Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 12:38   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik persoonlijk vind dat er eigenlijk veel te veel aandacht word gegeven aan de titel van dat programma en veel te weinig aan wat de media mensen er echt mee vragen.

Want zou er gebeuren met de Waalse bevolking als zij niet meer kunnen terugvallen op de steun van Vlaanderen.

De uitzendig had dus niets te maken met Vlaanderen of België zelf, maar ging volledig over de slechte toestand waarin Walloniê verkeerd.
Zij lieten zelf de Koning verdwijnen uit België, om die niet meer als financiele last te hebben in Walloniê en lieten Brussel bij Vlaanderen gaan om daar geen rekening mee te moeten houden. Het ging hen dus zuiver over hoe armzalig Walloniê wel is tegenover wat de meeste walen wel denken.

En zelfs de Vlaamse politici van de partijen die voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn hebben het niet begrepen.

De vraag van de waalse media is dus enkel, wanneer gaat men eindelijk zorgen dat walloniê een even rijke regio word als vlaanderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:34   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Is die megademonstratie in de media geweest? Of was er weer een boycot?
Die 300 man kan je toch niet zomaar negeren.
De ijzerbedevaart is ook hoe langer hoe meer een succes hé... een paar 1000 mensen nog in 2006, terwijl er tot eind jaren 70 meer dan 50000 mensen aan deelnamen. En dat voor HET symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging. Voor de nationale defilé op 21 juli komen er gemakkelijk een 100-voud opdagen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 15:58   #23
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Doe nu niet of dat belgicisten zijn.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:31   #24
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Zowel BUB als B-PLUS waren er? Als zo een woelige monstercoalitie afkomt, dan is het menens!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dat was volgens mij de bedoeling van hun programma, en had dit verder eigenlijk niets te maken met Belgiê of Vlaanderen.
Zij stelden enkel de vraag, wat indien wij walen Vlaanderen nu eens niet meer hadden. Zijn wij dan nog instaat te overleven, of heeft het VB werkelijk gelijk en zijn wij echt totaal afhankelijk van Vlaanderen en het Vlaamse geld. De schok was enorm voor de Waalse bevolking, zonder Vlaanderen zijn zij een arm ontwikkelingsland van de ergste graad.
Is het zo erg? Zijn ze niet zoals Spanje ongeveer?

Laatst gewijzigd door evilbu : 18 december 2006 om 16:31.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:50   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De ijzerbedevaart is ook hoe langer hoe meer een succes hé... een paar 1000 mensen nog in 2006, terwijl er tot eind jaren 70 meer dan 50000 mensen aan deelnamen. En dat voor HET symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging. Voor de nationale defilé op 21 juli komen er gemakkelijk een 100-voud opdagen.
Nochtans namen er meer mensen deel aan de feesten naar aanleiding van Vlaanderen 2002 (700 jaar Guldensporenslag), dan aan de feesten met België 2005 (175-jarig bestaan van de Belgische staat).
Ondanks dat België 50% meer inwoners heeft dan Vlaanderen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 18 december 2006 om 16:51.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:58   #26
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wel, mocht er een idiote parade zijn die miljoenen kost dan zouden er meer mensen komen.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:15   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Wel, mocht er een idiote parade zijn die miljoenen kost dan zouden er meer mensen komen.
Dan nog, veel mensen willen helemaal niets te maken hebben met zoiets aangebrands als de ijzerbedevaart, terwijl de overgrote meerderheid er niets op tegen heeft om naar Brussel af te zakken op de Belgische nationale feestdag.
Oud 18 december 2006, 17:16   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee, maar er zullen ongetwijfeld weinig flaminganten tussen zitten en de meeste voelen zich wel Belg, anders kom je toch niet af naar de Belgische nationale feesten. De meeste Belgen langs weerskanten van de taalgrens voelen zich wel Belg maar zijn niet overdreven patriottisch of nationalistisch zoals bijvoorbeeld de zuiderburen.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 december 2006 om 17:18.
Oud 18 december 2006, 17:17   #29
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nog, veel mensen willen helemaal niets te maken hebben met zoiets aangebrands als de ijzerbedevaart, terwijl de overgrote meerderheid er niets op tegen heeft om naar Brussel af te zakken op de Belgische nationale feestdag.
Er zijn gewoon altijd veel toeristen in Brussel. Nie moeilijk.
De volgende keer organiseren we een defilé in de straten van Brugge, kunnen we stoefen dat half-japan sympatiseert met ons
Oud 18 december 2006, 17:20   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Er zijn gewoon altijd veel toeristen in Brussel. Nie moeilijk.
De volgende keer organiseren we een defilé in de straten van Brugge, kunnen we stoefen dat half-japan sympatiseert met ons
De laatste keer dat ik geweest ben waren bijna alle aanwezigen Belgen, toeristen gaan liever naar manneken pis kijken. Op de ijzerbedevaart zijn overigens ook toeristen uit de buurlanden, opvallend veel trouwens met een kaalgeschoren kop.
Oud 18 december 2006, 17:43   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Flaminganten zullen het wel niet zijn, hè.

En ik ben ook al naar de Ijzerbedevaart geweest.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:44   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb mij er dood aan geërgerd aan die media !

een actie van dertig (30!) m/v in Leuven haalde zondag het nieuws (Q radio) ... met alle respect, maar dan kan elke voetbalwedstrijd van de miniemen ook in het nieuws hoor, daar zijn ze direct met meer, en dan zijn die kindjes ook gelukkig ... gaat wel een lang journaal worden ...

in godsnaam wat is daar de relevantie van ?! de journalist die dat van de telex haalde mogen ze meteen buitenkieperen !
Toch erg, die democratie, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:45   #33
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid?!

Uw foto ligt dichterbij de waarheid dan ik dacht,

Belziek = 10.000.000 inwoners

Uw cijfers voor national defile = "De ijzerbedevaart is ook hoe langer hoe meer een succes hé... een paar 1000 mensen nog in 2006, terwijl er tot eind jaren 70 meer dan 50000 mensen aan deelnamen. En dat voor HET symbool bij uitstek van de Vlaamse beweging. Voor de nationale defilé op 21 juli komen er gemakkelijk een 100-voud opdagen."

DUS: 100 x een paar 1.000 = resultaat ligt tussen 200.000 en 300.000 (en dan geef ik u de 3 nog, ik heb geleerd dat een paar gelijk is aan 2 maar ik wil u niet helemaal met de grond gelijk maken)

DUS:: 300.000 is voor u een overgrote meerderheid van 10.000.000, laat me raden, U BENT VAN KONINKLIJKE BLOEDE ?!
Oud 18 december 2006, 17:57   #34
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

En ik ben ook al naar de Ijzerbedevaart geweest.
Ik niet. Ik ga enkel naar Vlaams-nationalistische bijeenkomsten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik geweest ben waren bijna alle aanwezigen Belgen, toeristen gaan liever naar manneken pis kijken. Op de ijzerbedevaart zijn overigens ook toeristen uit de buurlanden, opvallend veel trouwens met een kaalgeschoren kop.
Kaalgeschoren kopjes op de IJzerbedevaart? Die tijd is al lang voorbij, beste vriend. En ook op de IJzerwake zijn ze niet welkom. U leeft nog in het verleden.

En het is fout te stellen dat "bijna allen" Belgen waren op die feesten. Er waren best wel wat toeristen. Daarenboven kan men niet stellen dat de meeste zich als Belg identificeren. Ik ben ook al eens naar een parade geweest op de nationale feestdag. En ik ben overtuigd Vlaamsgezind en voel me geenszins Belg. Parades vind ik echter wel mooi, en dat was mijn enige beweegreden eens te gaan kijken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:46   #36
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet niet waarover je spreekt. Op de ijzerbedevaart zit er geen volk, en op de ijzewake zit een dwarsdoorsnede van het Vlaamse volk.
Trouwens, zo'n notoit communist als jij doet beter niet al teveel moeite in anderen zwart maken...
Oud 18 december 2006, 18:52   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar er zullen ongetwijfeld weinig flaminganten tussen zitten en de meeste voelen zich wel Belg, anders kom je toch niet af naar de Belgische nationale feesten.
Ik dacht dat we allemaal arbeiders waren, en dat nationaliteiten een uitvindsel waren van de burgerij??
Of heb ik uw partijbeginselen weeral fout gelezen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 18 december 2006, 18:54   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik ken mensen die overtuigd Vlaamsgezind zijn, maar toch op de 21e juli naar die militaire parade willen gaan kijken. Persoonlijk vind ik dat een vreemde houding, maar ja...
Oud 18 december 2006, 19:09   #39
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

schitterend
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 20:09   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zowel BUB als B-PLUS waren er? Als zo een woelige monstercoalitie afkomt, dan is het menens!

Is het zo erg? Zijn ze niet zoals Spanje ongeveer?
30 mensen twee politieke partijen.
Niet moeilijk dat ze niet in de media komen.

Ja, het is echt zo erg gesteld met Wallonië.
Zonder Vlaanderen zijn zij gewoon de armste regio van Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be