Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In welk kwadrant bevindt u zich ?
minder vreemdelingen / méér sociale zekerheid 18 45,00%
minder vreemdelingen / minder sociale zekerheid 9 22,50%
méér vreemdelingen / minder sociale zekerheid (door het feit dat de vreemdelingen maximaal gebruik kunnen maken van onze sociale zekerheid, wordt onze sociale zekerheid onbetaalbaar) 7 17,50%
méér vreemdelingen / méér sociale zekerheid (deze combinatie impliceert dat de belastingdruk fors moet worden verhoogd zodanig dat onze economie in elkaar zou klappen waardoor onze sociale zekerheid ook zou instorten. En ook overbevolking !!! 6 15,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2003, 10:44   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
DeJohan,

Citaat:
Citaat:
Peace schreef:
Dejohan,

Quote:
Ik zit in het kwadrant: een beter bestuur/minder racisme

Hoe minder vreemdelingen, hoe minder racisme. Zo zou je het ook kunnen stellen.
Dikken bullshit. Racisme vergt twee partijen, diegenen die er aanleiding toe geven EN diegenen die het maar al te graag hanteren.
Juist ja, goed opgemerkt, racisme vergt twee partijen. Dus vanaf het moment dat de tweede partij niet meer aanwezig is, is het racisme probleem toch ook opgelost. Of zie ik dat verkeerd?
Deportaties zijn inhumaan. Een simpel voorbeeld: vele kinderen kunnen de taal van daar niet meer lezen of schrijven.
Simpel voorbeeld. De ouderen kunnen het hier ook nog niet!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 11:11   #22
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Ik woon naast een huis van het OCMW. Daar hebben ze apartementen van gemaakt.

Ik heb geen enkele last gehad met vreemdelingen.
Maar wél met Vlaamse OCMW'ers.
Het laatste krapuul dat ze erin gestoken hebben, gooit hun stront in zakjes over de muur.

Ik pleit voor een harde aanpak van niksnutten aan het OCMW.
Ik bedoel daarmee het gespuis dat doelbewust en kwaadwillig van het systeem profiteert. Voor mij mogen ze die gasten doodschieten.

Dan is er meer geld over voor pensioenen, gehandicapten, werklozen die wél oprecht naar werk zoeken en mensen die echt hulp nodig hebben van het OCMW.

Dood aan de sociale parasieten!!!!!
U gaat allicht ook wel akkoord met volgend topic : http://forum.politics.be/viewtopic.p...042&highlight=
Neen, ik heb het niet over de vreemdelingen.
Jullie staren jullie blind op de vreemdelingen.
Ik wil alle sociale profiteurs eruit, ongeacht ras, nationaliteit enzovoort.
Ik zou veel liever 100 goede Afrikanen binnenhalen dan het blijven ondersteunen van 100 Vlaamse niksnutten.
Oud 7 december 2003, 12:08   #23
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval zult u het met http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6856 waarschijnlijk wel eens zijn.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 13:42   #24
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
In dat geval zult u het met http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6856 waarschijnlijk wel eens zijn.
Neen want die Belgische profiteurs kan men niet terugzenden.
Oud 7 december 2003, 20:13   #25
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Deportaties zijn inhumaan. Een simpel voorbeeld: vele kinderen kunnen de taal van daar niet meer lezen of schrijven

Bullshit. Vele kinderen spreken alleen maar de taal van ginder. En velen gaan dat doen voor de rest van hun leven, net zoals hun ouders en grootouders.
Vandaar ook hun enorme leerachterstand, hun moeilijke en vaak afgebroken schoolcarrières.

Hun ouders staan erop dat ze de taal ginder thuis blijven spreken zodat ze met hun familie van ginder blijven communiceren en later volgens hun tradities van ginder een geschikte bruid of -bruidegom kunnen importeren waarmee ze dan in de taal van ginder verder mee kunnen communiceren.
De taal van ginder en de culturele gebruiken van ginder die zijn stukken belangrijker dan de taal en culturele gebruiken van hier.
En de koran zal ook wel een beetje helpen om de geschreven taal van ginder hier op peil te houden.

Toon mij een migrantenpuber die hier vanaf zijn geboorte woont die geen Nederlands kan en ik toon u er duizend die het wel kunnen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 20:31   #26
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Deportaties zijn inhumaan. Een simpel voorbeeld: vele kinderen kunnen de taal van daar niet meer lezen of schrijven

Bullshit. Vele kinderen spreken alleen maar de taal van ginder. En velen gaan dat doen voor de rest van hun leven, net zoals hun ouders en grootouders.
Vandaar ook hun enorme leerachterstand, hun moeilijke en vaak afgebroken schoolcarrières.

Hun ouders staan erop dat ze de taal ginder thuis blijven spreken zodat ze met hun familie van ginder blijven communiceren en later volgens hun tradities van ginder een geschikte bruid of -bruidegom kunnen importeren waarmee ze dan in de taal van ginder verder mee kunnen communiceren.
De taal van ginder en de culturele gebruiken van ginder die zijn stukken belangrijker dan de taal en culturele gebruiken van hier.
En de koran zal ook wel een beetje helpen om de geschreven taal van ginder hier op peil te houden.

Toon mij een migrantenpuber die hier vanaf zijn geboorte woont die geen Nederlands kan en ik toon u er duizend die het wel kunnen.
Wanneer dat juist is wat U beweert. Dan vraag ik mij eigenlijk af wat de regering ons voorliegd.
De migrantenkinderen hebben een achterstand in de scholen omdat ze geen behoorlijk nederland s kunnen. De scholen moete hiervoor een grotere inspanning doen en er moet meer geld vrijkomen om deze achterstand weg te werken.
Wanneer U gelijk heeft kan men alleen maar stellen dat dat geld dan weggeworpen geld is maar dat de migrantenkinderen dan veel dommer zijn dan de autochtonen.
Is dat niet iets te ver gezocht Johan.
Is dat niet een beetje discriminerend op afkomst. Of zullen we het maar houden dat ze niet zo goed nederlands spreken?
Kwestie van correct te blijven en geen blauw knopke op te lopen!
Oud 7 december 2003, 21:03   #27
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:

Wanneer dat juist is wat U beweert. Dan vraag ik mij eigenlijk af wat de regering ons voorliegd.
De migrantenkinderen hebben een achterstand in de scholen omdat ze geen behoorlijk nederland s kunnen. De scholen moete hiervoor een grotere inspanning doen en er moet meer geld vrijkomen om deze achterstand weg te werken.
Wanneer U gelijk heeft kan men alleen maar stellen dat dat geld dan weggeworpen geld is maar dat de migrantenkinderen dan veel dommer zijn dan de autochtonen.
Is dat niet een beetje discriminerend op afkomst. Of zullen we het maar houden dat ze niet zo goed nederlands spreken?
U verdraait mij woorden. Hanne zegt dat ze helemaal (!) geen Nederlands kunnen. Ik zeg dat ze dat wel kunnen, met leerachterstand of zonder, maar tegen hun volwassenheid kunnen ze meestal quasi perfect Nederlands spreken.
Oud 7 december 2003, 21:08   #28
fernand
Europees Commissaris

Standaard

[quote="dejohan"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:

Toon mij een migrantenpuber die hier vanaf zijn geboorte woont die geen Nederlands kan en ik toon u er duizend die het wel kunnen.[/quote]
U verdraait mij woorden. Hanne zegt dat ze helemaal (!) geen Nederlands kunnen. Ik zeg dat ze dat wel kunnen, met leerachterstand of zonder, maar tegen hun volwassenheid kunnen ze meestal quasi perfect Nederlands spreken.
Nu bent U aan het draaien. Hanne zegt dat de kinderen geen nederlands kunnen. en U beweert dat ge duizend PUBERS hebt die wel goed nederland kunnen
Oud 7 december 2003, 21:08   #29
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor zover ik mij kan herinneren liggen wij met onze planeet Aarde op de grens van het alfa en het beta kwadrant. De Federatie ligt grotendeels in het alfa kwadrant, de klingons leven in het betakwadrant. In het Deltakwadrant komt ge beter niet want daar wonen de vermaledijde Borg.

Maar da was de vraag ni zeker?

goh denket ni. Toch stel ik voor om vermaledijde OCMW-profiteurs naar het Deltakwadrant te sturen, leren ze eens proeven van het echte 'sharing'
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 10:44   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Da wilt ge die Borg ni aandoen! Ge gaat heel hun sociale zekerheidscohesie naar de botten helpen.
Oud 8 december 2003, 13:00   #31
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dejohan,

Citaat:
Dikken bullshit. Racisme vergt twee partijen, diegenen die er aanleiding toe geven EN diegenen die het maar al te graag hanteren.
U hebt het bij het rechte eind! Diegenen die er aanleiding voor geven. Waarom is het zonodig om aanleiding te geven? Kunnen ze gewoon niet naar hier komen met GOEDE bedoelingen? Racisme zal altijd bestaan maar ze (allochtonen) kunnen ervoor zorgen om het tot een minimaal te herleiden. Het ligt in hun handen!

mvg
Oud 8 december 2003, 14:54   #32
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Citaat:
Citaat:
Dejohan,

Citaat:
U hebt het bij het rechte eind! Diegenen die er aanleiding voor geven. Waarom is het zonodig om aanleiding te geven? Kunnen ze gewoon niet naar hier komen met GOEDE bedoelingen? Racisme zal altijd bestaan maar ze (allochtonen) kunnen ervoor zorgen om het tot een minimaal te herleiden. Het ligt in hun handen!

mvg
U zegt dus: zolang zij er aanleiding toe geven is het ok om racistisch te zijn?
Oud 8 december 2003, 14:56   #33
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Neen, helemaal niet, ik zeg alleen dat zij ervoor kunnen zorgen door stappen in de goede richting te zetten, dat het racisme bij vele vlamingen zou kunnen afnemen. Zoals ik al zei, zij hebben het in handen! (voor een groot gedeelte)
Oud 8 december 2003, 17:26   #34
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
U bent aan het dagdromen.
Neen, het is gewoon een feit dat vele Belgische luiaards en socilae profiteurs op het Blok stemmen, en dat is nogal grappig
Amai Seba, zijde gij nen echte Seedee-envee-er? Van uw partijgenoten die ik ken is er geen een die zo onverdraagzaam spreekt als gij! Integendeel, ze zouden gegeneerd zijn in uw reacties! Tenzij ge nen echte Aaseevee-er zijt! Trouwens... ne Seedee-en-vee-er staat er bij en kijkt er naar... en meer niet! Die is niet gewoon van te moeten vechten voor zijn overtuiging, net als een Espeepuntaa-er!
Oud 14 december 2003, 14:52   #35
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Tussentijdse evaluatie na 36 stemmen. Een duidelijke meerderheid (25 op 36 of 69,44%) wil minder vreemdelingen. Een meerderheid (22 op 36 of 61,11%) is voorstander van meer sociale zekerheid. Geen van de vier voorgestelde combinaties haalt echter een absolute meerderheid. Niettemin laat de combinatie "minder vreemdelingen / meer sociale zekerheid" de andere combinaties ver achter zich.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 14:55   #36
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
U bent aan het dagdromen.
Neen, het is gewoon een feit dat vele Belgische luiaards en socilae profiteurs op het Blok stemmen, en dat is nogal grappig
Bewijs dat eens.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 16:09   #37
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens.
Bewijst u eens dat veel migranten sociale profiteurs zijn?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 16:19   #38
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bewijs dat eens.
Bewijst u eens dat veel migranten sociale profiteurs zijn?
Er zijn cijfers van wie er krijgt van ons sociaal systeem, en je gaat toch niet beweren dat alle migranten hier toekomen met bakken vol geld en nieuwe jobs crieëren?
En tot nader order gebeurt het stemmen in Vlaanderen anoniem, je kan dus onmogelijk weten wie er stemt voor welke partij.
Oud 14 december 2003, 16:23   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Nu is het "Wij zeggen wat u denkt", morgen is het "U denkt wat wij zeggen".

Steve Stevaert is er al mee begonnen met de tussenstap : "ik weet wat goed voor u is !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 19:44   #40
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Nu is het "Wij zeggen wat u denkt", morgen is het "U denkt wat wij zeggen".

Steve Stevaert is er al mee begonnen met de tussenstap : "ik weet wat goed voor u is !"
Nen One-liner
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be