Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 16:08   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat er tegenwoordig GSM's zijn die een dictafoon bevatten : indien het inspreken van een dictafoonbericht nu op zulk toestel gebeurde vind ik dat men de man had moeten veroordelen - men kan nl. geen verschilk maken uit hoofde van wat men nu feitelijk met dat ding aan het doen is. Hopelijk zal er voor de verkiezingen een intelligente wijziging aan die et aangebracht worden tenzij men een rechtspraak schept in hoger beroep tegen deze anomalie.

Recht is mensenwerk - ik herinner aan een opmerkelijke uitspraak van een Nederlands hoogleraar recht die bevestigde dat het zich strikt beperken tot de letter van de wet zonder oog te hebben voor de geest ervan leidt tot een ontmenselijkt recht. Ik kan me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waarin een achter het stuur GSMmer vrijgesproken zou worden wegens dringende (dwingende ?) omstandigheden...
Oud 21 december 2006, 16:24   #22
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dit heeft niets met de zaak te maken en ik hoop dat u dat ook beseft. Ik zal een vb geven: Honden die na 10 uur nog luid blaffen in het openbaar worden gestrafd (hun baasjes natuurlijk) om de nachtrust van iedereen te bewaren, dan moet je daar ook niet met je kat aan de leiband lopen die verschrikkelijk zit te miauwen en zeggen dat het niet hetzelfde is.
Het is gewoon hetzelfde alleen door iets anders uitgevoerd maar dat maakt in die twee zaken helemaal geen verschil of wel soms!

Onzinnige vergelijking. Als er in een politiereglement sprake is van het zeer specifieke blaffen van honden, dan heeft men geen poot om op te staan als men mij zou willen verbaliseren omdat mijn kat aan het miauwen is.

Lees de tekst van art. 8.4 Wegcode nog een keer : er staat "draagbare telefoon", niet "dictafoon".
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:33   #23
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik dacht dat er tegenwoordig GSM's zijn die een dictafoon bevatten : indien het inspreken van een dictafoonbericht nu op zulk toestel gebeurde vind ik dat men de man had moeten veroordelen - men kan nl. geen verschilk maken uit hoofde van wat men nu feitelijk met dat ding aan het doen is. Hopelijk zal er voor de verkiezingen een intelligente wijziging aan die et aangebracht worden tenzij men een rechtspraak schept in hoger beroep tegen deze anomalie.
Probleem : wat biedt dat dossier aan feitelijke elementen? Ik ben al tweemaal beboet geweest wegens niet-handsfree telefoneren en tweemaal heb ik de verbaliserende agent niet eens gezien, laat staan dat ie me tot staan heeft gebracht om me van zijn/haar vaststelling te informeren. Dat betekent dat er in zo'n dossier gewoon wordt vermeld dat agent X "gezien" heeft dat de bestuurder van het voertuig met nummerplaat Y al rijdend een draagbare telefoon tegen het oor hield. Enige tijd later krijg je een vragenblad in het kader van de minnelijke afhandeling , waarop de "overtreder" hetzij de overtreding erkent, hetzij opmerkingen formuleert. Als hij op dat ogenblik opwerpt dat het helemaal niet om een gsm ging maar om iets anders, staat het OM de facto zonder bewijsmogelijkheid. Indien opgeroepen als getuige voor de politierechtbank, kan de verbalisant immers hoogstens zeggen dat hij "er van uit ging" dat het om een GSM ging, hij kan echter niet zeggen dat hij met zekerheid heeft vastgesteld dat het om een GSM ging. Gevolg : twijfel. En twijfel moet steeds in het voordeel van de beklaagde spelen.

Laatst gewijzigd door globalisator : 21 december 2006 om 16:34.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:59   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
In mijn geval zit zo'n dictafoon, nog nooit gebruikt. Ik bel wel alle dagen van achter het stuur. Denk niet dat het verboden is in Florida. Ge moogt hier ten andere ook nog steeds zonder helm met de moto rijden.
Oud 21 december 2006, 17:10   #25
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Onzinnige vergelijking. Als er in een politiereglement sprake is van het zeer specifieke blaffen van honden, dan heeft men geen poot om op te staan als men mij zou willen verbaliseren omdat mijn kat aan het miauwen is.

Lees de tekst van art. 8.4 Wegcode nog een keer : er staat "draagbare telefoon", niet "dictafoon".
Het gaat wel alle twee over nachtlawaai veroorzaakt doot een dier!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be