Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2003, 22:50   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Stel u voor het crapuul slaat uw autoruit kapot, wie gaat dat betalen? Waarschijnlijk kunt ge zelf voor de kosten opdraaien, dan betaalt ge al vlug voor een ruit 10000 oude bfkes, dan Moet ge daar nog eens 21% btw op betalen zijde 2100 fr aan de staat omdat zij niet bij machte is uw veiligheid te garanderen. Normaal betaalt men voor diensten, hier betaalt men voor in gebreke blijven van de overheid.
moest aan die linkse gastjes voorvallen... waar moeten ze dan gaan blijten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:10   #22
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
om het even hoe ! als we maar van die problemen van af zijn ! voor goed !

voor een veilig Vlaanderen en Brussel !
Voila Ancapa, dit is nu eens een mooi bewijs van wat ik hier al een hele week verkondig. Ik ben bereid te praten en te overleggen met het Blok over gezamenlijke thema's. Feit is dat ze voor niets een oplossing hebben, laat staan een alternatief.

Om het even hoe...is misschien een uistpraak die goed scoort om de Blok Congressen, maar vanop een ministerstoel doe je er bitter weinig mee. Het Vlaams Blok legt nooit een vinger op de wonde, nee ze rijten de wonde volledig open en laten het hechten over aan de andere partijen wegens gebrek aan kennis. Typerend.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:20   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor een vertegenwoordiger van een partij die net als alle anderen al jaren de onderste steen de bovenste halen om er maar voor te zorgen dat het VB zeker nooit aan de macht kan komen is dat een flauwe opmerking!

Laat ze mee aan de macht komen, laat ze de oplossingen uitvoeren en kom dan af met commentaar als ze er EVENMIN iets van bakken!
Tot die tijd vind ik dat alle partijen stillekens hun mondje moeten houden over de niet-oplossingen van het VB!

Ik heb er geen idee van of en hoe het VB de problemen zou kunnen aanpakken.
Wat ik wel weet is dat met al het geknuffel van de laatste jaren in HEEL EUROPA de boel danig verziekt is.

Degenen die nu nog steeds willen afkomen met hun "hulpverlening" "gepamper" en "gatafkuiserij" mogen mij eens HUN verwezenlijkingen aantonen.

Mijn dochter zoekt een huisje of appartement in de rand rond Antwerpen! Borgerhout? oeps... hun auto staat buiten en zijzelf moet soms als het donker is in de winter op straat lopen..
Berchem? denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:25   #24
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

@ Cire:

Dus het Vlaams Blok mag enkel voorstellen doen als ze in het bestuur zitten. Dikker bullshit!

Dat ze nu voorstellen en oplossingen indienen en bewijzen dat ze kennis ter zake hebben en de problemen echt structureel willen aanpakken. Op dat vlak heeft de CD&V nu hun lesje wel geleerd. Hun afbraakoppositie is nu vervangen door "constructieve oppositie" en dat zal hen wss. stemmen opleveren.

Bij het Vlaams Blok komt er nooit een deugdelijke oplossing. Hen dan opnemen in het bestuur is echt wel een sprong in het diepe nemen. Of hebben ze geen oplossingen dierealiseerbaar en aanvaardbaar zijn?

Ik stel ook vast dat de lokale afdelingen van het Vlaams Blok vaak veeel minder radikaal zijn dan de nationale partijleiding. Met die lokale afdelingen en hun vertegenwoordigers valt er wel degelijk goed te praten en wss. zelf nog mooie dingen mee te realiseren. Lokaal moeten veel VB afdelingen van goeie wil dan ook boeten voor de radikale grillen van het nationale trio.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:40   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg toch hoe langer hoe meer de indruk dat een aantal van de voorstellen van het Vlaams Blok ondertussen wél al uitgevoerd worden! Zo iets in de aard van dat verdronken kalf en die put! Maar enfin, er zijn nog kalveren genoeg tegenwoordig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 november 2003, 07:59   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
om het even hoe ! als we maar van die problemen van af zijn ! voor goed !

voor een veilig Vlaanderen en Brussel !
Voila Ancapa, dit is nu eens een mooi bewijs van wat ik hier al een hele week verkondig. Ik ben bereid te praten en te overleggen met het Blok over gezamenlijke thema's. Feit is dat ze voor niets een oplossing hebben, laat staan een alternatief.

Om het even hoe...is misschien een uistpraak die goed scoort om de Blok Congressen, maar vanop een ministerstoel doe je er bitter weinig mee. Het Vlaams Blok legt nooit een vinger op de wonde, nee ze rijten de wonde volledig open en laten het hechten over aan de andere partijen wegens gebrek aan kennis. Typerend.
Let op dat steve dit niet leest , maar ik vind het goed dat er een wil is tot dialoog en naar elkaar te luisteren, het is een stap in de goede richting voor de beide partijen ! Dat is democratie.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 27 november 2003, 09:22   #27
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Tsk tsk, die jongeren he. Altijd hetzelfde he. Al goe da de vergrijzing er is, daar hebt ge zoveel last nie mee (tis te zeggen, als ze nie beginnen zagen of incontinent zijn)....
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 11:11   #28
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben gisteren nog naar de Kinepolis geweest en alles was er rustig. Er was wel zichtbaar meer politie en security aanwezig.

Ik vind ook dat er repressief moet opgetreden worden tegen de mensen die de sfeer verzieken. Daarnaast moet er echter ook een preventief luik komen. Een grote conferentie zou al een goede stap vooruit zijn. Als de vertegenwoordigers van de allochtone gemeenschap, imams, allochtone gemeenteraadsleden en gewone ouders van probleemjongeren zich tezamen met de overheid uitspreekt tegen dit soort geweld en daarbij zijn steun geeft aan eventuele repressieve maatregelen, dan zou dat al een enorme stap vooruit zijn. De frustatie die bepaalde jongeren als legitimiteitsgrond voor hun daden beschouwen, zou dan wegvallen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 11:14   #29
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ik ben gisteren nog naar de Kinepolis geweest en alles was er rustig. Er was wel zichtbaar meer politie en security aanwezig.

Ik vind ook dat er repressief moet opgetreden worden tegen de mensen die de sfeer verzieken. Daarnaast moet er echter ook een preventief luik komen. Een grote conferentie zou al een goede stap vooruit zijn. Als de vertegenwoordigers van de allochtone gemeenschap, imams, allochtone gemeenteraadsleden en gewone ouders van probleemjongeren zich tezamen met de overheid uitspreekt tegen dit soort geweld en daarbij zijn steun geeft aan eventuele repressieve maatregelen, dan zou dat al een enorme stap vooruit zijn. De frustatie die bepaalde jongeren als legitimiteitsgrond voor hun daden beschouwen, zou dan wegvallen.
Sure, we hebben de reacties van de ouders gezien op de oproep van Janssens om hun verantwoordelijkheid op te nemen! Het is onze fout niet maar die van de maatschappij! geef ons nog meer geld en misschien doen we er iets aan!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 11:23   #30
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

test testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest testtest test
Oud 27 november 2003, 11:31   #31
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Sure, we hebben de reacties van de ouders gezien op de oproep van Janssens om hun verantwoordelijkheid op te nemen! Het is onze fout niet maar die van de maatschappij! geef ons nog meer geld en misschien doen we er iets aan!
Eigenlijk heb ik die niet gezien. Was dat een reactie van vertegenwoordigers van de allochtone gemeenschap, imams, allochtone gemeenteraadsleden en gewone ouders van probleemjongeren?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 27 november 2003, 12:39   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De vader zei dat het de schuld was van de omgeving
de allochtone politica zei dat die gastjes een JOB moesten hebben
het stenengooiende jongetje-zonder-job zei dat het plezant was

de imam heb ik niet gehoord, die sliep want het was zaterdag. In elk geval was hij niet ter plaatse om "zijn" jongeren tegen te houden!

Oud 27 november 2003, 12:44   #33
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wij hebben al, via de schaduwgemeenteraad, opgeroepen om de schade te laten vergoeden door de stedelijke overheid.
Dit doen we om hen aan te sporen om de volgende keren sneller en mogelijk preventief hard op te treden!
We hebben dit gesteld voor Antwerpen, maar allochtone overlast vindt men tegenwoordig in alle steden van het land.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 12:51   #34
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[kloppen tot ze allemaal op de grond liggen en zien dat je altijd met meer bent dan die gasten ! Doen zoals zij : zien dat je met veel bent en dan de boel kort en klein slaan ! Als het moet met 100 tegen 1 en altijd prijs Je moet ze aanpakken met gelijke wapens... met nog meer geweld.
Altijd geweten dat de "gemiddelde" Vlaams Blokker zweert bij 'oog om oog'-strategieën.

Om geweld te prediken hoef je inderdaad over zeer weinig brains te beschikken. Feitelijk geen, zou ik zo zeggen
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 16:45   #35
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

de imam heb ik niet gehoord, die sliep want het was zaterdag. In elk geval was hij niet ter plaatse om "zijn" jongeren tegen te houden!
Concreet was er -buiten een stenengooiende snotaap- dus niemand die het geweld steunde. Dus blijft mijn idee om een grote conferentie te organiseren nog steeds overeind. Daar zou ook naar de vragen van de allochtone gemeenschap kunnen geluisterd worden. Als op het einde iedereen akkoord gaat, dan blijft er niet veel meer over qua excuses.
Oud 28 november 2003, 11:35   #36
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
zeg niels ! waar gaan ze dat geld halen ? Op de moetoewel of van de océ em wé ? Of een bank overvallen of een Quick (daar is geen bewaking ) ? Of een oude dame met handtas overvallen ?

Kunt u me dan even de oplossingen van het Blok meedelen? Veel geblaat...Weinig oplossingen.. en bespaar me de universele "terug naar land van afkomst-oplossing"
Nee, het wordt tijd dat de alwetende SPA iets doet aan de situatie.

Zij zitten immers in de regering, terwijl het VB nog niets eens mag deelnemen aan het regeren van het land.

Wentel de schuld dus niet af, het is jouw partij die er iets aan moet gaan doen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 11:41   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Concreet was er -buiten een stenengooiende snotaap- dus niemand die het geweld steunde. Dus blijft mijn idee om een grote conferentie te organiseren nog steeds overeind. Daar zou ook naar de vragen van de allochtone gemeenschap kunnen geluisterd worden. Als op het einde iedereen akkoord gaat, dan blijft er niet veel meer over qua excuses.
Dat jij dit zo begrijpt laat ik volledig voor jouw rekening.

Ik begrijp hieruit dat NIEMAND de rellen heeft afgekeurd, maar dat ze allemaal wel een excuusje zochten zodat uiteindelijk de autochtone bevolking en/of de staat en/of de maatschappij en/of de werkgevers er de schuld van waren, maar ZEKER NIET DIE SNOTAPEN OF HUN OUDERS!

Ik verschiet ervan dat niemand gezegd heeft dat het Sinterklaas zijn schuld was, omdat Sinterklaas niet bij moslimkindjes langskomt!

Oud 28 november 2003, 12:40   #38
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dat jij dit zo begrijpt laat ik volledig voor jouw rekening.

Ik begrijp hieruit dat NIEMAND de rellen heeft afgekeurd, maar dat ze allemaal wel een excuusje zochten zodat uiteindelijk de autochtone bevolking en/of de staat en/of de maatschappij en/of de werkgevers er de schuld van waren, maar ZEKER NIET DIE SNOTAPEN OF HUN OUDERS!
Los van of Uw interpretatie de juiste is, is het nog steeds mogelijk om zo'n conferentie te organiseren. Zelfs een zeker begrip houdt geen goedkeuring in.
Oud 30 november 2003, 11:59   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
[kloppen tot ze allemaal op de grond liggen en zien dat je altijd met meer bent dan die gasten ! Doen zoals zij : zien dat je met veel bent en dan de boel kort en klein slaan ! Als het moet met 100 tegen 1 en altijd prijs Je moet ze aanpakken met gelijke wapens... met nog meer geweld.
Altijd geweten dat de "gemiddelde" Vlaams Blokker zweert bij 'oog om oog'-strategieën.

Om geweld te prediken hoef je inderdaad over zeer weinig brains te beschikken. Feitelijk geen, zou ik zo zeggen
ik was vroeger een supporter van RSCA en heb genoeg gezien : hooliganisme en vandalisme tot de politie hard is beginnen optreden en deze feiten in de kiem werden gesmoord ! Gelweld kan je enkel met geweld stoppen... het is de enige taal dat dergelijke gastjes begrijpen !
Oud 30 november 2003, 14:19   #40
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelweld kan je enkel met geweld stoppen... het is de enige taal dat dergelijke gastjes begrijpen !
Zei Bush ... en hij belandde in een nieuw Vietnam ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be