![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De lokale politie van Brussel heeft dinsdagavond 23 personen opgepakt en drie personen gerechtelijk aangehouden na incidenten in de bioscopen Kinepolis en UGC De Brouckère en in de metrostations Houba, Stuyvenberg en Brugmann.
De politie greep in toen dinsdagavond een 50-tal jongeren amok maakte in een zaal van het Kinepolis-complex op de Heizel en zo de voorstelling verstoorde. De jongeren schreeuwden, rookten en gooiden voetzoekers. De securitydienst van Kinepolis evacueerde de zaal waar intussen een vuilbak in brand was gestoken. Zo'n 200 tot 300 bezoekers eisten daarop aan de kassa de terugbetaling van hun bioscoopticket. Toen er ook ramen sneuvelden, dreven de ongeveer 50 opgedraafde politieagenten de massa uiteen. De jongeren trokken daarop naar de metro. Daarbij kwam het tot incidenten in de stations Houba, Stuyvenberg en Brugman. In het metrostation Stuyvenberg werden twee jongeren aangehouden omdat ze vernielingen aanrichtten. Rond 21.30 uur kwam de politie tussenbeide in zalen 6 en 7 van de bioscoop UGC De Brouckère. Daar vierde een bende jongeren het einde van de ramadan door geschreeuw en het gooien van voetzoekers in het publiek. De politie arresteerde in totaal 23 personen, 3 personen werden gerechtelijk aangehouden. Het ging voor 90 procent om minderjarigen tussen 13 en 17 jaar oud. Hun ouders werden op het politiecommissariaat geroepen en een proces-verbaal is overgemaakt aan de jeugdsectie van het parket van Brussel. Bij de feiten vielen geen gewonden. Bron: www.gva.be
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vraag me eindelijk eens af wanneer hier hard tegen opgetreden wordt ongeacht de afkomst van de daders.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allochtonen en opvoeding
Allochtone jongeren hebben gisteravond het einde van de ramadan gevierd. In Kinepolis Brussel werd brand gesticht, werden voetzoekers ontstoken en auto's vertimmerd. De politie moest tussenbeide komen en een filmzaal werd ontruimd. Bezoekers eisten daarop boos hun geld terug. Ook in de UCC-cinema op het De Brouckèreplein kwam het nadien tot relletjes, waarbij de politie zo'n 25 jongeren oppakte. De gebeurtenissen in Brussel komen direct na de rellen van zaterdag in Borgerhout. Patrick Janssens riep de Marokkaanse ouders op hun verantwoordelijkheid te nemen en krijgt daarvoor het applaus van sommige krantencommentatoren. Eigenaardig, want het Vlaams Blok zegt al j�*ren dat allochtone ouders (meer) werk moeten maken van een degelijke opvoeding en hun losgeslagen jongeren in toom moeten houden. Het Vlaams Blok stelde zelfs voor om het kindergeld van jonge straatcriminelen af te nemen om de betrokken ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Maar dat was lange tijd roepen in de woestijn. Taboe! De gevolgen in onze grootsteden zijn er dan ook naar. Allochtone straatboefjes voelen zich onaantastbaar in een klimaat van straffeloosheid. De 'dappere' maar vooral laattijdige oproep van Patrick Janssens wordt in allochtone kringen trouwens op verontwaardiging onthaald. "Nu hebben zelfs de 'rode' Vlamingen ons in het vizier", vertelt een Marokkaanse vader aan Het Laatste Nieuws. Andere ouders wentelen zich nog eens uitvoerig in hun slachtofferrol. 'Het is allemaal de schuld van dat racisme'... "Ik vrees dat het racisme diep in de Vlamingen ingebakken zit"... en meer van dat voorspelbare gezeur. Omar Belhadi heeft een oplossing gevonden om jongens van de straat te halen. "Ik heb een sportschool opgericht. Thaiboksen. Kickboksen. IJzeren discipline breng ik ze bij. Niet roken. Niet drinken. Ik heb er nu al een vijftig onder hun hoede. Als je van hun talent gebruik maakt, zijn het fantastische gasten." Thaiboksen en Kickboksen. Waarom niet? Dat moet voor de modale Antwerpenaar een hele geruststelling zijn. Waarom kunnen die gasten niet gewoon eens een balletje tennis slaan? bron www.vlaamsblok.be
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zeker weten dat hij al uw vijzen niet hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() geef elke gast die zo'n boel maakt een jaarken gemeenschaps dienst in ik weet ni welke vorm, ze zullen wel sneller eens nadenken over wat ze zullen doen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kloppen tot ze allemaal op de grond liggen en zien dat je altijd met meer bent dan die gasten ! Doen zoals zij : zien dat je met veel bent en dan de boel kort en klein slaan ! Als het moet met 100 tegen 1 ![]() ![]() Niet met een slogan : " Hou het tof ![]() ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg niels ! waar gaan ze dat geld halen ? Op de moetoewel of van de océ em wé ? Of een bank overvallen of een Quick (daar is geen bewaking
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kunt u me dan even de oplossingen van het Blok meedelen? Veel geblaat...Weinig oplossingen.. en bespaar me de universele "terug naar land van afkomst-oplossing" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om het even hoe ! als we maar van die problemen van af zijn ! voor goed !
![]() voor een veilig Vlaanderen en Brussel ! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De saaie samenleving is blijkbaar verleden tijd. Eigenlijk goedkoop moet ik zeggen. Voor een Amerikaanse gangsterfilm of thriller moet je niet meer naar de film. Gewoon een "stapke in de wereld zetten" en het is al zover. Jongens, jongens, waar gaat dat naartoe? (rethorische vraag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Stel u voor het crapuul slaat uw autoruit kapot, wie gaat dat betalen? Waarschijnlijk kunt ge zelf voor de kosten opdraaien, dan betaalt ge al vlug voor een ruit 10000 oude bfkes, dan Moet ge daar nog eens 21% btw op betalen zijde 2100 fr aan de staat omdat zij niet bij machte is uw veiligheid te garanderen. Normaal betaalt men voor diensten, hier betaalt men voor in gebreke blijven van de overheid.
|
![]() |
![]() |