Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 14:56   #21
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

die 10 percent zal wel op de naam vd partij gestemd hebben ipv op de namen van de personen...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 14:57   #22
schaduwrijk
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
------ -------
wat is daar grappig aan?
Oud 16 december 2006, 15:04   #23
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
wat is daar grappig aan?
No idea!
Ik vond het grappig klinken dat er teveel neppartijen zijn maar ook te weinig keuze...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:12   #24
schaduwrijk
Burgemeester

Standaard

ah zo bedoel ik het niet, met neppartijen bedoel ik dat er van die massakartels wordt gevormd tussen 3-4 partijen en nog wat onafhankelijken, tja dan wordt uw specifieke keuze wel beknot, en veel bedoel ik dat elke gemeente er wel 1-2 telt.
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:53   #25
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Het is eerder positief voor het Vlaams Belang dat ze NIET mee in het bestuur zitten. Ik zag het volgende scenario al voor mij: ze nemen die VB'er in de coalitie, dat hij niet meteen een geschikte man is wel ik best geloven, dus laten ze hem (al dan niet op bevel van de 'democratische partij'hoofdkwartieren in Brussel) ferm blunderen. Deze blunders worden telkens breed uitgesmeerd in de media:

"Vlaams Belang is in één gemeente aan de macht en bakt er niets van", aldus meteen bewezen dat het Belang totaal bestuursincompetent is.

Gelukkig zijn de "democratische partijen" zodanig bang, en verstard in hun cordon sanitaire dat ze niet kozen voor deze piste
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:06   #26
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is eerder positief voor het Vlaams Belang dat ze NIET mee in het bestuur zitten. Ik zag het volgende scenario al voor mij: ze nemen die VB'er in de coalitie, dat hij niet meteen een geschikte man is wel ik best geloven, dus laten ze hem (al dan niet op bevel van de 'democratische partij'hoofdkwartieren in Brussel) ferm blunderen. Deze blunders worden telkens breed uitgesmeerd in de media:

"Vlaams Belang is in één gemeente aan de macht en bakt er niets van", aldus meteen bewezen dat het Belang totaal bestuursincompetent is.

Gelukkig zijn de "democratische partijen" zodanig bang, en verstard in hun cordon sanitaire dat ze niet kozen voor deze piste
Je kan het ook anders zien.
Vlaams Belang zou dan slechts in één gemeente aanwezig zijn. De verkozene wordt dan begeleid door 2 man gefinancierd door de partij (goedkoper dan welke campagne ook) die alles in goede banen leiden. Na zes jaar begaat hij geen enkele blunder en voeren ze een soft-beleid (tenslotte had VB geen gemeentelijk programma) waarna ze breed uitsmeren dat met VB samenwerken niet zo schadelijk is voor de gezondheid. De mensen slikken hun verhaal en de stemmen gaan omhoog. Eens ze met genoeg in het parlement zitten doen ze hun werkelijke agenda open.
Gelukkig hebben de 'democratische partijen' het trucje door.

Of kortweg hoe je overal complottheorieën kunt rond verzinnen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:18   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de situatie in wielsbeke is vooral erg omdat de twee partijen eigenlijk absoluut niet met mekaar in zee wouden gaan
De situatie is vooral erg om dat het Vlaams Belang niet eens in staat is van een kandidaat naar voor te schuiven die daadwerkelijk zijn functie kan opnemen. Roepen en tieren over het aantal mensen dat wel voor hen willen stemmen, dat kunnen ze wel, maar om een functie op te nemen, dan moet je ze in een truck in het buitenland gaan zoeken ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:48   #28
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ela da nie é manneke! Das jaren '30!
Denk jij dat dat zo leuk is om voor eeuwig in de oppositie te zitten. In de politiek is het de bedoeling om deel te nemen aan het bestuur en eigenhandig je programma te laten realiseren. Want nu nemen de andere partijen programmapunten van het Vlaams Belang over en gaan zij met de eventuele pluimen lopen.

Als we niet via dialoog het cordon kunnen doorbreken, wel dan moeten er helaas andere opties in overweging genomen worden, met geweld als laatste optie.

Ik besef wel dat het Vlaams Belang zeer gemakkelijk zou kunnen deelnemen aan de macht, maar dan moet het zijn goed nationalistisch programma verloochenen en dat is uiteraard onaanvaardbaar. De doelstelling moet zijn om aan de macht te komen zonder veel concessies te doen over het programma. Hoe we aan de macht komen daar zijn er verschillende mogelijkheden voor die we in overweging kunnen nemen.

Maar net zoals vele Vlaams Belangers ben ik die oppositie meer dan zat. Wat mij betreft is de Vlaamse verkiezing van 2009 de laatste kans om via dialoog in de Vlaamse regering te komen. Vanaf dan is het tijd voor actie...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:52   #29
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Denk jij dat dat zo leuk is om voor eeuwig in de oppositie te zitten. In de politiek is het de bedoeling om deel te nemen aan het bestuur en eigenhandig je programma te laten realiseren. Want nu nemen de andere partijen programmapunten van het Vlaams Belang over en gaan zij met de eventuele pluimen lopen.

Als we niet via dialoog het cordon kunnen doorbreken, wel dan moeten er helaas andere opties in overweging genomen worden, met geweld als laatste optie.

Ik besef wel dat het Vlaams Belang zeer gemakkelijk zou kunnen deelnemen aan de macht, maar dan moet het zijn goed nationalistisch programma verloochenen en dat is uiteraard onaanvaardbaar. De doelstelling moet zijn om aan de macht te komen zonder veel concessies te doen over het programma. Hoe we aan de macht komen daar zijn er verschillende mogelijkheden voor die we in overweging kunnen nemen.

Maar net zoals vele Vlaams Belangers ben ik die oppositie meer dan zat. Wat mij betreft is de Vlaamse verkiezing van 2009 de laatste kans om via dialoog in de Vlaamse regering te komen. Vanaf dan is het tijd voor actie...
En ook in 2009 zullen jullie wederom tot de oppositie veroordeeld zijn en de meerderheden zijn democratisch verkozen daar ze door het volk aan een meerderheid gebracht zijn.
Nu ja laat ze maar actie voeren dan kan er kort en bondig héél korte metten meegemaakt worden!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:54   #30
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En ook in 2009 zullen jullie wederom tot de oppositie veroordeeld zijn en de meerderheden zijn democratisch verkozen daar ze door het volk aan een meerderheid gebracht zijn.
Nu ja laat ze maar actie voeren dan kan er kort en bondig héél korte metten meegemaakt worden!
tja dankzij het ondemocratische cordon sanitair dat trouwens niet werkt
Oud 16 december 2006, 18:58   #31
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
In een meerpartijenstelsel is het zeer moeilijk om 50 % te halen dat weet jij goed genoeg. Maar goed misschien willen jullie eerst de actie voelen.

Het Vlaams Belang kan zich toch niet eeuwig laten doen zekers. Als katholiek heb ik een hekel aan geweld, het zou jammer zijn dat via dialoog geen oplossing zou kunnen gevonden worden voor het schandalige cordon. Maar het zijn de andere partijen die de dialoog weigeren en als de dialoog niet helpt, tja jammer maar helaas ...

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 december 2006 om 18:59.
Oud 16 december 2006, 19:12   #32
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De situatie is vooral erg om dat het Vlaams Belang niet eens in staat is van een kandidaat naar voor te schuiven die daadwerkelijk zijn functie kan opnemen. Roepen en tieren over het aantal mensen dat wel voor hen willen stemmen, dat kunnen ze wel, maar om een functie op te nemen, dan moet je ze in een truck in het buitenland gaan zoeken ...
kletskoek!

de voortdurende demonisering van het Vl. Belang door media en bv's heeft gemaakt dat mensen gewoon niet durven opkomen voor het Belang. Als je een miljoen kiezers hebt, betekent dat dat je een ruime basis hebt, maar waarom vertaalt zich dat niet in valabele kandidaten? Simpel: kiezen is anonomiem, maar om je verkiesbaar te stellen moet je je outen, en dat is met het huidige haatklimaat alleen voor bijzonder moedige mensen weggelegd die vaak geen kinderen hebben, want ook kinderen van VB-mandatarissen spaart men niet.
Oud 16 december 2006, 19:16   #33
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Wees blij dat er nog mensen willen werken, want u kijkt blijkbaar neer op de gewone werkende mens. Dat weten we al langer.

Oud 16 december 2006, 19:23   #34
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
kletskoek!

de voortdurende demonisering van het Vl. Belang door media en bv's heeft gemaakt dat mensen gewoon niet durven opkomen voor het Belang. Als je een miljoen kiezers hebt, betekent dat dat je een ruime basis hebt, maar waarom vertaalt zich dat niet in valabele kandidaten? Simpel: kiezen is anonomiem, maar om je verkiesbaar te stellen moet je je outen, en dat is met het huidige haatklimaat alleen voor bijzonder moedige mensen weggelegd die vaak geen kinderen hebben, want ook kinderen van VB-mandatarissen spaart men niet.
Kunt ge nog achterlijker zever neerpennen ? Moet zijn dat ge de lezers van dit forum voor complete idioten verslijt, hoe is het mogelijk...
Bijna geloof ik mijn eigen ogen niet !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:29   #35
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kunt ge nog achterlijker zever neerpennen ? Moet zijn dat ge de lezers van dit forum voor complete idioten verslijt, hoe is het mogelijk...
hoho Lucien, dat is een vergissing. Ik zie JOU als een idioot, niet de andere forumleden hier.
Oud 16 december 2006, 19:34   #36
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
In een meerpartijenstelsel is het zeer moeilijk om 50 % te halen dat weet jij goed genoeg. Maar goed misschien willen jullie eerst de actie voelen.

Het Vlaams Belang kan zich toch niet eeuwig laten doen zekers. Als katholiek heb ik een hekel aan geweld, het zou jammer zijn dat via dialoog geen oplossing zou kunnen gevonden worden voor het schandalige cordon. Maar het zijn de andere partijen die de dialoog weigeren en als de dialoog niet helpt, tja jammer maar helaas ...

Eerst zeg je dat ze zich niet moeten "verbranden" door in de compromispolitiek te stappen, dan zeg je dat de andere partijen de dialoog weigeren omwille van het CS. Er is een -korte- dialoog geweest met Leterme, waar ze jouw voorkeurtaktiek hebben toegepast en zich geen valabele gesprekspartner hebben getoond. Zelf een dialoog onmogelijk maken en dan maar naar de wapens grijpen? Bedenkelijk, hoor. Dat al die paramilitaire groepekes worden gevolgd door de Staatsveiligheid lijkt me plots allesbehalve een achterhaalde zaak.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:38   #37
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
wat hij schrijft is zo, meer niet, hoe erg het ook is...
Oud 16 december 2006, 20:06   #38
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wees blij dat er nog mensen willen werken, want u kijkt blijkbaar neer op de gewone werkende mens. Dat weten we al langer.
Daarom zeker dat er zoveel jobs open staan, omdat volgens jou de gewone mens wil werken?
Oud 16 december 2006, 20:10   #39
globalisator
Burger

Standaard

Niks tegen internationale truckers, hoor. Alleen vraag ik me af hoe je het in je hoofd haalt om uitgerekend die mens op de meest verkiesbare plaats te zetten. Ik noem dat lachen met je eigen kiezers.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:12   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Niks tegen internationale truckers, hoor. Alleen vraag ik me af hoe je het in je hoofd haalt om uitgerekend die mens op de meest verkiesbare plaats te zetten. Ik noem dat lachen met je eigen kiezers.
Omdat ze niemand anders kunnen warm maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be