![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() CD&V heeft dit ook wel door hoor, zij merken ook wel dat hun politieke macht volledig in vlaanderen ligt, zij moeten het ook niet hebben van een grote partij aan de andere kant om de federale regering op te richten. De CD&V wilt terug aan de macht, maar ook effectieve macht, wat ze in de federale niet echt zouden hebben, dermee dat ze zoveel mogelijk willen doorschuiven naar de vlaamse regering, zodat ze echt kunnen besturen en niet hoeven luisteren naar de PS. Het kartel is er voor cd&v uit eigen belang bij n-va uit vlaams belang. Uiteindelijk willen ze hetzelfde parcour. Het enige verschil is dat n-va valt of staat bij de volgende verkiezingen.
Belgium, the last surviving artificially created state in Europe after the collapse of the USSR, Czechoslovakia and Yugoslavia. Laatst gewijzigd door Smosse : 19 december 2006 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Mij in ieder geval niet, maar je hebt wel gelijk dat ze in beide gevallen wint, maar de overwinning is groter met een staatshervorming. Dus ik denk wel dat ze der ook met volle moed aan zullen beginnen, of ze het aanhouden is natuurlijk een andere zaak. Maar de voordeel van de twijfel hebben ze in ieder geval wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() De N-VA moet gewoon het hoofd koel houden en op degelijke manier verder blijven besturen, zoals ze de voorbije twee jaar hebben gedaan (op die ene gigantische blunder na dan). Van het moment dat CD&V-N-VA met de verkiezingen 25% of meer haalt, zijn ze zo goed als onmisbaar voor het vormen van de nieuwe regering, want SP.A en VLD zullen dan samen nooit méér dan 50% kunnen halen. Tenzij eventueel als ze GROEN! erbij nemen maar dat is voor de VLD vermoedelijk zo goed als uitgesloten.
Als dat lukt, zitten CD&V en N-VA in een sterke positie en wordt een stevige communautaire ronde bijna onvermijdelijk of de Waalse partijen dat nu willen of niet. Vanaf dat moment is het aan de N-VA om te bewijzen wat zij waard is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() De N-VA moet gewoon het hoofd koel houden
------------------------------- Zal geen probleem vormen. Ik verwacht dat ze een koude douche gaan krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Dank u. Zoals men zegt: Alleen de optimisten zullen overlen. Als de N-VA zich herpakt, kunnen ze nog veel van de schade goedmaken. Het is aan de finish dat de prijzen worden uitgedeeld. Niet ergens halverwege.
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 december 2006 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk niet dat N-VA laat zien dat ze panikeren. Ze hebben genoeg vertrouwen in de verkiezingen, maar het besef is er ook wel dat er veel voor moet gedaan worden en dat het nu moet gedaan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Deze uitspraak zegt genoeg over de partij. Ik hoop dat ge geen hoge piet zijt bij het NVA want uw antwoord zegt genoeg. U geeft weeral een voorbeeld waarom ik nooit een vlaming wil zijn. Ik ben een doorzetter en een optimist en niks kan me tegenhouden mijn doel te bereiken, is het vandaag niet dan is het morgen, maar van opgeven heb ik geen kaas gegeten. Nu stellen dat geen grondige staatshervorming het einde betekend geeft me nu al het sein dat het NVA voor het minste zou opgeven. De breuk met dedecker in gedachte versterkt dit natuurlijk nog meer. Vlamingen? Geboren losers!!!
![]() |
#32 |
|
![]() U toont weer eens dat u geen verstand heeft van politiek... Deze verkiezingen tonen aan of de N-VA nog vertrouwd wordt door haar kiezers. Als een partij dat vertrouwen verliest, kan ze eenvoudigweg niet meer bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wij gedaan hebben getuigt er juist van dat we vrij van partijbelang ronduit voor onze idealen gaan. We hebben een gok gemaakt, dat is waar. We gooien keihard alles er tegen aan. We doen alles wat we kunnen om de prijzen te halen bij de finish. Of deze strategie goed was, zullen we dan pas zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet genoeg van politiek om te zeggen dat jullie dan beter nu al je boeltje kunnen pakken. Wat een kiezersbedrog zeg. Iedereen weet dat er geen grondige staatshervorming meer kan komen dus als jullie toch zo snel opgeven, kan je best nu al beginnen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Ik zei het toch "geen ruggengraat!" Maar tis goed het eens uit de NVA mond te mogen horen. Wel spijitig dat je niet durft schrijven "het NVA wil belgie redden". Mogen jullie ook nog eigen meningen formuleren of moeten jullie ten allen tijde CD&V citeren?
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet voor het voortbestaan van belgique, en de N-VA ook niet. De CD&V is dat wel, en zij gaan ervan uit dat belgique enkel gered kan worden door staatshervormingen. Daarom gaan ze die ook doorvoeren. Snapt u het nu weer een beetje? Kunnen we weer verder? Of moet ik het misschien uitleggen met een olijke verhaaltje?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 20 december 2006 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Waarom? Op politiek vlak bent u overduidelijk een even grote schlemiel als als Mieke Vogels.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |