Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2007, 00:21   #21
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat doet het er toe of het verzinsel van de ene groep niet gezegd heeft wat het andere verzinsel van de andere groep wel heeft gezegd als die laatste groep zich toch niet houdt aan de woorden van het verzinsel.
Ik begrijp niet hoe jij het verschil niet ziet:
Godsdienst A zegt: bemin je naaste
Godsdienst B zegt: moord de niet godsdienst-B-aanhangers uit. Zij zijn honden, niet waardig om te leven.

Aanhanger A doodt mensen (voor zijn geloof of niet): volgt de leer NIET! Is dus zondig! Fout!
Aanhanger B doodt mensen: volgt de leer van zijn geloof en krijgt er nog een beloning bovenop - zijn hemel.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2007, 00:28   #22
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp zitten al die vreedzame moslims in hun stenen hutten rustig af te wachten tot de tijd rijp is om hun kalasjnikovs en kapmessen boven te halen?
Iets simplistisch weergegeven, maar ja - daar komt het inderdaad op neer. Want de zogenaamde gematigden zullen niet in opspraak willen komen als de waren hun terreur beginnen zaaien. (zoek maar naar de aangehaalde koran teksten, die nooit werden weerlegd)

Citaat:
Citaat:
Ik heb je punt 2 geknipt. Ik moet niets (meer) hebben van godsdienstleugens.
Jammer. Kunt u verduidelijken wat onjuist is? Ik leer graag bij.
Voor zover nodig: ik ben ervan overtuigd dat de godsdiensten niets anders doen dan ook een machtspositie uitbouwen om de mensen in lijn of onder de knoet te houden.

Daartoe worden allerlei boeken aangehaald van teksten die zogezegd zijn ingesproken door een van de goden (jahweh, god, allah wat je maar wilt).
Uiteindelijk blijkt dit dat niet meer te zijn dat menselijke teksten, door een mens geschreven, die in het geval van het christendom op arbitraire manier worden goedgekeurd als DE WAARHEID.
Bij de moslims is het de koran, die volgens recente studies bijeengeschreven is door een geesteszieke.

In het westen, zijn ze die machtspositie ten dele kwijtgeraakt, door de scheiding van kerk en wet. Ook door het feit dat de Westerling zich kon emanciperen omdat hij kon en mocht lezen EN dingen in vraag stellen. Alleen zo kom je vooruit.
Anders blijf je steken in krampachtige godsdiensten als de islam, die daarenboven dan nog geweld predict om uit te breiden, zonder het minste respect voor wat dan ook.

Vandaar ook dat ik ervan overtuigd ben, dat wij ons moeten verdedigen tegen deze opkomende dictatuur, zonder geweld als het kan en met geweld als het moet.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 1 januari 2007 om 00:31.
Oud 1 januari 2007, 00:42   #23
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is nu net mijn punt. Elke leer - zelfs de christelijke - kan ingeroepen worden als een legitimatie voor geweld. Elke leer presenteert zichzelf in minder of meer nadrukkelijke bewoordingen als de enige waarheid (of de enige weg daarheen) en alleen al die claim volstaat om potentieel intolerant te zijn.
kan is het sleutelwoord hier. Door onevenwichtige geesten, die zich beroepen op 'de enige waarheid'. Iedereen kent de geschiedenis en hoe ongelovigen, ketters, andersdenkenden werden gefolterd en vermoord.
Maar nogmaals: dat is
  1. geschiedenis: het is gebeurd. Niet om het te ontkennen, maar om ervan de te leren
  2. tegen de regels van het geloof. Allicht zijn hier mensen, die in het Nieuwe Testament teksten vinden, die aanzetten tot geweld.
Citaat:
* snip *

De moraal van het verhaal is dat een 'leer' op zich niet volstaat om mensen aan te zetten tot geweld. Er spelen dus andere factoren mee.

* snip *
Zoals hier al ten overvloede is gequoted uit de koran en andere moslim geschriften, wordt er continue geweld gepredikt door de islam en zijn volgelingen.
Waarom mensen zich daartoe aangetrokken voelen is voor mij ook een vraag, vooral naar vrouwen toe: wat is nu zo menselijk aan een godsdienst, die je als mens (voor mij zijn vrouwen dus mensen, met een eigen geweten, gelaat en denkwereld) gelijk negeert en onderdrukt?
Je bent maar half de persoon die een man wel is, je bent onrein en je moet je verbergen, je mag je huis niet uit, je moet alles aan je man vragen en alles van je man toestaan....
Ik kan ergens begrijpen, dat je als vrouw, geboren in een moslim land waar het je wordt ingeklopt (hand of penis) niet veel keuze hebt dan tegen beter weten of helemaal niet weten (je mag immers niet naar school) in te aanvaarden.
Oud 7 januari 2007, 20:15   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Op bezoek geweest bij de Janjaweed?
Ha ge weet het, als het draait om negers doden zenk van de partij!!!!!!!

Nee, op foto's draait het gewoon om zwarte Afrikanen voor zover ik kan zien. Het zijn gewoon stammen die de Arabische cultuur en taal hebben overgenomen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 20:58   #25
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
DAT bot vieren zou ik wel graag eens duidelijke omlijnd zien.

Jouw Vlaanse terroristen dwingen hun vrouwen niet om thuis te blijven, smijten ook geen bommen en vermoorden voor zover ik weet niet de niet-Vlamingen of belgziek aanhangers.
Op zijn zachtst gezegd, vind ik dit een compleet verkeerde vergelijking.
Ahja welke moslimvrouwen mogen niet op straat komen dan? Moest dat zo zijn waarom wordt er dan zo zwaar getild aan hoofdoeken? Als moslimvrouwen niet buiten mogen komen zouden we geen hoofddoek meer gezien hebben sinds eind de jaren 60.

Zijn de terroisten van BBET, de skins en HVT al het collectief geheugen gewist?

De vergelijking klopt volledig jong!
Oud 7 januari 2007, 21:05   #26
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik begrijp niet hoe jij het verschil niet ziet:
Godsdienst A zegt: bemin je naaste
Godsdienst B zegt: moord de niet godsdienst-B-aanhangers uit. Zij zijn honden, niet waardig om te leven.

Aanhanger A doodt mensen (voor zijn geloof of niet): volgt de leer NIET! Is dus zondig! Fout!
Aanhanger B doodt mensen: volgt de leer van zijn geloof en krijgt er nog een beloning bovenop - zijn hemel.
Bemin uw naaste? Omg staat dat in den bijbel? Da kan ni! Onmogelijk dat dat in de bijbel staat. Hebde al ooit ne vlaming ne waal zien beminnen? Zijde zeker dat vlamingen geen moslims zijn dan?

Bemin uw naaste!!! lol Hoe zot gaan ze het nog maken
Oud 10 januari 2007, 11:51   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Bemin uw naaste? Omg staat dat in den bijbel? Da kan ni! Onmogelijk dat dat in de bijbel staat. Hebde al ooit ne vlaming ne waal zien beminnen? Zijde zeker dat vlamingen geen moslims zijn dan?

Bemin uw naaste!!! lol Hoe zot gaan ze het nog maken
Ik veronderstel dat u dit ironisch bedoelt maar wil toch even uw geheugen opfrissen :
- Leviticus hoofdstuk 19
[18] Neem geen wraak op een volksgenoot en koester geen wrok tegen hem. U zult uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben de heer.
- Evangelie volgens Matteus, hoofdstuk 19
18 ‘Welke?’, vroeg hij. Jezus zei daarop: ‘Niet doden, geen echtbreuk plegen, niet stelen, niet vals getuigen, 19 uw vader en uw moeder eren, en uw naaste beminnen als uzelf.’
(bron Willibrordbijbel)
Zo zijn er nog een aantal citaten te vinden maar ik wil u verder niet vervelen.
Oud 10 januari 2007, 12:28   #28
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik veronderstel dat u dit ironisch bedoelt maar wil toch even uw geheugen opfrissen :
- Leviticus hoofdstuk 19
[18] Neem geen wraak op een volksgenoot en koester geen wrok tegen hem. U zult uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben de heer.
18 ‘Welke?’, vroeg hij. Jezus zei daarop: ‘Niet doden, geen echtbreuk plegen, niet stelen, niet vals getuigen, 19 uw vader en uw moeder eren, en uw naaste beminnen als uzelf.’
(bron Willibrordbijbel)
Het staat in de bijbel, en kijk eens hoe wij dat naleven ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 20:18   #29
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

De zevende dag...reservaat der politieke anti-debatten

Wil iemand eens eindelijk Alain Coninx zijn pantoffels, geruite dekentje en warme bedkruik aanreiken. Dan kan hij tijdens het programma al rustig indommelen.
En iemand anders moet Annelies Beck eens duidelijk maken dat wat ze daar allemaal zit te doen en te vertellen ook uitgezonden wordt op TV.
Oud 10 januari 2007, 20:45   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
- Leviticus hoofdstuk 19
(bron Willibrordbijbel)

uw vader en moeder eren....lol.... ze zijn hun kids allemaal dankbaar dat ze in het bejaardentehuis mogen zitten wrsch....
geen echtbreuk plegen.... lig echt plat van't lachen
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be