20j),dan constateer ik dat zij ook met een dure wagen rijden(+25.000 euro).
Persoonlijk was ik vroeger op mijn 20 jaar de eerste Antwerpenaar met een Mazda-MX3(+-700.000 oude Belgische franken).
Ik heb hier indertijd zelf voor moeten werken.
Wees tevreden met wat u hebt,en wees niet afgunstig.
Ps.van horen zeggen hoort men veel liegen.
Oud 26 november 2003, 12:38   #37
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Geachte heksken,u bent duidelijk gefrustreerd omdat deze jongeren met een BMW kunnen rijden en u niet.
Ten eerste kopen de allochtonen vaak met meerdere personen een auto,vandaar dat men ook vaak een andere chauffeur aantreft achter het stuur.
Wanneer ik naar mijn buren kijk(autochtone jongeren+-20j),dan constateer ik dat zij ook met een dure wagen rijden(+25.000 euro).
Persoonlijk was ik vroeger op mijn 20 jaar de eerste Antwerpenaar met een Mazda-MX3(+-700.000 oude Belgische franken).
Ik heb hier indertijd zelf voor moeten werken.
Wees tevreden met wat u hebt,en wees niet afgunstig.
Ps.van horen zeggen hoort men veel liegen.
En ik die dacht dat allochtone jongeren zodanig werden gediscrimineerd dat ze geen werk konden vinden.

Aangezien ze direct BMW's kunnen kopen zal dit wel geen probleem zijn precies .
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:40   #38
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Ik maak deze mensen hun rekening niet.
Oud 26 november 2003, 12:42   #39
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ze hebben dan ook veel werk dankzij het gedoogbeleid!
Verder zijn ze rijk geworden, omdat onveiligheid maar een gevoel is.
En degenen die dan toch gepakt worden, worden rap vrijgelaten wegens de wet op de jeugdbescherming...zodat ze weer voort kunnen sparen voor hun toekomstige BMW.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:51   #40
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ze hebben dan ook veel werk dankzij het gedoogbeleid!
Verder zijn ze rijk geworden, omdat onveiligheid maar een gevoel is.
En degenen die dan toch gepakt worden, worden rap vrijgelaten wegens de wet op de jeugdbescherming...zodat ze weer voort kunnen sparen voor hun toekomstige BMW.
Deze mensen hun fout dat u als zelfstandige steeds hard moet werken,en toch niet in staat bent uw rekeningen te betalen(o.a.eetfestijn Liberaal-Appel)
Schuif uw armoede en uw mislukken binnen onze maatschappij niet af op de allochtonen Mijnheer Van Nespen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be