Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 11:24   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat eerste stuk is dan ook een overbodigheid in je hele post. Je titel gaat over die 5% opslag, en je kernboodschap gaat eveneens over die 5%. Had je voor een betere duiding gezorgd van de lonen in Thailand, dan had men daar misschien verder op ingegaan...
Mijn kernboodschap gaat over het feit dat in ons overdadig land ongeveer iedereen altijd meer wil, en zich geen barst aantrekt van wat er elders gebeurt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:15   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mijn kernboodschap gaat over het feit dat in ons overdadig land ongeveer iedereen altijd meer wil, en zich geen barst aantrekt van wat er elders gebeurt.
Dan nog gaat je eerste post voorbij aan die kernbodschap. Je vergelijkt immers appels met peren en je legt de link niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:21   #23
luc broes

Standaard

Of beter: men ziet de link niet!
Oud 22 december 2006, 12:24   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Om boodschappen over te laten komen, zijn er twee partijen nodig: eentje die in staat is de boodschap te ontvangen en eentje die in staat is de boodschap over te brengen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:34   #25
luc broes

Standaard

't zal de schuld zijn van de andere;
Oud 22 december 2006, 12:43   #26
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het is wel zeer ontnuchterend voor mij te moeten vaststellen dat niemand noch van links noch van rechts, het eerste deel van mijn inleiding (namelijk de onmenselijk lage lonen in Thailand) ook maar enige aandacht schenkt.

Iedereen praat enkel en alleen over EIGEN LOON ALLEEN
Een taiwanees heeft liever een loon van 2 euro, dan niets. Een economie groeit als je dat toelaat. Bovendien moge het wel duidelijk zijn dat er veel en veel te veel lasten zijn op onze lonen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 december 2006 om 12:44.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:57   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat die sociaal onderhandelaars beslist hebben solidarnosc, doet er voor mij niet toe. Zoals al eerder gezegd, het is niet aan hen om te beslissen wie welke opslag moet krijgen.

Je gewauwel over het stijgende aandeel in de loonkost van het management, onderbouw je niet met cijfers en gegevens, dus dat is voorlopig niet meer dan een poging tot sfeerzetting. Getuige ook je stelling dat er tienduizenden managers zouden zijn (quod non) die niet zouden presteren.
Neem dan gewoon een abonnement op Trends en lees de verslagen van de Nationale Bank. Ik zeg ook helemaal niet dat er tienduizenden mensen zijn die niet zouden presteren alleen dat gezien de loonontwikkeling van het laatste decennium zij blijkbaar de enigste zijn in België die dat doen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 december 2006 om 12:58.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 13:51   #28
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Voka schept meer duidelijkheid:
Het akkoord gaat werkgevers de komende twee jaar 8 miljard EUR kosten. Werknemers krijgen hier 2.8 miljard van en 5.2 miljard vloeit naar de overheid via belastingsinkomsten en sociale bijdragen

Laatst gewijzigd door Thomas- : 22 december 2006 om 13:51.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 15:49   #29
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Denk wel dat men zich dat aantrekt hoor, wat wou je eraan doen?

Persoonlijk denk ik dat lonen en andere voorwaarden zich over de wereld wel gelijk zullen trekken, maar daar zal zeer veel tijd over gaan. Geduld?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 16:40   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel zeer ontnuchterend voor mij te moeten vaststellen dat niemand noch van links noch van rechts, het eerste deel van mijn inleiding (namelijk de onmenselijk lage lonen in Thailand) ook maar enige aandacht schenkt.

Wel er is idd niemand die daar op reageerd en dit is nog normaal ook.

De netto totaal belastingsvrije inkomens en uitgavens hier, zijn niet meer dan die 2€ dat zij verdienen.

Moet je daar een voorbeeld van hebben om het te begrijpen.

men krijg 15€ per uur van zijn baas. De staat eist dan van de baas nogeens 7€, de baas is dus 22€ kwijt
Maar deze die ontvangd moet ook nogeens 5€ aan de staat afgeven.
Dan gaat men 5 broden kopen voor 10€, 21% btw plus de taksen op het loon van de bakker plus de taksen die betaald moeten worden voor bloem, water en energie voor het bakken. Werkelijke kost voor die broden 2€ al de rest zijn belastingen.
Dus hoeveel heeft men verdiend voor zijn uur arbeid, juist ja 2€.

En de grap is nu, dat de lonen maar 5% mogen stijgen, maar dit houd wel in dat alles 5% zal stijgen, gevolg; men zal nog minder kunnen doen dan nu en de staat zal nog meer binnen rijven.

Dus ligt er echt iemand wakker van die 2€ loon in Thialand, nee want wij verdienen eigenlijk gewoon het zelfde als hen, enkel zij zijn nog niet zo verslaaft aan luxe als wij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 16:51   #31
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vroeg mij al af waarom jij dat eerste stuk erbij zette...

Ben ook al eens naar thailand geweest! (goeie reactie?)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 16:53   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel er is idd niemand die daar op reageerd en dit is nog normaal ook.

De netto totaal belastingsvrije inkomens en uitgavens hier, zijn niet meer dan die 2€ dat zij verdienen.

Moet je daar een voorbeeld van hebben om het te begrijpen.

men krijg 15€ per uur van zijn baas. De staat eist dan van de baas nogeens 7€, de baas is dus 22€ kwijt
Maar deze die ontvangd moet ook nogeens 5€ aan de staat afgeven.
Dan gaat men 5 broden kopen voor 10€, 21% btw plus de taksen op het loon van de bakker plus de taksen die betaald moeten worden voor bloem, water en energie voor het bakken. Werkelijke kost voor die broden 2€ al de rest zijn belastingen.
Dus hoeveel heeft men verdiend voor zijn uur arbeid, juist ja 2€.

En de grap is nu, dat de lonen maar 5% mogen stijgen, maar dit houd wel in dat alles 5% zal stijgen, gevolg; men zal nog minder kunnen doen dan nu en de staat zal nog meer binnen rijven.

Dus ligt er echt iemand wakker van die 2€ loon in Thialand, nee want wij verdienen eigenlijk gewoon het zelfde als hen, enkel zij zijn nog niet zo verslaaft aan luxe als wij.
Jantje, neem me niet kwalijk, maar je weet niet goed wat je vertelt.
Oud 22 december 2006, 17:00   #33
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik vroeg mij al af waarom jij dat eerste stuk erbij zette...
Ik wou de achtbare forumleden confronteren met hun salaris van 1000 �* 2000 (of meer) en met een salaris van 75 euro per maand.

'eigenlijk gewoon hetzelfde' volgens Jantje.
Oud 22 december 2006, 17:02   #34
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Denk wel dat men zich dat aantrekt hoor, wat wou je eraan doen?

Persoonlijk denk ik dat lonen en andere voorwaarden zich over de wereld wel gelijk zullen trekken, maar daar zal zeer veel tijd over gaan. Geduld?
Alles liberaliseren en ik geef het een goeie 20 �* 30 jaar.
Oud 22 december 2006, 17:04   #35
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik wou de achtbare forumleden confronteren met hun salaris van 1000 �* 2000 (of meer) en met een salaris van 75 euro per maand.

Hij heeft wel gelijk dat een onnoemelijk groot deel door de staat gestolen wordt.
Oud 22 december 2006, 17:13   #36
largo_w

Standaard

Citaat:

Ach weetje om je een beeld te maken moet je naar het welvaartscijfer kijken die thaise mensen hebben het ZO slecht nog niet hoor...
Ze hebben het niet super maar bon... Ze werken eraan!
Wij hebben het geluk te zijn geboren waar we geboren zijn...Het is wel waar dat we het soms vergeten en een vakantie naar thailand is inderdaad een eye-opener (heb dat ook zo ervaren) maar we moeten dat niet gaan overdrijven!
ooooh en heel btw weet u hoeveel de vlaamse boer ongeveer krijgt voor één kilo aardappelen? Vandejaar is de prijs wat hoger door misoogst maar is toch ook een oogopener he...
Oud 22 december 2006, 17:18   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Jantje, neem me niet kwalijk, maar je weet niet goed wat je vertelt.
Buiten het feit dat jantje vergeet te vertellen dat we natuurlijk iets terug krijgen voor het betalen van al die belastingen en dat een bakker natuurlijk geen belastingen betaald op zijn grondstoffen ( ) heeft hij bijna gelijk hoor...

Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen.

Jouw vliegtuig ticket kostte 750€ en voor een thai onmogelijk dus inderdaad op wereldschaal is een thai kans arm en jij iets welvarender maar zo moet je het niet bekijken!
Oud 22 december 2006, 17:22   #38
Heftruck

Standaard

Citaat:
Buiten het feit dat jantje vergeet te vertellen dat we natuurlijk iets terug krijgen voor het betalen van al die belastingen en dat een bakker natuurlijk geen belastingen betaald op zijn grondstoffen ( ) heeft hij bijna gelijk hoor...

Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen.

Jouw vliegtuig ticket kostte 750€ en voor een thai onmogelijk dus inderdaad op wereldschaal is een thai kans arm en jij iets welvarender maar zo moet je het niet bekijken!
Heel leuk, maar je legt de oorzaak van inflatie verkeerd. De werkelijke oorzaken;
  • centrale banken
  • fiatmunten
  • obstructie tot de vrije markt

Oud 22 december 2006, 17:27   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Heel leuk, maar je legt de oorzaak van inflatie verkeerd. De werkelijke oorzaken;
  • centrale banken
  • fiatmunten
  • obstructie tot de vrije markt
Ik heb niet gesproken over inflatie...En nog minder wat er allemaal verkeerd is met ons syteem!
Oud 22 december 2006, 17:29   #40
largo_w

Standaard

Citaat:

Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten...
Roh doet me melangolisch terug denken aan die bakjes rijst voor 80 bat in koh san road die je kon afdingen tot 60 bat en waarmee je wel genoeg had gegeten voor een deftige namiddag visite...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be