![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik persoonlijk vind dat er eigenlijk veel te veel aandacht word gegeven aan de titel van dat programma en veel te weinig aan wat de media mensen er echt mee vragen.
Want zou er gebeuren met de Waalse bevolking als zij niet meer kunnen terugvallen op de steun van Vlaanderen. De uitzendig had dus niets te maken met Vlaanderen of België zelf, maar ging volledig over de slechte toestand waarin Walloniê verkeerd. Zij lieten zelf de Koning verdwijnen uit België, om die niet meer als financiele last te hebben in Walloniê en lieten Brussel bij Vlaanderen gaan om daar geen rekening mee te moeten houden. Het ging hen dus zuiver over hoe armzalig Walloniê wel is tegenover wat de meeste walen wel denken. En zelfs de Vlaamse politici van de partijen die voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn hebben het niet begrepen. De vraag van de waalse media is dus enkel, wanneer gaat men eindelijk zorgen dat walloniê een even rijke regio word als vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ijzerbedevaart is ook hoe langer hoe meer een succes hé... een paar 1000 mensen nog in 2006, terwijl er tot eind jaren 70 meer dan 50000 mensen aan deelnamen. En dat voor HET symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging. Voor de nationale defilé op 21 juli komen er gemakkelijk een 100-voud opdagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doe nu niet of dat belgicisten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Zowel BUB als B-PLUS waren er? Als zo een woelige monstercoalitie afkomt, dan is het menens!
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 18 december 2006 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks dat België 50% meer inwoners heeft dan Vlaanderen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 18 december 2006 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog, veel mensen willen helemaal niets te maken hebben met zoiets aangebrands als de ijzerbedevaart, terwijl de overgrote meerderheid er niets op tegen heeft om naar Brussel af te zakken op de Belgische nationale feestdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar er zullen ongetwijfeld weinig flaminganten tussen zitten en de meeste voelen zich wel Belg, anders kom je toch niet af naar de Belgische nationale feesten. De meeste Belgen langs weerskanten van de taalgrens voelen zich wel Belg maar zijn niet overdreven patriottisch of nationalistisch zoals bijvoorbeeld de zuiderburen.
Laatst gewijzigd door tomm : 18 december 2006 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
De volgende keer organiseren we een defilé in de straten van Brugge, kunnen we stoefen dat half-japan sympatiseert met ons ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste keer dat ik geweest ben waren bijna alle aanwezigen Belgen, toeristen gaan liever naar manneken pis kijken. Op de ijzerbedevaart zijn overigens ook toeristen uit de buurlanden, opvallend veel trouwens met een kaalgeschoren kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Uw foto ligt dichterbij de waarheid dan ik dacht, ![]() Belziek = 10.000.000 inwoners Uw cijfers voor national defile = "De ijzerbedevaart is ook hoe langer hoe meer een succes hé... een paar 1000 mensen nog in 2006, terwijl er tot eind jaren 70 meer dan 50000 mensen aan deelnamen. En dat voor HET symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging. Voor de nationale defilé op 21 juli komen er gemakkelijk een 100-voud opdagen." DUS: 100 x een paar 1.000 = resultaat ligt tussen 200.000 en 300.000 (en dan geef ik u de 3 nog, ik heb geleerd dat een paar gelijk is aan 2 maar ik wil u niet helemaal met de grond gelijk maken) DUS:: 300.000 is voor u een overgrote meerderheid van 10.000.000, laat me raden, U BENT VAN KONINKLIJKE BLOEDE ?! ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik niet. Ik ga enkel naar Vlaams-nationalistische bijeenkomsten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is fout te stellen dat "bijna allen" Belgen waren op die feesten. Er waren best wel wat toeristen. Daarenboven kan men niet stellen dat de meeste zich als Belg identificeren. Ik ben ook al eens naar een parade geweest op de nationale feestdag. En ik ben overtuigd Vlaamsgezind en voel me geenszins Belg. Parades vind ik echter wel mooi, en dat was mijn enige beweegreden eens te gaan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, zo'n notoit communist als jij doet beter niet al teveel moeite in anderen zwart maken...
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb ik uw partijbeginselen weeral fout gelezen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken mensen die overtuigd Vlaamsgezind zijn, maar toch op de 21e juli naar die militaire parade willen gaan kijken. Persoonlijk vind ik dat een vreemde houding, maar ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() schitterend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk dat ze niet in de media komen. Ja, het is echt zo erg gesteld met Wallonië. Zonder Vlaanderen zijn zij gewoon de armste regio van Europa. |
|
![]() |
![]() |