![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Je merkt gewoon dat de poll niet eerliijk is. Ik durf te wedden dat er gesjoemeld wordt door zowel voor- als tegenstanders. Je zou eigenlijk een grafiek moeten zien van 'hoe' er gestemd wordt. Een plotselinge stijging voor het één of het ander zou er dan uitgefilterd kunnen worden. Overigens kon ik als Nederland ook gewoon stemmen. Dat zegt iets over hoe losjes de peiling is opgezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vandaar uit pleiten voor de afschaffing van het koningshuis, is te kwader trouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() "Nee" is nu rap aan't stijgen, iemand heeft z'n vriendjes opgetrommeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Moet het koningshuis afgeschaft worden?
Ja 65,9% (5128) Nee 29,8% (2318) Geen mening 4,3% (336) Totaal aantal stemmen: 7782 Twee minuten later: Ja ![]() Nee ![]() Geen mening ![]() Totaal aantal stemmen: 7906 Weer twee minuten later: Ja ![]() Nee ![]() Geen mening ![]() Totaal aantal stemmen: 7998 Ja, echt een hele eerlijke poll Laatst gewijzigd door Keats : 12 december 2006 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Belgische volk vraagt niets liever dan dat de politieke partijen zelf voor hun geld zouden zorgen inplaats van met belastingsgeld te mogen spelen. Maar een politieke partij die het volk bedriegd zal daar de gevolgen ook van moeten dragen, het koningshuis mag miljarden verpillen en toch kan het volk er niets tegen doen. Lorre is 11 troonopvolger en krijgt dus enkel geld van de staat omdat hij uit het juiste gat is gekomen. De kans dat hij ooit iets gaat betekenen voor Belgie of ooit op de troon zal zitten is 0,0. Dus waarom moet hij leven op kosten van de belastingbetaler. En gaat men alle meerderjarige troonsopvolgers die voor hem komen ook een leefloon uitbetalen op kosten van de belastingbetaler. Want als nummer 11 daar recht op heeft hebben deze die hem voorgaan dat recht toch ook. Dus je vergelijking klopt al niet, Lorre en Astrid doen niets voor hun geld en zullen er nooit iets voor moeten doen. Dus laat hen nu maar eens echt werken voor hun geld of gaan stempelen zoals iedere werkloze. Lorre beweerd zelfs dat hij zelf niet wist met welk geld zijn woning werd verbouwd, kom zeg. Iedereen wil toch weten welk geld en vanwaar het komt men gebruikt, of zijn ze op het koningshuis echt zo achterlijk te denken dat de bevolking zich zonder morre en klagen laat pluimen door hen. Wel de mensen beginnen meer en meer te beseffen dat het koningshuis een grote verliespost is waar men totaal niets aan heeft. Zowel in Vlaanderen als in Wallonië dat al niet koningsgezin was tijdens de koningskwestie. Het koningshuis dankt zijn huidige bestaan aan Vlaanderen en heeft zich nu tegen Vlaanderen gekeerd, daar zal het de gevolgen van moeten dragen. Ook de Vlamingen willen meer en meer van het koningshuis en zijn parazieten af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Ik durf te wedden dat de poll uit gaat komen op 55% vóór het koningshuis en 45% tegen.
Wie doet er mee? Opvallend is ook dat er in deze poll véél meer stemmen zijn dan in de andere polls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heeft het Paleis zijn WebMacht aangewend ? Doet me denken aan een poll eerder dit jaar in een Waalse krant waarbij deze helemaal gestuurd werd vanuit Vlaanderen. Het resultaat beviel de redactie van die krant duidelijk niet, en zette de poll toen onverwacht stop. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() hier heb je Hans weer met zijn 'uw soort' over mensen
beste Hans, dat kan echt niet meer anno 2006 hoor een beleefde, menselijke benadering van iedereen waarmee je debatteert, dat is toch niet teveel gevraagd hé groetjes, Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() alsof die poll represenatief is voor de belgische/vlaamse bevolking. Om te beginnen moeten ze allemaal HLN lezen en internet hebben en genoeg tijd vrij hebben om er te gaan stemmen.
Als het aan mij ligt worden die mensen niettemin afgeschaft hoor. Nu ja, hun huidige toestand toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben te kwader trouw. En ik ben er trots op.
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je het gedrag van een bevolking van zeg 10 mlj gaat afleiden uit een paar (soms dubieze) vragen aan 1000 mensen, is de kans dat je poll HELEMAAL fout zit heel groot. En mijn mening: ja afschaffen. Leve de republiek. De president kan je dus wel wegstemmen bij de volgende verkiezingen. Enne: zo gauw het koningshuis is betrokken in een of andere zaak, wordt die toch geseponeerd of loopt die vast of wat dan ook. Ik denk zelfs dat ze wettelijk onschendbaar zijn. Alleszins in realiteit.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, Hans daar wil ik ook van af. Ik wil een Unie der Volkeren met als bestuur. Bovenaan de EU Dan de gewesten en als laatste de stads of gemeenteraden. Al de rest is zuivere geldverspilling en hebben we echt niet nodig. En iedereen die een bestuurdfunctie uitoefend verkozen door het volk en niet omdat hij uit de juiste ouders is geboren. Want nu kan 1 man alleen beslissen wie er in de regeringen mag zitten en wie niet. Ja, Hans Albert II kan idd gewoon beslissen dat men jou partij in de regering moet opnemen, enkel en alleen omdat hij dat wil. Ook al zouden jullie nooit de kiesdrempel behalen. Maar hij is ook bemachte om te weigeren jou partij ooit in de regering toe te laten, enkel en alleen omdat hij jou geen knappe gast vind. En in een democraties land heeft NIEMAND het recht om zoveel macht te hebben, zelfs Congo heeft een democraties verkozen staatshoofd. Waarom zouden wij daar dan geen recht op hebben. Wij leven nu in een multiculturele samenleving en kunnen dus niet verder naar gelijkheid voor iedereen zolang het koningshuis hier mag baas spelen. Want dat houd ons verbonden aan het cultureel verleden van één cultuur. Namelijk de Vlaamse, want het waren de Vlamingen die in de jaren 50 het koningshuis wilde behouden. We kunnen toch niet bezig blijven met onze mening aan de Walen en allochtonen op te dringen. Dus geef de Walen nu maar eens hun zin na meer dan 50 jaar en schaf het koningshuis af. En geef de allochtonen ook eens hun zin en schaf de staatsgrenzen binnen de EU af. Als Vlaming ben ik bereid deze toegevingen te doen aan de andere volkeren in België. Als tegenprestatie wil ik de afschaffing van de kiesdrempel en staatsgelden voor de grote politieke partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Dan moeten ze hem wel ondervragen he Hans
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Je denkt dat ik student ben omdat de poll studentikoos vanuit ZV.be werd 'gestuurd' ?
![]() Man. Man. Man.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen :het koningshuis : Laat de koning zich kandidaat stellen, en wanneer hij verkozen wordt, dan mag hij koning spelen. Maar dan zijn er uiteraard ook voorwaarden : 1) er mogen zich ook andere families zich kandidaat stellen. 2) de verkozen familie krijgt een afgesproken remuneratie. 3) de termijn wordt bepaald, bijvoorbeeld 10 jaar (frekwenter is niet echt nodig, die job heeft toch geen inhoud, enkel ceremonieel). En wat betreft de sjoemelaars, hun vermeend gesjoemel moet worden onderzocht, berecht en indien nodig gestraft: of het nu gaat om Jean-Claude Van Cauwenberghe, Laurent Van Saksen of Pietje Vanover De Kassulenbos. Laatst gewijzigd door Antoon : 12 december 2006 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |