Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 17:58   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je bent dus gewoon een scheld-topic aan het openen?
Dan mag hier wel een slotje op me dunkt, niet?
Nee, ik ben geen scheldtopic aan het openen, dan had ik geen topic gekozen, dan begon ik enkel te schelden.

Als jij percé wil dat hier een slotje op moet komen...tja ik zal je niet tegenhouden. Ik heb mijn ding gezegt en degene die het gelezen hebben en die ganzenlever eten hebben het dus geweten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 18:03   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, ik ben geen scheldtopic aan het openen, dan had ik geen topic gekozen, dan begon ik enkel te schelden.
Waarom fulmineer je dan zo en geef je zelf aan dat je niet wil discussiëren?

Citaat:
Als jij percé wil dat hier een slotje op moet komen...tja ik zal je niet tegenhouden. Ik heb mijn ding gezegt en degene die het gelezen hebben en die ganzenlever eten hebben het dus geweten.
Quite frankly denk ik dat die daar eens goed mee lachen, smakelijk verder eten en als misschien zelfs de voorspelbare moeite nemen om jou dat even leuk onder de neus te wrijven dmv fijne beschrijvingen, waardoor jij nog wat verder opgenaaid wordt (een vorm van mentaal masochisme zeg maar). Dat soort reacties roep je nu éénmaal op jezelf af wanneer je zo van leer trekt. Voor enige bewustwording heb je niet gezorgd...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 18:06   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Illwill, de ruwe bolster met een klein hartje...

Nee serieus, ik ben het wel eens met hem, deze ene keer.
Je zou geen goed mens geweest zijn indien je het wel ok zou vinden. Wees er trots op zou ik zeggen. Dat velen een andere mening hebben dan mij...tja, dat is misschien zo maar ik doe er niemand kwaad mee, ik heb gewoon mijn mening. Sommigen kunnen hier blijkbaar niet mee overweg.

Ik ben geen ruwe bolster, ik heb gewoon van niemand schrik en heb een groot hart. Mijn probleem is dat ik iets heb tegen oa personen die het ok vinden dat dieren afzien.
Ik eet vlees en ik zal niet eten indien er geen stukje vlees op mijn bord ligt. Ik wil gewoon dat dieren op een fatsoenlijke manier gekweekt worden en pijnloos geslacht worden, dan is het ok.
De stoere binken met hun bijl die zeehondjes doodknuppelen, echt é, ken je er 1, laat het me weten en stuur hem langs. Zij halen het bloed onder mijn nagels uit. Sorry maar dat is hoe ik erover denk.
Oud 25 december 2006, 18:11   #24
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft geld over om een zieke dierenlever op te vreten?
Dat zegt genoeg over de persoon zelf vind ik.
Valt dit onder de categorie rariteiten, na plassex of zo?
Oud 25 december 2006, 18:15   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom fulmineer je dan zo en geef je zelf aan dat je niet wil discussiëren?
Ik weet zelf nog wel waarom ik een topic open, dat hoef jij me niet te vertellen en ook niet door me te ondervragen. Ik heb deze topic duidelijk gopent om aan de levereters duidelijk te maken dat ik schijt aan ze heb. Om er een scheldtopic van te maken was absoluut mijn bedoeling niet, iedereen mag hier discussieren zoveel hij wil, zonder te schelden.

Citaat:
Quite frankly denk ik dat die daar eens goed mee lachen, smakelijk verder eten en als misschien zelfs de voorspelbare moeite nemen om jou dat even leuk onder de neus te wrijven dmv fijne beschrijvingen, waardoor jij nog wat verder opgenaaid wordt (een vorm van mentaal masochisme zeg maar). Dat soort reacties roep je nu éénmaal op jezelf af wanneer je zo van leer trekt. Voor enige bewustwording heb je niet gezorgd...
Tja, ik kan mensen die het ook nog om te lachen vinden niet tegenhouden. Als jij er eentje van bent...mij niet gelaten, ik ben liever iemand die zich kwaad kan maken om dierenleed dan iemand die het aanmoedigt, gewoon lekker vind of er grapjes om maakt terwijl nog steeds miljoenen dieren enorm veel pijn leiden. Kies zelf maar bij welke groep jij wil horen.
En quite frankly, als je denkt dat ik mezelf slecht voel of opgenaaid na een bezoekje op dit forum met wat harde woorden... ik zal je moeten teleurstellen.
Oud 25 december 2006, 18:15   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Wie heeft geld over om een zieke dierenlever op te vreten?
Dat zegt genoeg over de persoon zelf vind ik.
Valt dit onder de categorie rariteiten, na plassex of zo?
Ne mooie. Respect!
Oud 25 december 2006, 18:21   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet zelf nog wel waarom ik een topic open, dat hoef jij me niet te vertellen en ook niet door me te ondervragen. Ik heb deze topic duidelijk gopent om aan de levereters duidelijk te maken dat ik schijt aan ze heb. Om er een scheldtopic van te maken was absoluut mijn bedoeling niet, iedereen mag hier discussieren zoveel hij wil, zonder te schelden.
Ik zal je vertellen wat ik wil en zal je ondervragen zoveel ik wil, beste Illwill; weinig dat je daaraan kan doen. Een topic openen om aan levervreters duidelijk te maken dat jij schijt aan ze hebt, is een overbodigheid. Het getuigt er enkel van dat je het zelf absoluut niet goed voor hebt met die materie; zoniet had je alles wel wat degelijker aangepakt.

Citaat:
Tja, ik kan mensen die het ook nog om te lachen vinden niet tegenhouden. Als jij er eentje van bent...mij niet gelaten, ik ben liever iemand die zich kwaad kan maken om dierenleed dan iemand die het aanmoedigt, gewoon lekker vind of er grapjes om maakt terwijl nog steeds miljoenen dieren enorm veel pijn leiden. Kies zelf maar bij welke groep jij wil horen.
Daarvoor is het wereldbeeld dat je hier schetst me net iets te beperkt; dank u maar nee dank u dus. Het bij groepjes horen-tijdperk heb ik samen met mijn pubertijd nu toch wel al even achter me gelaten.

Citaat:
En quite frankly, als je denkt dat ik mezelf slecht voel of opgenaaid na een bezoekje op dit forum met wat harde woorden... ik zal je moeten teleurstellen.
Je toont het tegenovergestelde aan mijn beste
Verder laat je gemoedstoestand me absoluut koud eerlijk gezegd
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 18:45   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan al degene die ganzenlever eet of gaat eten. FUCK YOU AND KISS MY ASS!
Een delicatesse in Wallonië.

En laten we hopen dat die ganzenlever vol pcb's zit.

Laatst gewijzigd door Raven : 25 december 2006 om 18:46.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:04   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bij mij ontbreekt foie gras bij feestelijke etentjes nooit op het menu. Ik zie niet in waarom ik me die delicatesse zou moeten ontzeggen omdat enkele fanatieke nitwits alle producenten van foie gras over dezelfde kam scheren, maar tegelijkertijd zonder blikken of blozen een kip vreten die onder gruwelijke omstandigheden werd vetgemest. Een klein beetje perspectief is hier wel op zijn plaats.
ik eet ook graag ganzelever, maar mij zal je niet horen zeggen dat die beestjes niet gruwelijk afzien, zonder de moderne 'trechter'voedingsmethode geen uitgezette lever, en geen commercieel haalbare foie gras

zo simpel is het, maar lekker, dat wel, hypocriet dan weer niet !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:46   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal je vertellen wat ik wil en zal je ondervragen zoveel ik wil, beste Illwill; weinig dat je daaraan kan doen. Een topic openen om aan levervreters duidelijk te maken dat jij schijt aan ze hebt, is een overbodigheid. Het getuigt er enkel van dat je het zelf absoluut niet goed voor hebt met die materie; zoniet had je alles wel wat degelijker aangepakt.
Tuurlijk kan je vragen wat je wil, ik probeer je enkel maar duidelijk te maken dat je er geen mm mee opschiet. Als je me ondervraagt is dit met het doel een antwoord te krijgen en dat bepaal ik uiteindelijk nog wel, net zoals ik voor de 2de maal zelf nog wel weet waarom ik wat doe. En ook ik bepaal op welke manier ik dat doe. Of het overbodig is maak ik daarom opnieuw ook zelf wel uit. Er zijn nog steeds mensen die het eten dus overbodig is het alvast niet.

Ik heb het niet goed voor met de materie...verklaar mij hoe je daaraan komt.

Citaat:
Daarvoor is het wereldbeeld dat je hier schetst me net iets te beperkt; dank u maar nee dank u dus. Het bij groepjes horen-tijdperk heb ik samen met mijn pubertijd nu toch wel al even achter me gelaten.
Ik schets geen wereldbeeld. Een wereldbeeld schetsen door tegen mensen te zijn die ganzenlever eten? Hoe kom je erbij
Je bent ergens voor of niet, als jij dat iets vind zoals je beschrijft van in de pubertijd...tja dan leven we in een puberale democratie, wij stemmen nog steeds allemaal voor een bepaald groepje...puberaal gedrag in jou ogen...ok

Citaat:
Je toont het tegenovergestelde aan mijn beste
Verder laat je gemoedstoestand me absoluut koud eerlijk gezegd
Ik toon jou niets. Ik post enkele regels tekst mijn beste. Maar goed, als jij mijn gemoedstoestand denkt te weten...mij best. Jij denkt gewoon net als nog anderen hier. Omdat ik nogal direct en aggressief volgens sommigen reageer denken ze dat ik pist of weet ik veel wat ben. Wake-up, dit kun je niet afleiden uit een simpele reactie op dit form. Maar je mag het natuurlijk toch altijd beter weten, mij niet gelaten
Oud 25 december 2006, 20:31   #31
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Het was...zeeeeeeeeer lekker!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 15:40   #32
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik eet alleen bij gelegenheid vlees (of als ik er echt goesting voor heb) maar de eerst volgende keer dat ik foie gras voor mijn neus krijg moet-ie er toch aan geloven.

Ik wil wel eens weten of het de moeite waard is.
Oud 26 december 2006, 15:45   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
ik eet alleen bij gelegenheid vlees (of als ik er echt goesting voor heb) maar de eerst volgende keer dat ik foie gras voor mijn neus krijg moet-ie er toch aan geloven.

Ik wil wel eens weten of het de moeite waard is.
Iedereen heeft zijn gebreken.
Mijn nieuwsgierigheid gaat niet boven dierenleed.
Oud 27 december 2006, 10:16   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft zijn gebreken.
Mijn nieuwsgierigheid gaat niet boven dierenleed.
Als dat uw enige gebrek is valt het nog mee.
Oud 27 december 2006, 11:11   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het worden wel steeds meer mensen die uw achterwerk mogen kussen:

Citaat:
.

Belg eet vijf keer meer foie gras dan tien jaar geleden

Op vijftien jaar tijd is de jaarlijkse productie van foie gras in België van twee naar ongeveer honderd ton gegaan. De consumptie per inwoner steeg van 30 gram per jaar per inwoner in 1996 naar 150 gram per jaar per inwoner tien jaar later.

De markt van foie gras zit in de lift in België en dan vooral in Wallonië, waar een tiental producenten gevestigd is. In Vlaanderen is er slechts één producent.

Ook de consumptie van foie gras zit in de lift, zegt Joël De Schrevel, de gewezen voorzitter van de vereniging van producenten van foie gras. Volgens De Schrevel is foie gras nog wel een luxeproduct, maar wordt het niet langer alleen met de feestdagen maar het hele jaar gegeten.

Groei
Ondanks het feit dat de consumptie in de lift zit, is er nog ruimte voor groei, meent Michael Wuytens van Upignac, een bedrijf dat ganzenlever uit Hongarije invoert. "In Frankrijk, dat gelijkaardige gastronomische gewoontes heeft als ons land, bedraagt de consumptie van foie gras ongeveer 450 gram per jaar per inwoner", luidt het.

In België wordt, net zoals in Frankrijk, alleen eendenlever geproduceerd. "De consumptie van ganzenlever vertegenwoordigt slechts 20 procent van de totale consumptie. De productie van ganzenlever is ook moeilijker dan eendenlever", aldus Wuytens. (belga)
Oud 27 december 2006, 15:03   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als dat uw enige gebrek is valt het nog mee.
Jij verkiest dierenleed?
Oud 27 december 2006, 15:04   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het worden wel steeds meer mensen die uw achterwerk mogen kussen:
De hoeveelheid eikels en dierenbeulen heb ik spijtig genoeg ook niet in de hand?

Ik zie ze al zitten, al de mensen die bij de beelden van de zeehondjes die een lap krijgen allemaal ooooooooh zeggen, maar in de Delhaize rustig hun pakje ganzenlever met het water in de mond kopen. Gaan ze aan hun kinderen deze beelden ook laten zien hoe ze ganzenlever maken en hoe ze de dieren behandelen? Dacht het niet. Bwa, is ook niet zo erg é, zeehondjes zijn schattiger dan wat ganzen. Zeehondjes zien ook meer af, daar is het binnen de minuut afgelopen als ze geluk hebben maar bij ganzen duurt het maar een 2-tal weken...das nog te doen

Doet mij denken aan de mensen die in andere topics zoals die met de doodstraf van saddam ijveren voor een "beschaafde" wereld...echt ja, daar leven we in, lol, laat me niet lachen.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 december 2006 om 15:09.
Oud 27 december 2006, 15:25   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij verkiest dierenleed?
Voor 1 keertje wel ja...

maar ik zeg nergens dat die ganzen mishandeld moeten worden he.
voor mijn part mogen die in de best mogelijke omstandigheden opgroeien, en als ik ganzelever tref van zulke ganzen; nog beter.

maar zolang dat dat niet zo is, wil ik best een keertje mijn ogen dichtknijpen.
Oud 27 december 2006, 15:51   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg de kriebels van schijn- en andere heiligaards die met een niets ontziende arrogantie anderen menen te moeten voorschrijven wat moreel juist of fout is. Degenen die hier nu uit overwegingen van "dierenwelzijn" het luidst fulmineren tegen de consumptie van foie gras (voor alle duidelijkheid: het gaat lang niet alleen om ganzenlever; in de meeste gevallen consumeren mensen eendenlever), en die - niet gehinderd door enige kennis van zaken - het onderscheid tussen industriële en artisanale productie straal negeren, zijn meestal dezelfde mensen die zonder blikken of blozen vergif strooien voor ratten en muizen, die zonder de minste gewetenswroeging spinnen en insecten doodmeppen, die minachtend hun neus ophalen voor een kunststoffen portefeuille, maar eentje in soepel kalfsleer verkiezen, die met ongepaste trots pronken met de exotische papegaai die ze in een hokje van een halve vierkante meter houden,... Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Samengevat in één woord: hypocrisie! En aan hypocrieten heb ik geen enkele boodschap, vooral niet als ze ook nog eens de pretentie hebben om degenen die hun mening niet delen verrot te schelden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 16:24   #40
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Iiiiiieeeeuuuwww, hoe kunt ge dat nu eten?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be