Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 13:25   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Niet waar, trust me ik heb hier ervaring mee : Maart 2008 bedoel je natuurlijk

Zie je, als je via mails je degout uit en mededeelt aan de partij dat ze je van de ledenlijst moeten schrappen en je afdelingshoofd in haar brievenbus je doormiddengeknipte lidkaart vinden kan ...dan NOG blijven ze je opnemen in hun ledenlijsten en blijven ze je op hun websites als lid omschrijven, maanden later nog (waarschijnlijk om die ledencijfers wat te boosten lol)

Als er geen staatshervorming komt en je je kaartje terugstuurt blijf je toch een "papieren lid" tot het einde van het jaar. In dat nieuwe jaar blijf je trouwens ook nog een paar maanden lid, immers ze hopen dat je uiteindelijk toch zal vernieuwen en wonder boven wonder komen ze nadat je duidelijk je mening zei bijna een jaar eerder NOG STEEDS aan je deur met hun lidkaarten, proberen of je toch niet wil hernieuwen ?

De nva zal het wel anders omschrijven , immers ik zie het volgende scenario :

juni , er is een nieuwe regering en de nva gaat zwaar onderuit maar verkoopt het toch als overwinning , en een maand of 2 later zeggen ze : "ons ledenaantal is er zelfs nog op vooruit gegaan DUS de mensen houden van rechtlijnige figuren die compromissen sluiten waar nodig" ( of iets in die trend ) in de hoop dat dit goede nieuws de twijfelaars overboord kan houden.

En dat zal kloppen , immers de 1000 leden die hun kaartje inleverden worden toch nog meegeteld en de 10 nieuwe leden die je strapatsen opleverden worden erbij geteld ... een jaartje later wordt daar dan natuurlijk met geen woord meer over gerept
haarfijne analyse.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 13:45   #22
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het leden aantal is in 2006 toegenomen.
Maar JMDD is er ondertussen weer uit.
Citaat:
Vooral met leden die vroeger niet separatisten waren.
Hopelijk zijn ze dat nu dan wel.
Oud 19 december 2006, 16:19   #23
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
schlemielen met een eigen mening
Ik zei net dat u geen eigen mening hebt
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:20   #24
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haarfijne analyse.
danke

bij de weg , ik heb 3 vraagjes voor de nva'ers hier :

Weet er iemand hoeveel leden de nva eind 2003 telde ?

Weet er iemand hoeveel leden de nva eind 2005 telde ?

Weet er iemand hoeveel leden de nva vandaag telt ?

Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:21   #25
van Maerlant

Standaard

Denk niet dat ledenlijsten openbaar zijn... Dit jaar heeft de N-VA ongeveer duizend volledig nieuwe leden geworven. Ik vraag me af hoeveel er daar van over zijn na de zaak Dedecker.
Oud 19 december 2006, 20:24   #26
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk niet dat ledenlijsten openbaar zijn
Ik vroeg je geen up to date ledenlijsten/namen. Ik respecteer de privacy , ik vroeg me wel af hoeveel mensen er op bovengenoemde tijdstippen opstonden.

Citaat:
Dit jaar heeft de N-VA ongeveer duizend volledig nieuwe leden geworven
Je moet (als je dat al kan) geen antwoord geven als je niet wilt , maar denk er eens over na voor jezelf : hoeveel volledig oude leden is de nva dit jaar kwijtgeraakt ?
Meer of minder dan duizend denk je ?

Mijn punt is dat "de groei" wordt geinsinueerd , en die is er in zekere mate wel ja, maar gaat het om nettogroei or daalt het totale aantal leden ? dat is toch een belangrijke kanttekening lijkt me.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 19 december 2006 om 20:26.
Oud 19 december 2006, 20:26   #27
van Maerlant

Standaard

Minder dan duizend denk ik. Vreemd genoeg waren er meer N-VA'ers voor het kartel dan tegen.
Oud 19 december 2006, 20:34   #28
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder dan duizend denk ik
interessant , je bent niet zeker ?

Citaat:
Vreemd genoeg waren er meer N-VA'ers voor het kartel dan tegen
met een hypothetisch voorbeeldje :

als je 20 leden hebt op de moment dat je een kartel sluit, waarvan er 6 tegen het kartel waren, 11 voor en 3 onthoudingen ...

Van die 6 hebben er ondertussen 4 de nva verlaten , die zijn vervangen door evenveel nieuwe leden die eigenlijk een grote cdv sympathie hebben , die erbij kwamen omdat het kartel er kwam ... dat is al 15 op de 20 leden voor het kartel ...

DAN komt die hele kwestie ... de nva van pakweg 3 of 4 jaar geleden zou ZO tegen het kartel zijn geweest nu , maar die nva is al sterk veranderd en bestaat niet meer : of het nu is omdat er een aantal mensen uitgestapt zijn, of omdat er een aantal sympathisanten van cdv lid zijn geworden of een combinatie van dit en nog andere factoren ... al bij al vind ik de meerderheid VOOR het kartel niet ZO vreemd , die is het resultaat van een instroom van een zeker publiek, de uitstroom van een ander publiek plus de veranderende houding van de nva leiding die veel in de pap te brokken heeft.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 19 december 2006 om 20:35.
Oud 19 december 2006, 20:39   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mijn zgn 99,9% copypaste nog altijd beter is dan uw meningloze kontlikkerij!
yo Jan gaat er weer op vooruit.
Het grootste licht van dit forum.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:53   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sinds wanneer mag het plebs haar mening niet meer uiten?
Sinds de SP.a in de regering zit en das ondertussen al 18 jaar.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:31   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
interessant , je bent niet zeker ?

met een hypothetisch voorbeeldje :

als je 20 leden hebt op de moment dat je een kartel sluit, waarvan er 6 tegen het kartel waren, 11 voor en 3 onthoudingen ...

Van die 6 hebben er ondertussen 4 de nva verlaten , die zijn vervangen door evenveel nieuwe leden die eigenlijk een grote cdv sympathie hebben , die erbij kwamen omdat het kartel er kwam ... dat is al 15 op de 20 leden voor het kartel ...

DAN komt die hele kwestie ... de nva van pakweg 3 of 4 jaar geleden zou ZO tegen het kartel zijn geweest nu , maar die nva is al sterk veranderd en bestaat niet meer : of het nu is omdat er een aantal mensen uitgestapt zijn, of omdat er een aantal sympathisanten van cdv lid zijn geworden of een combinatie van dit en nog andere factoren ... al bij al vind ik de meerderheid VOOR het kartel niet ZO vreemd , die is het resultaat van een instroom van een zeker publiek, de uitstroom van een ander publiek plus de veranderende houding van de nva leiding die veel in de pap te brokken heeft.
Ik vrees ook niet onterecht dat de N-VA het in de toekomst wel eens van een ander doelpubliek zou moeten hebben. De aanhangers van de harde lijn vertrekken en in hun plaats komen meer gematigden. Net zoals het bij Spirit vergaan is. Een partij die zich afgesplitst heeft van de VU, maar die heden ten dage een totaal andere richting ingeslagen is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:00   #32
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik vrees ook niet onterecht dat de N-VA het in de toekomst wel eens van een ander doelpubliek zou moeten hebben. De aanhangers van de harde lijn vertrekken en in hun plaats komen meer gematigden. Net zoals het bij Spirit vergaan is. Een partij die zich afgesplitst heeft van de VU, maar die heden ten dage een totaal andere richting ingeslagen is.
Enerzijds is dat misschien te betreuren. Persoonlijk wens ik ook een sterke N-VA, met radicale separatistische standpunten.

Anderzijds zijn er veel kiezers daar niet voor te vinden, maar wel voor een verdere bevoegdheidsverdeling. Ook zijn er mensen (zoals ik) die wel een onmiddellijke scheiding wensen, maar die niet op het VB willen stemmen.

Voor deze mensen is een partij nodig. Een partij die voor Vlaanderen ijvert. Anders gaat hun stem verloren aan de anti-Vlaamse paarse partijen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:36   #33
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
schlemielen met een eigen mening
Een zwaar La Tourette-syndroom staat niet gelijk aan "een eigen mening", Janneman...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:44   #34
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Enerzijds is dat misschien te betreuren. Persoonlijk wens ik ook een sterke N-VA, met radicale separatistische standpunten.
Hoe geloofwaardig is het separatisme vd n-va?
Separatisme is niet verenigbaar met het stap-voor-stap scenario.
Oud 19 december 2006, 22:48   #35
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Waarom niet?

Het is een theorie als een ander. Het is niet omdat je die Frans Baert doctrine volgt, dat je geen Vlaams-nationalist bent.
Oud 19 december 2006, 22:51   #36
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Niet waar, trust me ik heb hier ervaring mee : Maart 2008 bedoel je natuurlijk

Zie je, als je via mails je degout uit en mededeelt aan de partij dat ze je van de ledenlijst moeten schrappen en je afdelingshoofd in haar brievenbus je doormiddengeknipte lidkaart vinden kan ...dan NOG blijven ze je opnemen in hun ledenlijsten en blijven ze je op hun websites als lid omschrijven, maanden later nog (waarschijnlijk om die ledencijfers wat te boosten lol)

Als er geen staatshervorming komt en je je kaartje terugstuurt blijf je toch een "papieren lid" tot het einde van het jaar. In dat nieuwe jaar blijf je trouwens ook nog een paar maanden lid, immers ze hopen dat je uiteindelijk toch zal vernieuwen en wonder boven wonder komen ze nadat je duidelijk je mening zei bijna een jaar eerder NOG STEEDS aan je deur met hun lidkaarten, proberen of je toch niet wil hernieuwen ?
Even ernstig UFSIA. Ik heb je al gezien met een Groen! en BUB avatar. U bent toevallig niet heel goed bevriend met Peter De Ryck? Die hopte ook van flamingante naar belgicistische partijen.
Oud 19 december 2006, 23:01   #37
ilfalco
Minister-President

Standaard

windhanen gedrag? is dat nieuw voor de n-va?

nooit in een regerin als b-h-V... nooit met de spa. nooit gepraat met de VLD...etc; me dunkt dat dedecker dit toch maar had moeten zien aankomen. Want als er iets is wat de n-va kenmerkt is het juist dat. Het tegenovergestelde van wat de n-va zichzelf wil aanmeten.

In Anwterpen is het nog erger. Daar stapt men nu in het stadsbestuur en laat men ALLE verkiezingsbeloftes vallen; Opsporing illegalen, autonomie voor districten, schepen van veiligheid ... niets van in het akkoord van het nieuwe stadsbestuur.

Het is hier SPA blauw, SPA- rood, en SPA orange.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:20   #38
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Even ernstig UFSIA. Ik heb je al gezien met een Groen! en BUB avatar. U bent toevallig niet heel goed bevriend met Peter De Ryck? Die hopte ook van flamingante naar belgicistische partijen.
Peter De Ryck was dan ook wel half geschift. Die indruk heb ik bij UFSIA niet, volgens mij is het eerder een soort van humoristische uitdrukking van zijn partijloosheid (want om met logo's van de MDP en daarna van de N-VA rond te lopen )...
Oud 19 december 2006, 23:22   #39
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vind het VB-scenario van "het komt er vanzelf wel, wij gaan er in elk geval niets voor doen, maar stem in afwachting zeker wel op ons!" ook niet verenighbaar met zinnig separatisme, maar ja... Laten we onze eigen strategie niet gaan uitroepen tot de enige waarlijk separatistische religie, dat is lichtjes hautain en verschrikkelijk idioot.
Oud 19 december 2006, 23:36   #40
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht

Waarom niet?

Het is een theorie als een ander. Het is niet omdat je die Frans Baert doctrine volgt, dat je geen Vlaams-nationalist bent.
Het is inderdaad een theorie, maar als je kijkt naar de uitvoerders,...
Dan had ik liever dat die mensen werkten aan middelen om België langer te doen bestaan, als je me begrijpt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be